כתיבת תוכן - המדריך שיסביר לך איך עושים את זה נכון ומקצועי
כתיבת תוכן - המדריך שיסביר לך איך עושים את זה נכון ומקצועי ברשת האינטרנט...
כתיבת תוכן - המדריך שיסביר לך איך עושים את זה נכון ומקצועי



03-5446364



כתיבת תוכן מאלף ועד ת'

Hebrew

פסקי דין, חוזים, עבודות אקדמיות, דיאגנוזה רפואית, מאמרים מדעיים, תוכניות עסקיות, הסכמי גירושין, תביעות משפטיות, תחקירים עיתונאיים, הסכמים קואליציוניים, שלטי פרסומת, שלטים בהפגנות, מכתבים אישיים ומה לא בעצם, מוצגים קבל עם ועולם באמצעות המילה הכתובה, תוך ניתוב התוצר הכתוב לקהל היעד המתאים.

לצד המילה הכתובה מצרפים לפי הצורך והעניין סרטון וידאו מערוץ היוטיוב, הקלטת אודיו, תצלום סטילס ואפילו קריקטורה.

התוספות הללו מותאמות למדיום באמצעותו מבקשים להעביר את המסר. לכל תוספת הנדרשת לתוכן הכתוב במילים, יש בעלי מקצוע שעושים את מלאכתם: צלמים, מקליטים, טכנאי קול, קריקטוריסטים, מפיקים ועוד.

לכתוב תוכן מילולי איכותי שמותיר השפעתו על הקורא הנחשף לתוכן ואפילו מניע אותו לפעולה אקטיבית, זו כבר מלאכה מסוג אחר.

משחר ילדותנו אנו לומדים לכתוב. המורים וההורים עוקבים בשקידה אחר הביצועים שלנו. מתקנים לנו שגיאות. עושים לנו הכתבות ומבחנים. נותנים לנו ציונים.

כך מכינים אותנו להתמודד בין השאר עם כוחה ועוצמתה של המילה הכתובה, שבלעדיה אין תקשורת, אין מערכות יחסים, אין תיעוד של החיים.

לא תמיד זה מצליח ועומד בציפיות של מערכות החינוך ומוסדות המדינה האחרים.

לפי הדיווחים האחרונים של משרד החינוך הנוער שלנו ברובו, לא יודע לכתוב. הוא כמעט ולא קורא. התקשורת הכתובה שלו לקויה מאד.

לפיכך, הוחלט השנה להוסיף לשלל מבחני הבגרות גם בחינה בחיבור. בחינה של אוצר מילים, בניית תזה, הצגת מחלוקת וסיכום.

התברר מפרסומים ראשונים אודות הבחינה בחיבור עד כמה מביכות התוצאות...

המילה הכתובה בחיבורים של הנבחנים, איבדה ממשקלה ועוצמתה. הוא הוצגה בדלותה לעומת עושרה הבלתי נדלה אצל תלמידים שידעו לעשות שימוש ראוי, איכותי ומקצועי במילה הכתובה.

לתורה שבעל פה יש חשיבות בלתי מבוטלת, אך היא משנית ביחס לתורה הכתובה. תוכן לא כתוב הופך ברבות הימים לפולקלור ולסיפורי עמים שעוברים מדור לדור והם פושטים ולובשים צורה.  תוכן כתוב הוא חצוב בסלע וכוחו נשמר לדורי דורות כצוואה שאין עוררין על כשרותה.

עשרת הדברות לא היו מקבלים את מעמדם המיוחד אצל קהל המאמינים אילו נמסרו בעל פה.

מלאכת הכתיבה היא קשה ומייסרת. מעטים התברכו בכישרון מולד לכתיבה איכותית ויצירתית. יש מי שכותב למגירה לסיפוק נפשו הפואטית והרגישה. יש מי שהצליח להפוך את כישרון הכתיבה למקור פרנסתו כסופר, כעיתונאי, כפרסומאי וככותב נאומים לנשיאים וראשי ממשלות ורודנים.

יש מלאכות, עיסוקים ותפקידים שהמוצר שלהם הוא תמיד מסמך כתוב ובלעדיו המערכת לא יכולה להתנהל ולהתקיים. זה קורה באופן בולט גם במערכות החקירה, האכיפה והשפיטה. עדות שנגבית מחשוד או מעד חייבת להיעשות בכתב על ידי השוטר ו/או בעל סמכות חקירה אחר.

קריאה של העדות שנגבתה עשויה להעיד על רמתו האישית של הנחקר, השכלתו ומידת שליטתו בשפה. הוא הדין לגבי החוקר שכותב מזכרים, דוחות מעקב וסיכומי חקירות.

הדיונים בבית המשפט נטענים בעל פה אך מוקלדים בו זמנית כפרוטוקול של מילים כתובות.

ניהול המשפט וגזר הדין הסופי ניתנים רק בכתב ומצטרפים למאגר פסקי הדין משנים עברו. בתי המשפט לא מכירים שפה אחרת חוץ מהמילה הכתובה לצד מוצגים וראיות רלבנטיים, שגם צירופם למסכת הראיות מתואר במילים. לכל שופט בכל ערכאה סגנון כתיבה משלו המושפע מתבנית חייו.

עד לפני כמעט שנות דור, עיתונאים וסופרים פוריים במיוחד התפרנסו מכתיבה בלבד. זה היה המקצוע שלהם. לשם הם כיוונו את כישוריהם ושאיפותיהם האישיות והמקצועיות. הם לא השלימו הכנסה ממקורות ועיסוקים אחרים שהם ליד הכתיבה וכמוצר נלווה לה. על כך היתה גאוותם שהם מתפרנסים ממה שהם אוהבים ומוכשרים לבצע.

חלקם למדו את מקצוע העיתונות במוסדות להשכלה גבוהה ובמכללות לסוגיהן. אחרים לקחו קורסים בכתיבה יוצרת. רבים נקלטו במערכות עיתונות ותקשורת ללא רקע אקדמי אלא על סמך כישרון להביא את הסיפור, הידיעה, הסקופ, התחקיר והטור האישי ולהפוך אותו למוצר כתוב בצורה מעניינת, זורמת, שמתאימה לרמתו של הקורא הממוצע ושגורמת לו לחזור ולרכוש את העיתון הארצי או המקומון שריתק אותו בדיווחיו וסיפוריו.

קיראו על: Graph Search - מנוע החיפוש של פייסבוק

מכתיבה עיתונאית לכתיבת תוכן מקוון

מאז שהאינטרנט השתלט ביסודיות על חיינו ועל האופן בו אנו מנהלים את עצמנו ואת אורחותינו התהפכה המגמה. הצרכים השתנו. נוצרה פלטפורמה חדשה ומסקרנת שהצריכה תכנים מסוגים שונים שבלעדיהם אין לרשת האינטרנט זכות קיום.

זה לא קרה ביום אחד ולא בשנה אחת. זה התרחש בזחילה שנגסה באיטיות וביעילות במערכות התקשורת המסורתיות שמתפרנסות בעיקר מפרסום. העיתון המודפס נקנה ונקרא פחות. הקורא העדיף את הקריאה און ליין ברשת האינטרנט. הוא ביטל את המנוי שלו לעיתון ועבר לעיתונות דיגיטלית.

הוא קיבל בחינם כמעט את אותו מוצר וזה סיפק אותו. תחקירים מעמיקים עם המון מילים הפסיקו לרתק אותו. הסבלנות נגמרה לו. הוא העדיף ידיעות קצרות, עם מעט מילים, שיהיו פשוטות, מובנות וניתנות לעיכול מהיר.

מערכות העיתונים שהשכילו לראות את הנולד המבשר רעות נערכו לקראת העולם החדש. מכונות הדפוס נאלצו להוריד ווליום. עובדים פוטרו. תקציב הפיתוח הופנה לטובת השקעות בעיתונות דיגיטלית. מו"לים שנרדמו על משמרתם כמו אלו של העיתון "מעריב", הביאו אותו על סף סגירה. העיתונות המודפסת בתהליך גסיסה. טרם נקבע מותה הרשמי.

אין מי שיכול להצביע על מועד מדויק לפטירתה הסופית, אם בכלל. מה שברור, שהעיתונות הכתובה לא גמרה את חייה. המודפסת אולי כן, אך לא הכתובה שנמצאת זה שנים בתהליך של מעבר לדיור מסוג אחר, וירטואלי - מקוון.

רשת האינטרנט מארחת גם אתרים של שיתופי קבצים, מוסיקה וסרטים. אתרים אלו אינם מאיימים על ההגמוניה של המילה הכתובה. וזו גדולתה ויתרונה. ואת זה יודעים היטב היזמים ובעלי הדיור החדש שמציעים לדיירים מהדיור והדור הישן להצטרף לשורותיהם כדי להכניס תוכן חדש ואחר לבית המגורים האינטרנטי.

כך נולד מקצוע חדש: כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

לכולם יש אתר אינטרנט. משרדי הממשלה, מוסדות פרטיים וציבוריים, משווקים, סיטונאיים, קמעונאים, בעלי מקצועות חופשיים וכל מי שרוצה לפרסם את שירותיו והגיגיו. אין חסמי כניסה, אין גבולות גיאוגרפיים, ואין כמעט הגבלה על חופש הביטוי.

בעלי משרדי פרסום, פסיכולוגים, אדריכלים, עורכי דין, אינסטלטורים, חברות ניקיון, מהנדסים, חברות ביטוח, רופאים, בנקים.... כולם מבקשים לפרסם את השירותים שלהם כדי להביא יותר לקוחות. הם יעשו זאת באמצעות הקמת אתר אינטרנט ייעודי ואולי בתוספת עמודי נחיתה ועוד כמה אתרי נישה.

אותם בעלי עסקים חברות ויזמים זקוקים לאנשי מקצוע מיומנים שיודעים ומכירים את המלאכה המקוונת. יודעים איך לעשות קידום אתרים נכון, איך לעצב ולבנות תשתית מוצלחת ואיך לשווק ולפרסם בגוגל, ברשתות חברתיות ובכלל! ואיך מוצאים אנשי מקצוע? או שתקבלו המלצות מחברים או שתחפשו בגוגל, והכי טוב תמיד לשלב בין שתי הדרכים.

בכל חיפוש שתבחרו יתקבלו מיליוני תוצאות חיפוש: חברות בניית אתרים, קידום אתרים, שיווק מקוון... בכל חיפוש אחר הביטויים האלה (ורבים רלוונטיים אחרים) תחשפו להמון תוצאות. תבחרו בחלקן, תכנסו לאתרים ותמצאו הצעות רבות ומגוונות. שפע של מידע שלא תמיד מקל על הבחירה.

השאירו את פרטיכם בכמה מהאתרים שאהבתם במיוחד ואחרי שתקבלו הצעות ראשוניות, תאמו פגישה.

כבר בפגישה הראשונה יובהר ללקוח הפוטנציאלי כי בניית אתר היא למעשה רק שלד ללא בשר ועצמות. עם שלד לא יוצאים לשוק תחרותי. התוכן הכתוב הוא ראשית לכול הבשר והעצמות שיכניסו חיים לשלד.

"מי יכתוב לי את התוכן" ישאל הלקוח בדאגה מסוימת. "אני יודע לכתוב אך אין לי זמן לזה. אני בעל מקצוע שצריך לטפל בלקוחותי ובכמה שיותר מהם. אני חייב כותבי תוכן מקצועיים שיעשו לי את העבודה".

בונה האתר המקצועי והמיומן שמכיר היטב את הזירה, ירגיע את הלקוח ויאשר לו את מה שהוא יודע כבר הרבה זמן: "בלי תוכן כתוב, איכותי, רלבנטי ומעניין, אין הרבה סיכויים להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל ומשם להרבה מאד לקוחות חדשים.

בשביל להיות ראשון צריך לתת איכות, עניין ומענה אמיתי לחיפושים שונים ומשונים של כל אחד מהלקוחות שלך, שמחפשים בגוגל בכל רגע...אם אין לך משהו חדש להציע, לא תצליח לנצח".

ישנן בישראל כמה חברות ולא מעט פרילנסרים שעוסקים בנושא קידום אתרים מקצועי.

ישנם נוספים שטוענים שזה מה שהם עושים, ואחרים שמכנים את עצמם יועצים ומפרסמים בשיטות קסמים.

לכל חברה ולכל איש מקצוע יש את שיטות העבודה היחודיות להם וכל אחד מנסה לפתח את עסקי לקוחותיו בשיטות שלו. אף אחד לא יודע הכל אבל כולם מסכימים כי כתיבת תוכן איכותי היא מרכיב יסודי והכרחי, אבן יסוד להצלחה של כל אתר אינטרנט.

פתרונות לכתיבת תוכן שעושה את העבודה!

בשביל תוכן חדש ואיכותי לאתר צריך למצוא אנשי תוכן, כותבים מוכשרים שרוצים ויודעים לכתוב. איך מגייסים עובדים לכתיבת תוכן? איך יודעים מי מתאים לעבודת הכתיבה ומי לא?

איך מכשירים אותם לכתיבה בסטנדרט ההולם את צרכיך? איך מגנים על זכויות יוצרים? כמה כסף משלמים לכותב והאם עדיף להעסיק פרילנסר או עובד שכיר? יש שאלות רבות נוספות שכל אחד המחפש כותבים מוכשרים צריך לשאול את עצמו.

איך מוצאים כותבי תוכן מוכשרים?

אנחנו יודעים לספר כי חברות קידום אתרים רבות מפרסמות מודעת דרושים ומנסות לאתר אנשים המוכשרים בכתיבה וגם אצלנו דרושים: כותבי תוכן

בדרישות התפקיד בדרך כלל תמצאו העדפה לבעלי רקע וניסיון בכתיבה, עיתונות, ספרות וכמעט תמיד ניסיון אקדמי והכרות מוכחת עם תחומים מקצועיים רבים וספציפיים. מניסיון רב שנים אנחנו יודעים לספר כי מדי יום מתקבלות עשרות פניות של אנשים המבקשים לעסוק בכתיבת תוכן. אם המודעה שלכם מופיעה במקום הנכון תקבלו מאות קורות חיים בשבוע.

על מנת לאתר מועמדים מתאימים לתפקידי כתיבה יש לערוך מיפוי יעיל של הפונים, לפי קריטריונים רבים ומהותיים. תמיד תינתן העדפה לבעלי ניסיון בכתיבה ובעיקר בתחומים המקצועיים אודותם נדרשת הכתיבה בפועל. אנחנו לדוגמא, נעדיף להעסיק אנשים בעלי רקע רפואי בכתיבה על תחום הבריאות או משפטנים שיכתבו סקירות ותקצירים של פסקי דין מעניינים.

למרות ההעדפה הברורה, תינתן הזדמנות גם לחלק מהפונים שאין להם ניסיון ורקע מקצועי בכתיבה אך מתקבל הרושם שיש להם את הכישרון, הרעב והמוטיבציה לעבוד מהבית בכתיבת תוכן. כמובן שיש לבקש מהפונים אלו כמו מהאחרים שעושים רושם יותר מבטיח ומקצועי, לשלוח דוגמאות מפרי עטם.

אנחנו בדרך כלל מבקשים לראות מאמרים עדכניים שנכתבו על ידי המועמדים ותמיד נותנים לכותב הפוטנציאלי את האפשרות לבחור מבין 8-10 נושאים שמעניינים אותנו, במטרה לבחון את יכולותיו בכתיבה. לאחר שהתוצר הכתוב נבדק ונמצא כעונה על הצרכים וניתן לזהות פוטנציאל לתפוקה איכותית, נסללת הדרך להתקשרות המעוגנת בחוזה ברור ומפורט שעליו חתומים הצדדים.

בחוזה יעגונו ההסכמות בין הצדדים ובין השאר: מהות ואופי ההתקשרות, נושא התשלום, אמות מידה לכתיבה, מקוריות התוכן וזכויות יוצרים, יחסי עובד מעביד וכל פרט רלוונטי אחר.

יש כותבים אבל איך מתחילים בכתיבה תכלס?

שוב ניקח את מה שקורה אצלנו בחברה כדוגמא. לפי מטרותיו של כל לקוח ובהתאם למחקר ביטויי המפתח שאנו עורכים לפני תחילת העבודה, ניתן וצריך לגבש את מבנה התוכן הראוי והרצוי באתר היעד. מנהלי התוכן מחליטים, לאחר שבחנו את הנושא לעומקו ומשיקולים מקצועים, כיצד לנסח את נושאו של כל מאמר ומה יהיה המבנה ההגיוני של המאמר.

אנחנו מכינים טבלה מסודרת המגדירה לכותב: נושא 1 ברור, תתי נושאים רלוונטיים, וביטויים שבהם המאמר צריך לגעת ולהסביר.

רשימה ארוכה וסדורה של מאמרים מחולקת בין עשרות הכותבים שאותם אנו מעסיקים. כולם יודעים ומכירים את כללי הכתיבה הכתובים והברורים שאותם אנו מעבירים ביחד עם חוזה ההתקשרות.

כפי שניתן לתאר, בעת כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט יש לעמוד במכסות ובמועדים, כפי שסוכם עם הלקוח הסופי. כל כותב יודע בדיוק מהם לוחות הזמנים לכתיבה.

את המאמרים, התוצר הסופי, מעבירים הכותבים בפרק הזמן שנקבע אל מנהלי התוכן שלנו ובאמצעות דואר אלקטרוני כמובן. מנהלי התוכן הם אלה שאחראיים ל-100% מההתקשרות מול הכותבים מטעם החברה.

כמובן שיש להקפיד ולעבוד בצורה מסודרת וכל מאמר מוכן שמתקבל עובר לפחות 6 עיניים לפני שיעלה לאתר של לקוח או ישלח לפרסום.

יש לבצע בדיקה מדוקדקת, תמיד, על מנת לוודא שלא קיבלתם מהכותבים תוכן מועתק או מועתק באופן חלקי (למרות חתימה על חוזה התקשרות מאד ספציפי בנושא). לצערנו הרב, נתקלנו במקרים שבהם גם כותבים ותיקים נוהגים לעגל פינות ולהעתיק מאתרים אחרים. זה לא חוקי ולא מקובל.

מנהלי התוכן הם שאחראיים לערוך את התוכן ולבצע בו התאמות אחרונות לפי צרכי הלקוח הסופי. חשוב להקפיד להעיר ולהאיר לכותבים. לחדד את הנקודות שצריכות חידוד, לפרגן ולהקפיד על אמות מידה דווקניות. חשוב להקפיד ולתת לכותבים לבטא את עצמם ולא להגביל או לנסות לשנות סגנון הכתיבה. ניתן לעשות התאמות אבל לא לשנות. אחרת התוכן מת.

מנהלי התוכן צריכים לנסות ולעזור לכותבים המוכשרים להשתפר כל העת. כתיבת תוכן איכותי ומעניינת נבעת תמיד מתוך כשרון והכוונה מקצועית שנותנת מענה לדרישות שלך. מנהלי התוכן יודעים לבצע התאמה מייטבית בין דרישות הלקוח הסופי ואיכות התוכן הנכתב עבורו.

יש להקפדי על כך שצוות הכותבים, כולם כולל כולם, יקפידו על סטנדרטים גבוהים, כתיבה מעניינת, זורמת ומהנה ולא פחות חשוב, על היכולת להתאים את עצמם לדרישות מנהלי התוכן של החברה שמעסיקה אותם. כותבים שלא מפנימים את הדרישות לא יוכלו לעבוד לאורך זמן ביציבות וביעילות וסביר שאחרים יועדפו על פניהם.

ב-SEOweb גיבשנו לאורך השנים קבוצה או יותר נכון נבחרת כוכבים בכתיבת תוכן. אנשים שמרוויחים טוב וכותבים עבורינו מאות מאמרים, סקירות וכתבות חדשות בכל חודש. אנחנו ממשיכים לגייס כותבים ומשתדלים להשתפר כל הזמן. לטובת כל אותם לקוחות שרוצים להצליח ומשלמים הרבה כסף עבור קידום האתר שלהם ושיווקו באינטרנט.

הדרך לגבש נבחרת כתיבת תוכן מנצחת אינה קלה ומצריכה תהליך מורכב ומדוייק של גיוס והכשרת כותבים. לא עם כולם זה הולך חלק. למען היעילות, במידה ומנהלי התוכן מזהים כי אחד הכותבים מגלה קושי לעמוד בדרישות מסיבה כלשהי אנחנו מדרך כלל מעדיפים לשחרר ולהמשיך הלאה.

מנהלי התוכן מעבירים את המאמר המוגמר, לאחר שערכו ובדקו אותו, לתיקיה מסודרת השייכת ללקוח הסופי שעבורו נכתב התוכן. משם עוברת כל כתבה לפחות עוד 2 עיניים (של מנהל האתר) ולעיתים גם יותר. גם מנהל האתר מבצע התאמות תוכן אחרונות כמו: הקפדה על מערך קישורים פנימיים בתוכן שעולה לאתר, קביעת כותרות, קריאות לפעולה ועוד.

יש כמה דברים שחייבים לזכור בכל הנוגע לכתיבת תוכן

איכות היא נקודה מהותית. מנועי החיפוש ובעיקר גוגל, שואפים לתת לגולשים את תוצאות החיפוש הטובות ביותר, למרות עושר עצום ולעיתים עודף ברור של מידע כתוב הקיים באינטרנט. גוגל (ומנועי החיפוש האחרים...) מנסים לברור מן המוץ את התבן. למצוא ולזהות תוכן איכותי ולהעדיף אותו בתוצאות החיפוש על פני זה שאיכותי ירודה או נמוכה יותר.

במילים אחרות, האלגוריתם של גוגל מנסה לדמות התנהגות אנושית ולהבדיל בין רמות שונות של "איכות תוכן כתוב". תודו שזה בהחלט מעניין. בחודשים האחרונים ובעיקר מאז שהוצג אלגוריתם פנדה של גוגל, ניתן דגש הולך ועולה על איכותה של כתיבת התוכן שמפורסם ברשת.

אחוזים ניכרים מכל אותם אתרי "בכאילו" שעשו שימוש במאמרים ממוחזרים מצאו את דרכם במדרון תוצאות החיפוש בגוגל (קראו בהרחבה על: web spam) השינוי עדיין מתרחש ועתידו לפנינו. כתיבת תוכן היא לא עניין של מה בכך ויש ליחס לה משמעות רבה אם רוצים להצליח להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל בכל זירה ונישה תחרותית.

אם עד לפני שנה ויותר היינו רואים יחסית הרבה אתרים שמכילים תוכן חלול מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל, ניתן בהחלט לשים לב כי רבים מאתרים אלה נעלמו וממשיכים להעלם מתוצאות החיפוש. מי שלא מקפיד על איכות למען הגולשים, אין לו באמת מקום ראוי בתוצאות החיפוש.

מי שמתפשר במודע (או במחדל) על איכות ירודה של תכנים כתובים, מבזבז משאבים יקרים: זמן וכסף. אי אפשר להיות מצויין (מקום ראשון) אם מתפשרים בדרך. בטח שלא בכל הנוגע למוצר המקוון שאותו אתם מציעים באתר.

כתיבה איכותית של תוכן לאתרים צריכה להיות ממוקדת, מעניינת, מקורית, חדשנית, מדוייקת, כתובה בשפה סדורה ופשוטה, להעביר מסרים מעניינים ולהניע לפעולה. אם תתפשרו לא תגיעו למיקום גבוה בגוגל ותפספסו בדרך הרבה מאד גולשים ולקוחות פוטנציאליים.

אין קיצורי דרך. התהליך מורכב ודורש את עיתותיו. לתרבות האינסטנט שמנסה להשתלט על רשת האינטרנט אין מקום במגרש המשחקים של כתיבת תוכן אמיתי. כזה שנועד לספק לקוחות ולהגשים מטרות. בעלי עסקים שלא מפנימים את זה אולי משלמים עכשיו בזול אבל זה יעלה ביוקר בהמשך. זאת התחייבות.

צריך לזכור כי התהליך שתיארנו בעמוד זה הוא תהליך יקר יחסית, שבמהלכו אנו מפעילים כוח אדם מנוסה ומקצועי ביותר, על מנת לספק את הדרישות המקצועיות של כל אחד מלקוחותינו ברמה האינטרנטית.

על כתיבת תוכן, אמנם בזמנים אחרים אבל תמיד נכון, ארנסט המינגווי אמר: "...המשימה שאני מנסה להשיג היא, באמצעות כוח המילה הכתובה, לגרום לך לשמוע, לגרום לך להרגיש, ולפני הכל - לגרום לך לראות..."

לשיחה עם המומחים של SEOweb חייגו אלינו: 03-5446364

תאריך: 01/11/2012 00:35    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >