יוטיוב כמקרה בוחן לשיווק באינטרנט
יוטיוב כמקרה בוחן לשיווק באינטרנט - המומחים של SEOweb מסבירים על שיווק אונליין...
יוטיוב כמקרה בוחן לשיווק באינטרנט



03-5446364



יוטיוב כמקרה בוחן לשיווק באינטרנט

Hebrew

מי לא ראה את שתי הבנות הישראליות שמפזזות לצלילי Hey של הפיקסיז? לזה אנחנו קוראים שיווק איכותי אונליין!

יו טיוב – מפלצת אינפורמציה מקוונת

אם אתם חיים על הפלנטה שלנו, כלומר מחוברים לאינטרנט, סביר להניח שמתישהו במהלך חייכם מישהו שלח לכם קישור לסרטון ביו-טיוב (YouTube). האם זה היה הילד שמנסה להיות אביר ג'דיי או סרטון של גור חתולים מקסים?

יו-טיוב הוא אתר בו ניתן לצפות בסרטוני וידאו וכן אליו ניתן להעלות סרטוני וידאו (עד 10 דקות אורכם). הרעיון הוא שכל אחד יכול להעלות סרטים משלו וכן לצפות בסרטים אחרים. החלפת המידע מעולם לא היתה פשוטה יותר, אם כך.

עד לפני זמן מה ניתן היה לצפות באתר כמעט בכל סרטון אפשרי. כיום, הודות למודעות גבוהה יותר לזכויות יוצרים, רבים מהם הופכים לא-נגישים.

הכוונה כאן בעיקר לקליפים מבוימים של מוסיקה (בניגוד לצילום הופעות חיות, אבל מדובר גם כאן בעניין של זמן עד שהם יורדו) וקטעים מתוך סרטי קולנוע.

איך שיווק באינטרנט נכנס לתמונה?

בטח הבחנתם שלפני תקופה לא ארוכה, אל הסרטונים נתווספו פרסומות. אי אפשר להיות תמימים ולחשוב כי יו-טיוב לא ימכרו את עצמם או לפחות יפיקו את המירב מהטראפיק (Traffic) המטורף לאתרים שלהם.

ככלות הכל, מדובר בתעבורה של מיליוני גולשים ביום. לצורך הבנה מעמיקה יותר, ההערכות מצביעות על תנועה של 250,000,000 איש בחודש לאתר.

אבל שיווק ישיר הוא רק קצה הקרחון של מה שהאתר מציע. סרטונים אשר יש להם תוכן שיווקי גם הם זמינים: יש סרטים אשר מכריזים על עצמם בפה מלא כי הם נושאים תוכן שיווקי – כמו למשל רשת חנויות צילום המזמינה את צופיה לצפות בביקורות וידאו של מצלמות למכירה.

לא הספיק לכם?

הסרטים שנכנסים רמה נוספת לעומק, הם אלו אשר אתה מקליק עליהם במחשבה שזהו וידאו "רגיל" אשר צולם על ידי צלם חובב זה או אחר. לדוגמה, סרטון אשר נכון להיום צפו בו 57,000,000 איש (And Counting) מראה נערה תמימה למראה אשר מספרת בטון מתפנק על הבלוג שלה.

רבותי – זה כנראה עובד!

מאחורי הסרטון התמים למראה עומדת חברת פרסום חזקה בשוק האמריקאי, והיא הבינה כיצד ללכוד את מבטם של מליוני צופים (ובטוחני כי רובם גברים). התנועה לאותו בלוג עלתה לשמיים.

יחסים היברידיים בין שיווק ותוכן

יו-טיוב הפך ל-Case Study באמצעותו ניתן לבחון את היחסים המורכבים בין שיווק לתוכן. לסרט הזה נכנסים כל המרכיבים שיהפכו כל סרטון לשובר קופות: אינטרסים, עוצמה, משחקי כוח, אגו, מין, תביעות ענק וכמובן - - - כסף.

יו-טיוב השכילו להבין שהמפתח לרווחה כלכלית נמצא בפרסום; אך מאחר והגולשים נהיים יותר חכמים עם הזמן (וזה הזמן לטפוח לכם על השכם), המערך השיווקי צריך לחפש דרכים חדשות לדחוף את עצמו קדימה ולהפוך לרלוונטי.

יש ללכם שאלות על youtube או שיווק באינטרנט? אנחנו כאן!

תאריך: 19/06/2011 11:57    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >