סיכום תקופתי: שיטות SEO פסולות כמו לינק ספאם או ווב ספאם
סיכום תקופתי: שיטות SEO פסולות כמו לינק ספאם או ווב ספאם שעבר זמנן...
סיכום תקופתי: שיטות SEO פסולות כמו לינק ספאם או ווב ספאם



03-5446364



סיכום תקופתי: שיטות SEO שעבר זמנן...

Hebrew

לאורך החודשים האחרונים של שינויים בתוצאות החיפוש של גוגל, למדנו הרבה והבנו כי שיטות לבניית מערך קישורים שרבים החשיבו כשיטות white hat לגיטימיות, עשויות לגרום לנזק משמעותי הרבה יותר מאשר שיטות black hat מוצהרות כמו קניית קישורים. בגלל אותן שיטות לבניית קישורים, שמאחוריהן היתה כוונה טובה אך מחשבה לטווח קצר, אתרים רבים ספגו פגיעה במיקומים ב-SERP וירידה משמעותית בתנועת גולשים אורגנית ממנועי החיפוש.

זה לא ממש חשוב אם אתם עוסקים בשיטות קידום אתרים לבנות שחורות או אפורות, ניתן בקלות יחסית להימנע משיטות המוגדרות ויכולות להתפרש כ: web spam או link spam. בכל הנוגע לעדכון האלגוריתם האחרון בגוגל, עדיין רב הנסתר על הגלוי, אבל ניתן בוודאות לקבוע כי העדכון האחרון פגע באתרים בעלי פרופיל קישורים נכנסים קיצוני ואגרסיבי. אותם אתרים שנמצאו בתוך "אזור הסכנה" נפגעו, ולמה הכוונה?

אתרים שנפגעו הם אלה שמספר הקישורים שמפנים אליהם מאותו אנקור anchor text אינו טבעי בצורה קיצונית, ואתרים שאליהם מפנים כמות גדולה של קישורים מאתרים באיכות נמוכה (לפי אלגוריתם פנדה) – כאשר עיקר הדגש של עדכון פינגווין הושם על טקסט אנקור.

לאחר העדכון של פינגווין, כל אותם קישורים שהוגדרו כלא טבעיים איבדו ערך והעמודים המקושרים נפגעו בכל הנוגע למיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל.

יש לשים לב לכך שאין המדובר בענישה של אותם עמודים כי אם בהורדת ציון האיכות הכולל שלהם, לאור אובדן ערכם של קישורים שהוגדרו על ידי האלגוריתם כבעיתיים.

בראייה קדימה, אנשי ה-SEO חייבים להקפיד כי מערך הקישורים אותו הם בונים עבור לקוחותיהם לא יחשב בשום דרך כ: web spam או link spam.

אמנם קשה מאד להעריך בשלב זה כיצד מתייחס האלגוריתם של גוגל לכל קישור חיצוני שמפנה לאתר שלך והיכן עובר הגבול בין קישור או קישורים לגיטימיים לבין מה שמדליק נורות אזהרה ומוביל לפגיעה במיקומי עמודים.

מה שבטוח הוא שככל שאנחנו לוקחים יותר סיכונים, אנו מתקרבים אל אזור הסכנה וכאשר מדובר באתר של לקוח – זה לא ממש חכם.

Link spam / Web spam - רשימת שיטות שמהן מומלץ בחום להימנע

בניית מערך קישורים אל דומיין המפנה בהפניה 301 אל העמוד שאנחנו רוצים לקדם

זה אומר שאם אנחנו רוצים לקדם את הביטוי ביטוח רכב, נרכוש דומיין ותיק שבעליו לא חידש אותו או כל דומיין אחר שהיה פעיל בעבר בתחום הרכב, ונפנה אליו מאות ואלפי קישורים מאותו טקסט אנקור "ביטוח רכב" לצורך העניין, כאשר דומיין זה מפנה בהפניה 301 permanent redirect אל עמוד שאותו אנחנו רוצים לקדם. מי שילחץ על אחד הקישורים יגיע, בעקבות ההפניה, אל העמוד שאנחנו מבקשים לקדם.

קל מאד לאלגוריתם "לעלות" על המניפולציה הזאת, שכן הפניית קישורים לדומיין שאינו פעיל עוד ומופנה בהפניה 301 לדומיין או עמוד אחר, אינה פעולה טבעית כלל ועיקר.

בעלי אתרים שעדיין נוקטים בשיטה זאת לוקחים סיכון קיצוני וחסר הגיון וכמו מצהירים בקול רם: "אנחנו עושים מניפולציה של קישורים". אם אתם רוצים להשאיר סיכויי הצלחה לפרוייקט קידום האתר שלכם, אל תעשו את זה.

רשתות של בלוגים


מנועי החיפוש וגוגל בראשם מאד לא מעריכים רשתות של בלוגים באיכות ירודה או בלוגים חינמיים (כאלה שאינם עושים שימוש אפילו בדומיין עצמאי). הכוונה לכל אותם בלוגים שלא באמת עוסקים בנושא מוגדר ומאפשרים לכל מי שחפץ להעלות פוסטים על מנת לקבל לינקים לאתרים ועמודים שאותם מנסים לקדם. זה לא אומר שלא כדאי לכתוב פוסטים מעניינים לבלוגים מקצועיים ואיכותיים, זה פשוט אומר שאם אתם מעלים פוסטים ללא אבחנה לבלוגים מלאכותיים ומוציאים מהם קישורים, אתם נופלים להגדרה המדוייקת של link spam ומשם הדרך קצרה להגדרה הכוללת יותר ותיוג בקטגוריה של web spam.

הדרך לזהות את הבלוגים הלא איכותיים פשוטה לגולשים ולמנועי חיפוש כאחד. רשתות בלוגים כאלה מכילות פוסטים במגוון עצום של נושאים, כאשר לרוב המדובר בפוסטים קצרים, מאד לא מעניינים שניכר כי הושקעה בהם מלאכת שכתוב ולא הרבה מעבר לכך. בנוסף, מכל פוסט יוצאים מספר קבוע של קישורים לאתרים חיצוניים – תמיד מביטויי אנקור קבועים ולא טבעיים בצורה קיצונית. אם תבדקו אילו קישורים מפנים אל הבלוגים, תגלו כי רובם ככולם הנם קישורים מבלוגים לא איכותיים דומים ולרוב לא תמצאו כלל קישורים מאתרים איכותיים.

אם בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם או של הלקוח, מופיעים קישורים רבים המגיעים מרשתות של בלוגים לא איכותיים כפי שתיארנו, כנראה שאתם בבעיה ואם אתם לא, בקרוב תהיו. זה לא נראה טוב, זה לא אמיתי, זה לא נועד לטובת הגולשים ולפי כל הסימנים, לגוגל זה נמאס.

אתרי מאמרים


הרבה מקדמי אתרים עדיין מכורים לפרסום מאמרים באתרי מאמרים שונים ומשונים ברשת האינטרנט. למען האמת, חברות קידום אתרים לא מעטות אפילו פיתחו אתרי מאמרים יעודיים לצורך פרסום מאמרים. השיטה בכולם זהה. פרסם מאמר באורך מינימאלי קבוע ותקבל את הזכות להוציא ממנו 2-3 קישורים לפי רצונך. במשך שנים השיטה הזאת עבדה. המדובר למעשה במאמרים מאד לא מעניינים, לא איכותיים, שלעיתים קרובות נכתבו על ידי בני נוער בתמורה לתשלום זעום כפי שנהוג היה בתחום. העיקר לייצר כמויות של תוכן מבלי להתחשב כלל באיכות הכתוב ובחווייה של הגולשים.

מקדמי אתרים חכמים יותר, פיתחו ושכללו את השיטה ועל ידי פרסום מאמרים והוצאת קישורים, בנו מעין פירמידה של קישורים מאד לא איכותיים המצביעים על עמוד באתר הלקוח ובנוסף לכך, על מאמר בנושא דומה או זהה שפרסמו באתר מאמרים אחר. במשך שנים ארוכות זה עבד, וכשמקדמי האתרים הבחינו כי השיטה כבר לא ממש דוחפת את עמודי היעד באתר הלקוח קדימה ב-SERP של גוגל, הם הגבירו קצב ופרסמו הרבה יותר מאמרים במקום לעצור ולחשוב.

אתרי המאמרים האלה חטפו מכה הגונה בעדכון אלגוריתם פנדה וערכם ממשיך לרדת ככל שהזמן חולף. ולמה? אתר שרוב העמודים המאונדקסים בו נועדו לצורך הוצאת קישורים מסחריים בעליל, לא ממש נותן כל ערך מוסף לגולשים. גוגל נותן ערך נמוך ביותר, אפסי ולעיתים אפילו שלילי לקישורים מאתרי מאמרים ומאז עדכון פנדה כאמור, אתרי מאמרים המכילים תוכן באיכות ירודה הופכים זן נכחד.

האמינו לנו, אין כל ערך ממשי וחבל לבזבז זמן ואנרגיה על פרסומים מיותרים באתרי מאמרים. זה לא עובד כבר היום ברוב המקרים ואין ספק כי עד לסוף שנת 2012 השיטה תאבד כל ערך ממשי.

בלוגים ואתרים של עמוד אחד


כמה פעמים כבר נתקלתם בפניות של עובדים בחברות קידום אתרים שהציעו לכם לקבל קישור מאתר או בלוג הפועל על מערכת וורדפרס או טאמבלר ומכיל בסך הכל 2-3 עמודים? כן. כולנו ראינו כאלה בהמונים לאורך השנים. פותחים דומיין, מתקינים מערכת בלוגים חינמית, מעלים פוסט או שניים וזונחים את הדומיין עד שיגיע הפראייר שירצה לקבל ממנו קישור.

הרי יש לו טייטל בדף הבית...לא? אם תבדקו תגלו כי הקישורים הנכנסים אל ה"בלוג" המסכן מגיעים אך ורק מאתרי שיתוף והמלצות וב-99% מהמקרים לא תמצאו אפילו קישור איכותי אחד במפנה לבלוג המסכן.

קישורים מאתרים כאלה הם הבסיס להגדרה של link spam. אתרים כאלה לא משפיעים כלל על תוצאות החיפוש. קישורים חסרי ערך מצביעים על אותם בלוגים וקישורים ללא כל השפעה יוצאים מהם. גוגל ומנועי חיפוש אחרים לא צריכים להתאמץ לזהות את האתרים, שכן הם גם ככה לא משמשים לכל מטרה.

קניית קישורי פוטר


במשך שנים ארוכות, מקדמי אתרים נהגו לרכוש קישורי פוטר מאתרים גדולים, על מנת לדחוף ולקדם את האינטרסים של לקוחותיהם. למען האמת, היו תקופות שבהם קישורים מהפוטר של אתרים גדולים היה מסייע לדחוף את העמוד שקיבל את הקישור מהר וגבוה בתוצאות של גוגל. הימים האלה חלפו כלא היו. האלגוריתם של גוגל מנטרל את ערכם של קישורי פוטר, שכן רובם ככולם נועדו להפצצת גוגל ו/או שהמדובר בקישורים קנויים, אחרת איפה עוד הייתם מציבים קישור שאינכם רוצים שהגולשים ילחצו עליו...?

מבדיקות ומנתונים שאספנו מאז העדכון האחרון של פינגווין, מצאנו כי אתרים ועמודים רבים שבפרופיל הקישורים הנכנסים שלהם נמצאו הרבה קישורי פוטר איבדו מערכם. האלגוריתם למד לנטרל את ערכם של הקישורים, מה שהוביל לצניחה משמעותית ביותר במיקומים של כל אותם עמודים בתוצאות החיפוש של גוגל.

צריך להדגיש כי בארצות הברית נשמעו לא מעט קולות של בעלי אתרים שטוענים כי גם חתימות בתחתית תבניות וורדפרס, שמכילות קישור למי שתרגם או עיצב את המערכת מהוות בעיה אחרי פינגווין, שכן המדובר הלכה למעשה בקישור פוטר מכל עמודי הבלוג שעושה שימוש בתבנית.

קניית קישורים מהתוכן בעמודים

נתחיל ונציין בשביל להרגיע את חלקכם ועל מנת שלא ליצור היסטריה: לעולם לא תהא דרך לזהות כל קישור שנקנה עבור תשלום כספי. זה בלתי אפשרי טכנית. מאידך, למי שחושב שגוגל מתקשה באיתור קישורים שנקנו בעבור תשלום מצפות כמה הפתעות. אתם חייבים לסמוך על בעל האתר שמכר לכם את הקישור, שלא יעשה טעויות וכאלה יש לא מעט אפשרויות.

כמו כן, תצטרכו לסמוך על בעלי אתרים אחרים שניהלו משא ומתן לא מוצלח מול אותו בעל אתר מוכר. אם הם יחליטו לספר ולהראות לגוגל התכתבויות ומחירים של קישורים, בעל האתר המוכר וכל אלה שקנו ממנו קישורים בעבר ימצאו את עצמם בבעיה.

מצב נוסף שמאפשר לזהות קישורים קנויים נוצר כאשר בעל האתר מוכר קישורים ללא קשר לנושא האתר. אתם קניתם קישור בנושא ביטוח רכב מאתר העוסק בתחום המוטורי, כי מצאתם אותו רלוונטי עבור הלקוח שלכם. בעל האתר המוכר מצידו, זיהה מקור הכנסה מעניין והחליט לאפשר לכל דיכפין לקנות קישור מביטויי כלשהו, ממש בתוך התוכן שבעמודי האתר שלו. ההפקרות תעלה לבעל האתר ולכם ביוקר.

אם אתם, כמו מקדמי אתרים רבים, מחליטים כן להמשיך ולרכוש קישורים, דעו כי זה לא מספיק לדעת מה אתם עושים. אתם חייבים להיות בשליטה מלאה על הסיטואציה ולדאוג שגם הצד השני בעסקה יהא מודע למעשיו, על כל המשתמע מכך. האלגוריתם של גוגל לא סולח ככל שהדבר נוגע בקניית קישורים.

החלפות קישורים דו כיווניים, תלת כיווניים, מעגליים וכו...


אנחנו משוכנעים בעקבות כמה ניסויים מעניינים שערכנו כי ניתן לבנות ללא קושי מיוחד תוכנה שתעקוב ותזהה מודלים בעיתיים של החלפות קישורים. זה לא באמת משנה ברמת המקרו האם אתם משתמשים במודל קישורים דו כיווני, תלת כיווני או בשיטה של החלפת קישורים מעגליים.

האלגוריתם של גוגל יוכל לזהות בקלות כל קצה של חוט וכל טביעת אצבע שלכם. אין לנו ספק כי כח המחשוב הבלתי מוגבל של גוגל מסוגל כבר היום להבין את מבנה מערך הקישורים המובילים לכל אתר, הרבה יותר טוב מאשר מנהל האתר בעצמו.

בכל מקרה של החלפת קישורים צריך לסמוך על כל הצדדים המעורבים, ומניסיון זה ממש לא פשוט. על מנת להצליח לבצע החלפות קישורים איכותיות ובעלות ערך מוסף לאתר המקושר, צריך טונות של סבלנות, חריצות, יוזמה, יכולות ניהול משא ומתן פנומנאליות ולא מעט מזל.

אם יש לכם את כל אלה, כל מה שנשאר הוא להישאר מתחת לרדאר של גוגל והצלחתם! עדיין נראה שיכול להיות הרבה יותר מעניין, משתלם ואפקטיבי לייצר תוכן איכותי ונפלא שימשוך קישורים טבעיים וייתן לבעל האתר את האפשרות לישון טוב בלילה, בלי לחכות לחשש לעדכון "שחור לבן" הבא של גוגל.

סינדיקציה של תוכן ממוחזר ומידע לעיתונות

למרות שדובר רבות בהפצת תוכן משוכפל באיכות ירודה, ישנם הרבה בעלי אתרים שעדיין ממשיכים לעשות את זה ולעשות את זה רע. הודעות לעיתונות וכל דרך הפצה אחרת של מידע כתוב באיכות ירודה, שמופץ לכל דיכפין ומועלה לאתרי אינטרנט רבים מספור לא באמת נותן כלום לאף אחד. 99% מן המידע בכלל לא זוכה להיות מאונדקס בגוגל.

בעלי אתרים שחושבים שניתן להפיץ כתבה או יותר נכון חצי כתבה, להוציא ממנה קישור או שניים ולהשיג מכך ערך מוסף מבחינת SEO טועים. לא כל שכן כאשר המדובר בכתבה של כמה שורות שנכתבה ברישול על ידי איש יחסי ציבור שהעביר אותה ברשימת תפוצה נרחבת למאות מנהלי אתרים ואנשי תקשורת, שהפיצו אותה בכל פלטפורמה מקוונת המאפשרת פרסום תוכן מהיר וחינמי, כולל אפשרות להוציא קישורים.

הגדילו לעשות כל אותם ספאמרים שעושים שימוש (עד היום) בתוכנות כאלה ואחרות, שמבצעות "ערבול" אוטומטי לתוכן של כתבה מסויימת, תוך שינוי והחלפת סדר המילים בעמוד, בניסיון להטעות את האלגוריתם של גוגל ולסכל את האפשרות לזהות כי אותו מאמר כבר פורסם באתר אחר ברשת.

כך נוצר מצב של פרסום מאות ואלפי מאמרים ברחבי הרשת, כאשר את רובם בני אדם לא יכולים לקרוא ולהבין, אבל כולם מוציאים קישורים מביטויי מפתח רלוונטיים כביכול. Web spam במלוא מובן המילה!

מה שהכי קשה הוא להבין מהן הסיבות שמניעות בעלי אתרים וכאלה המתיימרים להיות אנשי SEO לעשות שימוש בשיטות פסולות אלה. הרי גם לשיטות black hat אמורים להיות גבולות כלשהן.

קישורים מאינדקסים

לאורך השנים האחרונות נושא האינדקסים נטחן ונשחק כך שאין הרבה טעם להרחיב. שאלות כמו: DMOZ כן או לא? ועד כמה זה חשוב לרשום את האתר לאינדקסים? נענו על ידי טובי המומחים מתחום ה-SEO. ובקצרה: ממש בימים אלה מסתבר כי כ-50% מהאינדקסים החינמיים שהיו מאונדקסים בגוגל דוט קום נעלמו מתוצאות החיפוש לחלוטין. גוגל איבד כל עניין בכל אותם אינדקסים שאינם מספקים ערך מוסף לגולשים. ומהו אותו ערך מוסף ייחודי באינדקס?

בשתי מילים: לוקליזציה והתמחות. אינדקסים המתמחים בסקטור מקצועי מסוים ממשיכים להיות מדורגים ולהוות מוקדי משיכה לגולשים, כמו גם אינדקסים הנותנים דגש לנושא החיפוש המקומי (גיאוגרפי) בשילוב עם דירוג גולשים (ראו ערך YELP). מיותר להשקיע זמן בניסיון להשיג קישורים מהרשמה לאינדקסים חינמיים ונטולי פיקוח אנושי, המאפשרים לכל בעל אתר לקבל קישור ללא דרישות איכות ופיקוח.

איך מזהים אינדקס איכותי? יש לשאול 2 שאלות ולענות עליהן בחיוב:

  • האם רוב האתרים באינדקס הם אתרים איכותיים?
  • האם ברוב הקישורים שיוצאים מהאינדקס הטקסט המקשר (anchor) הוא שם העסק?

אם עניתם בשלילה לאחת מהשאלות הנ"ל ותרו על הקישור מהאינדקס.

בעבר, לפני הרבה שנים במושגי האינטרנט, היה נהוג לומר כי קישורים מאינדקסים לא יכולים להזיק ומצד שני, התרומה שלהם מועטה. חשוב להפנים כי המצב הזה השתנה, וכיום נדיר מאד למצוא אינדקסים שיתנו ערך כלשהו לאתר המקושר, בעוד שריבוי קישורים מאינדקסים עלול להוות בעיה ואף לפגוע באתר המקושר.

רשתות אתרים וחוות לינקים


מכל הנושאים בעולם ה-SEO רשתות אתרים וחוות קישורים זכו למרב תשומת הלב. המהנדסים של גוגל (ושוב, שאר מנועי החיפוש) כבר ראו הכל, למדו הכל, הבינו הכל ועדיין, חדשות לבקרים מופצים תוכנות וכלים שמיועדים בעיקר בשביל להעלות את שיטות ה-black hat מדרגה. הספאמרים בונים והמהנדסים של גוגל מפרקים. המירוץ והרדיפה האין סופי אף פעם לא השתלמו בטווח הארוך ועדיין, כמות העוסקים בשיווק באינטרנט בשיטות black hat הולך ועולה מדי שנה. כן – יש שם הרבה כסף. ולא, זה לא קידום אתרים ולא ניתן לבנות מותג או לבסס עסק מקוון על שיטות שמתבססות על חוות קישורים ורשתות של אתרים.

אלה מבינכם שעדיין שוקל או משתמש ולו באופן חלקי בשיטות אלה, כדאי שיפסיק ומהר.

אתרי שיתוף תכנים ודירוג חברתי


לא מעט בעלי אתרים עדיין רצים לפרסם קישורים באתרי שיתוף קבצים בסגנון Digg ודומיו. לפני 5-6 שנים נפתחו בישראל ובעולם לא מעט אתרים שכל מטרתם היתה לאפשר לבעלי אתרים ולגולשים לפרסם קישורים ולדרג כתבות וסרטונים מאתרים חיצוניים (בעידן שטרום המהפכה החברתית). בשנים הראשונות, מנועי החיפוש נהגו לסרוק אתרים אלה בתדירות גבוהה ועמודים שקישור אליהם פורסם באחד מאותם אתרי שיתוף, היה נסרק די מהר על גוגל.

מה שכן, כמו הרבה דברים אחרים בעולם המקוון, הניצוץ נכבה די מהר. רוב האתרים שהיו מבוססים על מודל הפעולה הנ"ל איבדו מהאפקטיביות שלהם, ורובם נזנחו על ידי בעליהם.

הבודדים שעדיין פועלים אינם אפקטיביים ומשמשים בעיקר אנשי קידום אתרים מהדור הקודם. לקישורים שתשיגו מפרסום באתרים אלה יש ערך מוסף אפסי ועצם פרסום הקישור כלל אינו מבטיח עוד שהעמוד שרציתם אכן יסרק ויכנס לאינדקס של גוגל.

אתרי השיתוף שמתבססים על תוכן גולשים ורוצים לשמור על "ניקיון" מפעילים מערכות אנטי ספאם משוכללות, וזוהי הסיבה שחלקם עדיין פעילים וזוכים לתנועת גולשים מאסיבית (אם כי בסימן ירידה תלולה נכון לחודש מאי 2012).

Digg לדוגמא, הוא אחד הנפגעים העיקריים של עדכון גוגל פינגווין. בכל מקרה, זיכרו כי ערכם של הקישורים שאותם ניתן להשיג מאתרים אלה שווה 0.

קישורים מתוך חתימות בפורומים


כל אחד מאיתנו בטח גלש לפחות פעם אחת בפורום, והבחין בכך שלרבים מהמשתמשים בפורום יש חתימה שהיא למעשה קישור anchor מביטוי מפתח שאותו משתמש רוצה לקדם ולדחוף קדימה בגוגל. למעשה, כלל שהפורום קרוב יותר לעולם ה-SEO כך הסיכוי לראות קישורים מסחריים עולה וערכם בהתאם. אפס עגול ושמנמן.

אנחנו מפעילים פרופילים פעילים בכמה פורומים גדולים בעולם בתחומים מגוונים, וכן גם בתחום ה-SEO. לכל אחד מהפרופילים אלפי פוסטים המאפשרים באופן תיאורטי לקבל הרבה אלפי קישורים מתוך חתימות. לא פעם ולא פעמיים ביצענו ניסויים. בין השאר ביצענו ניסויים שנמשכו למעלה מ-12 חודשים, במטרה לבדוק האם לקישורים אלה יכולה להיות השפעה שמתחילה רק כעבור פרק זמן רב יחסית.

ומה מצאנו? הסרת אלפי קישורי anchor מביטוי מפתח כזה או אחר שמפנים לעמודים לגיטימיים, ובעלי דירוגים ברורים בתוצאות של גוגל, אינה משפיעה כלל על דירוג העמוד בתוצאות החיפוש. פשוט אין שינוי ומכאן ניתן להסיק בסבירות גבוהה כי לאותם קישורים יש ערך אפסי מבחינת גוגל.

קישורים מתוך תגובות בבלוגים


כל מי שמפעיל בלוג מבוסס וורדפרס או טמבלר יודע, מכיר וסובל מטוקבקים מסחריים. משום מה, עד לימים אלה טרם פותח תג מתאים שאותו ניתן יהיה להציב בקוד האתר, ותג זה יודיע למנועי חיפוש כי עליהם להתעלם לחלוטין מכל קישור המופיע בטוקבקים ובמערכת התגובות של אותו אתר. אז נכון שבמערכות וורדפרס מופיע תג nofollow על הקישורים שבתגובות, אבל מסיבה כלשהי מקדמי אתרים נוהגים להשאיר תגובות מדומות הכוללות קישורים מסחריים ללא הרף, ובכל בלוג שאפשר להגיע אליו.

צריך לשים לב כי עיקר הבעיה נוגעת דווקא לתגובות גולשים / טוקבקים בבלוגים איכותיים, שאחרת מקדמי האתרים וכל אותם בעלי אתרים שנשלחו על ידי מקדמי אתרים מוסמכים ויועצים מקצועיים למיניהם "להגיב ולהשפיע" לא היו מגיעים אליהם – דרך תוצאות החיפוש של גוגל.

ערכם של קישורים מתוך תגובות בבלוגים נמוך ביותר, למעט מקרים בודדים שבהם הקישורים מושכים תנועת גולשים אמיתית, מהפוסט דרך הקישור בטוקבק אל העמוד המקושר. תנועת הגולשים אמנם יכולה והנה פקטור חיובי, ומצד שני, לגוגל לא היתה הרבה ברירה אלא להפחית את ערכם של הקישורים לאפס.

ולכל אלה שמשכילים למצוא בלוגים ואתרים המאפשרים לטקבק ולהוסיף קישורים בתוכן התגובה יש הסבר פשוט. אכן יש עדיין לא מעט בלוגים ואתרים כאלה, אבל הסבר טכני פשוט וקצר מוכיח כי ערכם של הקישורים אפסי. והנה ההסבר: נניח שבאתר המאפשר להוסיף תגובות יש 5000 עמודים. נמשיך ונניח שרק ב-3000 עמודים יש תגובות של גולשים ונוסיף הנחה שאומרת כי באותו אתר יש רק 2000 קישורים חיצוניים שיוצאים מתוך אותם טוקבקים.

ערכו של כל קישור יהיה 1 מתוך 2000 בהנחה שאין באתר קישורים חיצוניים מעבר לאלה היוצאים מתוך הטוקבקים. ה Link juice שעובר מהעמוד המקשר אל העמוד המקושר שווה ל 1 מתוך 2000.

עכשיו מעריך את איכות האתר: מקדמי אתרים וספאמרים איתרו אותו כבר לפני שנים. ניתן להוציא ממנו קישורים בכל נושא ולכל יעד. האלגוריתם המתקדם של גוגל, עוד עובר לעדכון פנדה, נתן לאתרים אלה ערך נמוך ביותר ולכן גם ה Link juice שלהם מתוייג בהתאם, כבעל ערך זניח.

עכשיו קחו וחלקו אותו ל-2000 ומה יצא? סכום אפסי. אם וכאשר החלטת להשאיר טוקבק + קישור בבלוג איכותי, צריך לזכור כי מאד לא משתלם להכניס קישור anchor מהסיבות שאותן הסברנו בהרחבה לאורך המאמר. זה לא טבעי, מעביר תחושה מאולצת ו"מהונדסת" והאלגוריתם המכונה פינגווין מעניק ציון אפסי לקישור.

קניית דומיינים ותיקים הפניות 301 ואחרות


רכישת דומיינים ותיקים והפנייתם באמצעים טכניים אל כתובת URL אחרת היא שיטה קלאסית מוכרת. גוגל מאד לא מעריך את הנוקטים בשיטה זאת ונוהג להעלים מהתוצאות שלו את האתרים שמנסים לבצע מניפולציות כאלה. זה פשוט בזבוז זמן וכסף. מצד שני, רכישת דומיין ותיק והעלאת אתר איכותי שיעסוק באותו נושא שבו הדומיין מזוהה או היה מזוהה בעבר עשויה להצליח ובמקרים רבים לסייע מאד לבעליו.

איך מתקדמים מכאן?

ווב ספאם ו/או לינק ספאם לפי הרשימה הארוכה והמייגעת שייצרנו מושכים הרבה מאד תשומת לב מצד המהנדסים של גוגל, אלה שנלחמים על טוהר וניקיון תוצאות החיפוש. אנחנו מקווים שהרשימה הנ"ל תצליח לעקור הרגלים פסולים ובעייתים, כאלה שיכולים להסב לאתר שלכם נזק ולגרום לבזבוז משאבים מיותר.

הנחות היסוד שלנו:


Web spam – לא שווה את המאמץ והטרחה
Link spam – לא שווה את המאמץ והטרחה

בשביל להצליח בקידום אתר צריך להתמקד בטובת הגולשים. אלה מאיתנו שממשיכים לבחור בדרכים אפורות ושחורות, ימשיכו לחיות בתחושת רדיפה אין סופית, ממש כמו שבגוגל מעדכנים את האלגוריתם במעל 500 שינויים בכל שנה.

כל אחד מאיתנו רשאי לבחרו את הדרך שלו וגם למי שמאמין בשיטות black hat נאחל הרבה הצלחה בכל מעשיו. מה שחשוב לשים לב הוא לקווים המתאר ההולכים ומיטשטשים בין white hat לגיטימי לשיטות שהפכו בחודשים האחרונים לכאלה הנוטות יותר לצד השחור. חשוב להכיר את הפרטים הקטנים ולהקפיד עליהם אם רוצים להצליח ולהגיע לדירוג מכובד בתוצאות החיפוש של גוגל.

אנחנו ממליצים בחום לזכור ולהפנים את רשימת ההמלצות הארוכה שפרסמנו מעלה, בעיקר לאור העובדה שהימנעות משיטות עבודה אלה יביא לכם שקט נפשי ויקרב אתכם עוד צעד לעבר המטרה שבראש תוצאות החיפוש בגוגל.

אם זה לא לטווח ארוך ולא איכותי וותרו על זה מראש.

רוצים לצאת לדרך לכיוון ראש תוצאות החיפוש של גוגל?
חייגו אלינו לתיאום פגישה: 03-5446364

תאריך: 21/05/2012 18:18    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >