חד וחלק! איך לכתוב מאמרים טובים כשנגמרים הרעיונות החדשים?
שש עצות מעולות ומועילות שבוודאות יעזרו לכם לכתוב מאמרים מצוינים, גם אם כבר 'חרשו' את הנושא שעליו אתם עתידים לכתוב מכל הכיוונים...
חד וחלק! איך לכתוב מאמרים טובים כשנגמרים הרעיונות החדשים?



03-5446364



איך לכתוב מאמרים טובים כשנגמרים הרעיונות החדשים?

Hebrew

בעלי עסקים שכבר התנסו בפרסום באינטרנט יודעים שנכון להיום, כדי להצליח ליהנות מפרסום אפקטיבי שבאמת מניב תוצאות, מוכרחים לספק לגולשים תוכן איכותי. הגולש של שנת 2020 לא רוצה לקרוא עוד כתבות שיווקיות חסרות ערך והוא יודע להבדיל בין מאמר טוב לכזה שנכתב כלאחר יד רק כדי למלא עוד כמה מילים באתר.

מה הכלים שמאפשרים לו לבחון את טיב המאמר אתם שואלים? פשוט מאוד - עד כמה התוכן שהוא קורא מעניין, ענייני ועונה על הסוגייה שהוא חיפש בגוגל ושבגינה הוא מלכתחילה הגיע לעמוד הנחיתה המדובר והתחיל לקרוא את אותה כתבה.

זה בכלל לא משנה אם יש לכם חברת הפעלות לימי הולדת, עסק לפתרונות הצללה או משרד עורכי דין בתחום של דיני עבודה, שכן, גם אתם, כמו יתר המתחרים בתחומכם, מוכרחים להעלות מידי שבוע תוכן חדש. זאת על מנת לוודא שהגולשים שמגיעים לאתר שלכם ייהנו מתוכן עדכני ורלוונטי וירצו להמשיך לבקר דווקא אצלכם ולא אצל המתחרים.

העניין הוא שאתם לא היחידים שרוצים להעלות מאמרים טובים ומגוונים כדי ללכוד את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם (ובין היתר להתברג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל) ובאיזשהו שלב נגמרים הנושאים ולא ניתן למצוא שום רעיון שעוד לא כתבו עליו.

אז נשאלת השאלה - על מה כותבים עכשיו ואיך אפשר לכתוב מאמרים טובים כשנגמרים הרעיונות החדשים. כדי שתוכלו לצלוח את המשימה, ליקטנו עבורכם שש עצות שבוודאות יעזרו לכם לכתוב מאמרים מעולים, גם אם כבר 'חרשו' את הנושא שעליו אתם עתידים לכתוב מכל הכיוונים.

זיהוי החולשות של המתחרים

זה נכון שתמיד כדאי לחדש בתוכן, אבל כאמור, אי אפשר להמציא את הגלגל. לדוגמא, עורך דין שעוסק בהיטלי השבחה ורוצה להתחרות על ליבם של לקוחות פוטנציאליים המעוניינים להפחית או לבטל לחלוטין את ההיטל שהם נדרשו לשלם. אותו עורך דין יהיה מוכרח לכתוב מאמרים שידברו על 'הקטנת היטלי השבחה', 'ביטול היטלי השבחה' וכיוצא בזה.

אי אפשר לנהל אתר רציני שעוסק בתחום של היטלי השבחה בלי להתייחס לשני הנושאים האמורים ועל כן לא משנה עד כמה אותו עורך דין ירצה לחדש, הוא עדיין יצטרך לכתוב שוב על נושאים שהמתחרים שלו כבר התייחסו אליהם.

כדי שהמאמרים שלו יהיו טובים יותר מאלו שמופיעים באתרים של המתחרים, יהיה עליו לבצע סקר שוק, לקרוא את כל הכתבות שכבר נכתבו בתחומו ולחשוב איך לכתוב טוב יותר. משמע, לזהות את החולשות של המתחרים ולנסות לתת לגולשים מענה מקצועי ומקיף יותר או במילים אחרות – תבדקו מה כבר עשו לפניכם ותנסו לעשות את זה הרבה יותר טוב.

שימוש בציטוטים רלוונטיים

ואם כבר במענה מקצועי ומקיף יותר עסקינן, אחת הדרכים היעילות ליישם את הביטוי 'מקצועי ומקיף', היא להשתמש בציטוטים רלוונטיים. אם מדובר למשל על עורך דין שעוסק בפשיטת רגל, ייטב להפנות את הקוראים לפסקי דין עדכניים לגבי חוק חדלות פירעון, הקפאת הליכים או הגשת תביעה של פושט רגל.

ציטוטים רלוונטיים מן הפסיקה ובפרט הפניה לפסקי דין עדכניים הופכים את הכתבה להרבה יותר מקצועית ומקיפה וגורמים לקורא, שהוא למעשה הלקוח הפוטנציאלי, להתייחס לדברים הכתובים כאמיתות. עובדתית, כשאנחנו רואים ציטוטים ממקורות שנתפסים בעינינו כאמינים, אנו אוטומטית מייחסים לתוכן שקראנו חשיבות גבוהה יותר ולוקחים את הנאמר 'ברצינות'.

דוגמא נוספת היא נניח ויש לכם חברת ניקיון. במקרה הזה אפשר יהיה לצטט הוראות של משרד הבריאות לגבי שימוש בחומרי ניקיון מסוימים שבהם החברה שלכם משתמשת. אם אתם סוכני ביטוח, רצוי יהיה לצטט בכתבות שלכם תוכן מהאתר של ביטוח לאומי בדבר זכויות וחובות המבוטחים וכך הלאה.

ראיונות עם מקצוענים בתחום

דרך נוספת להפוך את המאמרים שלכם לטובים יותר, היא לראיין מקצוענים בתחום שרלוונטי לעסק שלכם. כל בעל עסק בכל תחום יכול וצריך לראיין אנשי מקצוע מעת לעת כדי לשפר את איכות התוכן באתר שלו. שזה אומר - לתת לקוראים ערך מוסף ולהפוך את הכתבות לאטרקטיביות יותר.

למשל, אם יש לכם משרד עורכי דין שעוסק בדיני משפחה ואתם כותבים בנושאים הקשורים בגירושין, אתם יכולים לראיין פסיכולוגים על ההיבטים הרגשיים הקשורים בפירוק הנישואים, איך לשמור על טובת הילדים ועוד כהנה וכהנה.

דוגמא נוספת היא אם יש לכם משרד עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית ואתם פונים לאנשים שחלילה נפלו קורבן למקרה של רשלנות רפואית. אז תוכלו לראיין רופאים שיסבירו על החשיבות של מתן חוות דעת רפואית בדרך לביסוס התביעה.

תוכן שידבר בשפה פשוטה

אמנם עברית תקנית וקולחת היא חשובה, אבל רבים מהכותבים נוטים להתבלבל בין רמת כתיבה גבוהה לשפה גבוהה וכותבים מאמרים שאולי היו מתאימים לאקדמיה, אבל ממש לא לאינטרנט. הכתיבה ברשת שונה לחלוטין מכתיבה לסמינר באוניברסיטה, לספר או אפילו לעיתון והשימוש במילים גבוהות לאו דווקא משפר את איכות התוכן - הרבה פעמים ההפך הוא הנכון.

למה? כי כשכותבים באינטרנט חייבים לזכור מי יושב בצדו השני של המסך וקורא את מה שכתבנו. אם תדברו גבוה מידי לאנשים שמחפשים תשובות מהירות וקולעות או כמו שאומרים - 'תכלס', אתם מסתכנים בכך שתעייפו את הקוראים, שככל הנראה יאבדו אתכם בדרך ופשוט יפסיקו לקרוא.

זה שהמתחרים שלכם כותבים בשפה גבוהה לא אומר שזאת הדרך הנכונה לכתוב. לפעמים תוכן שמדבר בשפה פשוטה, בשפה שמותאמת לקהל היעד הוא הפתרון וזה מה שהופך כתבה בנושא 'חרוש' להרבה יותר טובה.

להצטייר בעיני הקורא כמומחה!

בסופו של יום כולנו מחפשים מידע קודם כל באינטרנט ולא בשום מקום אחר. כמו כן, נסכים על כך שכולנו מעדיפים לקבל את התשובות לשאלות שלנו מאנשי מקצוע שמצטיירים בעינינו כמומחים. מכאן נובע, שככל שהמאמר שנקרא ייתפס בעינינו כמקצועי יותר, כך גם מי שכתב אותו יקבל אצלנו תוקף של מומחה.

כדי להצליח להצטייר בעיני הקוראים כמקצוען, כלומר, מישהו שיודע על מה הוא מדבר, כדאי להתייחס ברצינות למלאכת הכתיבה. זה אומר ליישם את הטיפים שהוזכרו לאורך הכתבה, תמיד - גם כשמדובר ברעיון חדש וגם אם אתם כותבים על נושא שכבר כתבו עליו מאות כתבות לפניכם.

בשורה התחתונה, הקלישאה שמאמרים טובים הם המפתח להצלחה בפרסום באינטרנט נכונה למדי. העובדות מדברות בעד עצמן: מאמרים טובים עוזרים להתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, הם מסייעים לשפר את המיתוג העסקי ברשת, יותר אנשים משתפים אותם, מה שמביא לאתר יותר תנועה. בה בעת, מאמרים טובים גורמים ליותר אנשים שקוראים אותם לפנות ומכאן הדרך להפוך גולשים ללקוחות מתקצרת.

נגמרו לכם הרעיונות החדשים לכתיבה? אל תאמרו נואש. אפשר לכתוב מאמרים טובים גם כשנגמרים הרעיונות החדשים, רק צריך לדעת איך עושים את חכם.

בהצלחה!

תאריך: 19/01/2020 17:17    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >