פינטרסט pinterest - המדריך המלא לנעיצת תמונות ברשת החברתית
פינטרסט pinterest - המדריך המלא לנעיצת תמונות ברשת החברתית שמטריפה את העולם...
פינטרסט pinterest - המדריך המלא לנעיצת תמונות ברשת החברתית



03-5446364



פשוט לנעוץ תמונות שאהבתם! הכל על Pinterest

Hebrew

זוכרים את הקולאג'ים ולוחות ההשראה שהיינו מכינים בילדות? היינו גוזרים תמונות, מדביקים, דואגים שהקולאג' יצא ישר ומגישים אותו בגאווה עצומה להורים. פינטרסט היא אותו לוח השראה מהילדות – רק מקצועי יותר, גדול יותר והרבה, הרבה יותר יפה.

מדובר ברשת חברתית לכל דבר ועניין, שמאפשרת לחברים בה לנעוץ תמונות וקבצי וידאו ולחלוק אותם עם אחרים. הנעיצה, כמו גם חלוקת התוכן עם משתמשים אחרים – פשוטה מאוד.
 

  • מרהטים דירה חדשה ורוצים לארגן לוח מסודר עם כל הרעיונות שלכם?
  • עובדים כמעצבים וכבר אין לכם מקום על הקיר ללוחות השראה?
  • מחפשים דרך לגרום ללקוחות שלכם להתחבר לרוח המותג?

עבור כל הדברים האלה, פינטרסט היא פתרון מצוין. היא גם אמצעי נפלא להזרמת גולשים חדשים לאתר שלכם, חיזוק הקשר עם לקוחות וספקים, העלאת שביעות הרצון מהשירות...

אם עוד אין לכם פרופיל, הדרך היחידה לפתוח כרגע חשבון היא באמצעות הזמנה, פשוט לחצו כאן ובקשו אחת והיא תגיע לדוא"ל שלכם בסופו של דבר.

מושגי יסוד לעבודה ברשת החברתית של Pinterest

קבלתם הזמנה, פתחתם חשבון, מה עכשיו? כדאי להכיר קצת מושגי בסיס:

Pinboard – לוח השראה - הלוח שתפתחו יתמקד בנושא מסוים, למשל ירקות טריים שהגיעו היום לחנות שלי, או בתים שאני חולם לגור בהם.

Pin או pin it! – הנעץ שנעצתם בלוח ההשראה. הנעץ יכול להיות תמונה או קובץ וידאו, שימלאו את הלוח שפתחתם לפני רגע. אם גלשתם באתר וראיתם כפתור pin it! משמעותו שאתם יכולים לנעוץ את התמונה שראיתם ישירות לאחד הלוחות שלכם.

Repine – כמו share בפייסבוק, או RT בטוויטר – כפתור הריפין מאפשר לכל גולש לנעוץ שוב את התמונה שהעלתם, בלוח משלו, לבחירתו. באמצעות כפתור הריפין התמונות אינן מוגבלות אך ורק ללוח האישי שלכם ומתפשטות הלאה.

העלאת תמונות ותיוג לפי נושאים ותחומי עניין

יש מספר אפשרויות להעלאת תמונה לפינטרסט; לאחר שלחצתם על כפתור "הוסף" (add) יפתח לכם תפריט שישאל מה ברצונכם לבצע כעת – פתיחת לוח, העלאת תמונה (upload a pin), או הוספת תמונה (add a pin).

בחירה בהעלאת תמונה – upload - תפתח לכם את כפתור ה-browse ע"מ להעלות תמונה מהמחשב עליו אתם עובדים (בדיוק כפי שמצרפים תמונה למסמך וורד). תמונה כזאת כמובן אמורה להיות תמונה שזכויות היוצרים עליה שייכות לכם.

בחירה בהוספת תמונה – add a pin – לעומת זאת תפתח לכם חלון URL אליו תעתיקו את כתובת העמוד ברשת, שבו נמצאת התמונה שבחרתם להעלות. התמונה תעלה אוטומטית עם כיתוב שייכות זכויות יוצרים לבעלים והפניה לאתר שממנו נלקחה.

דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לנעוץ תמונות

במעמד העלאת התמונה אתם תבחרו את לוח ההשראה שאליו תשייכו אותה ולאחר מכן תתבקשו להעניק לה תיאור קצר – אל תפסחו עליו (זה הזמן להכניס תגיות ומילות מפתח שיעלו בחיפוש, רצוי עם הסימן # לפניהן). במידה והעמוד ברשת אותו בחרתם ואת כתובתו העתקתם, מכיל יותר מתמונה אחת, אתם תתבקשו לבחור את התמונה בה אתם מעוניינים.

בנוסף תהיה לכם אפשרות כבר במקום, להפיץ ולשתף את התמונה בדף הפייסבוק ובפרופיל הטוויטר שלכם, במידה וקישרתם אותם לחשבון הפינטרסט כמובן. קישור חשבונות טוויטר או פייסבוק עם חשבון הפינטרסט פשוט, מהיר ומצריך ממך 2-3 לחיצות עכבר, זה הכל.

רגע, רגע - בשביל מה צריך עוד רשת חברתית?

פינטרסט מכילה כ-5,000,000 מיליון חברים והרשת ממשיכה לגדול, מותג שמתנהל נכון יקבל נוכחות ויזואלית משמעותית שתמשיך לנוע ולהתפשט עם חיים משלה. בפינטרסט אין הרבה דיבורים אבל יש הרבה מאד תמונות, בכל תחום ובכל  נושא שאתם יכולים להעלות על הדעת. אין אדם שלא ימצא עניין ברשת החברתית שמציעה עדכונים אין סופיים של תמונות וסרטוני וידאו, בכל תחום בחיים.

חשוב לדעת שלפינטרסט יש  אחוזים מפחידים כמעט בהעברת הגולשים ממנה לאתרים שאליהם מקושרות התמונות (כלומר, לעניינו – לאתר החברה שלכם). כך לדוגמא, בחודש ינואר 2012 היא יצרה טראפיק לאתרים אחרים, שהיה גבוה יותר מלינקדאין, גוגל פלוס ויוטיוב ביחד!

לפינטרסט כ-1,000,000 גולשים פעילים ביום והיא אוחזת בחלוקה מגדרית ברורה מאוד, כ-68% מהגולשים באתר הנן בעצם גולשות, בשכבות הגילאים 26-44, שמקדישות כ-405 דקות חודשיות בממוצע, בנעיצה ונעיצה מחדש של תמונות וקבצי וידאו. אבל המשמעות העיקרית שחשוב לזכור בנוגע לפינטרסט, היא העובדה שהיא עוסקת בסגנון חיים ומתן השראה לאנשים. אם תעבדו נכון, גם המותג שלכם יכול להפוך לחלק מסגנון החיים של הלקוחות שלכם.

יחדו רגע למחשבה

מספר העוקבים שלכם חשוב, אין ספק – אבל כבר חשבתם מה תעשו עם העוקבים כשתשיגו אותם?

פרופיל הפינטרסט שלכם צריך להיות חלק מאסטרטגיה כוללת שמשלבת את כלל השיווק הדיגיטלי ברשת ומוביל בסופו של דבר להגדלת בסיס הלקוחות, שימור ושביעות הרצון של הלקוחות הקיימים, הגדלת הלידים והמכירות.

לכן, לפני שתפתחו את הפרופיל, בצעו חשיבה – מה אנחנו רוצים שהגולשים והלקוחות (קיימים ופוטנציאלים) יקבלו מפרופיל הפינטרסט שלנו? חיבור למותג והשרשתו בסגנון החיים היומיומי? מידע על מוצרים חדשים? על מבצעים? יצירת מעורבות גדולה יותר של הלקוחות?

נסו לחשוב גם מה הלקוחות שלכם היו מעוניינים לקבל – יתכן ואתם מחליטים לפתוח את פרופיל הפינטרסט כדי לעדכן לקוחות בנוגע למוצרים הקיימים, אבל האם הלקוחות שלכם מעוניינים לגלוש בקטלוג שמכיל אלפי תמונות?

איך אפשר להעניק לגולשים משהו מעבר לכך, ע"מ שירצו לפתוח את הקטלוג, להגיע לחנות ולרכוש, בסופו של דבר?

12 דרכים יצירתיות להפיכת הפרופיל שלכם ב-Pinterest לבעל ערך
 

  1. הבסיסי – לא לשכוח שהיוזר ניים שלכם צריך להיות שם המותג, לחבר את הפרופיל לפייסבוק ולהטמיע אותו בטיים ליין, לחבר אותו לפרופיל הטוויטר ולכתוב כמה מילים על החברה, לא לשכוח כמובן לצרף את כתובת האתר!
     
  2. שמות חשובים – אל תסתפקו בשמות כמו "ספרים" "ירקות" "דגמים חדשים". היו יצירתיים ונסו לשמור על זה קצר.
     
  3. לוגיסטיקה – דאגו שאפשר לנעוץ מהאתר שלכם ושבבלוג של החברה יש כפתור pin it! תחת כל פוסט.
     
  4. תגיות – השתמשו בתגיות ומילות מפתח בתיאור התמונה. זה יקל על משתמשים למצוא אתכם.
     
  5. מחירים – בעל הבית השתגע? החברה במבצע מטורף? תוסיפו מחירים לתיאורי המוצרים ואל תשכחו לדאוג שהלינק מהתמונה מוביל היישר לחנות האינטרנטית שלכם. אם אתם עסק קטן, אתם יכולים לייצר חנות שלמה באמצעות לוחות, עם טופס הזמנה פשוט.
     
  6. שירות לקוחות – צרו לוח שמדריך את הלקוחות שלכם, עם תמונות והסברים, כיצד להשתמש במוצר/לנקות אותו/לתקן אותו. הם יעריכו את זה.
     
  7. צרו פנים למוצר – כולנו רוצים לדעת מי האנשים שמאחורי המותג. צרו לוח שמציג את העובדים בעבודה, במילוי המשימות היומיומי, בהווי החברה.
     
  8. שברו דיסטנס - אם לחברה יש נציג עם פנים מוכרות (סבלריטי שמייצג אתכם, רופא ידוע וכן הלאה) שקלו להקדיש לו לוח מיוחד עם תמונות בהן הוא עושה דברים אישיים (מטייל עם הכלב, בחופשה, בבית) – אנשים הם סקרנים. הניחו להם להתקרב אליכם.
     
  9. ספרו סיפורים – הקדישו לוח לתהליכי הייצור שלכם, הציגו קייס סטאדיס.
     
  10. הפכו את הלקוחות שלכם למעורבים – פתחו לוח ציבורי שכל אחד יכול לתרום לו ולנעוץ אליו. בקשו מהלקוחות שלכם להעלות לשם תמונות שקשורות למותג, למשל צילומים עם המוצר שלכם שמראים איך הם בילו איתו/איך הוא הפך את החיים שלהם לנוחים יותר/איך הם משתמשים בו.
     
  11. תחרויות – מי לא אוהב תחרויות? בקשו מהלקוחות שלכם להעלות תמונות שמראות את השימוש היצירתי ביותר במוצר שלכם. הזוכה יקבל פרס (קופונים מעוצבים ע"מ שתוכלו להעלות את תמונתם לפינטרסט). צלמו את הזוכה מממש את הפרס. יותר מדי טרחה? צלמו את תהליך הכנסת הקופונים למעטפה והשליחה אליו – הפכו את זה לאישי ומעניין.
     
  12. השתתפו – אל תשקיפו מהצד. השתתפו באופן פעיל – דאגו לנעוץ מחדש תמונות שמעניינות את הלקוחות שלכם ואנשים בתחומכם. אתם אפילו יכולים להקדיש לכך לוח.

יש לכם שאלות על פינטרסט? רוצים למתג את העסק?
חייגו כעת לשיחה עם המומחים שלנו: 03-5446364

תאריך: 08/07/2012 22:50    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >