מכירה או קנייה של קישורים - החטא ועונשו לפי גוגל
אנשי גוגל לא אוהבים לשמוע על אתרים המוכרים או קונים קישורים ואתרים אלה נענשים לא אחת. ליחצו כאן למאמר המלא.
מכירה או קנייה של קישורים - החטא ועונשו לפי גוגל



03-5446364



קניית קישורים (או מכירה) - כדאי או לא?

Hebrew

מכירת קישורים או קניית קישורים – החטא ועונשו

רבות דובר במסגרת בלוגים שונים בנושא קידום אתרים, פורומים ואף ראיונות של בכירים בגוגל על השלכותיה של מכירת קישורים. קניית קישורים, בשונה מהחלפת קישורים בין אתרים, מאפשרת לרכוש קישור מאתר עם דירוג גבוה, גם כאשר אין באפשרותכם או שאינכם רוצים להחזיר קישור בעל ערך שווה בתמורה. נשמע טוב? זהירות.

היבט נוסף שעלול להיות מפתה בקניית קישורים, הוא שכאשר מתבצעת עסקה של מכירת קישורים, מתקבל קישור חד כיווני שערכו גבוה יותר מקישור צולב, דו כיווני. לכאורה, בתמורה להשקעה כספית מסוימת, תוכלו לקדם את האתר שלכם ולקבל את הקישורים האיכותיים ביותר עבורו – אלא שבפועל, הדבר מנוגד לחזון של גוגל ואני עדים לכך שלא מעט אתרים שפעלו בדרכי קידום לא אתיות, נענשו על ידי גוגל ונפגעו.

למה מכירת קישורים מנוגדת לחזון של גוגל?

על מנת להבין את ראיית העולם של גוגל והתנגדותה הנחרצת למכירת קישורים, חישבו מדוע קישורים מעמודי אינטרנט איכותיים אל האתר שלכם מועיל לקידומו. אלגוריתם החיפוש של גוגל מזהה אתרי אינטרנט איכותיים, בין השאר, לפי אופי ומספר הקישורים שמפנים אליהם מעמודים אחרים באינטרנט.

אם שמים בצד את הפרקטיקה הזו, שנקראת קידום אתרים, וחושבים במונחים של הרגלי גלישה – סביר להניח שאם קראתם מאמר איכותי באתר כלשהו, כתבתם משהו בנושא הזה באתר שלכם, תשמחו לקשר אל המאמר שקראתם ולהפנות גולשים למידע נוסף.

אם מצאתם אתר שנותן שירות עם ערך מוסף כלשהו, סביר להניח שתרצו לשתף את הגולשים ולקשר אל האתר. ככה למעשה פועלת רשת האינטרנט וכך היא מתפתחת, קישורים טבעיים מאתר אחד לאתר שני, וכך הלאה.

למעשה, מכירת קישורים הנה הטעיה של אלגוריתם החיפוש. הרובוט שסורק את האתר אינו יודע כי הצבתם את הקישור באתרכם, משום שמישהו שילם לכם במיטב כספו על כך, מבחינתו – הקישור הוצב משום שחשבתם שהאתר אליו אתם מקשרים הנו אתר איכותי וסמכותי בתחום מסוים.

להעלות Page Rank על ידי קנייה או מכירה של קישורים

בהתייחסות רשמית של בעלי תפקידים בכירים בגוגל, נאמר לא אחת כי מכירת קישורים במטרה להעלות את מדד ה- Page Rank פוגעת בדרך פעולתו של אלגוריתם החיפוש. קישורים בין אתרים נועדו להיות הצבעת אמון. קניית קישורים, היא הטעיה מכוונת ואסורה של מנוע החיפוש.

יש שיאמרו כי עבודת קידום אתרים היא כל כולה הטעיה של מנועי חיפוש, שכן נעשה שימוש בכלים שונים המסייעים להשפיע על סדר תוצאות החיפוש בביטויים שונים. אולם, נכון להיום מנהלי גוגל תומכים בפעילותם של מקדמי אתרים, שכן מלבד הפיכת האתר לידידותי יותר עבור הזחלנים, אופטימיזציה של אתרי אינטרנט הופכת כל אתר לאיכותי ונגיש יותר בעיקר עבור הגולשים שחיפשו את מה שהאתר מציע.

במדריך שפרסמה חברת גוגל מתואר בפירוט מה מותר, כדאי וראוי לעשות לצורך שיפור הנראות של האתר, ומהן דרכי הקידום אסורות שעלולות לגרור ענישה, מחיקה של האתר מהאינדקס, או פגיעה בדירוג שלו.

מהו Page Rank וכיצד קניית קישורים מעלה אותו

Page Rank הנו אלגוריתם בו משתמש מנוע החיפוש גוגל. אלגוריתם זה מבצע עיבודים וחישובים מתמטיים מורכבים ועל בסיס התוצאות נקבע דירוגו של כל עמוד ברשת האינטרנט לפי ספרות מ – 0 ועד 10. הפרמטר העיקרי המובא בחשבון בעת חישוב דירוגו של כל עמוד, הוא מספר ודירוג עמודי האינטרנט שמקשרים אליו. במהלך אמצע שנת 2008 יצאה הודעה רשמית של גוגל, כי נעשו שינויים באלגוריתם ה- Page Rank אך איש אינו יודע בוודאות מהם אותם שינויים.

רכישת קישורים מעמודי אינטרנט בעלי דירוג Page Rank גבוה, אמורה להעלות את דירוג ה - Page Rank של האתר שלכם. או, כך לפחות עד שהרובוטים של גוגל יזהו את האתר המקשר כאתר המאפשר מכירת קישורים. גוגל הודיעה כי היא משכללת את האלגוריתם, במטרה לזהות אתרים המוכרים קישורים. בנוסף לכך הוסיפו בגוגל דף מלשינון, המאפשר לכל גולש להלשין על אתרים שעוברים על הכללים.

אבל אתם בטח אומרים לעצמכם – אז ניקח סיכון, אם זו הדרך לגרום לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש ולייצר תנועת גולשים, זה שווה כל שקל. Page Rank זה הפיתרון ואם צריך נשלם על זה. אלא שכלל לא בטוח שדירוג ה - Page Rank של האתר יביא אותו אל תוצאות החיפוש הראשונות תחת ביטויים רלוונטיים ולהפך, קיימות דוגמאות רבות שסותרות טענה כזאת.

אין ספק כי קיים קשר מסויים בין דירוג האתר לבין מיקומו בתוצאות החיפוש השונות, אך פייג'ראנק אינו בהכרח הפרמטר החשוב ביותר לפיו נקבע סדר התוצאות ואין ספק כי משקלו בשקלול סך הפרמטרים שמשפיעים על מיקום אתרך בתוצאות החיפוש פחת משמעותית בשנים האחרונות. הרבה בזכות העובדה שבגוגל הבינו עד כמה פשוט לבצע מניפולציה על אלגוריתם הפייג'ראנק
.

על מנת להמחיש את הרעיון של קניה או מכירה של קישורים, דמיינו שהאינטרנט היא כנסת ענקית. כל עמוד הוא מועמד לראשות הכנסת ואלגוריתם החיפוש הוא שומר, המוודא כי הבחירות הן בחירות דמוקרטיות. מעת לעת נספרים קולותיהם של הבוחרים והמועמדים שקיבלו קולות רבים יותר, זוכים למספר מנדטים רב יותר. גם אם הפוליטיקה מושחתת וידוע שנבחרי הציבור שמחים לקנות קולות בכסף – מי שנתפס, נפגע.

לקריאה נוספת בנושא ליחצו: קישורי nofollow

תאריך: 21/06/2011 15:23    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >