תוכן בעל ערך מוסף ולא סתם מאמר - איך עושים את זה?
המומחים של SEOweb מסבירים: תוכן בעל ערך מוסף ולא סתם מאמר - איך עושים את זה?
תוכן בעל ערך מוסף ולא סתם מאמר - איך עושים את זה?



03-5446364



לכתוב תוכן בעל ערך מוסף ולא ''עוד'' מאמר

Hebrew

אם להגיד את האמת, ככל שהזמן עובר אנחנו פחות ופחות אוהבים את הביטוי "תוכן".

הביטוי תוכן נותן הרגשה שהמדובר בסך הכל על כמות של מילים כתובות בעמוד. מוצר סחיר, זמין ופשוט מדי - ללא כל קשר הכרחי לערך המוסף שהוא אמור ליצור.

אין פלא שלקוחות רבים פונים אלינו לאחר שיקבלו הצעות מחיר לצורך "כתיבת תוכן" בעלות של כמה עשרות שקלים בודדים לכל מאמר. איכותי זה בטוח לא.

אבל על מנת להסביר ללקוח (וגם לכם הגולשים) מדוע חשוב להקפיד על איכות וערך מוסף בעת כתיבת תוכן, צריך להבין את המהות של האלגוריתם המדרג את תוצאות החיפוש בגוגל.

נקודת מוצא: תוכן ללא ערך מוסף הוא לא יותר מאשר ספאם!

בשביל להסביר את הנקודה אתן דוגמא:

נניח שאנחנו רוצים להיות ממוקמים בגוגל עבור הביטוי "אלגוריתם פנדה". אפשרות אחת היא לכתוב 25 עמודי תוכן או מאמרים על אלגוריתם פנדה ולקוות לטוב.

הגישה שלנו הפוכה ולפיה השאלה הראשונה שצריכה להשאל לפני שמתחילים "לייצר תוכן" היא: איך אנחנו יכולים לספק ערך מוסף למנהלי אתרים ולגולשים בכלל.

הרבה יותר קשה לספק ערך מוסף מאשר לחבר מאמרים ולייצר תוכן בנושא ספציפי. אבל ערכו של מאמר המספק ערך מוסף לגולשים גדול פי 25 לפחות!

ערך מוסף מספק לך ביטחון בכך שהתוכן שלך יעניין את הגולשים תמיד ויהיה חסין ועמיד בכל שינוי אלגוריתם עתידי.

תוכן בעל ערך מוסף יוצר לאתר שלך מוניטין וקהל של גולשים נאמנים. יותר מהכל, תוכן בעל ערך מוסף הוא זה שייצור עבורך קישורים טבעיים ואיכותיים.

בשביל להגדיר ולהבין מהו ערך מוסף צריך להתייחס לנקודות הבאות:

  • תועלת וייחודיות (הדגישו נקודות המספקות כלים לשיפור ועניין חדש)
  • נקודת מבט אישית של הכותב (חיובית / שלילית)
  • ערך נתפס ונקודות התייחסות  (הזכירו את ניסיונו של הכותב והתייחסו למומחים אחרים בתחום)
  • הביעו רגשות (יראת כבוד, כעס וכדומה)

כמובן שאין הכרח שכל סקירה חדשה שאתם מעלים באתר תכלול את ארבעת הנקודות הנ"ל אבל אם תצליחו להתמקד ולהתייחס לפחות לנקודה אחת מתוך הארבע, סביר ביותר שהתוכן באתר שלכם יהיה בעל ערך מוסף לגולשים.

על מנת להבין יותר על משמעותו של ערך מוסף בעת עריכת כתבה חדשה לאתר, אנחנו נוהגים להפנות את הלקוחות שלנו (שרוצים להבין למה המחיר גבוה) לרשימת הכללים שגוגל פרסמה אי שם במהלך חודש מאי 2011 אחרי השקתו של אלגוריתם פנדה.

להלן כמה מהנקודות המעניינות יותר בתרגום לעברית:

  • האם היית סומך על התוכן המוצג בעמוד שקראת?
  • האם הכתבה שקראת נכתבה על ידי מומחה בתחום או שהיא לא עושה רושם כזה?
  • האם מצאת בכתבה שגיאות כתיב, שגיאות תחביר או טעויות בעובדות הכתובות?
  • האם הכתבה מספקת מידע יחודי, כתובה בצורה מקורית, מתייחסת למחקר עצמאי או סטטיסטיקה מקורית?
  • האם הכתבה מציגה סקירה מלאה של הנושא המרכזי?
  • האם מצאת בכתבה מידע שהוא מעבר לברור ולמובן מאילו?
  • האם זה סוג העמודים שתרצה לשתף עם חברים, להמליץ עליהם או לשמור ברשימת המועדפים שלך?
  • האם היה מפתיע אותך למצוא את הכתבה שקראת בעיתון, בספר או באינציקלופדיה?
  • האם ניכר כי הושקעה תשומת לב בפרטים הקטנים שבכתבה או שמא לאו?

לקריאה נוספת: המדריך לכתיבת תוכן מקצועי - מאלף ועד ת'

שאלות? חייג/י לשיחה עם המומחים שלנו: 03-5446364

תאריך: 16/05/2013 13:16    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >