גוגל+ לשירותך - להכיר ולדעת יותר על גוגל פלוס
גוגל+ לשירותך - להכיר ולדעת יותר על הרשת החברתית גוגל פלוס, שיכולה לסייע לעסק המקוון שלך להתקדם...
גוגל+ לשירותך - להכיר ולדעת יותר על גוגל פלוס



03-5446364



חברתי וחשוב לך: מדריך גוגל+

Hebrew

כשבונים את תכנית העבודה לקידום ונוכחות ברשת אי אפשר להתעלם היום מהרשתות החברתיות. הן משפיעות על מעבר וחשיפת התוכן ברשת במספרים הולכים וגוברים וכמובן גם על המיקום שלך בגוגל. בכל יום שעובר לרשתות החברתיות יש תפקיד גדל והולך בשיפור ציון האיכות של האתר שלך. מה לגבי גוגל+?

לפי הנתונים שנאספו בשנים האחרונות עולה כי בעלי אתרים בישראל מעבירים את עיקר ההשקעה בשיווק ברשתות החברתיות לרשת פייסבוק ועוד פחות מכך לצורך ציוצים בטוויטר.

רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פינטרסט, פורסקוור ואפילו יוטיוב לא זוכות למספיק התעניינות מצד בעלי האתרים-המשווקים, למרות שבכולן כמויות גולשים לא מבוטלות ומיליוני צפיות של ישראלים בכל חודש.

כפי שהדגשנו גם בעבר, באמצעות תכנון אסטרטגיה נכונה, ניתן להגיע לחשיפה עצומה על ידי שימוש מושכל ביתרונות הברורים שמציעות לנו הרשתות החברתיות, וכן, גם אלה ש"פחות נחשבות" בקרב המפרסם הישראלי. עובדה זאת מהווה יתרון בולט עבור כל בעל עסק המשכיל לעשות שימוש במדיה החברתית המגוונת.

לאורך השנה+ האחרונה, נערכו בעולם מספר ניסויים ומחקרים שהוכיחו חד משמעית את יעילותן של הרשתות החברתיות לבעלי אתרים בשני אספקטים עיקריים: האחד והברור מבין השניים הוא תנועה ממוקדת של גולשים מהרשתות החברתיות לאתרים עסקיים.

הכירו את: מנוע החיפוש של פייסבוק

בנוסף לכך, קיימת הסכמה בעולם ה-SEO כי פעילות מדוייקת וחכמה ברשתות החברתיות מובילה לשיפור בציון האיכות של אתר היעד ומשם לשיפור ברור במיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל.

כמו (כמעט) כל שירות מקוון שענקית החיפוש מציגה לעולם, Google+ היא רשת חברתית מרשימה ביותר, שמתפתת טכנולוגית ללא הפסקה ומתקדמת בצעדי ענק תרתי משמע.

גוגל פלוס נולדה ביוני 2011, אחרי שני כשלונות חברתיים קודמים (Google Buzz ו- Google Friend Connect) וכישלון שלישי בדמותה של הרשת החברתית Orkut שנחלה הצלחה רק במדינות ספורות מאד כמו ברזיל.

כשלונות העבר הביאו להרמת גבה וספקנות לא מועטה בקרב אנשי מקצוע בעת השקתה של Google+ ורבים הצביעו עליה כמועדת לכישלון. הכינוי עיר רפאים ודיברי ביקורת אחרים נשמעים כל העת, אבל האם זה באמת משנה?

לכל אחד מאיתנו ברור כי ענקית החיפוש לא תוותר בקלות (אם בכלל) על המאבק על הנוכחות בעולם החברתי, בטח שלא לנוכח ההגמוניה הברורה של מי שמסתמנת כמתחרה מספר 1 - פייסבוק.

בגוגל משקיעים משאבים רבים בקידומה של הרשת החברתית ובניסיונות בלתי פוסקים להחדירה אל התודעה של הגולשים בכל מקום בעולם.

למעשה, היום כבר לא ניתן לפתוח חשבון בגוגל על מנת להרשם לשירות ג'ימייל לדוגמא, מבלי להגדיר את הפרטים שלך בגוגל+. חכם? הרבה חושבים שלא (והאמת שזה מרגיז) ומצד שני, המציאות מלמדת שכן. שיווק אגרסיבי מביא תוצאות במקרה הזה.

נכון לחודש ספטמבר 2012 בגוגל הכריזו על למעלה מ-400,000,000 משתמשים רשומים ברשת החברתית+ שלה. לא מעט ספקות וסימני שאלה הועלו בקשר למספר המסחרר שמצביע על קצב צמיחה חסר תקדים (מהיר בהרבה מקצב הצמחיה של פייסבוק בתחילת דרכה). מאפס ל-400 מיליון בשנה וקצת. בהחלט WoW גדול.

ההערכות הנן ש-100 מיליון משתמשים פעילים והשאר כל השאר נרשמו ולא משתמשים ברשת מאז ההרשמה. המושג "משתמש פעיל" היה נושא לכמה דיונים מעניינים, אך גם אם נוריד ולא נתחשב ב-75% או יותר מכלל המשתמשים המוצהרים, עדיין המדובר במספרים מסחררים בלי ספק.

סקר שערך ה-SCSI האמריקאי (אינדקס שביעות רצון) מדד את רמת שביעות הרצון של 70,000 גולשים מהפעילות שלהם ברשתות החברתיות. מהסקר עולה כי הגולשים האמריקאים מעדיפים יותר ויותר את גוגל פלוס שזכתה ב-78% שביעות רצון, בעוד ששביעות הרצון מפייסבוק צונחת ל-61%.

רוצה גם? חייג/י אלינו: 03-5446364

לא בדיוק ברור כמה משתמשים ישראלים רשומים ל-Google+ אבל אנחנו יכולים לספר לכם מניסיון, כי היקף החדירה של הרשת החברתית בשוק הישראלי הולך וגדל מדי חודש. יותר ויותר ישראלים נרשמים לרשת והרבה יותר עסקים פותחים עמוד עסקי ברשת החברתית של ענקית החיפוש.

משתמשים רשומים או פעילים, זה לא באמת העניין המרכזי. המספרים מוכיחים באופן חד משמעי כי ענקית החיפוש הצליחה להציג את הרשת החברתית המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית, ומדי חודש יותר ויותר אנשים בוחרים להשתמש בה, מה שאומר כי כל בעל עסק יכול וצריך שתיהיה לו נוכחות ב-Google+.

בעלי אתרים שכבר פנו בכיוון רואים בכל חודש סטטיסטיקה גדלה והולכת של גולשים חדשים המגיעים לאתריהם מהרשת של גוגל+.

מדריך להכרות ראשונית עם גוגל פלוס

+1 - גוגל מתייחסת אל כפתור הפלוס אחד כאל כפתור המלצה. בדומה ללייק הפייסבוקי או לפיברוט הטוויטרי, ככל שעמוד תוכן מסויים יקבל יותר +1 מגולשים, כך אותו עמוד יצבור דירוג ופופולאריות גדולים יותר וביחס דומה, גם יזכה לחשיפה רחבה יותר.

לצורך העניין, אם אתם כמו רבים אחרים, גולשים באינטרנט ומחפשים בגוגל בשעה שאתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם, תוצאות החיפוש שיוצגו לכם יתנו העדפה לעמודים שזכו לקליקים +1 מצד אלה הנמצאים במעגלים שלכם ברשת!

בגוגל מתייחסים לכל לחיצה של כל גולש על פלוס אחד כעל המלצה כנה של בעל עניין בתחום הרלוונטי. הרעיון פשוט: לתת העדפה בתוצאות החיפוש "שלך" לתוצאות שה"חברים" שלך המליצו עליהן בעבר. יש בכך הרבה היגיון חברתי.

מחקרים רבים כבר הוכיחו כי יחס ההמרה גדל באופן משמעותי כאשר הגולש שהגיע לאתר שלך, הופנה אליו על ידי חבר וזאת בהשוואה ליחס ההמרה של גולש אקראי באתר.

דפים עסקיים (Pages) – דפים המקושרים לפרופיל הרגיל ומיועדים לעסקים. דומים במהותם לדפי אוהדים בפייסבוק ומשמשים להפרדה ובידול בין הפרופיל הרגיל לדף המותג. רק גולש בעל פרופיל ציבורי רגיל יכול לפתוח דף עסקי.

תגיות – בדיוק כמו בטוויטר גם בגוגל פלוס ניתן להשתמש בתגיות (Hashtags) שהן מילות מפתח שיסייעו לגולשים רלוונטים להגיע אליכם ומסומנות על ידי סולמית #.

מעגלים (Circles) – הרשת מאפשרת לכל משתמש לחלק את האנשים והעסקים שמעניינים אותו לקבוצות או מעגלים. מדובר באפשרות חשובה ויעילה שיכולה לתרום לשיווק ממוקד ומפולח. יש מעגלים מובנים כמו משפחה, חברים וכדומה ויש את האפשרות לייצר מעגלים חדשים עסקיים מגוונים, ממש לפי רצונו של כל משתמש. בהמשך ניתן לשתף ולהעביר מידע ציבורי ו/או בפילוח ממוקד, לפי מעגלים נבחרים.

זולות (Hangouts) – אופציה יחודית לגוגל+ שמאפשרת לך לבצע שיחת וידאו עם עד תשעה אנשים שונים בחינם לחלוטין. לאופציה הזאת אין מענה ברשתות חברתיות אחרות והשימוש בה הולך וגדל. באמצעות פתיחת Hangout ניתן לנהל הדרכות, פגישות וירטואליות, וידאו צ'ט, לתת תמיכה ושירות ללקוחות ועוד.

שימו לב כי לפי המידע והנתונים המחקריים שברשותינו, שימוש עסקי ומושכל ברשת החברתית של גוגל, עשוי בהחלט לתרום לקידום האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. מעבר לכך, האפשרות להציג תמונות כותבים לצד תוצאות החיפוש בגוגל, תלויה בין השאר בפתיחתו של עמוד Google+ על שם המחבר (author).

קהילות communities - באמצעות פתיחת קהילה ניתן לאסוף תחת גורת גג וירטואלית אחת, גולשים וחברים בעלי תחומי עניין מגוונים. כמובן שכל משתמש יכול לפתוח קהילות כאהבת נפשו, ללא הגלבה ולהגדיר האם אלה יהיו קהילות פתוחות וציבוריות או סגורות ופרטיות, שאז ההצטרפות אליהן תהיה רק באישור מנהל הקהילה.

בכל שאלה נוספת לגבי הקשר בין קידום אתר לבין שימוש ברשת החבתרתי של ענקית החיפוש, אל תהססו לפנות אלינו.

איך תגרמו לגולשים לדבר עליכם באמצעות Google+?

כמו בכל רשת חברתית אחרת שעליה כתבנו בעבר, גם בעת השימוש ברשת החדשה (יחסית) של ענקית החיפוש, יש כמה נקודות חשובות שחשוב לתת עליהן את הדעת. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את הצעדים הראשונים בעולם החברתי הגוגלי...

הקדישו זמן לעמוד שלכם – הרשת מאפשרת הוספה רבה יחסית של קישורים בתוך עמוד הפרופיל שאתם מעלים וחשוב לעשות את זה נכון - בצורה חכמה, בטעם טוב ובתבונה.

הוסיפו קישורים בסדר הגיוני לאתר הבית של החברה, לבלוג המקצועי, לעמוד הפייסבוק, לחשבון הטוויטר שלכם ולכל חשבון עסקי בכל רשת חברתית אחרת.

זיכרו כי ניתן לערוך לשנות ולהחליף את הקישורים המוצגים בעמוד הפרופיל, וניתן לעשות זאת לפי הצורך, למשל כאשר אתם מעלים תחרות בפייסבוק או עמוד נחיתה עונתי (לקראת החגים לדוגמא) באתר הבית.

מיתוג ושמירה על תדמית מקצועית - אל תשכחו לעצב את העמוד כמו שצריך ולהוסיף פרטים רלוונטים ומדויקים. נצלו את הבידול שגוגל מאפשרים לכם בין הפרופיל לדף העסקי ודאגו שהפרופיל יהיה פרופיל של אדם ולא של חברה. גולשים מעדיפים אינטראקציה אישית ולא שיחה עם מותג.

תמונות – לא לכל הגולשים יש סבלנות לקרוא, אבל רובינו אוהבים תמונות ופלוס מייחדת לתמונות מיקום בולט ומאפשרת ליצור אלבומים אטרקטיביים ושימושיים ביותר. השתמשו בכלי הזה בחוכמה. העלו תמונות שמעניקות לגולשים מידע וכאלה שיסחפו תגובות ושיתופים. תחום האינפוגראפיקס (Infographics) חם מאוד כרגע ברשת. בעלי סמרטפונים יכולים לשתף תמונות במהירות, באמצעות שימוש באפליקציה של Google+ (ליחצו כאן להורדה בגרסת IOS ובעלי מכשירי אנדרואיד יכולים להוריד כאן).

הפכו עצמכם ליחודיים באמצעות הזולות – הרשת מציעה אלמנט שלא קיים בשום רשת חברתית אחרת כרגע. מעטים העסקים הישראלים שמתמשים בו, מה שמאפשר לבעלי אתרים מהירי החלטה ונבונים לעמוד לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולהקדים את המתחרים. השימושים האפשריים בזולות Hangouts הם רבים ומגוונים.

לדוגמא: ניתן לספק שירות לקוחות בוידאו או לבצע הדרכות אונליין, בהשתתפותם של כמה אנשים ללא הגבלות גיאוגרפיות. ניתן לקיים ראיונות עבודה, לבצע סיעור מוחות או לארגן מפגש עם לקוחות לצורך הצגת נתונים ועדכונים שוטפים. בתחום ההייטק נהוג לבצע ראיונות עבודה, לפחות בשלב ראשון, באמצעות פתיחת זולה או Hangout ועוד דוגמאות רבות, כיד הדימיון והיצירתיות.

צרו תור ורשימות המתנה לזולות שלכם – גרמו לגולשים לצפות לקיומם של מפגשי הוידאו החברתיים שלכם, כך יגדל הביקוש והסיכוי כי גולשים ישתפו ויפיצו את המותג המקוון והעמוד העיסקי שלכם. כמובן שחשוב לזכור להעלות את מפגשי ה-Hangouts גם ליוטיוב.

הקדישו מחשבה למעגלים – המעגלים מאפשרים לכם לפלח קבוצות כמו לקוחות פוטנציאלים, לקוחות קיימים, ספקים, שותפים עסקיים, עמיתים למקצוע וכן הלאה, לפי הצורך. זיכרו כי האנשים שחברים במעגלים שלכם, אינם יכולים לראות את החברים האחרים במעגל ספציפי או את שם המעגל שבחרתם, כך שאין כל סיבה לחשוש ורצוי לתכנן ולהקים מעגלים רחבים ככל שניתן.

אחרי שפילחתם את הלקוחות הקדישו מחשבה לאופן הפצת המסרים שאותם ,rmu לחלוק עם המעגלים השונים. בין עם המדובר על תוכן כתוב, פרסומי, סרטוני וידאו, תמונות, מבצעים או כל דבר אחר. נושאים שיעניינו לקוחות "מתעניינים" יהיו הרבה פחות רלוונטיים ללקוחות קיימים, בעוד שמבצעים לדוגמא, עשויים לעניין את כולם - במיוחד אם הם משתלמים ואטרקטיביים.

צרו קבוצות מיקוד – המעגלים מאפשרים לכם לבצע עבודה עם קבוצות מיקוד שונות. בין השאר חשוב לפלח קבוצות לפי גילאים, מיקום גיאוגרפי, מגדר, תחומי עניין וכל מידע אחר שעשוי להיות רלוונטי לעסק שלכם. בדקו באמצעות הנתונים של גוגל פלוס ובאמצעות ביצועי האתרים שלכם כיצד מגיבים הגולשים לתוכן שאתם מפיצים ברשת, וכך תשפרו את היכולת למנף אותו בצורה יעילה גם ברשתות חברתיות אחרות.

הפעילו קהילות communities - לאחרונה החלה הרשת החברתית לאפשר לכל משתמש רשום לפתוח קהילה פתוחה או סגורה (לפי הזמנה / באישור מנהל), ולהגדיר נושא או תחום עיסוק מרכזי. השימוש ב-communities מאפשר לכל בעל עסק לנהל קבוצה מקצועית בתחום עיסוקו, שם ניתן בהחלט להגיע לקהל יעד רחב וממוקד, בדיוק לפי הגדרות הקהילה שקבעתם.

המומחים של SEOweb ישמחו לשוחח איתך בכל שאלה נוספת.

לשיחה אישית ומידע נוסף בנושא חייג/י: 03-5446364

ליחצו כאן והירשמו ל-Google+

תאריך: 17/01/2013 10:11    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >