שיווק ויראלי SEOweb
כל מה שצריך לדעת על אפשרויות שיווק ויראלי באינטרנט - רשת קידום אתרים...
שיווק ויראלי SEOweb



03-5446364



שיווק ויראלי

Hebrew

מהו למעשה שיווק ויראלי באינטרנט

שיווק ויראלי היא בין הטכניקות המשמעותיות ביותר לקידום עסקים באינטרנט בימינו.

הקשר התמידי שיש בין אנשים ברשת, והעברת המידע הבלתי פוסקת ביניהם, יוצרת פוטנציאל אדיר לצורת שיווק שנתפסת בעיני רבים מציבור הצרכנים כאמינה יותר. שיווק ויראלי (גם שיווק מפה לאוזן, באז) נשען על הציבור האינטרנטי לפירסום המוצר או השרות.

הרעיון הוא, תוך שימוש בטכניקות שונות או פשוט יצירת מוצר חדשני ואיכותי, לגרום לאנשים להעביר את הפירסום שלך לחברים שלהם ואז לחברים של החברים שלהם, וכך לנצל מומנטום בעל משך אין סופי.

אחד האלמנטים המרכזים שנותנים לשיווק הויראלי יתרון, הוא האמינות. ברגע שחבר שולח לחבר אתר שהוא פשוט חייב לבקר בו, זאת המלצה.שיווק ויראלי

אין תחושה שמישהו מנסה "למכור לך משהו", מה שהופך את המבקר לפתוח יותר לקליטת מידע שיכול להביא לו תועלת ולא לעמוד על המשמר מפני ניסיונות מכירה אגרסיבים.

בשניה שמשתמש שומע  בראשו את המילה "המלצה" ומבין שמישהו מנסה לספר לו על משהו טוב בשטח, הוא הרבה יותר נכון לקפוץ לביקור מאשר בניסיון מכירה ישיר שעלול להרתיע.

מקרה התינוק המרקד 

חישבו על התינוק המרקד מלפני מספר שנים. כמעט שום תיבת דואר לא נמלטה מגורל הפיקסלים המרקדים.

אף אחד לא ניסה למכור אותו, פשוט העבירו גרפיקה משעשעת שאנשים נהנו ממנה, וחשבו שגם חברים שלהם יהנו ממנה.

עכשיו דמיינו לוגו על החיתול. של רד בול, דל מחשבים או כל דבר בעצם, וחישבו על התהודה המסחרית שהיתה יכולה להיווצר במהלך ההפצה ההמונית (והחינמית) של הגרפיקה הממוחשבת הזו.

הקונספט שמשתקף ממקרה התינוק המרקד הוא יצירת מוצר או אינפורמציה שניתנת להעברה חינמית, שיש בה אלמנטים כל כך מושכים שאנשים רוצים להעביר אותה הלאה ובכך כל לחיצה על כפתור "שלח" במייל היא כמו שלט חוצות.

שיווק ויראלי בשיטת הוטמייל (Hotmail)

אחד ממסעי הפירסום הויראלים האפקטיבים ביותר היה של הדואר החינמי הוטמייל.

הוטמייל היו בין הראשונים שהציעו שירות דואר אלקטרוני חינמי. ההתפתחות של הוטמייל היתה לא מספקת בהתחלה, אך אחד היתרונות שלהם כשרות דואר חינם, הוא זכותם להוסיף טקסט להודעות יוצאות של המשתמשים שלהם. מה שהם עשו, היה לצרף את המשפט: 

"Get your private, free email at http://www.hotmail.com"

בסוף כל הודעה. אנשים שיש להם תיבת דואר, מחזיקים אותה כדי לשלוח ולקבל מיילים, לכן מין הסתם מגוון אנשים יקבלו אי מייל אשר בו הזמנה להצטרף לשרות חינם. כאשר הם מצטרפים גם הם שולחים את אותה ההזמנה לשרות של הוטמייל למקבלי המיילים שלהם וכך קרה שהוטמייל היתה ענקית הדואר האלקטרוני של זמנה ועדיין חברה לא קטנה עד היום.

רוצה לדעת עוד על שיווק ויראלי? לחץ כאן: אסטרטגיות בשיווק ויראלי
תאריך: 19/06/2011 14:23    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >