תנועת גולשים באתר - ניתוח תנועה באתרי אינטרנט
חשוב כי כל בעל אתר ידע לנתח את תנועת הגולשים באתר האינטרנט שלו. ניתוח תנועת גולשים מביא לשיפור תוצאות באינטרנט.
תנועת גולשים באתר - ניתוח תנועה באתרי אינטרנט



03-5446364



ניתוח תנועת גולשים באתר לפי גוגל ובכלל

Hebrew

הגולשים שחיפשו והגיעו לאתר שלך עשויים לקבוע את מיקומיו בתוצאות החיפוש

בשנים האחרונות תחום ה – SEO התפתח בצורה משמעותית וכיום, אין כמעט בעל אתר שלא שואף להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, תחת ביטויים רלוונטיים. לעיתים נראה כי יש בעלי אתרים שהמרדף אחר המיקומים הנכספים הללו, גרם להם לשכוח לשם מה בנו את האתר מלכתחילה וניכר כי אינם משקיעים ולו טיפת מחשבה בצרכי הגולשים שכבר מגיעים אל האתר. ליצור תנועת גולשים באתר אינטרנט זה חשוב, אך האתגר האמיתי הוא להצליח להמיר גולשים, לקוחות פוטנציאליים, ללקוחות בפועל.

מנועי חיפוש ובראשם גוגל, שואפים לספק לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והאיכותיות ביותר לכל שאילתה וזה לא סוד, שמלבד מבנה האתר, הקישורים והתוכן, גם לתנועת הגולשים בו השפעה על מיקומיו בתוצאות החיפוש. תנועת גולשים היא מדד חשוב לאיכותו של אתר וככל שמתפתח אלגוריתם החיפוש של גוגל, כך גדלה חשיבותו.

איך גוגל יודע האם אתר ידידותי לגולשים?

אתר ידידותי לגולשים הוא אתר עם תוכן מקורי, איכותי ומעניין. מטבע הדברים, המהנדסים של גוגל לא בודקים כל עמוד אינטרנט ומדרגים אותו לפי מידת ידידותיותו לגולשים, אך מניתוח תנועת גולשים באתר ניתן להסיק מסקנות רבות לגבי איכות התכנים בו. ניתן להעריך כי גוגל למד ולומד כל העת להעריך את מבנה הטקסט בעמודי האתר, מיקום ביטויי מפתח וביטויי חיפוש בגוף הטקסט, צירופי מילים רלוונטיים ושכיחים ועוד.

ניתוח תנועת גולשים באתר מתבצע לפי מספר פרמטרים, כמו כניסות לאתר מביטויי חיפוש שונים, זמן שהייה באתר, מספר העמודים הנצפים, מספר החזרות לאתר ועוד. באמצעות Google Analytics תוכלו לבדוק ולמצוא נתונים אודות כל אלו.

תנועת גולשים באתר – מספר כניסות

מקדמי אתרים רבים ניסו ליצור תנועת גולשים באתר על ידי קידום האתר תחת ביטויים שאינם בהכרח רלוונטיים לתוכן האתר. על מנת למנוע הטעיה מסוג זה, פותחו כלים נוספים לבדיקת הרלוונטיות של האתר לביטויי חיפוש שונים ובניהם, ניתוח תנועת הגולשים.

אם אתר מסוים ממוקם בראש תוצאות החיפוש אך גולשים רבים מדלגים עליו ונכנסים לאתרים הממוקמים בתוצאות שתחתיו, יתכן ומיקומו יפגע. כניסת גולשים לאתרים הממוקמים תחתיו בתוצאות החיפוש, עלולה להעיד על כך שאינו רלוונטי לביטוי החיפוש.

שימו לב – חשוב שהטייטל של העמוד ותיאורו ימשכו גולשים ולא רק יתאימו לטכניקות קידום אתרים. אם הטייטל והתיאור יגרמו לגולשים לדלג על העמוד ולהמשיך לתוצאת החיפוש הבאה, מיקומיו עלולים להיפגע.

זמן שהייה של גולשים באתר

מדד נוסף לאיכותו של אתר אינטרנט, הוא בדיקת זמן השהייה של הגולשים באתר. גוגל מנתח תנועת גולשים ובודק כמה זמן שהה גולש בכל עמוד, כמה זמן שהה באתר סך הכל והאם מצא את מבוקשו, או חזר לרשימת תוצאות החיפוש והמשיך לאתר הבא.

אם נטשת את אתר האינטרנט בו בקרת וחזרת למנוע החיפוש, סביר להניח שגם לפעולה הבאה שלך יש חשיבות והיא יכולה להעיד על איכות האתר בו בקרת והרלוונטיות שלו לביטוי החיפוש. אם בצעת חיפוש חדש, סביר שביטוי החיפוש בו בחרת לא שיקף את מה שרצית למצוא. אבל, במידה ועשית Back, בכדי להקיש על תוצאה אחרת תחת אותו ביטוי – כנראה שהאתר אינו איכותי מספיק, או אינו תואם את מה שחיפשת. אם גולשים רבים עושים כמוך, מיקומיו של האתר עלולים להפגע.

מחקרים מראים כי הגולש הממוצע מקבל החלטה תוך 12 שניות, האם להמשיך לקרוא באתר, או לדלג לאתר הבא. חשוב מאוד שעמוד הנחיתה באתר יהיה מעניין, ידידותי ומזמין, חשוב שמבנה האתר והתוכן הכתוב בו יפתו גולשים להמשיך ולקרוא בעמודים נוספים באתר.

חזרה של גולשים לאתר

מטבע הדברים, כאשר אתם אוהבים אתר אינטרנט, אתם שמחים לשוב ולבקר בו. בייחוד כאשר מדובר באתרי אינטרנט בעלי תוכן מתעדכן, איכותי ודינאמי. ניתוח תנועת גולשים באתר אינטרנט יכול להראות כניסות חוזרות ונשנות של גולש, לאותו אתר בתוצאות החיפוש.

ככל שאתרכם יהיה איכותי ומעניין יותר, כך יותר גולשים יכירו אותו ויבחרו לבקר בו שוב ושוב. חזרות של גולשים לאתר יהוו נקודות לזכותכם בכל הקשור למיקומיו בתוצאות החיפוש. זכרו, אתר איכותי נועד לייצר תנועת גולשים, השוהים בו לאורך זמן, צופים בעמודיו השונים וחוזרים אליו בנאמנות. גוגל יודע את זה ואיכותו של אתר בעיני גולשים, הוא פרמטר חשוב בקביעת מיקומו בתוצאות החיפוש.

לקריאה נוספת בנושא ליחצו: בחירת ביטוי מפתח

תאריך: 21/06/2011 15:53    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >