פרסום בגוגל - כללים בסיסיים לפרסום בגוגל אדוורדס
רוצה לפרסם בגוגל אדוורדס? להלן רשימת כללים לצורך פרסום אפקטיבי בגוגל
פרסום בגוגל - כללים בסיסיים לפרסום בגוגל אדוורדס



03-5446364



פרסום בגוגל - כללים בסיסיים לפרסום בגוגל אדוורדס

Hebrew

רוצה לבנות קמפיין פרסום מצליח? דע את האויב

במערכת האדוורדס אלפי מפרסמים, חלקם המתחרים שלך, חלקם מציעים שירותים שונים אך מתפרסמים באותם ביטויי מפתח כמוך. בעת בניית קמפיין פרסום בגוגל (ממומן) חשוב ללמוד את המתחרים, מה הם מציעים, איך הם מנסחים את מודעותיהם, אילו עמודי נחיתה משמשים אותם ומה ביטויי המפתח שהם בחרו לפרסם במערכת אדוורדס (AdWords).

חשוב לעשות זאת משום שיש הבדלים משמעותיים במספרי המפרסמים תחת ביטויים שונים וגם באופי התחרות – אם בביטוי מסוים אתם יודעים מראש כי תאלצו להתחרות מול חברות מוכרות יותר עם מחירים משתלמים יותר, אולי כדאי לחסוך בכסף על פרסום בביטויים הללו.

כנ"ל לגבי פרסום בגוגל עבור ביטויים יקרים, שאז עליך לבדוק ולשקול את הכדאיות, לעומת ביטויים אפשריים זולים יותר.

בשורה התחתונה, בעת העלאת קמפיין אדוורדס אפקטיבי, עליך לבחון שיקולי עלות תועלת, על מנת שתוכל להגיע אל כמה שיותר גולשים / מחפשים, שיגיעו לאתר שלך וירכשו את המוצר שאתה רוצה למכור. בעמוד זה תמצאו מספר כללים בסיסיים שאותם חשוב ורצוי ליישם בעת בניית קמפיין פרסום בגוגל.

אל תשים את כל הביצים בסל פרסום אחד

הפיתוי לבחור בביטויי המפתח עם נפח החיפוש הגדול ביותר, גורם למפרסמים רבים להקדיש לביטויים אלו את כל התקציב. זכרו כי לצד נפח החיפוש הגדול, גם התחרות בין המפרסמים והעלות לכל קליק – בהתאם. לרוב מומלץ לחלק את התקציב בין ביטויים תחרותיים עם נפח חיפוש גדול, לבין ביטויי זנב ארוך זולים יותר ורלוונטיים.

בסוף היום, מטרתכם אינה ללכוד כמה שיותר קליקים, אלא ללכוד כמה שיותר לקוחות. כאשר גולש מבצע חיפוש תחת ביטוי תחרותי במיוחד – הוא אולי ילחץ על המודעה שלכם, אתם תשלמו על לחיצתו, אבל הוא יכנס לאתרכם בידיעה שעליו לחזור ולבדוק את עשרות הקישורים הממומנים שהופיעו לצידכם בגוגל.

בחירה נכונה של ביטויי מפתח למסע פרסום

מפרסמים רבים אינם משתמשים בפונקציה המאפשרת להגדיר מילים שליליות בעת בניית קמפיין פרסום ממומן בגוגל. אי שימוש בפונקציה הזו עלול לגרום לתקציב הפרסום שלכם להתבזבז על קליקים של גולשים לא רלוונטיים, המחפשים שירותים שונים מאלו שאתם מציעים ולוחצים על המודעה בטעות.

לדוגמא, אם העסק מציע שירותים בתחום קידום אתרים בלבד, כדאי להגדיר ביטויים שליליים כמו "בניית", "עיצוב", "אינדקס" וביטויים נוספים שלעיתים שכיחות מופיעים בחיפושי גולשים, בצירוף המילה "אתרים". כך תוכלו לסנן חיפושים לא רלוונטיים ולבנות קמפיין ממוקד ויעיל יותר.

בניהול קמפיין פרסום ממומן – הפשע לא משתלם

גם הידיים שלך מגרדות כשאתה רואה מודעה של מתחרה ויודע שעל כל קליק הוא משלם עשרות שקלים? הנח את העכבר, כבה את המסך, מזוג לעצמך כוס מים וחזור לעבודה. בשום פנים ואופן אל תקליק על מודעה של מתחרה.

ואם חשבת שזה יהיה הסוד הקטן שלך, כי מי ידע שהקלקת בשביל לבזבז לו את התקציב – חשוב פעמיים. האלגוריתם של גוגל מבוסס על שנים של פיתוח, במטרה להגן על מפרסמים מפני "הונאות" שכאלו. בחלק גדול מהמקרים גוגל יודע לזהות מתי הקליק על המודעה גולש תמים ומתי מתחרה שרוצה לבזבז למפרסם את התקציב.

ואם כבר בענייני בזבוז תקציב עסקינן, לעיתים קרובות בעלי עסקים מעלים קמפיין פרסום ממומן בגוגל עם מודעה קריאייטיבית במיוחד ושולחים לכל מכריהם, חבריהם ועובדיהם קישור לעמוד עם המודעה החדשה שהעלו. נכון, כמו שוודאי כבר הבנתם, האינסטינקט הראשון הוא ללחוץ.

בניית קמפיין פרסום ממוקד ואפקטיבי

בשלב הקמתו של הקמפיין תוכלו לבחור את ביטויי המפתח ועמוד הנחיתה אליו יופנה הגולש שילחץ על המודעה שלכם. על מנת ליצור קמפיין ממוקד ואפקטיבי, כזה שעלותו נמוכה יותר ויחס ההמרה שלו גבוה יותר, יש למקד את ביטויי החיפוש, להתאים את תוכן המודעה לביטויי החיפוש וכנ"ל לגבי עמוד הנחיתה.

מערכת הפרסום של גוגל יודעת לקרוא את עמודי הנחיתה וכמובן שגם את תוכן המודעה המוצגת לגולש. חוסר מיקוד ו/או שימוש בביטויי מפתח רבים מאד עשויים ואף יפגעו ויורידו את איכותו של קמפיין הפרסום שלכם. השתדלו לבנות קמפיינים ממוקדים, זאת אומרת, עשו שימוש במספר קטן יחסית של ביטוי מפתח לכל עמוד נחיתה או מוצר שתרצו לפרסם.

אם תרצו לפרסם כמה מוצרים (או רעיונות), פיתחו מספר קמפיין במקביל, ולא קמפיין אחד עם מספר עצום של ביטויי מפתח לפרסום. בצורה כזאת תוכלו לשמור על מיקוד רב יותר והתוצאות לא יאחרו לבוא. דבר נוסף שכדאי לנסות וליישם הנו בנייה של מספר מודעות שיוצגו לגולש.

בהגדרות הקמפיין במערכת אדוורדס תוכלו לבחור כי המודעות שיצרתם יופיעו בצורה סיבובית, זאת אומרת שכל פעם תופיע מודעה אחרת.

בצורה כזאת, לאחר כמה ימי פעילות תוכלו לראות אילו מודעות הן אלו שאותם הגולשים אוהבים יותר ואילו מודעות מביאות כמות קליקים קטנה יותר. את המודעות שאינן אפקטיביות מיחקו ובמקומן נסחו כמה מודעות נוספות, הכתובות בדומה לאותן מודעות שאותן הגולשים אוהבים. בצורה כזאת תייצרו לעצמכם קמפיין פרסום איכותי ואפקטיבי, שעלותו מינימאלית והאפקטיביות שלו מקסימלית.

קמפיין פרסום בגוגל שלא נרדם

הטיפ הטוב ביותר למפרסמים: הישארו עם האצבע על הדופק. הקפידו לבדוק את הסטטיסטיקות של הקמפיין, המופיעות בצורה מאד נוחה וידידותית בממשק הניהול של גוגל אדוורדס. הקפידו על כללי המפתח הנ"ל, המשיכו כל העת לעדכן את מודעות הפרסום וביטויי המפתח שאתם מפרסמים. על מנת לנהל מסע פרסום אפקטיבי ויעיל, כזה שיכניס לכם  הרבה עבודה, צריך להכיר את המערכת לעומקה.

מערכת הפרסום של גוגל נבתנה בצורה יעילה וידידותית למשתמש חסר הנסיון, אך משתמש מנוסה ובעל נסיון יוכל לבנות עבורכם קמפיין פרסום בגוגל, טוב, יעיל ואפקטיבי הרבה יותר. אם ברצונכם לקבל מידע נוסף בנושא זה, הנכם מוזמנים לפנות אלינו: יצירת קשר

לקריאה נוספת בנושא פרסום ליחצו כאן: מכירות באינטרנט

תאריך: 22/06/2011 12:34    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >