מדריך קידום אתרים seoweb
מהו למעשה קידום אתרים? מדריך קידום אתר בסיסי מבית רשת קידום אתרים באינטרנט - SEOweb
מדריך קידום אתרים seoweb



03-5446364



מדריך קידום אתרים - מדריך למתחילים

Hebrew

מהו קידום אתרים הלכה למעשה

קידום אתרים הינו תחום פעילות באינטרנט שמטרתו להגדיל את כמות המבקרים באתר מסוים, זאת על ידי שיפור מיקומו בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש בכלל ו Google במיוחד, בהתאם לאופי החיפוש של הגולשים.

עבודת קידום אתר כוללת בין השאר את התאמת הקוד לדרישות מנועי החיפוש, ארגון ארכיטקטורה פנימית, תפריטים, מערך קישורים, יציקת תוכן איכותי ומתאים והפצתו ברשת ברחבי הרשת, בשיטות שונות.

למה קידום אתרים כל כך חשוב לך?קידום אתרים, google

מחקרים וסקרים רבים בתחום התנהגות הגולש ברשת מוכיחים כי מרבית הגולשים המחפשים מידע באינטרנט נכנסים רק לאתרים המופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, חלק ניכר מהם בודק רק את 3 תוצאות החיפוש הראשונות, המופיעות בראש עמוד התוצאות הראשון בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר.

משמעות הדבר ברורה - אם השקעתם בבניית אתר שמטרתו מסחרית, שיווקית או תדמית עליכם להקדיש מחשבה כיצד להביא אותו למיקומים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. אי הצלחה במשימה זו תפגע בסיכוייכם להשיג את המטרות העיקריות ומכאן גם בסיכויי ההצלחה שלכם.

במקרים רבים תתחרו במאות אתרים ובמאות אלפי תוצאות חיפוש בכדי להשיג את תשומת ליבו של הגולש קצר הסבלנות. ההבדל בכמות הכניסות לאלה הממוקמים בשלושת המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש לבין אלה הממוקמים בשורות 11 ומעלה דרמטי, במיוחד כשמדובר באתר בעל מטרות מסחריות, אז יש להבדל זה משמעות כלכלית עצומה.

אגב, חשוב לציין כי כיום מרבית החיפושים באינטרנט על ידי גולשים ישראלים מתבצע בגוגל, לפיכך מומלץ להשקיע את מרב משאבי הקידום במנוע החיפוש המוביל.

מדריך קידום אתרים מסביר: מאין מגיעות תוצאות החיפוש?

גוגל מפעילה תוכנה (crawler) הסורקת את רשת האינטרנט, על ידי מעבר מקישור לקישור. דפי האינטרנט שסרק הזחלן נשמרים במאגר המידע של גוגל וממוינים על פי מילות מפתח רלוונטיות ומידת חשיבותם. איך בדיוק זה קורה, מעט מאד אנשים יודעים וכולם עובדים בגוגל וחתומים על הסכמי סודיות.

כאשר גולש מקליד בשורת החיפוש של גוגל שאילתא מסוימת, ישלוף גוגל מהאינדקס את עמודי האינטרנט הרלוונטיים לשאילתא זו. סדר הופעת העמודים יקבע על פי דירוג התאמת העמודים לשאילתא, לפי הנחות העבודה של גוגל.

איך קובע גוגל את דירוג העמוד?

שאלת הטכניקה של גוגל לקביעת חשיבות העמודים היא שאלת מליון הדולר. מאחר ולגוגל חשוב להציג את הדפים על פי מידת הרלוונטיות שלהם לחיפושי הגולשים ולמנוע הטעיות כתוצאה מהתאמה מלאכותית של עמודים לדרישות גוגל, החברה אינה חושפת את הנוסחה המדוייקת לדרוג וקביעת החשיבות. למעשה, אף מדריך קידום אתרים לא יוכל להוכיח אחרת!

אם זאת, החברה מפרסמת כללים והמלצות לבניית אתר באופן שיאפשר לזחלן לסרוק אותו ביעילות ולצרפו לאינדקס ביתר קלות. בהנחיות מובהר כי בכדי לאפשר ל crawler להגיע אל האתר, יש לקשר אותו עם דפי רשת אחרים. כמו כן ניתנות המלצות שונות באשר לבניית קוד תיקני ואיכותי ואופן השימוש בו (מה כדאי ומה מומלץ שלא לעשות).

הנחיות אלו של גוגל מהוות תנאי מינימאלי להצלחה ואילו אי התאמה להנחיות תיפגום בסיכויים להופיע בתוצאות החיפוש במיקום רלוונטי כלשהו. אם זאת, לרוב, הקפדה על כללים אלו בלבד, לא תספיק בכדי להופיע במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש וזאת משום שרבים מודעים ומקפידים על ישומם של כללים אלה.

במהלך השנים הצטבר ידע, המבוסס על ניסיון ולמידה בלתי פוסקת, באשר לאופן קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל. ידע זה אמנם אינו מבוסס על מידע רשמי שמספקת גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר לצורך העניין), אך אם זאת הצלחה או אי הצלחה של אנשי SEO בקידום אתר מאפשרת ללמוד מהם הכללים שיסייעו לכל אחד להופיע במיקום מועדף, בחלקו העליון של דף תוצאות החיפוש הראשון.

ניתן לומר במידה רבה של וודאות כי שילוב של תוכן איכותי ורלוונטי, כמות ואיכות הקישורים ממקורות חיצוניים הינם קריטריונים משמעותיים למיקום בתוצאות החיפוש. בנוסף לכך קיימים קריטריונים רבים נוספים המשפיעים על מיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל, וואלה, יאהו ובכלל.

תוצאות החיפוש מתעדכנות מידי יום והמיקומים עשויים להשתנות בתדירות גבוהה לכן חשוב לזכור ולהפנים: קידום אתר אינו פעולה חד פעמית שאחריה ניתן להזניחו. אלא פעילות מתמשכת הכוללת עדכון קבוע של תכנים, עבודת אופטימיזציה רצופה, מעקב אחר מגמות המתחרים ואחר שינויים שונים במידע המצטבר על האלגוריתם של גוגל ומנועי החיפוש.

לקריאה נוספת בנושא לחץ כאן: קידום אתרים חינם

מדריך קניית דומיין

תאריך: 19/06/2011 16:20    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >