תוכן איכותי זה לא מספיק! כמה מילים על כתיבת תוכן עשיר והוליסטי
הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלך היא לכתוב תוכן עשיר והוליסטי בהתאם לכללי הכתיבה באינטרנט וככה עושים את זה נכון...
תוכן איכותי זה לא מספיק! כמה מילים על כתיבת תוכן עשיר והוליסטי



03-5446364



כתיבת תוכן עשיר והוליסטי

Hebrew

רבות סופר ודובר אודות כתיבת תוכן איכותי באינטרנט ואין ספק שבשנים האחרונות אכן חלה מגמת שיפור אדירה באיכות התוכן שאנחנו מוצאים ברחבי הרשת. מה שכן, חייבים להבין שכתיבה איכותית כשלעצמה לא מספיקה כדי ללכוד את תשומת ליבם של הגולשים ולהביא לאתר שלכם תנועה ענפה. 

בשביל להצליח להתבלט בין אלפי הכתבות שמתפרסמות במדיות השונות בתחומכם מידי שבוע, מומלץ ואף הכרחי לשאול את עצמנו - איך לכתוב הרבה יותר טוב מהמתחרים? באופן שיסקרן, יעשיר ויחכים את קהל היעד שקורא אתכם. 

בעידן שבו הרבה בעלי אתרים כבר הבינו את סוד הקסם ומצליחים לכתוב מאמרים ברמה גבוהה מאוד, התשובה לשאלה נעוצה במידת המסוגלות שלנו לייצר תוכן עשיר והוליסטי. תוכן שלא רק יהיה כתוב "טוב" בהתאם לכללי הכתיבה באינטרנט ולמבנה התוכן "הנכון", אלא יראה את התמונה הגדולה שמסתתרת מאחורי הכתבה הספציפית.

למה כל כך חשוב להשקיע בכתיבת תוכן עשיר?

כולכם וודאי שמעתם את הסיסמא שתוכן הוא המלך ובמקרה שלנו מדובר בקלישאה שעובדת. דווקא בעולם טכנולוגי שבו הכל רץ מהר ואנשים מדפדפים בין פוסטים, תמונות ועמודי נחיתה בקצב מסחרר, מאמר עשיר והוליסטי יכול לעשות את ההבדל בין עוד דפדוף חפוז וחסר משמעות לכזה שיגרום לגולש לעצור, לקרוא עד הסוף ובאמת להתעניין. 

לא זאת בלבד, אלא שתוכן עשיר והוליסטי, אשר מספק לגולשים מידע עדכני ואמין עם ערך מוסף, הופך אוטומטית את העסק ואתכם למומחים. הגולש שיושב בצדו השני של המסך אמנם לא יודע מי כתב את המאמר שהוא קורא, אבל הוא בהחלט יודע לזהות שמדובר בתוכן הרבה יותר טוב ממה שהוא קרא עד כה.

כמו כן, תוכן עשיר והוליסטי זוכה ליותר שיתופים ברשת, מה שמסייע להגביר חשיפה באופן אורגני או במילים אחרות, מזכה אתכם בפרסום חינם. ואם כבר בחשיפה אורגנית עסקינן, גם האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תוכן עשיר ולדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות, מה שמן הסתם עוזר להגדיל את החשיפה לכתבה הספציפית וכנגזרת ישירה, גם את החשיפה לאתר כולו. 

מי קובע מה נחשב תוכן איכותי ומוצלח ולמה?

איכותו של התוכן נקבעת על ידי מספר גורמים. בראש ובראשנה חשוב לייצר חומר מוצלח ברמה הטקסטואלית. שנית, יש להקפיד על כללי הכתיבה באינטרנט, שהנם שונים בתכלית מכללי כתיבה עבור עיתונות מודפסת או כתיבה אקדמאית. 

כמו כן, צריך לוודא שהרעיונות שאתם מציגים בכתבה יהיו חדשניים, יצירתיים ומעניינים, כאלו שמעבירים לקורא ערך מוסף ולא סתם עוד כתבה שיווקית משעממת.

אגב, גם כשנגמרים הרעיונות החדשים, תמיד יש דרך לצאת מחוץ לקופסא ועדיין להצליח לכתוב תוכן מרתק, שונה ועשיר.

נוסיף ונסביר שתוכן איכותי נקבע ביחס לתכנים האחרים, תמיד. כפי שכבר הזכרנו קודם, גם האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תוכן איכותי וציון האיכות שניתן לכל עמוד נחיתה ברשת ובפרט לכתבות שלכם, נקבע ביחס לכתבות המתחרות. 

המערכת של גוגל סורקת כל כתבה בעולם ברגע שהיא עולה לאוויר ויודעת לבחון אותה באמצעות מגוון רחב של פרמטרים וזאת ביחס ליתר הכתבות שכבר קיימות באינטרנט באותו נושא. זה המקום לציין שטריקים ישנים וביניהם שתילת מילות מפתח בצורה מכנית בתוך התוכן, כבר לא עובדים יותר על גוגל, תרתי משמע. 

מה עומד מאחורי הגישה ההוליסטית לכתיבה?

הגישה ההוליסטית לכתיבה לוקחת בחשבון הרבה יותר משתנים מאשר כתיבת תוכן איכותי רגילה. מדובר על כתיבת תוכן עשיר, שרואה את התמונה הגדולה, מבינה את המצב הקיים מבחינה חברתית, כלכלית ופוליטית ולא מסתפקת רק בכתיבה מקצועית ואיכותית אודות שירות, מוצר או רעיון מסוים. כדי לכתוב תוכן עשיר והוליסטי מוכרחים לדעת לכתוב מצוין, להכיר היטב את הלקוח והמטרות העסקיות שלו וכמובן - את קהל היעד והמציאות שבה הוא חי בזמן הנתון שבו נכתבת הכתבה.

אם נתייחס לחיים שלנו עכשיו, ברור הרי שכדי לפרסם בתקופת היציאה ממשבר הקורונה יש צורך לכתוב תוכן חדש. אם אסטרטגיית השיווק ובפרט אסטרטגיית התוכן לא תתייחס למצב הקיים ולשינויים שקרו בתקופה האחרונה ובכלל זאת השינויים באופי הצריכה ובמיוחד באופי של קהל היעד, הכתבות לא יהיו שוות כלום. אז, לא רק שהן לא יצליחו למשוך גולשים כמצופה, אלא שהן עלולות לעשות לכם נזק תדמיתי.

נניח שנרצה לכתוב מאמר על ZOOM ויתר אפליקציות התקשורת המקוונות שתפסו מקום של כבוד בימי הקורונה והסגר. כדי לכתוב בצורה הוליסטית ועשירה מאמר כזה, לא די בכך שיהיו לנו יכולות כתיבה מצוינות. שכן, למעשה כל מי שיכול ויודע לכתוב טוב היה מצליח לאסוף מידע רלוונטי ולחבר אותו לכתבה מעניינת. 

במסגרת כתיבה הוליסטית, אי אפשר לכתוב את הכתבה האמורה בלי להבין מי הלקוח שהזמין את הכתבה ומה הוא רוצה, להעמיק בתהליך שקדם להתפשטות ה-ZOOM, להכיר את קהל היעד ומצב השוק שבגינו התעורר הצורך להשתמש מלכתחילה באותן אפליקציות וכך הלאה. רק אם נצליח לשלב בין התהליך לבין יכולות כתיבה מעולות, נוכל לכתוב בצורה הוליסטית.

ואיך בפועל אפשר לכתוב תוכן עשיר והוליסטי?

כאמור, על מנת לכתוב תוכן עשיר והוליסטי, צריכים להתייחס לשני חלקים בפאזל. הראשון קשור ביכולות הכתיבה שלכם ובהיכרות עם כללי הכתיבה באינטרנט. שזה אומר להקפיד על מבנה טקסטואלי נכון - פתיח ממוקד ומושך, חלוקה לנושאים כולל כותרות משנה שתופסות את העין וסיום שישאיר את הקורא עם ערך מוסף, נקודות למחשבה ומסקנות. 

הרעיון הוא להוביל את הגולש דרך סיפור עם רצף לוגי ולעבור מנקודה לנקודה באופן אינטליגנטי ועקבי. מחקרים מראים שהגולש המודרני הוא עצלן ואם הכתבה שלכם לא תהיה עניינית ומעניינת הוא פשוט יפסיק לקרוא באמצע וחבל. 

לעומת זאת, אם תצליחו לכתוב מאמר שיוציא את הקורא חכם יותר ולו במעט ממה שהוא היה לפני שהתחיל לקרוא, הרווחתם גולש שככל הנראה יבחר לקרוא אתכם שוב ו/או במקרה הטוב יותר - לפנות אליכם כדי לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים.

כמו כן, כשכותבים מאמר הוליסטי חשוב להשתמש בעברית תקנית וזורמת, לדבר לעניין ולא ללכת סחור-סחור ולגבב, כלומר, לחזור על אותן מילים. למשל, אם אתה עורך דין רשלנות רפואית שכותב בנושא רשלנות רפואית בסקירת מערכות, אין צורך לכתוב את המילים 'רשלנות רפואית בסקירת מערכות' שוב ושוב ועדיף להיות ורסטילי - התרשלות בסקירת המערכות, סקירת מערכות רשלנית או אולטרסאונד מעקב הריון רשלני.

עליכם ללמוד מטעויות של מתחרים ובכל אופן לא להעתיק, לא להגזים ולא למרוח את הקוראים עם קלישאות. כדי להניע את הגולשים לפעולה צריך להיות חדשניים ומקוריים, לעניין, לסקרן, לעורר רגש ולדבר אל הקוראים בשפה שמתאימה להם, קרי, לפנות אליהם בגובה העיניים. בשביל לעשות את זה חכם, חייבים להכיר אותם ואת המציאות שבה הם חיים וכאן אנחנו מגיעים לחלק השני בפאזל של הכתיבה ההוליסטית. 

כתיבת תוכן עשיר והוליסטי לאתרים דורשת אסטרטגיה, יכולת אנליטית, היכרות מעמיקה עם רשת האינטרנט וחשיבה לטווח ארוך, אבל לא פחות חשוב מכך, היא דורשת היכרות עם התהליך שמאחורי הכתבה - מי הלקוח? מה הוא רוצה להשיג בעזרת המאמר? מי קהל היעד שעתיד לקרוא את הכתבה? מה הוא אוהב? ממה הוא מפחד? עם איזה אתגרים הוא מתמודד? איך הכתבה שלכם יכולה לעזור לו? וכך הלאה. 

נקודה נוספת שראוי להעלות לדיון קשורה בחיבור בין המאמרים. לפי הגישה ההוליסטית לכתיבה, כדאי לכתוב מאמרים שיהיו קשורים אחד לשני וזאת משום שאינטרטקסטואליות בין המאמרים באתר, מסייעת לקידום האתר ולאופטימיזציה שלו בהמשך, הודות לאפשרות להוסיף קישורים נכונים. בנוסף, כשרוצים לכתוב תוכן עשיר והוליסטי, מוכרחים לחשוב טוב-טוב לפני שמתחילים לכתוב ולבחור על מה לכתוב בצורה מסודרת ולא לשלוף מהמותן רעיונות רק בשביל לסמן וי ולהעלות לאוויר עוד כתבה. 

האם כדאי לבעלי אתרים להשקיע בתוכן עשיר?

התשובה לשאלה אם כדאי להשקיע בתוכן עשיר והוליסטי היא חד משמעית כן. אמנם שכירת שירותיו של קופירייטר מקצועי או לחלופין חברת קידום שמעסיקה כותבי תוכן מעולים, עולה כסף ולפעמים הרבה, אבל במבחן התוצאה מדובר בעלויות שמחזירות את עצמן ובגדול. 

כפי שכבר הבהרנו, תוכן עשיר והוליסטי אוטומטית שם אתכם ואת העסק בעמדת מומחים והופך אתכם לאטרקטיביים יותר. הגולשים שקוראים אתכם אולי לא מבינים את כל הכללים לכתיבה עשירה והוליסטית, אבל ללא צל של ספק הם יודעים לזהות - היי! קראתי כאן מאמר הרבה יותר טוב מכל מה שמצאתי באינטרנט עד עכשיו. 

בשורה התחתונה, באינטרנט (ובכלל בחיים) המילים הן הכרטיס הביקור של העסק. הן משפיעות על המיתוג העסקי, מסייעות ליצירת בידול והכי חשוב - יש להן כח אדיר והשפעה על האינטראקציה שלכם עם לקוחות פוטנציאליים. 

מיותר לציין שהשאיפה המרכזית כשאתם מעלים כתבות לרשת היא להצליח לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים בשפה ששני הצדדים מבינים. תקשורת טובה מתחילה ומסתיימת בתוכן טוב. 

הצלחתם לייצר תקשורת - הצלחתם לייצר לקוחות.

אם אתם רוצים לדעת יותר או איך לכתוב תוכן עשיר והוליסטי ברמה הכי גבוהה, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולהתייעץ עם המומחים שלנו.

פנו כאן לקבלת ייעוץ אישי בנושא כתיבת תוכן מצוין לאתר שלכם!

תאריך: 05/05/2020 18:39    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >