יחסי ציבור באינטרנט SEOweb
יחסי ציבור באינטרנט - דרך שיווק יעילה וכדאית לכל בעל עסק ובכל תחום. לחץ כאן לפרטים...
יחסי ציבור באינטרנט SEOweb



03-5446364



יחסי ציבור באינטרנט seoweb

Hebrew

הגיע הזמן שהעסק שלך יגדל

רשת האינטרנט חדרה בצורה מאסיבית לעולמנו לפני למעלה מעשור והפוטנציאל השיווקי שטמון בה, ללא ספק, רב בהרבה מזה שבא לידי מימוש. אם לא דיי בכך שמגוון האפשרויות הרחב עדיין נלמד, אז גם כל פיתוח טכנולוגי חדש - משנה ללא הרף את תרבות הגלישה באינטרנט ופותח בפני מי שמעוניין לקדם את עסקיו אפשרויות נוספות.

יחסי ציבור באינטרנט, הם תחום שהולך ומתרחב, כמו גם ההכרה בנחיצותם – ככל שגדל היקף השימוש באינטרנט. לא קיים כמעט בית אב ללא חיבור לרשת האינטרנט ולא קיים כמעט בית אב, שלא תוכלו להזמין להכיר את השירותים, או המוצרים שלכם, אם תעשו שימוש מושכל בכלי השיווקי הזה.

בראש ובראשונה, שם המשחק הוא נגישות. מה שמאפיין את האינטרנט יותר מכל, הוא שכל דבר נגיש באמצעות קליק על העכבר. לכך מצפים לקוחותיכם הפוטנציאליים יותר מכל, שתהיו נגישים להם. בשנים האחרונות בעלי עסקים רבים למדו להכיר בצורך הזה ובחרו להקים עבור העסק אתר אינטרנט.

זה יכול להיות אתר שמכיל עמוד אחד בלבד – בו טקסט שיווקי ואפשרות ליצור קשר, או אתר גדול עם מאמרים, חדשות, פורומים, שירותים הניתנים באמצעות האינטרנט וכיוצא בזאת.

זכרו: אתר האינטרנט של העסק, הוא כרטיס הביקור שלכם ברשת. הוא הדרך הקלה והמהירה ביותר לפנות אליכם ולהפוך ללקוחות. הוא הנקודה החשובה ביותר, שמחברת בניכם, לבין הלקוחות הפוטנציאליים באינטרנט. כאמור, בשנים האחרונות בעלי עסקים רבים מבינים זאת וקמו מאות ואלפי אתרי אינטרנט בכל תחום. המלחמה על ליבו וכיסו של הלקוח ברשת – מעולם לא הייתה קשה יותר.

בכדי שאתר אינטרנט ישרת בצורה אפקטיבית את העסק, לא די בהיותו שיווקי – יש לדעת כיצד לגרום לגולשים רבים ככל האפשר, להגיע אל האתר. קיימות דרכים רבות לפעילות יחסי ציבור באינטרנט ולמען הסדר הטוב, ריכזנו עבורכם את העיקריות שבהן.

קיראו על: עיתונות דיגיטלית IN עיתון מודפס OUT

יחסי ציבור באינטרנט – אתרי חדשות באינטרנט

אמצעי תקשורת כמו אתרי חדשות גדולים, פורטלים, אתרי נישה בתחומים רלוונטיים, הם פלטפורמה מעולה לחשיפת אתר האינטרנט שלכם, הן בפני קהל גולשים רחב והן בפני קהל גולשים מצומצם יותר – אך ממוקד ויעודי. אתרי החדשות פועלים בצורה דומה מאוד למערכות עיתונות הדפוס.

אולם, בפעילות יחסי הציבור מול כלי תקשורת אלו, בכדי לממש את מלוא הפוטנציאל שטמון בחשיפה התקשורתית, יש לשים דגש על שילוב הפניה לאתר האינטרנט של החברה. לרוב עורכים של מדורי חדשות באתרים אלו ימנעו משילוב קישור לאתרים חסרי ערך לקורא.

בכדי שתהיה הצדקה לשלב הפנייה אל אתר האינטרנט שלכם, עליו להציע לגולשים אינפורמציה נוספת, שימושית, שרלוונטית לנושא הכתבה.

יתרון נוסף של כלי התקשורת המקוונים, על פני עיתונות הדפוס, הוא שאם מדובר בידיעה מעניינת, הדרך שלה להיות מצוטטת באתרים נוספים ובבלוגים שונים -  היא דרך קצרה מאוד.

גם באתרי החדשות וגם במקומות הנוספים בהם תתפרסם הידיעה – לעיתים קיימת אפשרות להגיב לה. כנסו, הגיבו, שלבו קישור לאתר האינטרנט של העסק. הימנעו מתגובות בעלות אופי שדלני מידי.

יחסי ציבור באינטרנט - קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש

שפע האינפורמציה שמציע האינטרנט לגולש, מאלץ את רוב הגולשים לעשות שימוש במנועי חיפוש ובעיקר ב - Google, בבואם לאתר אינפורמציה רלוונטית. מטרתם של מנועי החיפוש, למעשה, היא לאפשר לגולשים לחפש ביטויי מפתח, המשקפים את המידע בו הם מעוניינים ולקבל את התוצאות המתאימות ביותר לאותם ביטויים.

לנוכחות משמעותית במנועי החיפוש חשיבות רבה, כיום הרוב המכריע של הגולשים, עושה שימוש במנוע חיפוש גוגל, בכדי לאתר מידע על שירותים, או מוצרים באינטרנט. מטרתו של כל בעל אתר, היא להביא את האתר שלו למיקום מוביל בתוצאות החיפוש.

קידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש, הנו עבודה מורכבת, הדורשת היכרות וידע רב בכל הקשור להרגלי גולשים ואלגוריתמים של מנועי חיפוש.

תוכלו לקרוא עוד על מהו קידום אתרים כאן: קידום אתרים.

בנוסף לקידום האתר במנוע החיפוש גוגל, קיימות אפשרויות נוספות שמציעה גוגל בתחום הפרסום, כמו אדוורדס, אדסנס ותוכניות שותפים שונות. הרעיון שבבסיסן, הוא שתוכלו לרכוש מודעה ולשלם עבורה בהתאם ליעילותה. המודעה תופיע במקומות רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, הן במסגרת מנוע החיפוש והן במקומות אחרים ברשת האינטרנט. אתם תחוייבו במחיר קבוע, עבור לחיצה של גולש על מודעתכם, או בעבור כל "מכירה" שתבוצע באתר שלכם, לאחר הפניה מהמודעה.

היתרון המשמעותי של קידום ופרסום בדרך זו, הוא שיש בידיכם את האפשרות לשים דגש על חשיפה בפני קהל יעד רלוונטי. גולשים שיגיעו לאתר שלכם, הם גולשים שמעוניינים לדעת עוד על השירותים, או המוצרים שאתם מספקים. בכדי להגיע לתוצאות של מקסימום תועלת ומינימום עלות, גם קידום האתר וגם פרסום בגוגל, דורשים ניסיון וידע.

יחסי ציבור באינטרנט – ניוזלטר - News Letter

בשמו העברי, מכתב חדשות, הוא מכתב הנשלח לתיבות הדוא"ל של לקוחותיכם הפוטנציאליים. הוא יכיל חדשות מעניינות ומידע חשוב הנוגע לתחום פעילות העסק שלך. לעיתים יכיל המכתב גם תוכן שיווקי, אך להבדיל אלפי הבדלות מברושור של סופרמרקט – הוא לא יראה כעלון פרסומי.

קיימת אפשרות להציב במקום בולט באתר האינטרנט שלכם, תיבה להזנת פרטים אישיים והרשמה לשירותי מכתב חדשות. גולשים שיבקרו באתר שלכם וימצאו בו עיניין, ישמחו להתעדכן ולקבל אל תיבת הדוא"ל את מכתבי החדשות שלכם. אפשרות נוספת, היא שימוש בשירותיה של חברה, המחזיקה במאגרי מידע מפולחים ומאפשרת משלוח ניוזלטר לכתובות דוא"ל רלוונטיות.

סוד קסמו של ניוזלטר טוב, טמון בכך שאינו נתפס בעיני הקורא כתוכן פרסומי, אלא כמידע חשוב. הקורא ייחס לו אמינות גבוהה יותר ויתרשם לטובה מתדמיתכם המקצועית.  

יחסי ציבור באינטרנט - שיווק ויראלי

שיווק וויראלי, או "באזז", הוא אחת הטכניקות המעניינות ביותר, שקיימות לצורך קידום עסקים באינטרנט. בין הגולשים ברשת מתקיימת תקשורת תמידית והם מעבירים זה לזה מידע ללא הרף. שיווק ויראלי, למעשה, נשען בדיוק על הפלטפורמה הזו, על יוזמתם של גולשים להעביר זה לזה מידע.

אז כיצד לגרום לגולשים להעביר מידע על העסק שלכם? באמצעות סרטון מצחיק ומיוחד ובו תוכן שיווקי הנוגע לעסק, באמצעות הודעה משעשעת, באמצעות כל דבר למעשה – כל עוד הוא מעניין וניתן לשיתוף באמצעות דוא"ל, או העלאה כקובץ לאתרים שונים.

גם לשיווק ויראלי יתרון מבחינת האמינות הגבוהה, שהוא רוכש בקרב הגולשים. חשוב להבין שברגע שגולש שולח לחברו תוכן (כתוב, מצולם, מצוייר – לא חשוב), עבור מקבל התוכן, זו מעין המלצה, של אדם אובייקטיבי ומוכר.

יחסי ציבור באינטרנט – חשיפה דרך מאמרים מקצועיים

אפשרות זו נוגעת יותר לבעלי עסקים שהמוצר שלהם, הוא למעשה שירות. רוב הלקוחות יבחנו בעלי מקצוע לפי הידע המקצועי שלהם, בתחום זה, מאמרים מקצועיים הם דרך נפלאה ליצור רושם טוב. מאמרים מקצועיים ניתן לפרסם באתרי אינטרנט שונים, המרכזים מאמרים בנושאים רבים. חלק גדול מהגולשים שמחפשים מידע, מגיע לאתרים הללו, בין אם דרך מנועי החיפוש ובין אם ישירות.

חשוב שהמאמרים יהיו כתובים בשפה ידידותית וברורה, גם למי שאינו עוסק בתחום המקצועי שלכם. השפה בה אתם נוהגים לשוחח על נושאים מקצועיים עם הקולגות, לא תמיד תתאים בפנייה אל לקוחות פוטנציאליים. בתחתית כל מאמר, ניתן לספר בקצרה על העסק ולהפנות אל אתר האינטרנט שלכם.

יחסי ציבור באינטרנט – פורומים, קהילות ורשתות חברתיות

כמעט בכל תחום, קיימים היום פורומים, רשתות חברתיות וקהילות. נסו לאתר פורומים ורשתות חברתיות שרלוונטיים לתחום פעילות העסק שלכם, הגולשים שמגיעים אל המקומות האלו, הם גולשים שמתעניינים בתחום. למעשה, הם קהל היעד המפולח ביותר שתוכלו לקוות לו. כדאי להפגין נוכחות במקומות האלו, לחשיפה באווירה חברותית ושיח פתוח ערך רב.

הקפידו להיות ידידותיים, לא מתנשאים, שתפו בידע שלכם, הרחיבו אופקים. תוך זמן קצר גולשים רבים יפנו אליכם, בעקבות דברים שתכתבו ויתעניינו בשירות, או המוצר שאתם משווקים.

למידע נוסף בנושא לחץ כאן: יחסי ציבור באינטרנט - total campaign

תאריך: 15/06/2011 15:58    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >