הפצצת גוגל - איך זה עובד?
הפצצת גוגל - איך זה עובד הלכה למעשה ומספר דוגמאות בגוגל. לחץ כאן למאמר המלא בנושא.
הפצצת גוגל - איך זה עובד?



03-5446364



הפצצת גוגל - איך זה עובד הלכה למעשה?

Hebrew

נסיונות להפצצת גוגל וקביעת סדר תוצאות החיפוש

הטכניקה תוסבר בהרחבה בהמשך, אך בגדול, הפצצת גוגל היא ניסיון להשפיע על תוצאות החיפוש תחת ביטוי מסוים ולקדם בהן עמוד אינטרנט כלשהו, על ידי הפניית קישורים אל העמוד ממקומות אחרים ברשת, מתוך טקסט שמכיל את הביטוי. לאחרונה, יוזמה של בלוגר עודדה בעלי אתרים ובלוגרים לקשר אל עמוד קורות החיים של אולמרט, מהביטוי "כישלון חרוץ".

לימים ספורים, היוזמה הצליחה ואכן קורות חייו של ראש הממשלה עלו בין תוצאות החיפוש הראשונות תחת ביטוי זה. אולם, סביב גימיק כל כך מעניין חייבים לעשות קצת יחסי ציבור, לא? וכך היה, רק שאיש לא חשב על כך שכתבות עם הטייטל "כישלון חרוץ" באתרים מובילים כמו
Ynet ידחקו את קורות החיים של אולמרט לאחור. יחד עם זאת, תחת הביטוי "כישלון", עדיין ניתן לראות את העמוד בין התוצאות הראשונות.

יוזמה דומה עלתה בארה"ב לפני שנים ספורות, כאשר התגלה כי חיפוש בביטוי Miserable failure מעלה בראש רשימת התוצאות את הביוגרפיה של הנשיא ג'ורג' בוש, באתר הרשמי של הבית הלבן. כמו אז, גם היום, מאוד לא סביר שלגוגל יש יד בדבר.

איך מפציצים את גוגל?

כפי שעמוד האינטרנט עם קורות החיים של אולמרט קיבל עשרות ומאות קישורים מהביטוי "כישלון חרוץ", מאתרי אינטרנט או בלוגים שונים, כך למעשה ניתן לקדם כמעט כל עמוד ברשת, תחת כל ביטוי. אין זה מן ההכרח כי הביטוי יופיע בטקסט העמוד, הקישורים כשלעצמם מקנים לו רלוונטיות לביטוי מתוכו מקשרים.

סדר תוצאות החיפוש תחת כל ביטוי נקבע על פי פרמטרים שונים, הקובעים את איכות העמוד והרלוונטיות שלו לביטוי המבוקש. אלגוריתם החיפוש של גוגל, מעניק חשיבות רבה לכמות הקישורים שמפנים לאתר ואיכותם, אתר אליו מפנים קישורים רבים מעמודי אינטרנט איכותיים – יהיה סמכותי יותר.

לטקסט מתוכו יוצא הקישור (anchor), משמעות רבה בכל הנוגע לרלוונטיות העמוד לביטוי מסויים – כלומר, אם לעמוד הזה יפנו קישורים רבים תחת הביטוי "הפצצת גוגל", העמוד יחשב לרלוונטי מאוד עבור ביטוי חיפוש זה.

יש לסייג ולומר כי בעבר טכניקה זו פעלה טוב יותר, אך כיום אלגוריתם החיפוש משוכלל יותר ועם השנים – הוא רק ילך וישתכלל. עמודי אינטרנט שקודמו בעבר אל ראש תוצאות החיפוש בזכות קישורים מכל הבא ליד, עם הזמן מזוהים ככאלו וערך הקישורים יורד. עדיין, בביטויים לא תחרותיים כמו "כישלון חרוץ" ניתן לעשות זאת, אך מדובר בטכניקה שלא תועיל הרבה לצורך קידום תחת ביטוי תחרותי.

more evil than Satan

אחת השערוריות העסיסיות יותר שידעה ההיסטוריה בנושא זה, הייתה סביב גילוי מרעיש בשנת 1999, כי חיפוש תמים אחר הביטוח more evil than Satan מעלה את אתר האינטרנט של ענקית התוכנה מיקרוסופט בראש תוצאות החיפוש. מתחרה ידועה של גוגל משכבר הימים... כיום, בדומה למה שקרה עם קורות החיים של אולמרט, האתר של מיקרוסופט נדחק לאחור על ידי מאמרים וכתבות רבות בנושא.

במקרה של מיקרוסופט, האתר כמובן לא הכיל בשום מקום בתוכן את הביטוי more evil than Satan והופעתו בראש תוצאות החיפוש תחת הביטוי התקבלה כתוצאה מקישורים בלבד. אולם, הטכניקה הזו נמצאת בשימוש של חברות קידום אתרים גם במקרים אחרים.

ניהול תדמית באינטרנט

לקוח לא מרוצה עם הרבה מוטיבציה וחיבור אינטרנט, דאג להותיר ברחבי הרשת עדות לאי שביעות רצונו מהמוצר, או השירות שקיבל מכם? כתבו עליכם כתבה לא מחמיאה באחד מאתרי החדשות? לקוחות פוטנציאליים לרוב יבדקו את תוצאות החיפוש שמופיעות תחת שימכם, או שם החברה ותוצאות לא מחמיאות עלולות לפגוע ברושם המקצועי שיצרתם בעמל רב.

על מנת לדחוק את התוצאות הללו לעמודים נידחים ולצמצם את החשיפה אליהם, תוכלו לקדם תחת שימכם, או שם החברה, תוצאות חיפוש מחמיאות יותר. ניתן לקדם בלוגים שלכם, או של בלוגרים אחרים שכתבו עליכם משהו טוב. ניתן לקדם כתבות מחמיאות אודותיכם ולמעשה, כל עמוד אינטרנט ועדיף שיכיל את שימכם ואת שם החברה.

לא תמיד הפצצת גוגל תיעשה תוך קידום אתרכם בביטויי גנאי, כמו "כישלון חרוץ", לעיתים די בעמוד אחד, עם ביקורת שלילית שמופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות אליהן נחשפים גולשים שמחפשים מידע אודותיכם.

לקריאה נוספת בנושא ליחצו: פרסום עסקים

תאריך: 21/06/2011 16:21    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >