מילון קידום אתרים באותיות a-d
מונחי קידום אתרים מקצועי באותיות A-D מילון קידום אתרים מבית SEOweb
מילון קידום אתרים באותיות a-d



03-5446364



מילון קידום אתרים - מונחים באותיות a-d

Hebrew
A-D | E-J | K-P | Q-Z

מונחי קידום אתרים באות A

Age – גיל ו-וותק האתר

משך הזמן בו מנוע החיפוש מכיר את דף מסויים או את האתר כולו. גם אם אתר מסויים קיים באינטרנט מספר שנים אך מנוע חיפוש כמו גוגל, ראה אותו לראשונה רק לפי מספר חודשים, גיל האתר כמספר החודשים שבהם מנוע החיפוש מכיר את אותו האתר.

לרוב, מנועי החיפוש נותנים חשיבות לוותק האתר והדפים שבתוכו, עובדה הבאה לידי ביטוי בתוצאות החיפוש.

Alexa – אלקסה

מדד אלקסה מציג נתונים אודות אתרים ברשת, כפי שאסף מגולשים שהורידו ועושים שימוש בסרגל הכלים של אלקסה. סרגל הכלים של אלקסה אוסף את הנתונים מהמשתמשים בו, ברשות כמובן, ומציג מגוון נתונים אודות כל אתר ואתר ברשת.

אחד המדדים המפורסמים של אלקסה הוא מדד מספר הכניסות לאתרים, המשווה את כל האתרים ברשת ונותן להם דירוג. 1 הוא הגבוה ביותר והדירוג האחרון, שמשתנה בכל עת, הוא הנמוך ביותר. המדד נקבע לפי כמות הגולשים המגיעים לאתר מסויים וברשותם סרגל כלים של אלקסה. נכון למועד כתיבת מילון זה, יאהו (yahoo) הנו האתר בעל מספר הכניסות הגדול מכולם.

מדד נוסף אותו מציג אלקסה הנו מספר הדפים הנצפים באתר וכמו כן ניתן לבצע השוואות בין אתרים.

חשוב לקחת בחשבון כי מדד אלקסה אינו מדוייק וניתן לבצע מניפולציות, כך שלא ניתן להסתמך על המספרים המוצגים.

Alt – טקסט חלופי ותיאור לתמונות

תגית alt בשפת בניית האתרים html באה לתת טקסט חלופי לכל תמונה. הטקסט החלופי מוצג כשהתמונה אינה זמינה או כשהדפדפן אינו יכול להציג אותה. במקביל, מוצג הטקסט בעת מעבר עכבר על התמונה באתר. 

מכיוון ומנועי החיפוש אינם יכולים לקרא תמונות, הם מייחסים חשיבות רבה לתיאור ה alt. כלומר – אם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, מנועי החיפוש אינם יכולים למצוא את המילים הללו. ולכן הם ישתמשו בטקסט החלופי כתיאור לתמונה וכמילים שמתארות אותה. לא מומלץ לשים אלף. בעת חיפוש תמונות במנוע חיפוש, יוצגו תמונות לפי אותו טקסט אלטרנטיבי – ALT

 

מונחי קידום אתרים B

Blog (weblog) – בלוג

בלוג הוא מעיין יומן רשת (web log) שנותן לבעליו אפשרות לכתוב, ליצור ולפרסם תכנים מכל סוג ובכל נושא.

על פי רוב בלוגים מציגים פוסטים באופן כרונולוגי – כלומר, הפוסט האחרון שכתב בעל הבלוג, יוצג בראש העמוד, ואילו הפוסט הראשון שכתב – יוצג אחרון. הדפים בבלוג מסודרים לפי תאריכים ולפי תגיות שונות, אותן קובע הכותב. מערכת בלוגים – קוד פתוח, המאפשרת לכל גולש לפתוח בלוג עצמאי – WORDPRESS

Blog post – פוסט בבלוג

פוסט בבלוג הנו רשומה שמתפרסמת בבלוג ומפורסמת על ידי בעל הבלוג או גולשים רשומים. הרשומה יכולה להכיל קישורים, סרטונים, תמונות וכל דבר מקוון אחר. בדרך כלל, מאפשרים הכותבים להוסיף תגובות לכל פוסט, על ידי הרשמה קצרה לבלוג.

Broken Links – קישורים שבורים

קישור שבור הוא קישור שמוביל אל דף שאינו זמין. קישור שבור יכול להיגרם כתוצאה של טעות בכתובת הקישור, או עמוד שאינו זמין עוד, בין אם בעקבות שינוי בכתובתו או מחיקתו מהשרת או האתר. עמוד המכיל יותר מדי קישורים שבורים עלול לאבד מערכו מבחינתם של מנועי חיפוש, ולכן רצוי להקפיד ולבדוק את הקישורים באתר שלכם באופן קבוע.

 

מונחי קידום אתרים באות C 

Cache – מטמון

דף מטמון הנו דף שמנוע החיפוש שמר באינדקס שלו, בעת הסריקה האחרונה של אותו עמוד באתר המדובר.

את דפי המטמון אפשר למצוא ליד כל תוצאת חיפוש בגוגל ושאר מנועי חיפוש שמייצרים מטמון. דפי מטמון נותנים לכל גולש אפשרות לבדוק את קצב העדכון של דפי אינטרנט ובעת הצורך, לשחזר מידע מאותו דף ספציפי במקרה של מחיקה או תקלה.

Contextual advertising – פרסום ממוקד

פרסום תלוי תוכן (קונטקסטואלי) כלומר – פרסום הנקבע ומתאים את עצמו לפי תוכן העמוד ומילות המפתח המופיעות בו.

רשתות הפרסום של גוגל, מייקרוסופט ויאהו מפעילות מערכת פרסום קונטקסטואלי. מערכת הפרסום פועלת באמצעות אלגוריתם מיוחד, הבודק את העמוד המפרסם ומתאים אליו את נוסח המודעות המוצגות.

מערכת הפרסום הממוקד המוכרת והמצליחה מכולן היא מערכת גוגל אדסנסAdsense שמודעותיה מופיעות בעשרות אלפי אתרים ברשת האינטרנט.

Conversion Rate – יחס המרה

יחס המרה הוא היחס בין מספר המבקרים באתר לאלה מביניהם המבצעים פעולה כלשהי. "פעולה" יכולה להיות: הרשמה לעיתון אלקטרוני - ניוזלטר, יצירת קשר, קניית מוצר או כל פעולה אחרת – לפי הצורך הספציפי של בעל האתר.

אם לעמוד מכירת מוצר הגיעו מאה גולשים, ועשרה מתוכם רכשו את המוצר, הרי שיחס ההמרה של אותו עמוד הנו 10%. הגדלת יחס המרה של עמוד אינטרנט מביאה לשיפור משמעותי בהיקף המכירות של אתר. מומחי שיווק באינטרנט יוכלו לסייע לכל אתר ובכל תחום, לשפר את יחס ההמרה בשיטות עבודה מוכרות.

 

מונחי קידום אתרים באות D

Description –תיאור אתר

תיאור האתר הוא טקסט המורכב ממספר שורות שנמצאות בתג ה Meta Description.

רבים ממנועי החיפוש והאינדקסים השונים משתמשים בתיאור האתר ומציגים אותו בתוצאות החיפוש.

כמו כן, מנועי החיפוש רואים בתיאור האתר סוג של תקציר לאתר – ומייחסים לו חשיבות כלשהי בקביעת תוצאות החיפוש.

בעבר היתה לתג התיאור משמעות רבה יותר, אך בשנים האחרונות משמעותו ירדה מאד. מקדמי אתרים ובעלי אתרים נוהגים להשתמש בתג התיאור, בידיעה כי יוצג בתוצאות החיפוש וכך ניתן לגרות את דמיונו של הגולש / המחפש, ולהשפיע עליו ללחוץ על תוצאת החיפוש הספציפית ולהכנס לעמוד באתר שלהם.

Directory – אינדקס אתרים

אינדקס אתרים הוא אתר המרכז בתוכו אתרים רבים בתחומים שונים, בחלוקה לפי קטגוריות ותת קטגוריות. בדרך כלל, אינדקס אתרים נערך על ידי אדם, ויש לו סטנדרטים מינימאליים וקבועים להכללת אתרים. ברשת האינטרנט פועלים עשרות אלפי אינדקסים אוטומטיים, שניתן להוסיף להם אתרים בצורה אוטומטית.

ישנם אינדקסים שהרישום אליהם כרוך בתשלום (יאהו לדוגמא), ישנם כאלה המבקשים קישור חוזר מבעל האתר הנרשם ואחרים המעניקים רישום חינם, כדוגמאת דמוז.

Dmoz – אינדקס האתרים דמוז

אינדקס אתרים ותיק המנוהל על ידי עורכים, מתנדבים, ממקומות שונים בעולם. האינדקס פועל בשפות רבות ונחשב לאינדקס איכותי יחסית, עקב הסטנדרטים הנדרשים לצורך הכללת אתר באינדקס. כל אתר שמוגש על ידי בעליו, נבדק על ידי עורך בקטגוריה ספציפית (המתאימה לאופיו של האתר) והוא זה שקובע האם האתר יכלל באינדקס.

בכל מדינה שבה אינדקס דמוז מקומי (כולל ישראל), ישנו עורך ראשי, אחד או יותר, ומתחתיו עורכים נוספים, המתמחים בניהול קטגוריות ספצפיות. יש אומרים כי הכללת אתר באינדקס של דמוז מעלה את ערכו מבחינת מיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל. מאידך, סביר כי הנחה זו אינה נכונה, כפי שהיתה נכונה בעבר.

בתקופה האחרונה נשמעים יותר ויותר קולות של בעלי אתרים, המביאים דוגמאות לאי סדרים בניהולו של דמוז, בישראל ובכלל.

Domain – דומיין, שם מתחם

דומיין (או בעברית = שם מתחם) הנו כתובתו של האתר ברשת האינטרט, כפי שנראה בשורת החיפוש בדפדפן. לדוגמא, הכתובת: www.seoweb.co.il הנה שם המתחם של האתר שבו אתם גולשים כרגע.

ניתן לרכוש שמות מתחם בעלי סיומות מקומיות, כמעט בכל מדינה בעולם. לפרטים נוספים אודות רכישת שם מתחם ניתן לבקר באתר הבית של איגוד האינטרנט הישראלי.

שם מתחם יכול להיות מורכב מאותיות באנגלית, מספרים וסימנים כגון – או _ השם אינו יכול להכיל רווחים. נהוג ורצוי לבחור שמות מתחם קצרים ככל שניתן, קליטים וכאלה המכילים בתוכם את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלך.

ישנם שמות מתחם ששוויים גבוה מאד והם נמכרים במליוני דולרים, כגון:
sex.com, casino.com, cash.com ועוד. חשוב להבין כי לא ניתן להפקיע שם מתחם מידיו של בעליו, אלא במקרים שבהם לא חידש את הבעלות במועד.

Duplicate content – תוכן כפול \ משוכפל

תוכן כפול או תוכן משוכפל הוא תוכן שנלקח מאתר אחר ברשת האינטרנט, לאחר שכבר נכלל בארכיון של מנועי חיפוש. מכיוון שמנועי חיפוש מעוניינים להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות עד כמה שניתן, הם נוהגים שלא להכליל בתוצאות עומדים שאינם מקוריים.

בדרך כלל, עמוד שהעתיק תוכן מעמוד אינטרנט ותיק יותר, לא ימצא בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. מנועי חיפוש וגוגל בראשם, מעריכים מאד תוכן איכותי וחשוב מכך – מקורי. נציין עוד כי העתקת תוכן מאתר אינטרנט אחר וללא רשות, הנה עבירה ופגיעה בזכויות יוצרים.

A-D | E-J | K-P | Q-Z
תאריך: 15/06/2011 15:25    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >