מילון קידום אתרים באותיות q-z
מילון מונחי SEO מביא בפניך סקירה של מושגים מעולם השיווק והקידום באינטרנט.
מילון קידום אתרים באותיות q-z



03-5446364



מילון קידום אתרים - מונחים באותיות q-z

Hebrew
A-D | E-J | K-P | Q-Z

מונחי קידום אתרים באות Q

Quality content – תוכן איכותי

מנועי חיפוש באינטרנט אוהבים טקסט והרבה. לכן, כתיבתו של תוכן איכותי באתר אינטרנט הנה מלאכה קריטית לצורכי קידומו של האתר במנועי חיפוש. על מנת להגדיר מהו תוכן איכותי באתר נשתמש בנקודות הבאות: הרבה דפי תוכן, המצאותו של תוכן יחודי (בשונה מתוכן משוכפל/ מועתק), כל דף תוכן עוסק בנושא ברור וממוקד.

מקדמי אתרים נוטים לומר כי המצאותן של מילות מפתח בפיזור נכון, הנה תנאי לכך שהדף יחשב כדף תוכן איכותי. מנסיון, בדף תוכן איכותי חובה למקם את מילות המפתח בראש העמוד ובתחתית שלו. חשוב להבין כי תוכן איכותי באתר שלך ימשוך אליו הרבה יותר מבקרים. מלבד זאת

Quality link – קישור איכותי

קישור איכותי מבחינת מקדם אתרים הנו קישור טקסט מעמוד תוכן רלוונטי ואיכותי. להלן מספר פרמטרים הקובעים את איכותו של כל קישור:

אם האתר המקשר עוסק באותו נושא כמו האתר שלך תוכל לקבל ממנו קישור איכותי. אם העמוד המקשר (בתוך האתר) עוסק באותו נושא כמו האתר שלך – הקישור ממנו יהיה איכותי מאד. ככל שהעמוד המקשר קרוב יותר אל דף הבית או שהקישור יוצא מדף הבית, כך יטב לך. יש לבדוק מהו ותק האתר המקשר ומהו ותק העמוד המקשר אליך. ישנה חשיבות למיקום הקישור בדף (בחלק העליון בדף, באמצע, למטה, בגוף הטקסט או בשוליים). מעבר לכך חשוב לבדוק מהו מספר הקישורים היוצאים מהעמוד המקשר. למדד ה
Page Rank יש השפעה מיזערית על איכות הקישור ובכל מקרה, לא מומלץ להתעלם ממנו לחלוטין.

לסיכום: קישור איכותי ביותר הנו קישור המופיע בגוף הטקסט של דף בית, שבו מעט מאד קישורים יוצאים והוא עוסק באותו תחום כמו האתר שאליו הוא מקשר. לא ניתן לבקש יותר.

Quality Score

מונחי קידום אתרים באות R

Reciprocal links – קישורים הדדיים, החלפת קישורים

החלפת קישורים בין עמודים / אתרים באינטרנט הנה עניין שבשיגרה. אתר העוסק בקידום אתרים מקשר אל חברת בניית אתרים ולהפך. שני הצדדים מרויחים הצבעת אמון ותנועת גולשי איכותית. מנועי החיפוש מתחשבים בהחלפת קישורים הדדית (אתר A מקשר לאתר B ואתר B מחזיר קישור לאתר A) בעיקר כאשר המדובר באתרים בעלי נושא משותף.

מנועי החיפוש הסתמכו בעבר בעיקר על קישורים אלה, לצורך קביעת מיקומים בתוצאות החיפוש. אולם לאורך השנים הכירו מנועי החיפוש את פועלם של אנשי
SEO ולכן כיום כבר אינם מעניקים משמעות רבה לקישור הדדי בין אתרים שאינם עוסקים באותו תחום. יש אומרים שהחלפת קישורים הדדית, מאתרי אינטרנט שאין להם כל מכנה משותף עשויה להביא אף לענישה מסויימת.

Redirect 301,302 – הפנייה

הפניות אלו הנם דרך להעביר את הגולשים מכתובת URL אחת לכתובת חדשה בצורה אוטומטית. הסיבה העיקרית לשימוש בהפניה הנה במקרים שבהם אתר מסויים שינה את כתובתו ואז ניתן להפנות את המבקרים מהכתובת הישנה לכתובת החדשה. פרוטוקול HTTP כולל מספר קודי הפניה כשהמוכרים ונפוצים שבהם הנם הפניה 301 והפניה 302. הראשונה הנה הפניה זמנית והשניה (301) נפוצה יותר והיא הפניה קבועה.

לעיתים, נוהגים בעלי אתרים לרכוש מספר שמות מתחם דומים ולהפנות את כולם לאתר הראשי באמצעות הפניה 301. הסיבה לכך הנה שבעל האתר אינו רוצה שמתחרים יקנו שם מתחם בעל סיומת אחרת או שהגולשים יטעו ויגיעו לאתר מתחרה עקב שגיאת כתיב או שגיאה בסיומת הדומיין. לדוגמא: רשת קידום אתרים באינטרנט מפעילה בלוג בנושא קידום אתרים. כתובתו:
http://www.wiseo.co.il/ רכשנו גם את שם המתחם: http://www.wiseo.info/ שהיה פנוי וביצענו הפניה 301, כך שהגולשים מגיעים רק לדומיין הראשון.

Referrer – מפנה

הכוונה למקור התנועה שהגיע לאתר שלך. תוכנת סטטיסטיקה יכולה להציג נתונים לגבי המקור, ממנו הגיע כל אחד מהגולשים באתר שלך. לדוגמא, גולש ספציפי שהגיע מתוצאות החיפוש של גוגל. דוגמא נוספת, גולש ספציפי שהגיע מאתר X המקשר לאתר שלך. הפניות יכולות להיות מתוצאות אורגניות של מנועי חיפוש, קמפיין פרסום PPC, באנרים פרסומיים, קישורי טקסט ועוד.

חשוב לציין כי תוכנות סטטיסטיקה למיניהן, עשויות לסייע לך להבין מהם מקורות התנועה באתר שלך ומידע זה עשוי לשפר ולייעל את מערך השיווק באינטרנט.

Robots.txt – הנחיות למנועי חיפוש

פרוטוקול זה הנו מוסכמה המאפשרת לכל בעל אתר באינטרנט, להגדיר אילו עמודים לא יסרקו על ידי מנועי חיפוש ובוטים (עכבישים) המכירים את הפרוטוקול. ההגדרה מתבצעת באמצעות קובץ Robots.txt הממוקם בספריית השורש של האתר.

לדוגמא, פקודה זאת תמנע מכל הבוטים את אינדוקס העמוד:

User-agent: * i
Disallow: / i

ודוגמא נוספת שתמנע מגוגל-בוט מלאנדקס את האתר:

User-agent: GoogleBot
Disallow: / i

מונחי קידום אתרים באות S

Search engine – מנוע חיפוש

מנוע חיפוש הוא שרות המסופק באינטרנט, לרוב בחינם, ומאפשר לכל גולש לאתר מידע מכל סוג ובכל שפה מוכרת. עקרון הפעולה של מנועי חיפוש דומה ומתחיל כאשר גולש כותב את השאילתא הנחוצה לו בחלונית החיפוש ועל ידי לחיצה "חפש", שולח אותה לשרת. השרת מבצע פעולה של חיפוש וסינון תוצאות באמצעות אלגוריתם חיפוש, במטרה להתאים את התוצאות לשאילתא של הגולש. בסוף הפעולה, שעורכת חלקיקי שניה, מוצגות לגולש תוצאות החיפוש. מנוע החיפוש הראשון Lycos פותח בשנת 1994. מאז שנת 2001, מנוע החיפוש השולט בתחום הוא גוגל כמובן.

Search Query – שאילתת חיפוש

הגדרה של צרוף מילות מפתח לחיפוש. כל ביטוי שתרצה לחפש במנוע חיפוש באינטרנט, יזכה לכינוי המקצועי שאילתת חיפוש. שאילתת חיפוש יכולה להיות מורכבת ממילה אחת או מצרוף של כמה מילים.

SEM – שיווק במנועי חיפוש

שיווק במנועי החיפוש הוא שיווק אתר באמצעות מנועי חיפוש שונים באינטרנט. שיווק אתר כולל על פי רוב עבודת SEO, שימוש במודעות פרסום ממומנות כגון גוגל אדוורדס והרשמה לאינדקסים חינמיים וכאלה שבתשלום. בהתאם לתקציב השיווק של הלקוח, ניתן לצרף לרשימה הנ"ל גם קמפיין שיווק ויראלי, הכללת האתר בקבוצות דיון ו/או בלוגים.

SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש הנה טכניקה המתבצעת במטרה להפוך את האתר לנגיש וידידותי יותר עבור מנועי חיפוש ברשת וכפועל יוצא מכך, להביא לאתר תנועה גדולה יותר של גולשים. עבודת אופטימיזציה מתבצעת בנפרד לכל מנוע חיפוש, אך קיימים פרמטרים חופפים בין כל מנועי החיפוש. אופטימיזציה למנועי חיפוש מתבצעת באתר עצמו וכן על ידי בניית קישורים איכותיים, שיפנו לעמודים החשובים באתר. עבודת SEO מקצועית תביא לכך שעמודי האתר ימוקמו גבוה בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש באינטרנט. תוצאותיה של עבודת קידום אתריםSEO באות לידי ביטוי כעבור כמה חודשים (3-6) ובדרך כלל נשמרות לאורך זמן. יש להקפיד על עבודת SEO לפי הנחיות מנועי החיפוש, שאחרת עלול להגרם לאתר נזק חמור.

SEO hats – כובע לבן / כובע שחור

מנועי החיפוש וגוגל בראשם קובעים הנחיות ברורות לבעלי אתרים. הנחיות אלה מציינות כי אין לבצע באתר פעולות שמטרתן לבצע מניפולציה או להטעות את מנועי החיפוש. המונח כובע לבן והמונח כובע שחור הנם כינויים מקצועיים של מקדמי אתרים, לשיטות קידום אתרים. המונחים נלקוח בהשאלה מעולם המערבונים, שם לבש האקדוחן הטוב כובע לבן ויריבו, האיש הרע, לבש כובע  שחור.

קידום אתרים "כובע לבן" הנו קידום לגיטימי, הפועל לפי הנחיות מנועי חיפוש וקוד אתי מוסכם. בקידום אתרים "כובע שחור", נעשה שימוש בשיטות שאינן לגיטימיות כגון: הכנסת טקסט סמוי באתר, יצירת אתרי מראה, שימוש בקישורים נסתרם ועוד. בקידום אתרים "כובע שחור"  נעשה שימוש בשיטות שאינן אתיות ונמטרתן ל"עבוד" על מנועי החיפוש. שימוש בשיטות כובע שחור עשוי לפגוע באתר, להביא לענישה מצד מנועי החיפוש ולעיתים אף להרחקה מהאינדקס לצמיתות.

במקביל לשימוש בשני הכובעים הנ"ל, התפתח מושג של קידום אתרים "כובא אפור" המייצג את אלה מבין מקדמי האתרים שנוטים לפעול בשיטות גבוליות, שהדעות לגביהן חלוקות. ראוי להדגיש כי אנו ממליצים בחום שלא לעשות שימוש בשיטות שנועדו ליצור מניפולציה או בכאלה העומדות בסתירה להנחיות הברורות של מנועי חיפוש.

המונחים באנגלית: Black hat, White hat, Grey hat

SERP – עמוד תוצאות חיפוש

מונח זה מתאר את עמוד תוצאות החיפוש של מנוע חיפוש, הנראה לגולש לאחר חיפוש שאילתה מסויימת. בגוגל לדוגמא, עמוד תוצאות החיפוש מכיל 10 תוצאות אורגניות לצד מודעות ממומנות. המונח הנו ראשי תיבות של: Search Engine Result Page

Spam – 'זבל'

כל פעולה שמטרתה להונות או לבצע מניפולציה על דרך פעולתו של מנוע חיפוש, במטרה להציג עמוד אינטרנט גבוה בתוצאות החיפוש, לצרות שאינו מתאים למיקום זה מבחינת תוכנו. פעולה פסולה זאת מוגדרת כ"ספאם". שיטות ספאם נפוצות: שימוש בטקסט סמוי או כזה המופיע בצבע רקע האתר (לא נראה), שימוש בהפניות, קישורים מוסתרים, שימוש במסגרות על 100% משטח העמוד, שימוש קיצוני במילות מפתח בעמוד, מכירת קישורים, מיסוך, חוות קישורים – שימוש מוגזם בקישורים ועוד.

ראוי לציין כי שימוש בשיטות ספאם הנו מתכון בטוח לכישלון. האלגורתים של מנועי החיפוש השונים משתכלל ולומד לזהות ולהעניש אתרים המשתמשים בספאם.

לקריאה נוספת ליחצו: החוק למניעת ספאם בישראל

Spider / Crawl – עכביש, זחלן

עכביש \ זחלן של מנוע חיפוש הנו תוכנה העוברת בין אתרי אינטרנט וסוקרת את רשת האינטרנט ללא הפסקה. מטרתה של סקירה זאת למצוא דפי אינטרנט חדשים וכן עדכונים בדפים קיימים, כל זאת על מנת לספק לנו תוצאות חיפוש רלוונטיות ועדכניות.

ישנם זחלנים הנמצאים המופעלים על ידי ספאמרים במטרה לסרוק את הרשת ולאתר כתובות דואר אלקטרוני.

עכביש החיפוש מזהה את הקובץ
Robots.txt ופועל לפי הנחיותיו.

מונחי קידום אתרים באות T

Title – כותרת עמוד

כותרת העמוד היא זאת המופיעה בפינה של הפס הכחול, המופיע בחלקו העליון של הדפדפן. כותרת העמוד הנה אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר לצורך קידומו של עמוד בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש. לכל עמוד באתר צריכה להיות כותרת יחודית, שתגדיר בכמה מילות מפתח את נושא ותוכן העמוד. נדגיש כי מנועי חיפוש מורידים בערכו של אתר המשתמש באותה כותרת בדיוק בכל עמוד ועמוד.

TrustRank – דירוג טראסט ראנק

מדד אמון הנו סימן מסחרי רשום של גוגל - TrustRank. זהו אלגוריתם שהוכנס לשימוש על ידי גוגל בסוף שנת 2004 ומטרתו לסייע בשיפור תוצאות החיפוש, על ידי סינון מתקדם ואיכותי יותר של עמודי / אתרי ספאם. מדד האמון נקבע לאחר הסקת מסקנות מפעולתו של אלגוריתם ה Page Rank של גוגל. מדד האמון ניתן לקבוצה ראשונית של אתרי שורש, על ידי צוות מומחים אנושי, מעובדי גוגל. משם עובר המדד באמצעות קישורים לאתרים נוספים. ככל שהאתר המקושר רחוק יותר מאותה קבוצה של אתרי שורש, כך פוחת מדד האמון שלו. מעט מאד אנשים (כולם עובדי גוגל) יודעים כיצד בדיוק פועל אלגוריתם ה TrustRank ומקדמי אתרים מניחים כי הוא ממשיך להתפתח, לצורך שיפור תוצאות החיפוש בגוגל.

לחץ על הקישור לפרטים נוספים אודות: מדד TrustRank

A-D | E-J | K-P | Q-Z
תאריך: 15/06/2011 15:35    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >