פורסקוור - foursquare רשת חברתית מבוססת מיקום
פורסקוור - foursquare רשת חברתית מבוססת מיקום שצריכה לעניין כל בעל עסק...
פורסקוור - foursquare רשת חברתית מבוססת מיקום



03-5446364



foursquare רשת חברתית מבוססת מיקום

Hebrew

מרחק גדול עברנו מהימים שבהם קנינו ג'י.פי.אס באלפי שקלים לרכב והתלהבנו מעצם העובדה, שטכנולוגיה שפיתח הצבא האמריקאי, זמינה להורות לנו את הדרך לבית של סבתא. השם החם כרגע בעולם הרשתות החברתיות המבוססות מיקום הוא פורסקוור (Foursquare) שהחברים בה מבצעים באמצעותה צ'ק אין Check in בעסקים ומיקומים שהם מגיעים אליהם, בד"כ באמצעות הסמארטפון.

כמו בכל רשת חברתית אחרת, ניתן לייבא חברים (באמצעות חשבונות הפייסבוק, הטוויטר וספר הטלפונים שבמכשיר) לקשר לאפליקציות אחרות לצורך שיתוף (פייסבוק ואינסטגרם למשל), לחלק לייקים לחברים שבצעו צ'ק אין במקום שאהוב עליכם וגם לחלק טיפים חיוביים ושליליים בנוגע למקום מסויים לדוגמא: גלידה גויאבה אליפות, להזהר טונה לא טריה בסושי.

בנוסף פורסקוור מחלקת נקודות על כל צ'ק אין ומזכה בתגים ולמשתמשים יש אפשרות לצפות אחורה בצ'קאינס שבצעו, כמעין יומן וירטואלי. הכי חשוב - באמצעות פורסקוור משתמשים חולקים זה עם זה את ההגעה והשהייה שלהם במקומות שונים וכך למעשה נוצרת אינטרקציה חברתית מבוססת מקום ומיקום, בכל מקום שבו אתם נמצאים בכל יעד בעולם.

מושגי יסוד להתמצאות ב-foursquare

צ'ק אין Check il – כניסה למיקום מסוים, זה יכול להיות בית עסק מכל סוג שהוא וגם גינה, היכל תרבות או אספת מועצת העיר.

טיפ Tip – הערות שנכתבות על ידי המשתמשים. הטיפים יכולים להיות חיוביים ויכולים כמובן להיות גם שליליים.

באדג' Badge  – תג שניתן למשתמש. יש תגים מסוגים שונים, למשל תג חואן ואלדז שניתן למשתמש שביצע צ'ק אין בחמישה בתי קפה שונים. תג "תולעת ספרים" שיעטר את הפרופיל של מי שבצע מספיק צ'ק אינים בחנויות ספרים וכן הלאה.

לתגים גם רמות שונות שאפשר להגיע אליהם בביצוע צ'ק אין םעמין נוספות (רמה 2, רמה 3 וכן הלאה). המטרה ברורה: לעודד את המשמתמשים בפורסקוור לעשות צ'ק אין בכל הזדמנות אפשרית, תוך כדי פניה לייצר התחרותיות שלהם. אחרי הכל מי מאתנו לא אוהב לקבל תגיות כבוד, גם אם הן וירטואליות?

להיות ראש העיר Mayor – מאיורשיפ. אם משתמש יבצע מספיק צ'קאינים במיקום ספציפי, הוא יכול להפוך ל"ראש העיר" של אותו מיקום. הפיכתו של המשתמש לראש העיר עשויה להקנות לו הטבות מסוימות מטעם בית העסק.

משתמשים אחרים שיבצעו צ'ק אין בזמן שה"מאיור" נמצא במקום יקבלו בונוס מעצם השהייה לצד הנוכחות הנכבדת.

כמובן שבכל רגע, משתמש אחר יכול להדיח את המאיור המכהן מהשלטון, באמצעות ביצוע כמות גדולה יותר של צ'קאינס במיקום המדובר. במקרה כזה פורסקוור תשלח למשתמש הודעה משעשעת שתאתגר אותו לכבוש מחדש את תואר המאיורשיפ - mayorship.

גם ב-foursquare מספרים זה לא הכל אבל זה הרבה!

נכון לחודש אפריל 2012, פורסקוור מונה למעלה מ-20 מיליון משתמשים ברחבי העולם ומדווחת על מיליוני פעולות צ'ק אין מדי יום, למעלה משני מיליארד בסך הכל מאז הקמתה בשנת 2009. יותר מ-750,000 עסקים משתמשים בפלטפורמה ביוזמתם ורשומים בה בצורה רשמית. ודרך אגב, כל משתמש יכול להוסיף שם עסק, גם אם העסק איננו רשום.

המספרים בהחלט מרשימים, אבל מה שחשוב יותר הן הדרכים למינוף ושיווק העסק או המותג שלכם והגדלת המכירות. ישנן שתי דרכים משמעותיות לעבוד עם פורסקוור ותחילה עליכם להחליט באיזו מהן אתם מעוניינים להשתמש; להגדיר את העסק שלכם כמותג או כמיקום פיזי.

מותגים ללא מיקום פיזי, לרוב אלה מיקומים שהלקוחות פשוט לא מגיעים אליהם כמו משרדים למשל, יכולים להשתמש בכלים כמו "דפים". אלה דומים ומזכירים דפי אוהדים בפייסבוק, עם מידע אודות המותג, הוספת כפתור עקוב אחרי לדף, באדג'ים מיוחדים למותג שהמשתמשים יכולים להרוויח מביצוע פעילויות הקשורות אליכם.

עסקים מבוססי מיקום יכולים לראות ולשאוב מידע אודות המשתמשים שבצעו צ'קאין לבית העסק, להציע ספיישלים והטבות מיוחדות ולתגמל משתמשים על מספר גבוה של צ'קאינים באמצעות כלים רבים שהמערכת מציעה.

אל תשכחו: כל צ'קאין של משתמש הוא פרסום חינם עבורכם. משתמשים משפיעים עם חברים רבים, שגם משתפים את הצ'קאין ברשתות חברתיות יכולים לחשוף את העסק שלכם בפני אלפי משתמשים.

רעיונות מעשיים לשיווק העסק והגדלת מכירות באמצעות פורסקוור

להגדיל את מספר הצ'קאינים – אתם יכולים להציע ספיישל כמות. למשל הנחה או הפתעה מיוחדת הניתנת כששלושה או חמישה אנשים מבצעים צ'קאין באותו הזמן. כך תגרמו ליותר אנשים בחבורה לבצע צ'קאין.

לגרום ללקוח חדש לחזור – הציעו ספישל ללקוחות שמבצעים צ'קאין בפעם הראשונה. אפילו תגמול קטן, כמו 10% הנחה על החשבון, ספל קפה בחינם וכדומה – הן דרכים נהדרות להתחיל את מערכת היחסים שלכם עם הלקוח ולגרום לו לרצות לחזור.

לשמר לקוח קיים – הציעו ספיישל נאמנות, העניקו מתנה אחרי שלושה או חמישה צ'קאינים אצלכם (למשל בית קולנוע יכול להעניק מנת פופקורן חינם).

לגרום לו לחזור שוב ושוב – לקוח שחוזר פעמים רבות יוכל לחטוף את כתר המיורשיפ. דאגו לתגמל את המאיור שלכם במנת ספיישל, בירה חינם וכן הלאה – ע"מ שילחם על הכתר.

הפתיעו את לקוחותיכם – דאגו להחליף את הספיישלים ואת התגמולים לעיתים קרובות, כדי שהלקוחות שלכם לא ידעו מראש מה הם מקבלים ויתפתו לחזור שוב ע"מ לגלות.

יצרו מוטיבציה לחלוק את העסק שלכם עם אחרים - תקשרו עם הלקוחות באמצעות הומור. משתמשים שיבצעו צ'קאין בנמל תל אביב למשל יגלו שהם מקבלים בריזה על חשבון הבית... במקרה זה מדובר בהודעה קופצת המעוררת חיוך ורצון טוב כלפי המיקום, שתעלה את הנכונות לחלוק את הצ'קאין עם החברים.

הגדילו את מספר המשתמשים – הציעו ספיישלים שמיועדים למשתמשי פורסקוור בלבד, הציגו שלט על הבר שמכריז על האפי הוואר שמיועד למשתמשי פורסקוור שבצעו צ'קאין בטווח שעות מסוים. מכיוון שמדובר באפליקציה חינמית סביר להניח ששילוט כזה יעורר שאלות ושליפה מהירה של הסמארטפונים מכיסי הלקוחות.

אל תשכחו – כל צ'קאין הוא חשיפה עבור העסק שלכם!

אל תסתפקו בטיפים של לקוחות – דאגו להשאיר טיפים בעצמכם. אפשר להשאיר אותם כ"מילה מבעל הבית" לצורך דחיפת מוצר מסוים (רק השבוע – ספיישל השף בהנחה).

תגמלו משתמשים שמפיצים את העסק שלכם - קיימות ברשת מספר אפשרויות לקבלת התראה בכל פעם שמישהו הזכיר אתכם דרך פורסקוור. דאגו לתגמל את המשתמשים האלה – מילות תודה והוכרה, בטוויטר או בפייסבוק, ישמחו את המשתמש. הענקת תגמול לצ'קאין הבא יוודא נאמנות ויגרום גם למשתמשים אחרים לשים לב אליכם.

היו פעילים – בצעו צ'קאין בעצמכם במיקום שלכם כל פעם שאתם מגיעים לשם ודאגו שהעובדים שלכם יעשו זאת גם כן.

לא חייבים להיות מבוססי מיקום - ערוץ ההיסטוריה האמריקאי למשל, דאג לפתוח בפורסקוור דף מותג ולהכניס טיפים עם הסברים על היסטוריה של מיקומים שונים ברחבי ארה"ב. כך, ערוץ טלוויזיה, שבהחלט איננו מבוסס מיקום, מעניק ערך רב למשתמשים ומייצר שיחה בינם לבין המותג.

אל תהיו רציניים מדי – פורסקוור עצמם דואגים לשלב הומור באפליקציה שלכם, כפי שכבר ראינו. זכרו שביצוע הצ'ק אין אמור להיות כיף, תחרותי ולהוות משחק. אם תהיו יבשים מדי תאבדו את המשתמשים שלכם.

יחדו את עצמכם – בכל עסק אפשר לבצע צ'קאין, אז מה מייחד את העסק או את המותג שלכם? חשבו על רעיונות יחודיים שגם יגדילו עבורכם את החשיפה ואת מספר הצ'קאינים, למשל בית קפה יכול לקדם משחק "חפש את המטמון" בין הסניפים שלו, כאשר בכל סניף יבצעו המשתמשים צ'קאינים ויקבלו קפה קטן על חשבון הבית.

המשחק יכול להתמשך עד שהמשתמש הראשון יבצע צ'קאין בכל הסניפים. הוא יקבל פרס גדול כמו ארוחה זוגית חינם או קפה חינם למשך שבוע. זה עובד - מניסיון!

למידע נוסף אודות אפשרויות הפרסום
והמיתוג בפורסקוור חייגו: 03-5446364

בעלי איייפון ליחצו כאן להורדת האפליקציה של Foursquare  
משתמשי אנדרואיד ליחצו כאן להורדת האפליקציה של Foursquare

תאריך: 11/07/2012 16:23    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >