8 שאלות שיעזרו לכל עורך דין לטרגט נכון את הפרסום בפייסבוק
עורך דין יקר, אנחנו נעזור לך למקד את הקמפיין הפרסומי בפייסבוק, לקהל יעד אולטימטיבי, בדרך להרבה לקוחות חדשים...
8 שאלות שיעזרו לכל עורך דין לטרגט נכון את הפרסום בפייסבוק



03-5446364



טרגוט נכון לקמפיין פרסומי של עורך דין בפייסבוק

Hebrew

מערכת הפרסום של פייסבוק יעילה מאוד, אפקטיבית ומשתלמת לפרסום ובמיוחד בתחום המשפט. אלפי עורכי דין בישראל מפרסמים בפייסבוק באופן קבוע ומנסים להגיע אל הלקוח הבא. חלק מעורכי הדין עושים זאת בעצמם וחלקם נעזרים בסוכנויות פרסום דיגיטלי המתמחות בתחום המשפט.

את כל אותם מפרסמים מעניינת שאלה אחת עיקרית: איך אוכל לדעת שאני מטרגט את קהל היעד הנכון?

על מנת שהקמפיין הפרסומי יביא תוצאות ויוכיח את עצמו כמשתלם במיוחד, על עורך הדין לצמצם ולמקד את קהל היעד שאליו הוא פונה, בדרך האולטימטיבית עבורו.

נדגיש כבר עכשיו שאין מתכון מוצלח אחד, אבל בהחלט יש דרך נכונה להגיע למטרה וככל שתשקיע יותר זמן ומחשבה, כך סביר שתצליח להשיג תוצאות טובות יותר.

בסקירה שלפניך הכנו רשימה של 8 שאלות ותשובות, שיעזרו לכל עורך דין לטרגט את קהל היעד שאליו הוא מכוון ביעילות רבה.

זכור שקמפיין פרסומי באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט אינו עניין של "שגר ושכח" ועל כן צריך לעקוב אחר הקמפיין, לבצע בו שינויים, התאמות ואופטימיזציה בקביעות, על מנת להגיע לתוצאות ולשפר את החזרי ההשקעה (ROI).

שאלה #1 איפה נמצא קהל היעד שלי גיאוגרפית?

בעידן האינטרנט, הלקוחות "עצלנים" ויודעים שיוכלו למצוא משרד עורכי דין שנמצא בסמיכות למקום מגוריהם. לכן, אם משרד עורכי הדין שלך ממוקם בתל אביב, סביר שתרצה לפרסם לקהל יעד הנמצא במרחק של עד 15 דקות נסיעה ממך.

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת להפנות מודעות פרסומיות לקהל יעד שגר בעיר תל אביב עצמה ולהרחיב את הפרסום בכל רדיוס שתקבע מסביב לעיר הגדולה. מעבר לכך, מערכת הפרסום מאפשרת לפרסם מודעות גם בפני קהל יעד שמגיע לתל אביב, למרות שאיננו מתגורר בעיר.

טרגוט קהל יעד לפי הגדרות גאוגרפיות יסייע לך להימנע מבזבוז כסף מיותר ומקבלת פניות לא רלוונטיות של אנשים, שיגידו לך בסוף השיחה "אה, המשרד שלך בתל אביב, זה רחוק לי. תודה ולהתראות".

נחדד ונבהיר שאם למשרדך יש סניפים נוספים בירושלים, בחיפה, באר שבע או בכל מקום אחר בישראל, כמובן שניתן להפנות ולטרגט את הפרסום לקהלי יעד בטרגוט גיאוגרפי נוסף, בקמפיין המדובר וטוב מכך, בקמפיין פרסומי נפרד.

שאלה #2 מה הגיל של קהל היעד הפוטנציאלי שלי?

אחרי שהחלטנו על טרגוט גיאוגרפי, הגיע הזמן להבין ולהחליט בני כמה הלקוחות הפוטנציאליים שלך. התשובה לשאלה הזאת מוכרת לכל עורך דין, שיודע להגיד בדיוק מה טווח הגילאים של הלקוחות במשרדו.

יתרה מכך, אם תיכנס לעמוד הפייסבוק העסקי שלך, תוכל לבדוק בקלות רבה את נתוני השימוש בעמוד ולראות מה ממוצע הגילאים של קהל העוקבים שלך בעמוד, מה שיעזור לקבל החלטה ולמקד את הפרסום לקהל יעד בטווח גילאים רלוונטי.

רוב עורכי הדין שעובדים איתנו מכוונים לקהל יעד בטווח גילאים רחב מאוד ולכן אנו נוהגים להמליץ לפלח את קהלי היעד לכמה קבוצות גילאים ולבנות קמפיין פרסומי לכל טווח גילאים בנפרד.

לדוגמא, קמפיין פרסומי ראשון שיטרגט קהל יעד בגילאים 21 עד 30, קמפיין שני יטרגט קהל יעד של גילאי 31 עד 40, קמפיין שלישי מגיל 41 עד 50 וקמפיין נוסף מגיל 50 עד גיל 65+.

בהתאם, יהיה עליך להתאים את המסרים הפרסומיים הוויזואליים והכתובים לפי טווח הגילאים של קהל היעד שטורגט בכל קמפיין.

מעקב אחר תוצאות הקמפיינים לפי פילוח גילאים יוכל לעזור לך לבצע אופטימיזציה לקמפיין ובכל אופן, תמיד ניתן להחליט להתמקד בקהל יעד שמגיב טוב יותר לפרסומים שלך ולוותר על היתר.

שאלה #3 האם אני רוצה לפרסם לגברים או לנשים?

למרות שרוב עורכי הדין יענו במהירות כי אין הבדל ושני המינים יכולים להיות לקוחות מצוינים, אנחנו נוהגים להקפיד להפריד את הקמפיינים הפרסומיים שלנו ללקוחות בהתאם למין שלהם.

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לטרגט בפרסום נשים, גברים או את שניהם ביחד. על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר בקמפיינים הפרסומיים שלך, מומלץ בחום לבנות קמפיין פרסומי עם פילוח לגברים בלבד ובמקביל, קמפיין פרסומי עם פילוח לנשים בלבד.

השפה, המסרים, הצבעים והתמונות שילוו את הפרסומים צריכים להתאים לקהל היעד ואין זה סוד שישנם מסרים שיגרמו ליותר אינטראקציה עם המין הנשי ואחרים, שיגרמו ליותר גברים להגיב, להתעניין וליצור אינטראקציה עם הפרסום שלך.

כמו כן, ישנם לא מעט תחומים משפטיים שבהם ניתן להחליט מראש כי קהל היעד העיקרי הוא נשים או גברים ולטרגט אותם בלבד. כך לדוגמא בענפים מסוימים בתחום דיני המשפחה, בתחום הנזיקין, במקרקעין וכיוצא בזה.

שאלה #4 איזה שפה מדבר קהל היעד שלי?

זה נכון שאנחנו חיים במדינת ישראל ולא בארצות הברית ולכן מרבית הלקוחות מדברים עברית וזאת הסיבה שרוב עורכי הדין ימהרו להשיב לשאלה ולקבוע שהם רוצים לטרגט קהל יעד דובר עברית. אבל, הרשה לנו לגלות לך סוד קטן שישדרג כל קמפיין פרסומי שלך באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט.

אם עורך הדין יצור קמפיין פרסום אחד בעברית, אחד בשפה הערבית ואחד בשפה הרוסית, התוצאות של הקמפיינים יפתיעו לטובה.

יש בישראל קהל יעד עצום של דוברי ערבית ו/או רוסית וגם הם צרכנים קבועים של שירותים משפטיים וזקוקים לעורך דין, ממש כמו כל אזרח אחר דובר עברית.

תכנון קמפיין פרסומי בערבית ו/או רוסית יוכיח את עצמו כרלוונטי ומשתלם במיוחד וזאת לנוכח העובדה שהיקף התחרות על קהל היעד שדובר את השפות האלו, נמוך משמעותית מהיקף התחרות בקמפיינים המטרגטים דוברי עברית בלבד.

ניסיון העבר מלמד שעורכי דין שהשכילו להקים דפי נחיתה בשפה הרוסית ובשפה הערבית והפעילו קמפיינים פרסומיים המטרגטים קהלי יעד שדוברים את השפות הללו, נוכחו להבין עד מהרה כי החזר ההשקעה מהקמפיינים האלו גבוה משמעותית לעומת קמפיינים מקבילים המטרגטים דוברי עברית בלבד.

שאלה #5 האם קהל היעד שלי מתאים להגדרות דמוגרפיות?

מערכת הפרסום המתקדמת של פייסבוק מאפשרת לטרגט קהלי יעד לפי נתונים דמוגרפיים כמו השכלה, מצב פיננסי (פחות רלוונטי למפרסמים בישראל), אירועים משמעותיים בחיים, הורים, מערכת יחסים, עבודה ועוד.

כך ניתן למשל לבחור להציג את המודעות הפרסומיות בפני קהל יעד בעל השכלה גבוהה, בפני הורים לילדים עד גיל 3, לאנשים שעובדים בתחום מסוים - מה שיכול להיות רלוונטי מאוד לעורכי דין שעוסקים בתחום הנזיקין, לנשים וגברים גרושים או פרודים - מה שיעניין מאוד עורכי דין המתמחים בדיני משפחה וכך הלאה.

אם תשקיע מחשבה בטרגוט קהלי יעד לפי נתונים דמוגרפיים ותזכור שניתן ורצוי להקים מספר קמפיינים פרסומיים, כשבכל אחד טרגוט של קהל יעד בעל מאפיינים דמוגרפיים אחרים ובמקביל, אם תקפיד לעקוב אחרי ביצועיו של כל אחד מהקמפיינים שבנית ולזהות איזה קהל יעד דמוגרפי מגיב טוב יותר למסרים הפרסומיים שלך, בהכרח תוכל להשיג מהפרסום תוצאות טובות יותר.

נחדד ונסביר שפילוח דמוגרפי נכון ומדויק יעזור לך למקד את המודעות הפרסומיות, מבחינת ויז'ואל ומסרים כתובים וכך, כמעט תמיד, תוכל להניע את קהל היעד ליצירת אינטראקציה מוגברת עם הקמפיין הפרסומי שלך.

שאלה #6 מהם תחומי העניין של קהל היעד שלי?

מערכת הפרסום המתקדמת של פייסבוק מאפשרת לטרגט קהלי יעד גם לפי תחומי עניין והתנהגויות, מה שבפועל יכול לעזור לכל עורך דין שרוצה לפרסם את עצמו, בכל תחום משפטי.

לדוגמא, עורך דין העוסק בייצוג נפגעי תאונות דרכים יכול וודאי להניח שקהל יעד שהביע עניין בתחומים מוטוריים ו/או בביטוח רכב, יכול להוות קרקע פורייה לפרסום אפקטיבי. עורך דין שעוסק בייצוג נפגעי רשלנות רפואית יכול לטרגט מודעות פרסומיות למי שהביע עניין בתחום הרשלנות הרפואית.

עורך דין העוסק בתחום הקניין הרוחני וזכויות יוצרים יכול לטרגט מנהלי עמודי פייסבוק עסקיים ו/או אנשי הייטק, מפתחי אפליקציות ואולי גם קהלים שמבצעים רכישות אונליין. עורך דין המתמחה בדיני משפחה יכול וצריך לטרגט קהלים שמתעניינים במערכות יחסים, גירושים והכרויות וכך האלה.

רשימת תחומי העניין שאותם ניתן לטרגט במערכת הפרסום של פייסבוק ארוכה ומפורטת מאוד. מפרסמים מנוסים ישכילו לעשות שימוש נרחב ברשימה האמורה וליצור קבוצות שונות של קהלי יעד בעלי תחומי עניין רלוונטיים, לפי תחום עיסוקו של עורך הדין.

שאלה #7 איפה קהל היעד שלי גולש?

חשוב להבין איפה בדיוק נמצא קהל היעד שלך לצורך תכנון חכם של המודעות הפרסומיות שיוצגו בפניו. מערכת הפרסום בפייסבוק מאפשרת לטרגט קהלי יעד בפייסבוק, באינסטגרם, במסנג'ר, במערכת מאמרים מיידים ובאתרים שותפים.

מעבר לכך, ניתן לטרגט את קהל היעד שצופה במודעות במחשב, בטאבלט, במובייל, במכשירי אנדרואיד ו/או אייפון. בכל אחד מהמיקומים יש מודעות בגדלים שונים וחשוב (מאוד) להכין מודעות פרסומיות שמתאימות לפלטפורמה הפרסומית שאותה בחרת לטרגט.

כך לדוגמא, צריך לזכור כי המודעות המופיעות במכשירי סלולר מוצגות במסכים קטנים ולכן ראוי להשתמש בפונטים גדולים יותר ובתמונות שמתאימות לפורמט.

כמו כן, צריך לקחת בחשבון את גודל התמונה שמוצגת באינסטרגם לעומת פייסבוק וכך גם את גודל הסרטון (אופקי לעומת אנכי) שמוצג לגולשים במובייל. עליך להכין סט מודעות שמתאים לכל אחת מהפלטפורמות ולא ליצור קמפיין פרסומי אחד ואחיד לפייסבוק, אינסטגרם ולמשתמשי המובייל.

שאלה #8 האם הקמפיין פונה למי שמכיר אותי או לקהל יעד חדש?

בעזרת שימוש בפיקסל של פייסבוק באתר הבית של עורך הדין ובנתונים של העוקבים אחר העמוד העסקי של המשרד, ניתן ליצור קמפיינים פרסומיים בעלי מטרות שונות.

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לטרגט אנשים שביקרו באתר הבית שלך ולא פנו אליך, באמצעות קמפיין שיווק מחדש (remarketing) או לתכנן קמפיין שיוצג רק בפני חברי פייסבוק של העוקבים אחר העמוד העסקי של המשרד.

בנוסף, ניתן ליצור קמפיינים פרסומיים עם פילוח לקהלי יעד חדשים בלבד, שלא יוצגו בפני מי שכבר ביקר באתר שלך ו/או עוקב אחר עמוד הפייסבוק.

אפשרויות פרסום אפקטיביות נוספות עבור כל עורך דין הן יצירת קהלים דומים או לפי הגדרת פייסבוק "קהלי lookalike". יצירת קהל lookalike למבקרים באתר ב-90 הימים האחרונים למעשה גורמת לפייסבוק ליצור עבור עורך הדין קהל יעד חדש, על פי נתוני הגולשים שביקרו באתר הבית של עורך הדין ולאור העובדה שפייסבוק יודעת עלינו (כמעט) הכל.

קהלי lookalike בדרך כלל מתגלים כאפקטיביים במיוחד בקמפיינים פרסומיים של עורכי דין.

שאלות? אנחנו ב-SEOweb מומחים לפרסום עבור עורכי דין ונשמח לענות! פני/ה אלינו

תאריך: 26/02/2019 13:02    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >