עדכון אלגוריתם פינגווין Penguin נגד וובספאם
על עדכון אלגוריתם פינגווין Penguin - אנטי וובספאם! ליחצו כאן למידע מלא על העדכון החשוב...
עדכון אלגוריתם פינגווין Penguin נגד וובספאם



03-5446364



עדכון אלגוריתם פינגווין Penguin - אנטי וובספאם

Hebrew

למי שעוד לא מעודכן, בגוגל מכנים את עדכון האלגוריתם האחרון פינגווין. העדכון מכוון אל כל אותם אתרים שעושים שימוש בשיטות Black-hat מוכרות. לפי ההצהרה המקורית של גוגל Penguin יפעל באופן מיידי בכל השפות וישפיע על כ-3% מתוצאות החיפוש. ואכן, במהלך השבוע האחרון ניתן להבחין בשינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש של גוגל.

כך למשל, אתר DIGG חווה ירידה קיצונית בתנועת הגולשים שמגיעים אליו מתוצאות החיפוש של גוגל (מעל 25% ירידה!). מט כץ, מהנדס בכיר ומוערך בגוגל, ומי שמנהל את צוות הספאם של החברה הודיע ב-24 לחודש על עדכון פנגווין (במועד הפרסום הראשוני עדיין לא היה לאלגוריתם שם). בראשית ההודעה כתב כץ: גוגל הכריזה בעבר כי אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO (קידום אתרים כמו שנהוג במקומותינו) עשויים לשפר ולייעל אתרי אינטרנט.

כץ ממשיך ומסביר את מה שכולנו יודעים: אופטימיזציה נכונה משפרת את הנראות של האתר, יוצרת תוכן איכותי ומעניין, משפרת את מהירות האתר עבור הגולשים וכמובן שעבור מנועי החיפוש. SEO יוצר אתרי אינטרנט שיווקיים יותר, נכונים יותר וכאלה שכולנו רוצים למצוא בתוצאות החיפוש של גוגל.

לעומת שיטות אלה המוכרות בשם White hat Seo ישנן הטכניקות שאותן עדכון פינגווין רוצה לסכל. שיטות המוכרות לבעלי אתרים בביטוי הגנרי: ספאם. מט כץ מדגיש את חשיבותה של ההבחנה בין ספאם לעומת וובספאם או webspam לעומת spam שהוא הביטוי השגור לדואר זבל.

ווב ספאם הן כל אותן שיטות Black hat. שיטות שמטרתן למצוא פרצות וקיצורי דרך על מנת להשפיע ולשנות את תוצאות החיפוש של גוגל. באמצעות טכניקות וובספאם ניתן ליצור אתרים שאינן תורמים לחוויית המשתמש וזה לא נותן הרבה לאף אחד. לדוגמא: שימוש במניפולציות קישורים (Link schemes) או הפצצת ביטויי מפתח (Keyword stuffing) עשוי ליצור מצב שבו אתרים המשתמשים בשיטות אלה ישיגו מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל.

האלגוריתם של גוגל נועד בעיקר למטרה אחת: לאפשר לכולנו, המחפשים, להגיע אל תוצאות החיפוש הטובות, המגוונות והרלוונטיות ביותר שקיימות. מט כץ מציין כי בגוגל מבינים כי חשוב לתגמל את "בעלי האתרים הטובים" או באנגלית Good Guys במיקומים ראויים בתוצאות החיפוש. אותם מנהלי אתרים שדואגים לבנות אתרים איכותיים, עבור גולשים ולא רק עבור מנועי חיפוש, צריכים לראות ברכה בעמלם. זה התחיל בעדכון פנדה (2011), עבר בעדכון האלגוריתם המשמעותי האחרון שהתמקד בעיצוב האתר ומיקומו של התוכן ביחס לשאר האלמנטים בעמוד, והגיע עד לעדכון penguin הנוכחי.

בתכלס, פינגווין גרר אחריו ירידות קיצוניות במיקומיהם של אתרים שעושים שימוש בטכניקות שנחשבות לאסורות לפי רשימת הכללים למנהלי אתרים של גוגל. במקביל וכפועל יוצא, אתרים איכותיים זכו לשיפור ב-SERP. בפעם המי יודע כמה נשמעת הקריאה מגוגל: הקימו אתרי אינטרנט איכותיים, תנו לגולשים שלכם חוויית גלישה נעימה, השתמשו בשיטות קידום אתרים לגיטימיות והימנעו מטכניקות פסולות וקיצורי דרך.

מקריאה מקיפה בפורומים, בלוגים, טוויטר, פייסבוק ועוד רשתות חברתיות ואתרים מקצועיים עולה כי בעלי אתרים רבים שעשו שימוש בהפצת תוכן לא איכותי בבלוגים ומערכות שיצרו קישורים במערכות בלוגים חינמיות (וורדפרס ובלוגספוט בעיקר) ספגו פגיעה משמעותית בתוצאות החיפוש של גוגל. גם בעלי אתרים שיצרו מערך קישורים חיצוניים שאינו טבעי או שאינו נראה טבעי באופן קיצוני נפגעו. המדובר בעיקר על קניית קישורים וריבוי קישורים מאתרים מאיכות ירודה.

בהודעה הראשונית של גוגל כתוב במפורש כי אם האתרים שלכם נפגעו בעדכון, יתכן ותצטרכו לבצע אבחון מקצועי ומעמיק באתרים שלכם על מנת להבין מהיכן מתחילה הבעיה של פינגווין עם האתר שלכם.

איך יודעים אם האתר שלך שקע בגלל penguin?

די פשוט להבין ולענות לשאלה הזאת. הסתכלו בנתוני תנועת הגולשים שהגיעו לאתר שלכם בתאריך 24 לאפריל ובימים שלפני באמצעות גוגל אנליטיקס או כל תוכנת סטטיסטיקה אחרת. אם ראיתם החל מתאריך 24 לאפריל ועד היום ירידה משמעותית בהיקף הגולשים שמגיעים מגוגל, יתכן מאד והאתר שלכם נפל קורבן לעדכון האחרון.

במידה ולא ראיתם שינויים קיצוניים בכניסת הגולשים מגוגל, כנראה שהשינוי אינו משפיע על האתר שלכם. אם ראיתם עליה משמעותית בכניסת גולשים לאתר, כנראה שגם אתם צריכים להודות לעדכון פינגווין.

במקרים לא מעטים, מנהלי אתרים מקבלים הודעות מגוגל על כך שהאתר שלהם משתמש בשיטות הפוגעות ומפרות את הכללים של גוגל למנהלי אתרים. הודעות אלה מתקבלות במערכת Webmaster tools.

מה אפשר לעשות בשביל שהאתר יחזור למיקום הרגיל שלו?

אם האתר שלך נפגע לאחר העדכון האחרון יש בהחלט מה לעשות, אפשר לתקן ולהחזיר את האתר למיקומים הקודמים שלו בגוגל. עדכון פינגווין הביא לענישה אוטומטית של האתר, מה שאומר שאם נפסיק את הפגיעה בכללים של גוגל למנהלי אתרים, הענישה האוטומטית תיפסק בשלב כזה או אחר.

אם אתם חושבים באמת ובתמים כי האתר שלכם נפגע בגלל העדכון האחרון ו"לא עשיתם שום דבר": בגוגל מחכים ומוכנים לשמוע מה יש לכם להגיד.

על מנת לבנות אתר איכותי שיגיע לראש תוצאות החיפוש של גוגל (ומנועי חיפוש אחרים כמו בינג) צריך להמנע משימוש בשיטות עבודה בעיתיות ואפורות. חשוב להשקיע משאבים ומחשבה בטובת הגולש ולא לחפש קיצורי דרך ודרכים להתחכם ו"לעבוד" על האלגוריתם של גוגל. אין טריקים אין קסמים ואין קיצורי דרך – אחרת הפינגווין יתן לאתר בראש.

פנדה או פינגווין – מצא את ההבדלים!

ובכן, עדכון פנדה (האחרון, 3.5 היה ב-19 לאפריל) נועד לפגוע בעמודים בעלי איכות נמוכה. Penguin לעומתו נועד לפגוע בעמודים ובאתרים המוגדרים כ-webspam. אם ראיתם בנתונים הסטטיסטיים של האתר ירידה בסביבות ה-19 לאפריל כנראה שהאתר נפגע בעקבות עדכון Panda 3.5 ולא בגלל פנגווין.

אז פשוט צריך לשדרג את איכות התוכן באתר ולדאוג שלא יהיה בו תוכן משוכפל – כזה שאינו מקורי.

האם פינגווין טוב או רע לתוצאות החיפוש שאנחנו רואים בגוגל?

מוקדם מדי בשביל לקבוע באופן חד משמעי. ברחבי רשת האינטרנט ניתן לשמוע תגובות רבות של מפרסמים ובעלי אתרים שטוענים כי תוצאות החיפוש של גוגל השתנו לרעה. אלה אותם מנהלי אתרים שחוו ירידות משמעותיות בתנועה שמגיע לאתרים שלהם מגוגל. מצד שני, בעלי אתרים שחוו עליה בכניסות לאתרים אחרי ה-24 לאפריל שותקים בעיקרם, כי אין להם כל סיבה לעשות רעש...

מאחר ועברו רק כמה ימים קשה מאד להתייחס למקרים נקודתיים, עליות ובעיקר ירידות קיצוניות בתוצאות החיפוש. כמו אחרי כל עדכון אלגוריתם, סביר שגם אחרי פינגווין נראה תיקונים לאלגוריתם שיביאו לשינויים נוספים בימים הקרובים. ובכל מקרה, כנראה שבתקופה הקרובה נראה הרבה פחות ספאם או וובספאם בתוצאות החיפוש של גוגל – או לפחות ככה אנחנו (ובגוגל) מקווים.

בעלי אתרים שהשקיעו לאורך שנים בבניית אתרים איכותיים, בביצוע אופטימיזציה ועבודת SEO נכונה רואים ויראו תוצאות גם בעתיד. לעומתם, בעלי אתרים שניסו ומנסים לקצר תהליכים ולעגל פינות תמיד ימצאו את עצמם "נרדפים" על ידי גוגל.

איך מתאוששים מהפגיעה של פינגווין?

אם האתר שלכם נפגע בגלל העדכון, כדאי ומולץ לקרוא וליישם את הכללים המופיעים ברשימה הבאה:

  • יש להפחית את כמות הקישורים הפנימיים באתר
  • יש להשיג קישורים איכותיים (איכות) שיפנו אל האתר
  • יש להקפיד על וריאציות של טקסט מקשר ANCHOR
  • יש להסיר קישורי פוטר המפנים לאתר מכל אתר שאינו עוסק בדיוק בתחום האתר שלך
  • יש להסיר קישורים שנראים לא טבעיים ומובילים לאתר שלך
  • חשוב לבדוק האם לא נעשית עבודת SEO שלילי על האתר שלך (negative seo)
  • למי שיש סבלנות (ואין ברירה) קיימת אפשרות להעביר את תוכן האתר לדומיין חדש ולהתחיל מהתחלה
  • חשוב לשפר עד כמה שניתן את התוכן באתר
  • חשוב לבדוק ולוודא כי אין באתר תוכן שאינו מקורי / תוכן מועתק
  • חשוב לדאוג שעמודי האתר יקבלו כמה שיותר שיתופים בגוגל פלוס, פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות אחרות
  • יש לנטר את פעילות האתר בקפדנות, לעקוב וללמוד את נקודת התורפה העיקריות שנפגעו
  • הפסיקו לחפש קיצורי דרך אחרת אין הרבה סיכוי בגוגל. תחשבו לטווח ארוך!

נפגעתם אחרי עדכון פינגווין? צריכים עזרה בשביל לצאת מהבוץ?
פנו אל צוות המומחים של SEOweb בטלפון: 03-5446364

תאריך: 03/05/2012 01:34    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >