אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי מוצלח ביום שאחרי הקורונה
המומחים שלנו מסבירים איך להכין את העסק ליום שאחרי היציאה ממשבר הקורונה וזאת על ידי תכנון אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי חכם ויעיל...
אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי מוצלח ביום שאחרי הקורונה



03-5446364



פוסט קורונה: הזמן לתכנן אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי של העסק!

Hebrew

מגפת הקורונה הביאה עמה לא רק משבר בריאותי, כי אם גם מכה כלכלית אדירה למשק הישראלי והעולמי כולו. מאות אלפי עובדים שהוצאו לחל"ת ללא תאריך תפוגה, פיטורים המוניים ומעל מיליון מובטלים וזה עדיין לא הסוף. 

המיתון האמור מורגש כמובן גם בעולם הפרסום ובפרט כשמדובר על הפרסום בדיגיטל והפרסום בפרינט ובכלל זאת שלטי החוצות והעיתונות המודפסת שאיבדו מכוחם, כי אנשים פשוט לא יוצאים מהבית. 

מפרסמים רבים וביניהם גופים גדולים כמו למשל אל-על שפרסמה בשנה האחרונה בתקציב של מעל 20 מיליון ₪, הקפיאו את תקציבי הפרסום שלהם מסיבות ברורות.

בשונה מימים של שגרה, עכשיו אין למי למכור מוצרים שכולנו צורכים בהנאה בימים כתיקונם. העם, רובו ככולו, דואג כעת לצרכים קיומיים - מזון, תרופות והלוואות מהבנקים כדי להצליח להתמודד כל אחד בביתו עם הדרמה הפיננסית שלו.

לאור הגבלות התנועה המחייבות אותנו להישאר בבתים והחרדה של הצרכנים מהיום שאחרי, ניכרת בתקופה האחרונה הסתפקות במועט ורכישה רק של מוצרים חיוניים. 

השינוי באופי הצריכה הביא עמו באופן טבעי גם שינויים באופי הפרסום. למעט העסקים שמרוויחים מהמשבר וביניהם רשתות המזון הגדולות, שהוציאו מאז חודש מרץ על פרסום 5,537,602 ₪ והבנקים שהוציאו 7,556,328 ₪, רוב המפרסמים נאלצים לצמצם את הוצאות הפרסום למינימום הנדרש, אם בכלל.

בשל הסגר והשהות הממושכת בבית, יש עלייה בזמן האוויר ואמנם הרייטינג גבוה, אבל מספר המפרסמים הן בדיגיטל והן באופליין ירד משמעותית. אירועי השקה בוטלו וכך גם כנסים, הופעות ואירועי בידור ופנאי אחרים. ענפי האופנה, המלונאות ותיירות הפנים והחוץ שנהנים בכל אביב מצמיחה משמעותית בהכנסות, ספגו גם הם טלטלה רצינית. 

בחג הפסח השנה השאלה 'מה נשתנה הלילה הזה' רלוונטית במיוחד והתשובה היא שהמציאות שלנו כפי שהכרנו השתנתה מן הקצה אל הקצה. עם זאת ואולי דווקא בגלל זה, חייבים להתאים את העסק לכל אותן תמורות. 

למה? כי אמנם כרגע יש הקפאה של תקציבי פרסום וזאת משום שאין למי למכור, אבל ללא צל של ספק כשהמשבר ייגמר במהרה בימינו והמשק יחזור לפעילות הדרגתית, עסקים רבים מאוד יתחילו להזרים שוב כספים ותקציבי פרסום למדיה הדיגיטלית.

החדשות הטובות הן שבשלב כלשהו הנורמליות תחזור וכולנו נחזור לצרוך שירותים שהם לא רק אוכל, בריאות והלוואות. 

על מנת להתאושש כלכלית ולהתרומם מהדממה הפיננסית של חודשי הקורונה, כל בעלי העסקים שפרסמו את עצמם ערב הקורונה יחזרו לפרסם ואליהם יצטרפו, מי מרצון ומי מכורח הנסיבות, עוד אלפי בעלי עסקים אחרים שיבינו שאין הרבה ברירה.

כל בעל עסק שרוצה לחזור למסלול עסקים כרגיל ומהר, חייב להיערך ליום שאחרי הנגיף.

לפניכם מדריך ברור, שיעזור לכם לתכנן בקפידה אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי יעיל ביציאה ממשבר הקורונה וחזרה לשגרת עסקים מוצלחת ופורייה.

למה חשוב להתחיל לחשוב ולתכנן את הסוף?

מתי בדיוק נראה את הסוף לנגיף COVID-19 אף אחד לא באמת יודע, אבל כן מדברים על היערכות ליציאה הדרגתית מההגבלות לקראת סוף חודש אפריל 2020. 

מצב השוק בישראל (ובעולם) ביום שאחרי יהיה שונה ממה שהכרנו טרום המגפה. מצד אחד קהל היעד יהיה עני יותר ומאידך, אנשים עדיין יצטרכו (וירצו) שירותים ומוצרים כמו בשגרה, לפני הקורונה וייתכן שאף יותר.

כבר בתחילת החזרה לשגרה יהיה מצב של ביקוש אדיר לשירותים ומוצרים שלא היו נגישים עבורנו בזמן הסגר ובמיוחד בתחומי שירותים מתמחים כמו תחום המשפט ותחום הרפואה הפרטית, לדוגמא:

  • יש צפי לעליה חדה בשיעור המתגרשים, מה שיגביר את הצורך בעורכי דין לדיני משפחה.

  • בתקופת הסגר כמעט כל השירותים הרפואיים האלקטיביים לא פעלו. תחשבו איזה תור יהיה אצל המנתחים הפלסטיים כשנחזור לשגרה וכך גם אצל הקוסמטיקאיות ומעצבי השיער.

  • היקף פשיטות הרגל וסגירת העסקים לאחר המשבר ירקיע שחקים ולעורכי הדין המתמחים בתחום תהיה הצפת פניות.

  • אנשים אכלו בסגר בלי הכרה והשמינו מאוד וסביר להניח שדיאטניות ומאמני כושר יהיו מצרך מבוקש ביום שאחרי.

  • הרבה אנשים ירצו חופשות בארץ ו/או בחו"ל כששערי השמיים יפתחו וחלקנו נהיה מוכנים לשלם על זה גם מהכסף שאין לנו.

  • הסגר יצר אצל הרבה מאיתנו פחדים, חרדה ובדידות ולא מן הנמנע ששירותים פסיכולוגיים יהפכו מבוקשים מאוד. 

מה שכן, על אף הביקוש לאותם שירותים ומוצרים, השוק יתנהג אחרת ולאנשים יהיה קשה יותר להוציא כסף. כדי לגרום לקהל היעד לבחור להוציא את הכסף שלו דווקא על העסק שלכם, עליכם לתכנן אסטרטגיה סדורה לפי תקציב העסק ומטרותיו. 

בניית קמפיין פרסומי מותאם ליום שאחרי הקורונה בהתחשב בכמות המתחרים הישירים בנישה שלכם ותוך הבנה מהו מצב המשק בכלל ומה מצבו של קהל היעד של העסק בפרט, הן פיננסית והן נפשית, זאת הדרך הנכונה להיערך, לפחות מבחינה שיווקית, לסוף עידן הקורונה. 

מה האסטרטגיה של היום שאחרי צריכה לכלול?

בעל עסק שרוצה להתכונן ליום שאחרי, שבכל מקרה נמצא מעבר לאחת הפינות הקרובות ולהצליח להתרומם מהמשבר הכלכלי בהצלחה, חייב להכין לעצמו אסטרטגיה שיווקית מקצועית ומסודרת. כזו שתאפשר חזרה למצב עסקים רגיל מהר ככל הניתן. כמובן, בהתחשב בתנאי השוק החדש ומידת התחרות הרבה שצפויה בתקופה של היציאה מהמשבר.

עובדתית, בעלי עסקים שפועלים לפי אסטרטגיית פרסום ברורה ולא פשוט מתחילים להוציא כסף בצורה בלתי מבוקרת, עם ובלי קשר לקורונה, נהנים מהחזרי השקעה (ROI) גבוהים יותר. חלק מתכנון נכון של אסטרטגיה הוא לתכנן פרסום שיהיה תלוי זמן, מצב ותנאי שוק. 

אסטרטגיית הפרסום ליום שאחרי צריכה לכלול בראש ובראשנה את הגדרת מטרות העסק. שזה אומר הגדרת המוצרים והשירותים הכי רווחיים בעסק. חשוב להבין שלרוב בעלי העסקים לא תהיה אפשרות להוציא סכומים גבוהים מכורח הנסיבות ולכן יהיה צורך להתמקד בהתחלה בפעולות השיווק לתחומים הכי רווחיים.

השלב השני הוא להגדיר תקציב פרסום מדורג, שיותאם ליכולות של בעל העסק ועדיין יהיה כזה שיניב תוצאות, להשקיע בהדרגה ולהיות אדפטיביים כדי למקסם את החזרי ההשקעה. בשביל לתכנן אסטרטגיה שאכן תצליח להשיג מטרות, חשוב להכניס לתוך המשוואה את תנאי השוק החדשים והכי חשוב - את אופי הצריכה של קהל היעד ביום שאחרי הקורונה.

כמו כן, יש לזכור שקמפיין פרסום טוב הוא קמפיין עונתי שמנצל לטובה חגים, מועדים וגם אירועים דרמטיים, כמו הקורונה. במקרה שלנו, על המפרסמים להתייחס בפרסומיהם ליציאה מתקופת הסגר והשיתוק אל עבר דרך חדשה, כזו שתאפשר שיתוף פעולה בין בעלי העסקים לבין הלקוחות. 

בתכנון אסטרטגיה ליציאה מהמשבר, מומלץ לעשות שימוש מושכל בפן הפסיכולוגי ולנסות לברר מה באמת מרגש, מסקרן, נוגע או מעורר כל רגש אחר שעשוי להניע את קהל היעד לפעולה. אפשר להסתכל על זה גם כהזדמנות למיתוג מחדש, למשל, לחשוב על פרסומות שיציגו את העסק ככזה שתומך ועוזר ללקוחותיו ולא רק עסק שמוכר. 

לחזות את תנאי השוק וליהנות מפרסום שעובד!

אנחנו מבינים שרגע היציאה מהמשבר קרוב, אולי קרוב מתמיד. משכך, ניתן וחשוב לחזות את תנאי השוק העתידי ולהיערך מבחינה פרסומית, בצורה מחושבת וחכמה. שכן, ברור הרי שכל בעלי העסקים יצטרכו לפרסם בשלב כלשהו כדי לחזור לעניינים ולהרוויח שוב משהו והדרך הכי טובה להגיע אל קהל היעד, היא כמובן לפרסם באינטרנט.

לא מן הנמנע שעלויות הפרסום בגוגל, בפייסבוק, בטאבולה, באווטבריין ובאתרים גדולים, שנכון לעכשיו ירדו ב-50% יעלו בהתאם בהדרגה. לכן, בעלי העסקים שרוצים למקסם את ההסתברות להצלחת הפרסום שלהם, חייבים לפעול באופן מקצועי ובכפוף לאסטרטגיה מהודקת.

כאמור, חשוב להשקיע תשומת לב בתכנון מקדים, להבין את קהל היעד ואת הלך הרוח בעסק בימים האלה ובעתיד הנראה לעין, לבצע מחקר אודות המתחרים ושיטות הפרסום שלהם, ללכת בכיוונים הכי רווחיים של העסק ובעיקר להזדרז.

הראשונים לעשות דברים בצורה חכמה כנראה ירוויחו יותר מאלה שיבואו אחריהם.

ברגע שהקורונה סוף כל סוף תשקע ותעלם מעולמנו, הסגר וההגבלות הנלוות לה אולי יעלמו, אבל המגפה הזו בוודאות תותיר אחריה שינויים גדולים בעולם בכלל ובעולם הפרסום בדיגיטל בפרט. 

בשורה התחתונה, מאחר ולרוב בעלי העסקים שפרסמו ושיווקו את העסק באינטרנט באופן מקצועי היתה אסטרטגיה ברורה ערב המשבר, חשוב להפנים כי חייבים לעשות חישוב מסלול מחדש על מנת להתאושש ולצאת לדרך חדשה (ומוצלחת) ביום שאחרי. 

לתכנון אסטרטגיה מוצלחת: אל תהסס/י לפנות אלינו!

תאריך: 16/04/2020 15:12    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >