אז מה עושים עם הפינגווין הזה? טיפים מעשיים להתמודדות יעילה
אז מה עושים עם הפינגווין הזה? טיפים מעשיים להתמודדות יעילה וחזרה למיקומים ריאליים ב-SERP...
אז מה עושים עם הפינגווין הזה? טיפים מעשיים להתמודדות יעילה



03-5446364



אז מה עושים עם הפינגווין הזה?

Hebrew

הרבה בעלי אתרים ספגו פגיעה בגלל עדכון האלגוריתם האחרון, פינגווין. עיקר הדיווחים בארץ ובעולם מדברים על ירידות חדות במיקום עמודים שונים באתר, לעיתים כל עמודי האתר. המדובר בירידות תלולות של עשרות מקומות ב-SERP. בימים האחרונים אספנו מידע רב, בדקנו השוונו וערכנו כמה בדיקות וניסויים באתרים "בריאים" ובאתרים שספגו פגיעה מהאלגוריתם.

עובדה: רוב האתרים שנפגעו אחרי עדכון פינגווין הנם אתרים שבעליהם ביצוע פעולות קידום כאלה ואחרות לאורך התקופה האחרונה ולעיתים במשך שנים.

את מי ומה הפינגווין לא אוהב?

העדכון נועד לזהות ולהגיב באופן אוטומטי במקרה של חריגות שימוש במאפיינים שבאמצעותם האלגוריתם מדרג את תוצאות החיפוש בגוגל, ובין השאר:

- קישורים נכנסים בעלי טקסט אנקור קבוע או ביחס גיוון נמוך מאד - link diversity
- אתרים המקבלים כמויות גדולות של קישורים מאתרי מאמרים, שוב, עם אנקור קבוע
- קישורים נכנסים מבלוגים המזוהים כבעלי תוכן רדוד ומארג קישורים יוצאים קבוע
- אתרים המקבלים אחוז גבוה של קישורי פוטר מאתרים אחרים שלא עוסקים באותו תחום
- קנייה ומכירה של קישורים. אתרים שקונים ומוכרים קישורים
- צפיפות ביטויי מפתח באתר - בעלי אתרים שחצו את גבול הטעם הטוב - keyword stuffing


ישנם גורמים נוספים, אך אם נתבונן ברשימה הנ"ל ונחשוב טוב, נוכל לפתור את הבעיה ולהחזיר את עמודי האתר שנפגעו בגלל פינגווין למיקומים טובים יותר.

חדשות טובות וחדשות רעות אחרי הביקור של הפינגווין

נתחיל דווקא מהצד הכואב: עמודים באתר שספג פגיעה בגלל העדכון לא יחזרו לאותם מיקומים בתוצאות החיפוש שבהם היו קודם לעדכון. מאחר וחלק ניכר מציון הדירוג של עמודי האתר הסתמך על פרמטרים שהשתנו לאחר penguin, גם אם תתקנו את הטעויות ותחזרו לעמוד בתנאים שגוגל מציב, הרי שכעת ציון הדירוג של עמודי האתר יהיה נמוך יותר. לדוגמא: יש קישורים שאחרי העדכון נותנים ערך 0 או ערך שלילי. בנוסף לכך, ישנו ככל הנראה עונש ימים כנהוג בגוגל במקרים של חריגה מהכללים למנהלי האתרים - Webmaster Guidelines.

ועכשיו לחדשות הטובות: הכל בידיים שלך! בשביל להבין איך ומה צריך לעשות, צריך להתבונן במראה ולשאול שאלה פשוטה: האם אני יכול להסביר את מעשי לקידום אתר X למתחרה שלי, מבלי שיעלו אצלו שאלות שיגרמו לי לגמגם? האם הייתי ממליץ לאחותי או לחברי הטוב לנקוט בכל אותן פעולות שאותן ביצעתי לצורך קידום האתר שנפגע? צריך לתת לשאלות האלה תשובה אמיתית ואז ניתן יהיה לאפיין ולתקן את הטעויות שנעשו לאורך הדרך.

תיקון הטעויות יביא לכך שבסריקה הבאה של גוגל, אותו פינגווין יזהה כי האתר "חזר לדרך הישר" ומאחר והמדובר בענישה של אלגורתים (ענישה אוטומטית בניגוד לפעולה ידנית) הרי בהחל מאותו רגע האתר יעלה על הנתיב חזרה למיקומים ריאליים בתוצאות החיפוש.

איך עושים סדר וחוזרים למיקומים ריאליים בתוצאות החיפוש של גוגל?

אנחנו ממליצים לכל מנהלי האתרים לעשות פעולה פשוטה שהיתה צריכה להיעשות כבר לפני שנים: צריך לעסוק ביצירת תוכן איכותי באתר ידידותי לגולשים, שגרם לגולש לרצות להמשיך לגלוש בו ולחזור אליו בעתיד.

כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו לפני כל פעולה שנעשית (או נעשתה) באתר: האם הפעולה שאני עומד לבצע תתרום לגולשים שמגיעים לאתר שלי? האם הייתי מבצע פעולה זאת אילו לא היו בעולם מנועי חיפוש ותחרות בלתי פוסקת על מיקום בתוצאות החיפוש? במידה ועניתם על אחת מהשאלות האלה בשלילה הרי שאתם חייבים לשנות את דרך העבודה.

אם ביצעת בעבר (וכנראה שביצעת אחרת עדכון פינגווין לא היה פוגע באתר שלך) פעולות שאינן לטובת הגולשים ועשויות להתפרש כניסיון לבצע מניפולציה כלשהי, הגיע הזמן לתקן. עדכון פינגווין הכריז מלחמה על כל מה שמלאכותי ולא אמיתי. כל מה שנועד עבור מנועי חיפוש ולא עבור גולשים.

אנחנו מאמינים שעד לסוף שנת 2012 לא ישארו בתוצאות החיפוש של גוגל הרבה אתרים באיכות ירודה. עדיין לא מאוחר לתקן טעויות ושגיאות שנעשו בעבר. כנראה שאף פעם לא יהיה מאוחר, אבל צריך להתחיל לעשות סדר ויפה שעה אחת קודם.

מי שיידבוק בשיטות עבודה אפקטיביות, יצליח בכל משימת SEO, ללא קיצורי דרך וללא פגיעה של שינויי אלגוריתם כאלה ואחרים. מצד שני, מי שמתהלך על חבל דק או על ה"גבול האפור" לנצח ירגיש נרדף ולעולם לא ידע שקט בכל הנוגע לעבודת ה-SEO.

כולם יסכימו כי המטרה של גוגל הנה לתת לגולשים תוצאות חיפוש איכותיות, נקיות מספאם ומאתרים שאינם נותנים ערך מוסף לגולשים.

אף אחד מאיתנו לא אוהב לבזבז זמן. גם גוגל לא. על מנת להצליח בכל פרוייקט קידום אתרים, בלי יוצא מן הכלל, צריך להקפיד על שיטות עבודה מקצועיות, נקיות משגיאות וכאלה שעומדות בכללים של מנועי החיפוש. צריך להקפיד על איכות ועל טובת הגולש בכל פעולה שאנחנו מבצעים באתר. תמיד לחשוב על טובת הגולש.

בעלי אתרים שיאמצו את הדרך הנכונה לעבודה לא יחששו מפני עדכוני אלגוריתם עתידיים. לא פנדה, לא פינגווין ולא כל עדכון אחר שמטרתו היחידה היא לתת לכולנו תוצאות טובות ואיכותיות יותר בכל חיפוש בגוגל.

בעלי אתרים שרוצים וצריכים עזרה מוזמנים דבר איתנו: 03-5446364

תאריך: 10/05/2012 16:33    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >