הקמה, ניהול וקידום קבוצה מקצועית בפייסבוק: מתאים לעסק שלך?
כל מה שצריך לדעת על האפשרות לפתוח, לנהל ולקדם קבוצת פייסבוק מקצועית, שתסייע בפיתוח העסק שלך...
הקמה, ניהול וקידום קבוצה מקצועית בפייסבוק: מתאים לעסק שלך?



03-5446364



האם כדאי לפתוח, לנהל ולקדם קבוצת פייסבוק?

Hebrew

באינטרנט ניתן למצוא שפע רחב של אפשרויות פרסום ולאור הנוכחות המסיבית של מיליוני גולשים בה, הפכה זה מכבר פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, לאחת הפלטפורמות המועדפות לפרסום על ידי בעלי עסקים.

עד לא מזמן, עסקים יכלו לשווק את עצמם לא רק בתשלום, אלא גם על ידי קידום אורגני בעמודים עסקיים, אך לאחרונה המצב השתנה.

לצד האפקטיביות של פייסבוק, חשוב לדבר על המהמורות שהיא ספגה בשנתיים שחלפו. מהמורות שגרמו לה לנקוט צעדים דרסטיים ולשנות את אופייה וזאת בשל מגוון פרשיות שנחשפו ובראשן הפרשיה שבה נטען כי מארק צוקרברג מנהל מעקב לא חוקי אחר הגולשים, מאזין להם ומוכר את המידע לכל המרבה במחיר.

לא ניכנס לדיון בנוגע לשאלה האם אלו אמיתות או שלא, אלא נתמקד בעובדה שכדי להשיב את כבודה ויושרה, החליטה חברת פייסבוק לבצע שינויים בניסיון להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך בשנית למדיה חברתית, שקיימת ופועלת לטובת הגולשים.

השינויים נעשו במטרה להפוך את פייסבוק לאפיק יותר חברתי ופחות פרסומי.

בין השינויים נרשמה פגיעה משמעותית באחוזי החשיפה האורגנית לעמודים עסקיים, כדי להפחית את כמות הפרסומים בניוזפיד של כל אחד ואחת מאיתנו ואף נוספה לעמודים העסקיים לשונית המכונה 'פרטים ומודעות', שמאפשרת לגולשים לראות את הפוסטים הממומנים בכל עמוד עסקי, כדי להגביר שקיפות.

השינויים הללו הותירו את בעלי העסקים מבולבולים מאוד, אלו שעד אותה נקודה נהנו מחשיפה אורגנית חינמית בפני אלפי ולעיתים עשרות אלפי גולשים.

בדיוק אז, רגע לפני שהמוני מפרסמים בחרו לנטוש את פייסבוק ולפנות לזירות פרסום אחרות ורלוונטיות יותר, יצא מארק צוקרברג בהצהרה לשינוי חזון החברה והודיע: "פייסבוק כבר לא רק מחברת אנשים, אלא מעצימה קהילות".

במילים אחרות, המשמעות של ההכרזה הדרמטית הזו היא שלצד ההחלטה לפגוע בעמודים עסקיים, פייסבוק החליטה לקדם בניוזפיד פוסטים מתוך קהילות, קרי, קבוצות.

מאז עברו הרבה מים בנהר וקבוצות הפייסבוק התרחבו והפכו לאפיק קידום אורגני שעובד מעולה, מביא תוצאות ומכניס סכומי עתק, לאלו שרק יודעים איך להשתמש בו נכון.

בסקירה הבאה נסביר למה כדאי לבעלי עסקים להקים ולנהל קבוצת פייסבוק ונביא לפניך טיפים שיעזרו לך להתנהל בחוכמה היה ותבחר להקים קבוצת פייסבוק - לפני היציאה לדרך, ברגע הפתיחה וגם בטווח הרחוק.

כל זאת בשאיפה שגם אתה תוכל לבנות ולנהל קבוצת פייסבוק איכותית ומצליחה.

למה להקים קבוצת פייסבוק?

התשובה לשאלה למה בכלל כדאי להקים קבוצת פייסבוק, קשורה למיתוג. קבוצת פייסבוק איכותית תאפשר לך לייצר תדמית עסקית חיובית, למתג את עצמך כמומחה, ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים, לשמר לקוחות קיימים ולהביא לקוחות חדשים.

נכון להיום, קבוצת פייסבוק היא נכס אינטרנטי לכל דבר ועניין, שניתן לרכוש ולמכור. מדובר באפיק פרסום מדהים, שמאפשר לבעלי עסקים להקים ולנהל קהילה סגורה, שחבריה הם בעלי תחומי עניין משותפים, לעניינו, קבוצה שחבריה הם בעלי עניין משותף שקשור בתחום העיסוק שלך.

לדוגמא, אם אתה מטפל שעוסק במיינדפולנס, בעברית - מודעות קשובה, תוכל להקים קבוצת פייסבוק שפונה לאנשים שמתעניינים בעולם הרוח ורוצים לקבל כלים להעצמה אישית ומודעות.

בקבוצה תוכל להעלות פוסטים שעוסקים במיינדפולנס, לשתף במידע עדכני שרלוונטי לתחום ובכלל זאת סדנאות, אירועים ומחקרים, לקשר לכתבות מהאתר שלך ואף להציע לבעלי עסקים אחרים בתחומך לייצר שיתופי פעולה ולהשתמש בקבוצה שלך כפלטפורמה פרסומית, שתסייע להם לקדם את עצמם.

מסקר שנערך לאחרונה עולה שאנשים רואים בקבוצות פייסבוק מקור מידע אמין לאיסוף מידע, קבלת תשובות וייעוץ.

85% מהנשאלים בסקר העידו שיעדיפו לשאול שאלות, הן בנושאים אישיים והן בענייני צרכנות, בקבוצות פייסבוק ושהם מאמינים שהמידע שהם מקבלים בקבוצות הפייסבוק הוא מידע אמין ומבוסס, שמתקבל מאנשים אמיתיים, על סמך ניסיון אישי.

מכאן עולה, שקבוצת פייסבוק טובה, שנותנת לגולשים מענה לצרכים שתוארו לעיל, היא לא פחות מ-Win-win-situation. שכן, היא משרתת גם את הגולשים שמקבלים מידע אינפורמטיבי לייב, יכולים לשאול שאלות ולהתייעץ וכמובן, גם אותך כבעל עסק, שזוכה לשפר את המיתוג האישי והעסקי שלו ברשת.

איך לעשות את זה נכון וחכם?

אחרי שהבנת למה כדאי להקים קבוצת פייסבוק, נשאר רק להחליט שאתה בעניין ולהעלות הילוך וכאן מגיעים לשאלת מיליון הדולר. איך עושים את זה נכון? נתחיל ונאמר שבכל מקרה, אם רוצים לנהל קבוצת פייסבוק מצליחה, מוכרחים להתייחס לקבוצה ברצינות ולא פחות חשוב, במקצועיות.

כל אחד יכול לפתוח קבוצת פייסבוק, אבל העובדות בשטח מראות שרק 10% מהקבוצות באמת פעילות ומצליחות לשמש את מנהליהן כזרוע שיווקית אפקטיבית.

ניהול קהילה זה עסק למקצוענים וכדי שהקבוצה אכן תניב פירות, כדאי לקחת בחשבון את עלויות ההקמה והתפעול ולעקוב אחר הכללים הבאים, גם לפני שיוצאים לדרך ולא פחות חשוב, להתנהל נכון גם אחרי ההקמה, כשהקבוצה גדלה.

למקד את תחום העיסוק

לפני שפותחים קבוצת פייסבוק חשוב מאוד לבחור את תחום העיסוק של הקבוצה ולמקד אותו ככל הניתן.

מה זה אומר? שהקבוצה צריכה לעסוק בתחום מוגדר, בעל קונוטציה חברתית ברורה ועדיין להיות קשורה לתחום העיסוק המרכזי של מנהליה, כלומר, שלך.

ככל שהקבוצה תעסוק בתחום מוגדר יותר, כך בהתאמה היא תהיה איכותית יותר וזאת משום שהשאלות שיישאלו בה והמידע שיפורסם, יהיה הכי מדויק ורלוונטי למעגל של חברי הקהילה.

להכיר את המתחרים בתחומך

היכרות עם המתחרים רלוונטית לכל אפיק פרסומי ובמיוחד כשמדובר על ניהול קבוצות פייסבוק. היכרות עם המתחרים תאפשר לך להבין מה עשו לפניך, ללמוד מטעויות ולעשות הכל הרבה יותר טוב.

לדוגמא, קבוצת תשאל עורך דין, היא קהילה של עשרות אלפי חברים, שמאפשרת לחבריה, לשאול שאלות ולקבל תשובות והכוונה מקצועית מעורכי דין, בכל תחומי המשפט.

מנהליה הם עורכי דין שרוצים לפרסם את עצמם ולהגיע ללקוחות חדשים והחליטו להתחרות בקבוצות פייסבוק ותיקות יותר שעוסקות בתחום, באמצעות הקמת קבוצה טובה ואינפורמטיבית יותר.

סביר להניח שלפני ההקמה, אותם עורכי דין היו פעילים בקבוצה המתחרה, חקרו את השטח ולמדו מה לעשות ומה לא, על מנת להפוך גם את הקבוצה שלהם למשגשגת ומצליחה.

להקפיד על הכללים של פייסבוק

פייסבוק מאפשרת לאנשים פרטיים ובעלי עסקים להקים קבוצות, אבל היא מחייבת אותם, כמו בעמודים העסקיים, להקפיד על הכללים הכתובים והלא כתובים שלה.

חשוב להבהיר שהקפדה על הכללים היא קריטית ושבכל רגע נתון, הקבוצה שלך יכולה להיסגר לאלתר, במידה והיא לא תעמוד בחוקים של פייסבוק. מיותר לציין שההשלכות של סגירת קבוצה באופן כפוי הן קשות מאוד.

הן מבחינה כלכלית, שכן מדובר באובדן של נכס אינטרנטי מניב והן מבחינה תדמיתית וזאת משם שמעגל העוקבים שהשגת ושעבדת בשבילו קשה נעלם כלא היה וכך גם הילת המומחיות שהצלחת לייצר סביבך.

להפיץ את הבשורה

העבודה האמיתית והקשה מתחילה אחרי פתיחת הקבוצה והיא להפיץ את הבשורה, בדרך שתהיה הכי מתאימה לקהל היעד שלה.

כדאי להזמין לקבוצה כמה שיותר אנשים שיש להם תחומי עניין שמשיקים לתחום של הקבוצה וכמו כן, לפרסם אותה בעמוד העסקי שלך, בעמודים עסקיים של בעלי עסקים נוספים שעמם אתה משתף פעולה וגם בפרופילים הפרטיים.

כמו כן, כדאי לפרסם את הקבוצה גם בקבוצות אחרות וזאת כמובן בתיאום מראש עם מנהלי הקבוצות ומבלי להפר את התקנון שלהן.

לתכנן אסטרטגיה שיווקית

כאמור, לפני ההקמה צריך לבצע מחקר שוק ולהכיר קבוצות פייסבוק מובילות שמתחרות בתחום עיסוק דומה ולתכנן את הקמת הקבוצה, את אופן ניהולה ואת התקנון שלה בצורה חכמה ומקצועית.

ניהול חכם של הקבוצה חייב להיות מושתת על אסטרטגיה שיווקית ברורה ולהיות מיושם הלכה למעשה באופן יום יומי ועל ידי אנשי מקצוע מיומנים.

מחקרים מוכיחים שקהילות מצליחות הן כאלו שדואגות לאכוף את החוקים של עצמן ושומרות על שיח מכבד ומתן מענה אינפורמטיבי, בלי פרסומים ובלי ספאם.

כמו כן, נציין שפייסבוק מאפשרת לגולשים לדווח על תוכן פוגעני או שאינו עומד בתקנון של הקבוצה וזאת כדי לעודד יצירת קהילות סגורות, שגולשים ירצו לשהות בהן כמה שיותר.

לייצר שיח אינטראקטיבי

אחרי שהקמת את הקבוצה והצלחת להביא אליה חברים, המטרה היא להניע בה שיח פעיל ואינטראקטיבי, כשהיחס בין מספר המצטרפים לקבוצה להיקף האינטראקציות בה, הוא התנאי להצלחתה.

נניח שמצטרפים לקבוצה שלך 1,000 גולשים בכל חודש, אבל אין בה אינטראקציה אמיתית, לא רק שהקבוצה לא תתקדם, אלא שהיא תיתקע ואף תידרדר למטה.

מאידך, אם מצטרפים 1,000 אנשים חדשים בכל חודש ובקבוצה יש שיח מקצועי, מסודר, מכובד, סבלני וסובלני והכי חשוב, אינטראקטיבי, עולים משמעותית סיכויי הקבוצה לפרוץ קדימה.

כמו כן, ניתן לקיים אירועים מחוץ לפייסבוק במטרה להפוך את הקהילה לנחשקת יותר וליצור חיבור אמיתי בין חבריה גם מחוץ לכותלי המדיה החברתית, כמו שעושות לדוגמא קהילת יפותלאביביות וגם קבוצת הפייסבוק אבא פגום.

לערב בניהול אנשי מקצוע

על מנת לייצר אינטראקציה בקבוצת הפייסבוק, מוכרחים לנהל את התוכן בקפידה. בניהול קבוצה שמכוונת גבוה, צריכים להיות מעורבים מנהלי קבוצה, מעצבים גרפיים, קופירייטרים ואנשי שיווק.

ניהול קבוצה מצליחה בהכרח מצריך זמן רב והשקעה יומיומית מצדם של אנשים תוכן מוכשרים, שרתומים להצלחת הקבוצה, מבינים את ערכי הליבה שלה ויודעים כיצד להוביל אותה קדימה ו"למכור" את הרעיונות והמסרים של הקבוצה בצורה אלגנטית וסמויה.

כדי להצליח לעמוד באתגר ולשמור על שיח חברתי ולא מסחרי, מוכרחים לייצר ולנהל תוכן באופן שוטף ולוודא שמי שאמונים על משימת התוכן, יספקו לחברי הקהילה מידע חדש, מעניין, מסקרן ורלוונטי - כל הזמן.

קבוצת פייסבוק איכותית מביאה תוצאות!

בשורה התחתונה, אם אתה ממקד את תחום העיסוק של הקבוצה, מכיר את המתחרים שלך, מקפיד לעקוב אחר הכללים של פייסבוק, מפיץ את הבשורה על הקמת הקבוצה בקרב קהל יעד רלוונטי, מתכנן אסטרטגיית ניהול נכונה, מיישם אותה באופן מקצועי ולאורך זמן ומייצר שיח אינטראקטיבי - יש לך סיכוי טוב מאוד להפוך את קבוצת הפייסבוק שלך לקבוצה מוצלחת, שמניבה תוצאות מעולות ומכניסה סכומי כסף גדולים.

נדגיש ונאמר שוב, שעל מנת להצליח להוביל קבוצת פייסבוק איכותית, שנותנת ערך מוסף למשתתפים בה ותורמת לשיח החברתי, צריך לעשות את השלם גדול מסך חלקיו.

הדרך הטובה והבטוחה לגרום לזה לקרות, היא להיעזר באנשי מקצוע מיומנים, שיודעים איך לנהל קבוצות פייסבוק גדולות ושיוכלו להעניק לך כלים שיאפשרו לקדם את הקבוצה שלך, עכשיו וגם בעתיד.

שאלות נוספות על ניהול מקצועי של קבוצות פייסבוק? פנו אלינו ונשמח לסייע!

תאריך: 02/01/2019 16:46    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >