אסטרטגיות שיווק ויראלי
אסטרטגיות שיווק ויראלי - כל מה שצריך לדעת בכדי להתחיל בשיווק ויראלי באינטרנט...
אסטרטגיות שיווק ויראלי



03-5446364



כל מה שצריך בשביל להתחיל - הלכה למעשה

Hebrew

אסטרטגיות שיווק ויראלי

שיווק ויראלי היא טכניקת שיווק שמסתמכת על העברת מידע פירסומי בין אדם לאדם תוך כדי התפשטות המונית של המסר המסחרי בצורה שמזכירה התפשטות של וירוס.

למרות האסוציאציה הלא נעימה ממחלות ילדות, דברים משעשעים למדי נוצרו עקב שימוש בשיווק הויראלי. קחו לדוגמא את הסירטון של קרלסברג ומנטוס: 

https://www.youtube.com/watch?v=MAcc8CPhlO4

אל תשכחו להסתכל על מספר הצפיות המדהים שבטח ימשיך לעלות. הסירטון הוא בעצם סאטירה על ניסוי המנטוס והקולה שכולנו מכירים.

קרלסברג לקחו קונספט שעבד מלכתחילה, (הקולה והמנטוס) ועשו עליו ספין לכיוון שלהם. הם יצרו סירטון מצחיק שאנשים מעבירים מרצונם החופשי כדי לשעשע את חבריהם. אני בעצמי קיבלתי את הסירטון ממספר אנשים שונים. כל צפיה כזאת היא פרסומת חינם, רק על ידי העובדה שהם יצרו משהו שאנשים רוצים לראות.

חברת "פיליפס" בעצמם לא דילגו על ההזדמנות לקצור רווחים מהשיווק הויראלי והם יצרו מיני אתר שמטרתו לעודד גברים שזה בסדר להתגלח בכל מקום בגוף: 

https://www.shaveeverywhere.com/

שימוש לב לתוית למטה מימין של "ספר לחבר" (Tell a friend).

סביר להניח שרבים מהמבקרים במיני אתר יהיו מאוד מרוצים ממה שהם רואים וירצו לחלוק את הסירטון עם חבריהם. ובכך מטרתה של חברת "פיליפס" הושגה.

סירטונים משעשעים ומיני אתרים אינם הדרך היחידה לרתום את השיווק הויראלי לרשותכם. מעבר לכך, סירטונים משעשעים אינם מתאימים לכל סוג עסק.

שיווק ויראלי לובש המון פנים ויש למצוא את הצד שיעבוד בצורה האפקטיבית ביותר למען העסק והמוצר שלכם.

בין מסעי הפרסום המוצלחים, יש כמובן גם כאלה שכשלו. חשוב לכן להבין את המרכיבים החיונים למסע שיווק ויראלי מוצלח וליישם אותם בעת התכנון והביצוע של מסע הפרסום.

לא כל מסע פרסום ויראלי חייב לכלול בתוכו את כל המרכיבים האלה, אך כדאי לוודא שלפחות חלקם נמצאים, ובמינון נכון:

  • ניצול רשתות תקשורת קיימות
  • ניצול מוטיבציות וצורות מחשבה \ התנהגות
  • נתינת שרותים או מוצרים חינם 
  • ניצול משאבים של גופים \ אנשים אחרים
  • מאפשר העברה קלה בין אדם לאדם

עכשיו נפרט על המרכיבים האלו:

ניצול רשתות תקשורת קיימות

אנשים מיסודם הם יצורים חברתיים. לכל בן אדם יש רשת חברתית בחייו של אנשים עימם הוא מתקשר. במעגל הקרוב ישנם החברים הקרובים והמשפחה הקרובה. מעגל כזה יכיל בממוצע כ-12 איש. המעגל הרחוק יותר יכיל מכרים, עמיתים לעבודה ומשפחה מורחבת.

המעגל הזה עלול לנוע בים 50-100 איש. במעגל הרחוק, רשת של בן אדם יחיד יכולה להגיע עד לאלפי אנשים.

מוכר בקיוסק מדבר אישית עם מאות אנשים ביום, עובד שרות לקוחות בפלאפון מדבר עם מאות אנשים ביום גם הוא. גם באינטרנט אנשים יוצרים קשרים. הם מסתובבים בפורומים שקשורים לנושאי העניין שלהם, ומוסיפים לרשימת התפוצה במייל שלהם עוד 10 חברים שמתעניינים במכוניות פרארי, ועוד 10 אנשים שמבלים את רוב יומם בשיחות על הארי פוטר.שיווק ויראלי

לכל אחד מהחברים של האנשים האלה, יש מערכת קשרים דומה שמובילה לעוד מאות ואלפי רשתות תקשורת של אנשים שיכולות לשרת אותך.

המטרה של שיווק ויראלי הוא למקם את המסר הפרסומי שלך בתוך מערכות תקשורת קיימות ולתת לו לעשות את דרכו במערכות הקשרים האין סופיות האלו.

ניצול מוטיבציות וצורות מחשבה \ התנהגות

כל פעולה שאנו מבצעים בחיינו מונעת על ידי צורך כלשהו.

שיווק ויראלי חכם נשען על מוטיבציות אנושיות בסיסיות כדי לגרום לאנשים להעביר את המסר המסחרי. כסף מניע אנשים, כמו כן הרצון לקבל דברים בחינם. כל מוטיבציה שמונעת על ידי הטבות פיננסיות או חומריות יכולה לעבוד.

לדוגמא: מחלת האיי פוד חינם על כל רישום של עשרה חברים. כל מה שהיית צריך לעשות כאזרח אמריקאי כדי לקבל איי פוד חינם הוא לעודד עשרה חברים לרשום את פרטיהם באתר. עכשיו אין צורך שתתחילו לחלק איי פודים חינם אבל זה בהחלט כיוון טוב למחשבה (אנחנו למשל מציעים לגולשים: קידום אתרים חינם)

אנשים רוצים להרגיש מקובלים, נאהבים ומובנים. הדחף לתקשר עם הזולת כדי לספק את הצרכים האלו, הוביל ליצירת אלפי אתרים, צ'אטים, פרסומים והודעות אי מייל אפקטיביות.

התחשבות במוטיבציות הבסיסיות של האדם לתחושת הצלחה, רווח, אהבה וקבלה תוביל למסע פרסום ויראלי מוצלח.

נתינת שרותים או מוצרים חינם

הרבה חברות נותנות דברים חינם בשביל לפרסם את עצמן. כפתורים ואימוטיקונים חינם, הטבות חינמיות תמורת רישום אנשים נוספים מרשימת התפוצה של המבקר, שירותי אי מייל חינם, אינפורמציה חינם ותוכנות חינם. הרבה מהחברות נותנות רק דגימה חינם. לדוגמא: בתחום האינפורמציה, כמה פרקים חינם מספר, אך לא את כל הספר.

בתחום התוכנה: גירסת דמו חינמית של תוכנה, עם פונקציות שימושיות אך לא באותה רמת יעילות כמו התוכנה המלאה. דברים שניתנים חינם לא יוצרים רווח באותו הרגע, אבל הם יצרו רווח מחר ומחרתיים. הסיבה לכך היא שחינם יוצר עניין.

אם שרות \ מוצר חינם שיש לכם להציע יצרו עניין אצל המשתמש, סביר להניח שהוא יתעניין בדברים שיש לכם להציע, ולא רחוק מהאופק מחכה לה מכירה.

ניצול משאבים של גופים \ אנשים אחרים

האסטרטגיות האפקטיביות ביותר של שיווק ויראלי מיישמות שימוש במשאבים של אחרים.

תוכניות שותפים (Affiliate programs) עושות שימוש במרחב האתר של מישהו אחר לפירסום לינקים ובאנרים. פירסום מאמרים עם לינקים חזרה לאתר שלכם נעשה על ידי פירסום אותם המאמרים באתרים רלוונטים של אנשים אחרים.

אותו המאמר יכול להיות מפורסם באתרים רבים, ומופץ בין מאות אנשים שמחפשים את המידע הספציפי והכל נעשה דרך ערוצים שאינם קשורים במשאבים האישיים שלכם.

מאפשר העברה קלה בין אדם לאדם

ממש כמו מחלה, הסבירות שהמסר שלכם יעבור גדלה ביחס לכמה שקל להעביר אותו.

המסר חייב לעבור בצורה שבה קל להעביר ולשכפל אותו כגון:

אי מייל, אתר, גרפיקות והורדות תכנה. האינטרנט הוא מדיום שמפורסם בכך שהתקשורת בו כל כך פשוטה, והעברת המידע כל כך חיונית לקיומו. זה אומר שהעברת מידע קלה, אפקטיבית וזולה נמצאת מתחת לאפכם בכל זמן נתון לשימושכם האישי.

השתמשו בעקרונות האלה כדי ליצור מסע פרסום ויראלי אפקטיבי שיעזור להפיץ את המסר שלכם להמונים, וזיכרו  ללכת לקראת הלקוח שלכם זו הדרך הקלה ביותר להגיע אליו.

SEOweb

לקריאה נוספת בנושא לחץ: תחרות קידום אתרים
תאריך: 15/06/2011 14:12    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >