קידום אתרים בחו"ל - אסטרטגיה וכלים שימושיים
הנקודות החשובות ביותר, עליהן יש לתת את הדעת בעת קידום אתרים בחו"ל, טיפים וכלים שימושיים למקדמי אתרים. לחצו כאן...
קידום אתרים בחו"ל - אסטרטגיה וכלים שימושיים



03-5446364



קידום אתרי אינטרנט בזירת החיפוש הבינלאומית

Hebrew

איך לקדם אתרי אינטרנט בזירות חיפוש בחו"ל?

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שהתפתחות רשת האינטרנט הולידה, הוא האפשרות ליהנות מכלי שיווקי אוניברסאלי, באמצעותו ניתן לפנות לכל קהל יעד, בכל מקום בעולם ובכל עת. הפוטנציאל אדיר, בייחוד בכל הנוגע לשיווק במנועי חיפוש – קידום אתרים בתוצאות האורגניות או בניית קמפיין פרסום ממומן.

במאמר זה, נתייחס לנקודות החשובות ביותר, עליהן יש לתת את הדעת בעת קידום אתרים בחו"ל, בתוצאות החיפוש האורגניות.

לוקאליזציה וקידום אתרים בחו"ל

מנועי החיפוש ובראשם גוגל, עברו בשנים האחרונות תהליך של לוקאליזציה, במסגרתו שופרה הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, כך שהן תתאמנה גם למיקום הגיאוגרפי של הגולש. אם להתייחס לגוגל, חשוב לזכור כי בסופו של דבר מדובר בגוף כלכלי שעיקר הכנסותיו מגיעות משירותי החברה בתחום הפרסום (במנוע החיפוש וברשת התוכן).

ככל שתוצאות החיפוש (האורגניות והממומנות) יהיו רלוונטיות יותר לצרכיו של כל גולש, כך יגדלו הכנסותיה של גוגל ממערכת הפרסום שלה - Google Adwords.

מנקודת מבטו של הגולש, המשמעות פשוטה – עבור חיפושים שמתבצעים ברשת האינטרנט הישראלית לדוגמא, ברירת המחדל תהיה Google.co.il.

כמובן שניתן לערוך בגוגל ישראל חיפוש עבור ביטוי באנגלית, אך ניתן יהיה להבחין כי סדר תוצאות החיפוש יהיה שונה מהסדר ב – Google.com ותהיה משמעות רבה לסיומות של הדומיינים ולמיקום הגיאוגרפי של שרת האחסון עליו מתארח האתר. 

לדוגמא:

 איגוד האינטרנט

ניתן לראות בתמונה כי חיפוש עבור הביטוי "internet society" ב – Google.co.il יעלה בראש עמוד התוצאות את האתר של איגוד האינטרנט הישראלי. זאת, על אף שברור לכולנו כי אל אתר איגוד האינטרנט העולמי יש הרבה יותר קישורים ומדובר באתר "סמכותי" יותר.

הסיבה לכך, כאמור, היא דומיין עם סיומת מקומית, אחסון של האתר על שרת ישראלי, ריבוי קישורים המפנים אל האתר מאתרי אינטרנט ישראלים ועוד.

משמעות הדבר היא שחברה, המעוניינת לפנות לגולשים ישראלים, באמצעות אתר האינטרנט הבינלאומי שלה (לו דומיין עם סיומת לא ישראלית ואחסון בחו"ל), תתחיל מנקודת פתיחה פחות טובה מזו של המתחרות בזירה הישראלית.

קידום אתרים באינטרנט ומיפוי קהל היעד

אם המוצר או השירות שלכם פונה לגולשים מחוץ למדינת ישראל - אחד השלבים החשובים ביותר, בבואכם לקדם אתר אינטרנט במנועי חיפוש, הוא למפות את קהל היעד שלכם. אם מדובר בקהל גולשים מכל העולם, יתכן כי האפשרות הטובה ביותר עבורכם תהיה קידום ב – Google.com.

קניית דומיין מתאים לצורך זה, תהיה בחירה בשם דומיין עם סיומת .com, אלא אם מדובר באתר אינטרנט ממשלתי, אתר של מוסד אקדמי וכיו"ב ואז יש לבחור בסיומת הרלוונטית. בעת בחירת שרתי אחסון, יש לפנות אל המכנה המשותף הגדול ביותר, כדאי שאתר האינטרנט שלכם יאוחסן במדינה ממנה מגיעים מרבית הגולשים שיבקרו באתרכם. לרוב, תהיה זו ארה"ב.

חשוב מאוד לערוך מחקר ביטויי מפתח ולבדוק אילו חיפושים רלוונטיים גולשים ממדינות שונות מבצעים. כיום, קיימים כלים מעולים באמצעותם ניתן להעריך מה מחפשים גולשים, באיזו תדירות, מאיזו מדינה בעולם ואפילו מאיזו עיר.
קידום אתרים בחו"ל
תוכלו להיעזר אפילו במספר כלים פשוטים לתפעול וחינמיים, שפיתחה גוגל עצמה לשם כך:

Keyword Tool
Google Insights for Search

בדומה לחיפושים המתבצעים בישראל, שברירת המחדל עבורם היא כאמור: Google.co.il, כך גם במדינות רבות אחרות ברירת המחדל היא מנוע החיפוש הלוקאלי. באוסטרליה ברירת המחדל תהיה www.google.com.au, באירלנד www.google.ie וכיו"ב.

אתר האינטרנט שתקדמו ב – Google.com, בהחלט עשוי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש עבור הביטויים הרלוונטיים גם במנועי החיפוש הלוקאליים, כל עוד מדובר באותה שפה (אנגלית). יחד עם זאת, כאשר נשלחת שאילתה דרך מנועי חיפוש לוקאליים, במרבית המקרים תהיה העדפה כלפי עמודי אינטרנט מתוך אתרים עם דומיין מקומי המאוחסנים באותה מדינה.

בזירות חיפוש המתאפיינות בתחרות ענפה, יהיה קשה לקדם אתר אינטרנט אחד, עבור מנועי חיפוש לוקאליים רבים והיתרון הגיאוגרפי שיש למתחרים, ישרת אותם בכל הנוגע לרלוונטיות עבור שאילתות הנשלחות על ידי גולשים מקומיים.

קידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש לוקאליים של מספר מדינות

חברות המעוניינות ליצור לעצמן נוכחות בזירות חיפוש תחרותיות בעולם כולו ונעזרות לשם כך בשרותיהן של חברות קידום אתרים, לא אחת מפתחות ומקדמות מספר אתרי אינטרנט, כאשר אחד מהם פונה לקהל יעד בינלאומי ואילו האתרים האחרים מותאמים למנועי החיפוש והגולשים המקומיים במדינות השונות.

כפי שניתן להבין, מדובר במהלך הדורש משאבים כלכליים בלתי מבוטלים וגם יש לו חיסרון דיי בולט מבחינת תהליכי מיתוג – שכן אתר אינטרנט אחד שמזוהה עם המותג לרוב ישרת אתכם טוב יותר. אלא שמבחינת SEO, דומיין עם סיומת מקומית יהיה רלוונטי יותר לחיפושים מקומיים.

האלטרנטיבה הנפוצה לפיתוח מספר אתרי אינטרנט עם דומיינים שונים וסיומות לוקאליות המתאימות לקהל היעד לו יועדו, היא פתיחה של סאב דומיינים מקומיים, תחת האתר הראשי.

לדוגמא: www.mysite.com – הנו האתר הראשי. israel.mysite.com – הנו סאב דומיין הפונה לקהל ישראלי, רק בעברית או בשפות נוספות. כמובן שאת סאב הדומיין הזה, מומלץ לאחסן על שרת בישראל.

לסיכום, ניתן בהחלט לומר כי קידום אתרים בחו"ל הנו אתגר לא פשוט, לא רק מבחינת התהליך עצמו, גם מבחינת התכנון שלו, באופן שייצר עבור החברה את מירב התועלת, תוך חיסכון במשאבים.

ניתן לפנות אלינו בכל עת ובכל שאלה!
מעוניינים לדעת עוד על קידום אתרים בחו"ל ולקבל הצעת מחיר משתלמת?
פנו אלינו עוד היום: יצירת קשר

תאריך: 22/06/2011 13:42    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >