תחרות קידום אתרים seoweb
מהי בעצם תחרות קידום אתרים ומיהם המרוויחים העיקריים? איך עובדות תחרויות קידום אתרים...
תחרות קידום אתרים seoweb



03-5446364



תחרויות לקידום אתרים באינטרנט

Hebrew

קידום אתרים - אם אתה לא שם אתה לא קיים

האינטרנט הפך כבר מזמן לכלי המשרת את עצמו. אחרי עידן הוידאו צ'אט והבלוגים מגיעות תחרויות קידום אתרים. מיליוני גולשים ברחבי העולם מתחרים בינם לעצמם מי ישיג את הדירוג הכי גבוה במנוע החיפוש של גוגל. האדם, או החברה, שיגיעו לדירוג הראשון במנוע החיפוש תזכה בפרס, לרוב כספי. תחרות קידום אתרים מונעת על ידי מילות מפתח.

מארגן התחרות מודיע מהי המילה או הביטוי ועל המתחרים לעשות ככל יכולתם כדי שהאתר שלהם יופיע ראשון ברשימת גוגל כאשר יקלידו מילה זו. האמצעים שעומדים בפני המתחרים כוללים, למעשה, כל מה שעולה על רוחם: החל בקידוד האתר, פרסום אינטרנטי, שותפויות למיניהן עם אתרים ומתחרים אחרים, ועד לתיכנות מקצועי ויישום רעיונות שיווקיים מתוחכמים. 

ממיזם חברתי לרעיון שיווקי

התחרות הראשונה בעולם אורגנה על ידי חברת קידום אתרים עבור מילת המפתח Nigritude Ultramarine, כאשר המטרה היתה להגיע, כשמחפשים ביטוי זה, אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל. בעת פתיחת התחרות לא היו תוצאות חיפוש עבור הביטוי, ובמהלך התחרות גדל מספר התוצאות עד כדי מאות אלפים.

כחצי שנה לאחר תום התחרות עדיין היו באינטרנט כעשרים אלף דפים שונים שהכילו ביטוי זה.
מה שהתחיל בתור סוג של משחק בין מספר משתתפים מצומצם (יחסית לאינטרנט, שם מספר המשתתפים יכול להגיע בקלות לעשרות אלפים ויותר) הפך במהירה להיות כלי שיווק שימושי מהמעלה הראשונה.

בשנת 2005 חברת NRG מעריב היתה החלוצה בתחום תחרויות קידום אתרים בארץ והיא פתחה בתחרות אשר ביטוי המפתח שלה היה הסלוגאן השיווקי "לתור מוטור".  גם כאן, לפני התחרות לא היו תוצאות חיפוש לביטוי.  

תפנית נוספת בתחום קידום אתרים התרחשה כאשר קזינו ישראלי פתח באליפות קידום אתרים כאשר כל אתר שהשתתף בתחרות היה חייב להוסיף קישור לאתר הקזינו, וביטוי המפתח היה casino online, צמד מילים שכדי לקבל קישור ממנו אל אתרך, משלמים אחרים המון כסף.

חברת הקזינו חילקה פרסים למנצחים, וכך בעצם נוצר מצב שכולם יוצאים נשכרים. החברה המממנת - על הפירסום המקוון המאסיבי שהיא בונה לעצמה על ידי התחרות, כל משתתפי התחרות -  על הידע וההתמקצעות שהם רוכשים בתחום קידום אתרים, וכמובן הזוכים על הפרסים שהם מקבלים.

זוכי התחרות, פעמים רבות, אף מעניקים חלק מכספי התחרות לצד שלישי שעזר להם לזכות: לדוגמא, עמותה כלשהיא שעזרה בפירסום אתר המתחרה בתחרות קידום אתרים, תקבל חלק מכספי הזכייה.

תחרות קידום אתרים - איך מגיעים למקום הראשון?

בקרוב, כך אומרות השמועות, גוגל תזניק שוב גולשים ברחבי הארץ אל תחרות קידום אתרים חדשה. הפרטים עדיין שמורים אצל מארגני התחרות אך לפי המידע הנמסר באתר היא תעלה בקרוב. מה שבטוח,תחרות קידום אתרים, מילות מפתח גוגל תעזור למקדמי האתרים לנהל את התחרות בעזרת תוכנה פשוטה שהיא מחלקת בחינם, אשר מראה לכם את דירוג האתר שלכם ב 10 המקומות הראשונים של מנוע החיפוש, על פי מילת מפתח שאתם בוחרים.

איך מגיעים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל? קודם כל, האתר צריך להיות בנוי טוב, כלומר הקידוד צריך לעמוד בכל הסטנדרטים של מנוע החיפוש ולהיות בנוי בצורה ארכיטקטונית נכונה ומקצועית. בנוסף, מי שישיג את מירב הקישורים הרלוונטיים לאתר שלו הוא לרוב זה שיזכה במקום הראשון בתחרות. איך עושים את זה?

אפשר להציע פרסים למקשרים, ניתן לבצע קישור חוזר לאתר שממנו מקשרים, ואף להחליף קישורים עם מתחרים אחרים. אפשר להבטיח תרומה של חלק או כל הפרס (לדוגמא, לעמותה לחקר הסרון) ולקוות שההצעה תיפנה לרחמי הגולשים האחרים. ובעצם, כל רעיון או מיזם מקורי העולה על רוחכם יכול לעזור לכם לזכות בתחרות קידום אתרים.

העתיד של קידום אתרים באינטרנט

התחרויות הראשונות החלו כמשחק ותו לא, אך הרעיון הפך במהירה לכלי פרסומי חזק להפליא, כאשר מיליוני אנשים ברחבי העולם מהווים את כוח העבודה של המפרסמים. כוח עבודה שעובד מבחירתו ללא תשלום ומספק את העבודה בצורה הכי טובה שהוא יכול.

בעתיד אנו עלולים לראות גל של תחרויות קידום אתרים שיעזרו באותה מידה גם לקדם פרסומות שונות, גלויות וסמויות, ויהוו תחליף הולם ומשתלם לפרסום בסוגים אחרים של מדיה (רדיו, טלוויזיה וכו').

לקריאה נוספת בנושא לחץ כאן: שיווק ויראלי

תאריך: 19/06/2011 16:49    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >