שאלות ותשובות - אתם שואלים גוגל עונה
אנשי גוגל עונים לשאלות פופולאריות של בעלי אתרים ובנושאים שונים הקשורים לאינדקס ולתוצאות החיפוש...
שאלות ותשובות - אתם שואלים גוגל עונה



03-5446364



שאלות ותשובות - אתם שואלים גוגל עונה

Hebrew

אנשי גוגל עונים לשאלותייהם של בעלי אתרים

למה אתם לא יכולים לתת תמיכה של אחד על אחד לאתר שלי?

לפי הערכות אחדות, ישנם 100 מיליון אתרים ברשת. כל אחד מהאתרים הללו חשוב לנו, כיוון שבלעדיהם – לא משנה כמה גדולים או קטנים – האינדקס שלנו יהיה פחות מקיף ולבסוף פחות יעיל למשתמשים שלנו.

המרכז למנהלי אתרים הוא מקור מצוין לתמיכה בכל סוגי האתרים. אנו מפרסמים מידע ועונים לשאלות המפרסמים, כך שכל אחד יוכל להרוויח מהמידע. במרכז למנהלי אתרים אתה יכול למצוא גם קהילה נחמדה ומועילה של מנהלים היכולים לחלוק עמך טיפים ולעזור לך עם איתור בעיות וטיפול בהן.

האם מודעות שאתה מציג משפיעות על הדירוג שלך? האם רישום המודעה שלך ותוצאות החיפוש נפרדים לחלוטין?

דירוג המודעה ודירוג החיפוש אינם קשורים זה לזה בשום אופן, ולמעשה יש לנו צוותים נפרדים לחלוטין העובדים עליהם כך שאין שום התערבות. אנו מאמינים כי האובייקטיביות של תוצאות החיפוש שלנו חיונית לשם אספקת החוויה הטובה ביותר למשתמשים.

איך אני מוסיף אתר לאינדקס החיפוש של גוגל?

הכללה בתוצאות החיפוש של גוגל היא בחינם ופשוטה ואינה מצריכה הגשה ידנית של האתר לגוגל. גוגל הוא מנוע חיפוש אוטומטי לחלוטין. הוא זוחל ברשת על בסיס קבוע ומוצא אתרים להוספה לאינדקס שלנו. למעשה, חלק ניכר מהאתרים הרשומים בתוצאות שלנו לא הוגשו ידנית לשם הכללה, אלא נמצאו והוספו אוטומטית בזמן שהרובוטים שלנו זוחלים ברשת.

בנוסף, כלי מנהלי אתרים של גוגל (במרכז למנהל) מספקים דרך קלה למנהלי אתרים להגיש מפת אתר, או את ה-URLים שלהם לאינדקס של גוגל ולקבל דוחות מפורטים לגבי הנראות של הדפים שלהם בגוגל. באמצעות כלי מנהלי אתרים של גוגל, ניתן לידע את גוגל אוטומטית לגבי כל הדפים העכשוויים ולגבי עדכונים שנעשו לדפים אלו.

כמה זמן, בממוצע, לוקח לגוגל למצוא אתר שרק נוצר, וכללית, באיזו תדירות גוגל זוחל ברשת?

אין זמן קבוע מראש שלוקח לגוגל למצוא אתר חדש.

גוגלבוט סורק באופן קבוע ברשת, כדי לבנות ולחדש את האינדקס שלנו. על ידי שימוש במרכז למנהלי אתרים, תוכלו לבדוק באיזו תדירות גוגלבוט סורק באתר שלכם ולומר לגוגל אם הוא צריך לסרוק בתדירות גבוהה, או נמוכה יותר.  

ואם אני רוצה שהאתר שלי יופיע בתוצאות החיפוש של הרשת, אבל לא בשירותים נפרדים כגון גוגל חדשות או חיפוש התמונות של גוגל?

גוגל מאפשר תמיד לבעלי אתרים לבחור לצאת משירותיו, ובעל האתר יכול ליצור קשר עם צוות התמיכה של מוצר מסוים כדי לעשות זאת.

כפי שהוזכר מוקדם יותר בחוברת, ניתן להשתמש בפרוטוקול ההחרגה של Robots כדי לחסום אינדקס הן של תמונות והן של דפי רשת. לשם כך ניתן אף להשתמש במאפיין "הסרת ה-URL" במרכז למנהלי אתרים והוא מכסה הן חיפוש רשת והן חיפוש תמונות. גוגלבוט נשען על כמה בוטים, אתה יכול לסמן את מה שאתה רוצה לחסום:

גוגלבוט - אינדקס הרשת שלנו ובאינדקס החדשות שלנו.

גוגלבוט מובייל - דפים מאינדקס המובייל שלנו.

גוגלבוט תמונות: דפים מאינדקס התמונות שלנו.

שותפי מדיה גוגל – סורק דפי אינטרנט בכדי לקבוע תוכן אדסנס (AdSense). אנו משתמשים בבוט זה אם אתה מציג מודעות אדסנס באתרך.

בוט מודעות גוגל – סורק דפים בכדי למדוד את איכות דף הנחיתה של אדוורדס (AdWords). אנו משתמשים בבוט זה רק אם אתה משתמש בגוגל אדוורדס כדי לפרסם את אתרך.

כדי לחסום את גוגלבוט לחלוטין, אתה יכול להשתמש בתחביר הבא: ------???------

האם אני אוכל לבחור איזה טקסט אני רוצה שיוגדר כסניפט?

לא. אין זה רעיון טוב, הן מנקודת מבטו של המשתמש והן מנקודת מבטו של היוצר. אנו בוחרים סניפט של טקסט מהאתר המראה את שאלתו של המחפש בהקשר, ובתמורה ההקשר מראה את רלבנטיות התוצאה.

מחקרים מראים שמשתמשים נוטים יותר לבקר באתר אם תוצאות החיפוש מראות את הסניפט. זאת משום שהסניפטים מקלים על המשתמש לראות מדוע התוצאה רלבנטית לשאלתם. אם משתמש לא יכול לבצע הבחנה זו במהירות, בדרך כלל הוא או היא ממשיכים הלאה לתוצאת החיפוש הבאה.

מפרסמים ברשת יכולים לכלול תג מטא בדפים שלהם כדי לספק לגוגל מידע נוסף במקרים שבהם אנו לא יכולים ליצור סניפט שימושי מהתוכן שבדף באופן אלגוריתמי. כדי לעשות זאת, פשוט הוסף את הכיתוב הבא לחלק הראשי של הדף: -----???------

כל מפרסם רשת שאינו רוצה שיצרו סניפט מהדפים שלו יכול להשתמש בתג ה-NOSNIPPET, באופן הבא: ----------???----------

ולבסוף, לפעמים אנו משתמשים בתיאור האתר מתוך פרויקט התיקייה הפתוחה (Open Directory Project) עבור סניפט תוצאת החיפוש. אם אתה לא רוצה שיעשה שימוש בתיאור זה, פשוט הוסף את תג המטא הבא: --------???-----------

מבזקי חדשות באתר שלי, מופיעים רק מספר שעות לפני שמעדכנים אותם ומעבירים לקטגוריית הידיעות הסטנדרטיות. כיצד לגרום לידיעה המלאה להופיע באינדקס של גוגל, אבל לא למבזקי החדשות?

אפשרות אחת היא לשים את כל המאמרים של מבזקי החדשות בתיקייה אחת, ולהשתמש ב-Robots.txt כדי להסיר את הרשאת הכניסה של גוגלבוט לתיקייה.

אפשרות נוספת היא להוסיף את תג ה - NOFOLLOW לחלק ה<ראש> של ה - html של חלק מבזקי החדשות שלך. פעולה זו אומרת לגוגלבוט לא לעקוב אחר הקישורים שהוא מוצא על הדף הזה.

אולם, זכור כי NOFOLLOW עוצר רק את הגוגלבוט מלעקוב אחר הקישורים מדף אחד לשני. אם דף רשת אחר מקשר למאמר זה, גוגל עדיין יכול למצוא ולקטלג promnight.html כאשר הוא מקטלג.

אם יש לי כמה שמות דומיין ואני מריץ את אותו התוכן בכמה דומיינים נפרדים אלו, האם אזרק מתוצאות החיפוש שלכם?

על אף כי כמה מפרסמים יכולים לנסות לרמות מנועי חיפוש על ידי שיכפול התוכן והרצת אתרי ראי, ישנו גם תוכן לגיטימי שעשוי להיות משוכפל מסיבות טובות. גוגל לא רוצה להעניש אתרים אלו. לדוגמה, אנו לא מתייחסים לתוכן דומה המובע בשפות שונות (נאמר, אנגלית באתר אחד וצרפתית באתר אחר) כאל תוכן משוכפל.

התוצאה של קיום תוכן דומה בכמה אתרי רשת (למשל סינדיקציית מאמרים) לא חייבת להיות הסרתם לחלוטין של אחד או כמה מהאתרים הללו מתוצאות החיפוש. אולם, זכור שכל הופעת מאמר תופיע בדירוג נמוך יותר משום שיש לה רק חלק זעום מהקישורים הנכנסים שהיו יכולים להיות להעתק יחיד. כללית, העתק יחיד של מאמר ידורג גבוה יותר ולכן יראה על ידי יותר משתמשים מאשר עותקים מרובים של אותו התוכן.

בנוסף, כדי להבטיח את איכות החיפוש, גוגל לא מכליל העתקים מרובים של דף בתוצאות החיפוש שלנו. אלא, אנו בדרך כלל בוחרים רק גרסה אחת של הדף כדי להראותו. אולם, מנהלי אתרים יכולים להראות לגוגל איזו גרסה מועדפת עליהם באמצעות השימוש ב -Robots.txt או בתג מטא, כדי לחסום את ההעתקים שהם לא רוצים שייראו בתוצאות החיפוש שלנו.

למה האתר שלי נחסם מאינדקס גוגל?

ראשית, האתר שלך לא בהכרח חסום. ישנן סיבות רבות שבעטיין אתר עשוי לא להופיע בתוצאות החיפוש שלנו. רק אם האתר שלך אינו מציג משוכות המפריעות לגילוי או לאינדקס, אז יתכן שאתרך נחסם.

אתרים עלולים להיחסם מהאינדקס שלנו משום שהם לא עומדים בסטנדרטי האיכות שלנו המפורטים "בקווים המנחים למפרסם הרשת" (זמינים במרכז למנהלי אתרים). דבר זה מתרחש לרוב כאשר אתר משתמש בשיטות לא הוגנות כדי לנסות להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

הפרות קווים מנחים שכיחות כוללות הסוואה (כתיבת טקסט בצורה שבה מנועי חיפוש יכולים לראותו אך משתמשים לא) או פרסום דפים / קישורים שמטרתם היחידה היא להונות את מנועי החיפוש ולערוך מניפולציה על תוצאות מנועי החיפוש.

כאשר מנהלי אתרים חושדים כי אתריהם מפרים את הקווים המנחים לאיכות, הם יכולים לשנות את האתר שלהם כדי שיעמוד בקווי המנחה, ואז ללחוץ על קישור "בקש הכללה מחדש" בתוך ממשק כלי מנהלי האתרים, כדי לבקש מאיתנו להעריך מחדש את האתר.

להמשך המאמר לחץ: מילון מונחים

תאריך: 15/06/2011 16:17    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >