חיפוש סלולארי - קידום אתרים הדור הבא
יש לך אייפון? גולש באינטרנט מהטלפון הנייד? חיפוש באינטרנט יכול להעשות בקלות, מכל מקום בעולם!
חיפוש סלולארי - קידום אתרים הדור הבא



03-5446364



קידום אתרים הדור הבא - חיפוש סלולארי

Hebrew

יש לך אייפון? גולש באינטרנט מהטלפון הנייד?

ברוכים הבאים לעולם האייפון. המכשיר החכם הזה הביא בשורה חשובה לבעלי האתרים ולחברות קידום אתרים – נפח החיפוש הסלולארי גדל ב – 50%! נראה כי אם בעבר הייתה חסרה חוליה, או שתיים, לחבר בין האינטרנט לסלולאר, אז כעת היא הושלמה וברור כי נפח החיפוש הסלולארי רק ילך ויגדל.

חברות קידום אתרים בארה"ב הבינו בשנים האחרונות שזה הזמן לחזור אל שולחן השרטוטים ולוודא כי אתרי האינטרנט של לקוחותיהן הם אתרים מותאמי Wap. בארץ, כרגיל, לוקח זמן להבין כי שיווק יעיל באינטרנט דורש נוכחות בכל מקום ונגישות לכל גולש. גם בנושא התאמה לדפדפני פיירפוקס, אתרי אינטרנט ישראלים מפגרים מאחור, למרות הנתונים בדבר היקף השימוש בדפדפן.

עד לא מזמן חיפוש סלולארי היה תחום שנמצא בחבלי לידתו, חווית החיפוש הייתה לא נוחה, לא ידידותית והשימוש בחיפוש סלולארי היה יחסית מצומצם. האייפון, לצד מכשירי סלולאר חכמים אחרים, משנה את פני הדברים ומתבקש כי כל מי שמעוניין בנושא שיווק באינטרנט יתאים עצמו אל עולם טכנולוגי חדש.

סביר להניח, שתוך זמן קצר הטכנולוגיה תהיה זמינה יותר, צרכני האייפון ילכו ויתרבו וכך גם צרכני החיפוש הסלולארי. לצד המחיר שיורד בהתמדה, גדלה בהתמדה הפופולאריות של המכשיר וגם מי שלא הכיר בעבר את שימושיהם של ה – Smartphone השונים, צפוי לגלות עולם של חיפוש נייד, יעיל ונוח.

חיפוש נייד כנראה תואם בדיוק את החזון של גוגל, תוצאות חיפוש עם רלוונטיות מירבית. בגוגל משקיעים מאמצים רבים באיסוף מידע על גולשים, בשאיפה לשפר את תוצאות החיפוש (הממומנות והאורגניות) כך שיתאימו למיקומם הגיאוגרפי ולפרמטרים נוספים. חזון זה עדיין לא מוצא ביטוח מלא בתוצאות החיפוש הסלולארי, אך יש יותר מסיבה אחת לשער כי בעתיד כך יהיה.

איך חיפוש סלולרי משפיע על תחום קידום אתרים?

ללא ספק, היקף השימוש במנועי חיפוש יגדל משמעותית הודות לצמיחה בנפח החיפוש הסלולארי. רוב מנועי החיפוש הגדולים מבינים זאת וקיימות גרסאות מותאמות למכשירים ניידים. גוגל לדוגמא, חתומה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מוטורולה, במסגרתו שולב לחצן גישה מהירה אל מנוע החיפוש.

בימים אלו, יש שתי שאלות שאמורות להטריד מומחי קידום אתרים בעולם:

  • כיצד יקבע סדר תוצאות החיפוש שיתקבלו בעת שימוש בחיפוש סלולארי?

  • כמה תוצאות חיפוש יתקבלו עבור כל שאילתה?

תשובות ברורות לשאלות הללו אין, למרות ההתפתחות המואצת בתחום חיפוש סלולארי, הטכנולוגיה עדיין בתולית וסביר להניח שיחולו בה עוד שינויים רבים. כיום, חיפוש סלולארי דרך גוגל מחזיר סדר תוצאות זהה לזה המתקבל עבור שאילתת חיפוש שנשלחה ממחשב שולחני. ההבדל היחיד הוא, שרוב המכשירים מציגים בין 3 – 4 תוצאות חיפוש על המסך ואם עד היום זה לא היה ברור שאם אתה לא בין הראשונים – אתה לא קיים, אז כעת זה ברור מאי פעם.

מסך המחשב הרחב עוד איכשהו, אפשר מרחב מחייה לאתרי אינטרנט שהופיעו בתוצאות החיפוש של העמוד הראשון, אך לא בין שלושת התוצאות הראשונות. ככל שמתפתח תחום החיפוש הסלולארי, מיקומם של אתרים בתוצאת החיפוש החמישית ומטה, הוא שווה ערך למיקום בעמוד התוצאות השני.

גם הטייטלים של העמודים מקבלים מקום של חשיבות וכדאי שכל מי שחשב שטייטל צריך להיות אופטימאלי למנועי חיפוש, גם אם אינו אסתטי לעינו של הגולש – כדאי שיחשוב שוב. בהיעדר דיסקריפשן (תג תיאור), הדבר היחיד שאמור לשכנע גולש שמבצע חיפוש סלולארי להיכנס לאתר שלך ולא לאתרים אחרים שהתקבלו בתוצאות, הוא הטייטל שתבחר.

אופטימיזציה למנועי חיפוש סלולארי

כיום, אין סיבה להניח כי אלגוריתם החיפוש הבסיסי שמשמש את מנועי החיפוש הרגילים, שונה בהרבה מאלגוריתם החיפוש בגרסאות המותאמות לחיפוש סלולארי. סביר להניח שהפרמטרים יישארו דיי דומים: תוכן, קישורים ומבנה האתר.

האתגר החדש שמציב אינטרנט סלולארי בפני מפתחי ומקדמי אתרים, פחות נוגע לידידותיות האתר ביחס למנועי חיפוש סלולארי, אלא להתאמתו ותצוגתו על מסכיהם של מכשירי הסלולאר. כבר היום, חיפוש סלולארי באמצעות מנוע www.google.com/wml לדוגמא, מאפשר בחירה בין תוצאות חיפוש כלליות, כפי שמתקבלות במחשב השולחני, לבין תוצאות חיפוש המכילות אך ורק אתרים מותאמי סלולאר.

לקריאה נוספת בנושא לחץ: קידום אתרים אפקטיבי

תאריך: 21/06/2011 15:10    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >