יוטיוב: שיווק נכון בערוץ Youtube מקצועי ומעניין - מדריך למתחילים
יוטיוב: שיווק נכון בערוץ יוטיוב מקצועי, מעניין ומהנה. המדריך למתחילים...
יוטיוב: שיווק נכון בערוץ Youtube מקצועי ומעניין - מדריך למתחילים



03-5446364



רוצה ללמוד לנהל ערוץ יוטיוב מצליח?

Hebrew

כשחושבים על שיווק העסק באינטרנט חושבים על קידום אתרים אורגני, אולי על פרסום ממומן ועל הנוכחות של העסק בפייסבוק ובטוויטר. במפתיע עסקים רבים בישראל שוכחים את אתר YouTube ולא משקיעים במיתוג ושיווק בו.

יוטיוב (YouTube) הוא דרך נפלאה לשווק ולמתג את העסק שלכם בקלות ובתקציב נמוך יחסית. הוא מאפשר לכם חשיפה שכמעט אין מה שישווה לה. אולי תתפלאו לקרוא אבל יוטיוב הוא האתר השלישי הנצפה ביותר בישראל, אחרי גוגל ופייסבוק, עם 67.9% חשיפה.

יוטיוב, שנוסדה ב-2005 ונרכשה על ידי גוגל ב-2006 הוא גם מנוע החיפוש הגדול בעולם לסרטוני וידאו. למעשה, זמן השהייה הממוצע של הגולשים ביוטיוב מדי חודש גדול עד פי עשרה מאשר בגוגל.

יוטיוב היא גם רשת חברתית עם קהילה פעילה, אפשרות ללייק (Like) ודיסלייק (Dislike), כתיבת תגובות, מעקב אחרי משתמשים אחרים וכמובן שיתוף.

בכל חודש גולשים אל יוטיוב שמונה מאות מיליון גולשים יוניקים ויותר מארבע מיליארד שעות וידאו נצפות באתר עצמו. שעות יוטיוב וידאו המקבילות לחמש מאות שנות חיים נצפות כל יום דרך פייסבוק ומשתמשי טוויטר משתפים שבע מאות סרטונים מדי דקה.

ליוטיוב יש נוכחות בכל מקום. גולשים משתמשים ביוטיוב מסמארטפונים וטאבלטים בכמויות הולכות וגדלות. 20% מכלל הצפיות ביוטיוב מגיעות מסמארטפונים והמספר ממשיך לעלות.

כשאנחנו מבצעים חיפוש בגוגל, עולות לנו תוצאות של סרטונים מיוטיוב, בנוסף לעשר התוצאות הרגילות בדף ובכך עולה הסיכוי שלכם לחשיפה בפני הגולש. זאת מפני שגוגל יודע שהגולשים אוהבים סרטוני וידאו.

השורה התחתונה שניתן להסיק מהנתונים האלה פשוטה מאוד: גולשי האינטרנט אוהבים סרטוני וידאו. הם אוהבים לצפות בהם, אוהבים לשתף ולהפיץ אותם וכמה שיותר יותר טוב.

מושגי יסוד למתחילים - להכיר את יוטיוב

מנוי (subscription) – מי שנרשם לקבלת עדכונים ישירים על העלאות חדשות שלכם. את העדכונים המנויים מקבלים באמצעות הפיד המרכזי בדף הבית של יוטיוב, או באמצעות המייל, אם בחרו בכך. יש לכם גם אפשרות לשלוח עדכוני חדשות לכל משתמש רשום – השתמשו באופציה הזאת בזהירות. גולשים לא אוהבים ספאם.

חברים (Friends) – לאחר שתחברו את החשבונות האחרים שלכם דרך התפריט החברתי (social) מצד שמאל, יוטיוב ידע מי החברים והעוקבים שלכם בפייסבוק, טוויטר, אורקוט וגוגל פלוס ויציף לכם תכנים שקשורים אליהם.

ערוצים (channels) – אפשר להעלות סרטונים ליוטיוב ואפשר להקים ערוץ שישמש כדף הבית שלכם ביוטיוב, כולל עיצוב יחודי שמתאים לכם.

איך מתחילים - צעד אחר צעד

הרשמה ראשונה וחשובה – אל תמהרו בבחירת שם המשתמש שלכם ואל תשתמשו בברירת המחדל  שיוטיוב מושך אוטומטית, שהיא שם המשתמש שלכם בג'ימייל. אם צריך פתחו חשבון אימייל חדש לשם כך. שם המשתמש צריך להבהיר מהו העסק שלכם.
העלו תוכן מעניין
– היכולת שלכם להגיע לגולשים רבים ולהגביר את כמות הלקוחות והמכירות עבור העסק שלכם תלויה במידה רבה בתוכן שתעלו.

אף גולש לא מעוניין לצפות בפרסומת שלכם, אלא אם כן היא טובה באופן יוצא דופן. דוגמא לפרסומת כזאת היא Yes HDTV שהראתה חבורת חסידים המוחה נגד שידורי ה-HD של Yes, שכן ה"שיקסות" נראות בהם נפלא...

יס כזכור אולצה להסיר את הפרסומת מהטלוויזיה אחרי מספר ימי שידור, אבל הסרטון צבר מאות אלפי צפיות ברשת ויס אפילו לא הייתה צריכה להדליף אותו בעצמה. הגולשים עשו זאת עבורה. אז אם אין לכם פרסומת חתרנית ונועזת באופן יוצא דופן ביד, כדאי שתשקיעו את הזמן בתוכן שיעניק לגולשים שלכם ערך.

אם יהיה לו ערך אמיתי בעינהם הם כבר ידאגו להפיץ ולשתף את הסרטון שלכם. בסופו של דבר אם תעבדו נכון תרוויחו כך לקוחות חדשים.

מתן ערך לגולשים – קל לומר וקשה לבצע. איך נותנים ערך לגולש על מנת שירצה לשווק אתכם מול חבריו במדיות החברתיות השונות?

התחילו מהבסיס וצפו בהרבה שעות יוטיוב. הבינו ונתחו מהם הסרטונים הנצפים בתחומכם ולמה.

דעו מה הגולשים שלכם מחפשים – איזה שאלות מגיעות לשירות הלקוחות שלכם? מה גורם ללקוח הפוטנציאלי שלכם להסס לפני סגירת המכירה? במה הלקוחות שלכם מתקשים ומה גורם להם לאהוב אתכם.

השתמשו בידע קיים ותרגמו אותו לפורמט וידאו

משווקים מוצר? העלו סרטונים שמסבירים איך להרכיב אותו ותנו מענה לבעיות נפוצות שעולות בתהליך ההרכבה. סרטון כזה יגרום לגולשים שלכם להעריך אתכם ולהמליץ עליכם הלאה. הוא אף עשוי להרגיע קונים פוטנציאלים בנוגע לתפעול והרכבת המוצר ולהוות עוד פרמטר בהחלטת הקנייה שלהם.

לפי סקר שנערך בארה"ב ופורסם ב-internet retailer 52% מהצרכנים טוענים שצפייה בסרטונים המסבירים על המוצר משפיעה על רמת הביטחון שלהם בקנייה. באותו סקר עלה גם כי הסיכוי שצרכן יוסיף מוצר לעגלת הקניות שלו באתר מסחרי, עולה פי 144% אצל צרכנים שצפו בסרט וידאו.

אתם יכולים להעלות סדרת סרטונים המראה את הרכבת המוצר, תפעולו, טיפול בבעיות נפוצות, תחזוקה וכן הלאה. הלקוחות שלכם יעריכו את זה.

שאלות ותשובות
– בכל עסק יש שאלות נפוצות שעולות אצל לקוחות רבים. השאלות האלה יוצרות עומס מיותר על שירות הלקוחות שלכם ומאריכות את השיחות של אנשי המכירות שלכם.

רכזו את השאלות הנפוצות ביותר וייצרו סרטון לכל שאלה עם התשובה או התשובות הקיימות עליו. גם במקרה הזה סרטון קצר שעונה על שאלה המטרידה לקוח פוטנציאלי יכול להוות מבחינתכם את ההבדל בין מכירה שנסגרת למכירה שנופלת.

כל זה בלי להזכיר את הערך האדיר בשביעות רצון ושימור הלקוחות. אל תשכחו לקשר לסרטון גם מסקציית השאלות ותשובות באתר או בבלוג שלכם.

הרצאות – אתם מעבירים הרצאה? מתארחים בכנס? צלמו את עצמכם והעלו את הסרטון ליוטיוב. העניקו לגולשים שלכם את ערך הידע. הם בתמורה ישתפו את הידע הלאה. גולש שלא מכיר אתכם ויצפה בסרטון איכותי עשוי להפוך ללקוח.

אירוע חברה או אירוע לקוחות – צלמו את אירועי החברה שלכם. היום ברשת יש תכנות רבות לעריכה, מהן גם חינמיות ובקלות יחסית תוכלו להעלות סרטון קצר ודינאמני ליוטיוב שיגרום ללקוחות שלכם להרגיש שהם חלק מהמשפחה. לקוחות פוטנציאלים יתרשמו מהאווירה שתשדרו ויפתחו כלפיכם רצון טוב.

בדיוק כמו שאתם מצלמים תמונות "סטילס" דיגיטליות ומעלים אותן לאלבומי הפייסבוק, סגלו לעצמכם את ההרגל לצלם גם בוידאו כל אירוע.

איכות הצילום והקול – 90% מהסרטונים המועלים ומשותפים ביוטיוב וברשתות חברתיות אחרות אינם סרטונים מקצועיים.

במצלמה פשוטה יחסית ולא יקרה אתם יכולים לצלם סרטון מצוין. אל תטרחו להשקיע במראה יותר מדי מהוקצע. זכרו – הגולשים לא אוהבים פרסומות וחושדים במראה מלוטש מדי. איכות הקול לעומת זאת מאוד חשובה ובה כן חשוב להשקיע. אם הגולשים לא יוכלו לשמוע אתכם טוב, הם יעברו מהר מאוד לסרטון אחר.

כותרות ומילות מפתח – דאגו להוסיף מילות מפתח רלוונטיות וכותרת מושכת על מנת שהגולשים שלכם יוכלו למצוא אתכם. רוב הגולשים ליוטיוב מגיעים דרך חיפוש מילות מפתח בגוגל או במנוע החיפוש של יוטיוב עצמו. דאגו גם לתייג את עצמכם בקטגוריה רלוונטית.

אל תשכחו שמדובר ברשת חברתית – דאגו להגיב ללקוחות, לקוחות פוטנציאלים וקולגות ולהתייחס לתגובות שאתם מקבלים על סרטונים שלכם. אם לא תתייחסו לפידבק יפסיקו להגיב אליכם.

לצלם וידאו ולהעלות אותו ליוטיוב זה קל ופשוט, אל תקברו את הוידאו באתר שלכם אלא השתמשו ביוטיוב על מנת למשוך יותר טראפיק לאתר עצמו. עבודה נכונה עם יוטיוב תמשוך אליכם לקוחות ותגביר את סיכויי ההמרה לקנייה. על פי מחקרים שבוצעו בארה"ב, שימוש בוידאו מגדיל ב-85% את סיכויי ההמרה לקנייה. 94% מהגולשים שמבצעים קנייה ברשת עושים זאת לאחר צפייה בסרט וידאו.

שאלות בנושא יוטיוב? חייג/י אל המומחים
שלנו: 03-5446364

תאריך: 15/09/2012 16:25    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >