בניית קישורים איכותיים - איך לתכנן ולבנות מערך קישורים מועיל
כולם יודעים שצריך לבנות מערך קישורים איכותיים על מנת להתקדם בגוגל. מה שכן, לא כולם יודעים שחשוב לדעת לעשות את זה נכון!
בניית קישורים איכותיים - איך לתכנן ולבנות מערך קישורים מועיל



03-5446364



בניית קישורים איכותיים

Hebrew

בניית קישורים איכותיים הנו צעד חשוב ובלתי נמנע בכל מהלך שנועד לצורכי קידום האתר באינטרנט. רוב המדריכים שמלמדים "איך" לבנות מערך קישורים יעיל שיפנה לאתרך, לפחות אלה בשפה העברית, נכתבו לפני זמן רב. רב מדי. רובם ככולם לא מעודכנים ורבים ממנהלי האתרים שמנסים לדלות את המידע שמוביל אותם בקידום אתרם ממדריכים אלה מוצאים את עצמם בתהליך הפוך.

רבים פונים ושואלים שאלות כמו: איך יודעים אם הקישור שאני משיג הוא קישור איכותי? איך אפשר להיות בטוח שהקישור לא יזיק לאתר שלי? האם קישור מעמוד עם page rank גבוה הוא ערובה לאיכות הקישור? מהי ההגדרה של מניפולציית קישורים?

על שאלות אלה ואחרות ננסה להשיב במאמר שלפניכם, שינסה להסביר איך צריך ואפשר לבנות קישורים איכותיים, כאלה שתורמים ומחזקים את האתר שאותו אנו מבקשים לקדם. במקביל, נסביר ונדגיש את כל אותן נקודות תורפה, שמהן כדאי להמנע לחלוטין.

אז איך ואיפה מתחילים?

נתחיל ונסביר כי על מנת להצליח ולהשיג את אותם קישורים נכספים שיובילו לקידום האתר, צריך לפעול בצורה חכמה ואפקטיבית. צריך להכיר ולהבין את היעדים הברורים של האתר, להכיר את עמודיו השונים ולהקפיד על אופטימיזציה ברמה גבוה לאחר מחקר ביטויי מפתח מקיף ומקצועי.

נדגיש כי בעת ביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר יש להתחשב בשינויים האחרונים שהכניס אלגוריתם פינגווין, בעיקר בכל הנוגע לנושא וריאציה של קישורים - כן, גם בתוך האתר עצמו.

רק אחרי שסיימתם לבצע עבודה יעילה ואפקטיבית On-Site יגיע הזמן לצאת החוצה ולהתחיל ללמוד את התחרות.

בשלב השני יש לבדוק ולהכיר את המתחרים שלכם בכל אחד מביטויי המפתח שהחלטתם לקדם. יש לבצע בריקה מקיפה של אתרי המתחרים, באמצעות תוכנות מתקדמות הניתנות לשימוש בעלות חודשית וללא התחייבות.

מי שלא יודע איך לבצע סקירה, יכול בהחלט לפנות אלינו ולקבל דוח מפורט ומדוייק המסביר את אתרי המתחרים לעומקם. אנו עושים שימוש בתוכנה יחודית שאנו מפתחים לאורך שנים, בשילוב עם סקירות הנעשות על ידי 2-3 תוכנות מדף מוכרות.

בעת בדיקת אתרי המתחרים חשוב לבחון ולהכיר מקרוב את מערך הקישורים המפנים לעמודי האתר השונים. חשוב ללמוד ולהבין אילו עמודים ואתרים מקשרים לאתרים של המתחרים שלכם. יש לבדוק ולעריך בצורה מדוייקת קריטריונים ברורים של איכות הנוגעים לעמודים המקשרים וכמובן שיש להקפיד ולהכיר מקרוב את נושא וריאציית הקישורים שמפנים לעמודי האתרים שמופיעים לפניכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

יש לזהות במיוחד את כל אותם הקישורים (ואלה לא רבים בדרך כלל) שמגיעים לאתרי המתחרים מעמודים בעלי Trust Rank גבוה.

הבנתי את המתחרים ואני מכיר את ביטויי המפתח - מה עכשיו?

ובכן, עכשיו הגיע הזמן להכין רשימה של אתרים ועמודים באתרים, שאליהם נרצה לפנות על מנת להשיג קישורים. ברשימה צריכים להיות אתרים ועמודים המהווים בעיני גוגל אוטוריטה בתחומם. עמודים המדורגים גבוה בתוצאותה חיפוש של גוגל. עמודים שמהם יוצאים קישורים לאתרי המתחרים שלכם וכאלה שממקומים בגוגל מעל העמודים שמקשרים אל המתחרים - באותם ביטויי מפתח שהם למעשה נושא העמוד (title).

סט נוסף אתרי יעד הם כל אלה שיכולים לסייע לכם למצב את אתרכם כשם דבר או מותג בתחומו. זה כן אומר להשתתף בדיונים במגוון פורומים מקצועיים (תוך דגש על מקצועיים) באופן מעורר כבוד ובלא להשאיר קישורי ספאם בחתימה כפי שהיה נהוג (ועדיין לצערי) בחלק מהפורומים שכולנו מכירים. יש להגיב בצורה מכובדת ולעורר דיון מקצועי בתחום, על ליצור לפרופיל שלכם כבוד מקצועי מצד המשתתפים האחרים בפורומים.

כמו כן, חשוב להגיב לפוסטים בבלוגים, שוב ללא שימוש כלשהו בטכניקות ספאם, אלא מתוך רצון לעשות שימוש בשם האתר שלכם / שם העסק ולהצטייר בפני גולשים וקוראים כבעלי ידע מקצועי בתחום שלכם. לאחר שתיצרו לעצמכם שם בתחום עיסוקכם (וזה קורה די מהר בקהילה מקצועית) תוכלו לפנות לבעל הפורום / בעל הבלוג ולבקש לפרסם פוסט אורח בנושא המקצועי בו אתם עוסקים, אז גם ניתן יהיה בהחלט להוסיף קישור או שניים אל אתרכם ואל עמוד הפרופיל באחת הרשתות החברתיות.

הבנתי איפה ניתן להשיג קישורים - אבל איך יודעים לאן לקשר קודם?

בתחילה חשוב לחזק בקישורים את דף הבית של האתר ולא להתחיל מלטפח את הענפים (עמודים פנימיים). התהליך הטבעי שכל אתר עובר ומחקר רב שנים בתחום מלמדים כי דף הבית של האתר "סופג" את הקישורים הראשונים ואת עיקר הקישורים שמפנים לאתר בדרך כלל.

עמודים פנימיים יזכו לתשומת לב רק בהמשך ולכן יש לחכות בסבלנות. בעת פניה על בעלי אתרים לצורך יצירת שיתופי פעולה ובניית קישורים יש לראות לנגד העיניים כלל אצבע אחד ברור, יחיד ומיוחד שאין לו תחליף ואסור להתעלם ממנו בשום מחיר: קישורים נועדו לטובת הגולשים. הצבת קישור חיצוני בעמוד צריכה להיות הגיונית וברורה ובעת הצבת קישור שכזה, אנו למעשה משתמשים בשפה הבינלאומית של האינטרנט.

כל גולש שיראה את הקישור אמור לתאר לעצמו עוד לפני שלחץ עליו, לאן יגיע מעברו השני. אין כל טעם בהצבת קישורים במקומות שאינם בולטים לעין או כאלה שהגולשים יתעלמו מהם בגלל חוסר רלוונטיות נושאי. אלה לא יתרמו לכם דבר ובהצטבר, עלולים להוות בעיה. על מנת להשיג קישורים איכותיים שיתרמו לאתר שלכם צריך להיות יצירתיים ופיקחים. אין דרך להתעלם מהנחיות גוגל למנהלי אתרים ולהצליח. לא לאורך זמן בכל מקרה.

 

להלן רשימה ברורה וחד משמעית של קישורים "רעים" שמהם צריך להמנע בכל מחיר:

  • קישורים שמגיעים מאתרים שאינם מאונדקסים בגוגל מכל סיבה שהיא
  • אם האתר שממנו אתם חושבים לקבל לינק מאונדקס אבל לא עולה בתוצאות החיפוש
  • עמודים ואתרים שבתחתית עמוד הבית / כל עמודי האתר מופיעים עשרות לינקים
  • עמודים ואתרים שאינם קרובים מבחינה רעיונית לאתר אותו אתם מקדמים לא מעניינים
  • אתרים שבחלק ניכר מהעמודים שבהם תמצאו עשרות קישורים יוצאים
  • אתרים שאינם ממקומים במקום הראשון בגוגל בחיפוש הטייטל של דף הבית לא רלוונטיים
  • עמודי אינטרנט ותיקים עם Page Rank מאופס צריכים לעורר סימני שאלה
  • קישורי פוטר או כאלה מכל עמודי האתר ולא ממש חשוב היכן בעמוד (ב99% מהמקרים)
  • רשתות בלוגים חסרי מיקוד - מאלה צריך להתרחק כמו מאש
  • הצבת לינקים בחלקו התחתון של האתר, כאליו על מנת "שאף אחד לא יגיע אליהם"
  • כל דבר שנעשה ללא מחשבה על טובת הגולשים בראש ובראשונה - עדיף שלא יעשה
  • מערכות אוטומטיות להחלפת קישורים סיטונאית, ולא חסרות כאלה, הם סימן אזהרה אדום ומהבהב


תאריך: 15/06/2011 12:22    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >