SEOweb קידום אתרים - הכה את המומחה!
צוות SEOWEB - קידום אתרים עונה לשאלותיכם, מחפשים מידע על קידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש? לחצו כאן...
SEOweb קידום אתרים - הכה את המומחה!



03-5446364



שאלות נפוצות בנושא seo - אתם שואלים, אנחנו עונים!

Hebrew

כל השאלות בדרך למקום הראשון בתוצאות החיפוש...

מומחה קידום אתרים

מעת לעת, פונים אלינו גולשים שקראו מאמרים באתר ומבקשים מענה לשאלות נוספות בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. אנו משתדלים לתת מענה לכולם ולסייע, עד כמה שניתן, למפתחי אתרים שמחפשים טיפ יעיל או פיתרון פשוט לבעיה סבוכה.

לנוחותכם, ריכזנו בעמוד זה את השאלות הנפוצות ביותר (בסדר לוגי), העמוד יתעדכן מעת לעת ואנו נשתדל לתת במסגרתו מענה מקיף ככל הניתן. אם לא מצאתם תשובה לשאלתכם – תוכלו לפנות אלינו ואנו נשמח לעזור.


איך אני יכול לבדוק האם האתר שלי או עמוד ספציפי וחדש באתר, מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל?

ראשית, חשוב להבחין בין סריקה של עמוד על ידי הזחלנים של גוגל, לבין הופעתו בתוצאות החיפוש. הדרך הפשוטה והיעילה ביותר, לבדוק האם עמוד אינטרנט מופיע באינדקס של גוגל, היא להזין את כתובת ה – URL של העמוד בתיבת החיפוש.

אם עמוד האינטרנט שאתם בודקים אינו מופיע בתוצאות החיפוש, סביר להניח שגוגל לא הכניס אותו עדיין לאינדקס. במקרים נדירים יחסית, תהיה זו מסקנה שגויה, לכן כדאי לבצע בדיקה נוספת: סמנו קטע טקסט מתוך העמוד (מספר שורות), העתיקו והדביקו אותו אל תיבת החיפוש. אם התוכן מקורי והעמוד נכלל באינדקס – הוא יהיה תוצאת החיפוש היחידה עבור השאילתה הזו.

כיצד "לגרום" לגוגל להכניס את האתר שלי או עמוד חדש באתר לאינדקס?

כאמור, יש להבחין בין סריקה של עמוד, לבין הימצאותו באינדקס. על מנת לגרום לגוגל לסרוק עמוד אינטרנט, יש ליצור קישורים אל העמוד הזה, מעמודי אינטרנט שגוגל סורק באתרכם ובעמודי אינטרנט חיצוניים.

היה ומדובר בעמוד שיש אליו קישורים מעמודים אחרים באתרכם או מעמודים באתרים אחרים, יתכן שגוגל סרק את העמוד אך "החליט" שלא לכלול אותו באינדקס. אחת הסיבות הנפוצות לכך היא תוכן שאינו מקורי, אולם יתכנו סיבות נוספות וחשוב לציין כי לעיתים מדובר ב"תופעה" זמנית.

שמעתי שגוגל לא רואה בעין יפה עמודי אינטרנט עם תוכן מועתק, תוכלו לתת לי הסבר על הנושא?

ראשית, חשוב להבהיר, מעבר לכל ספק, כי לא מדובר באגדה אורבאנית פרי מוחם הקודר של מקדמי האתרים למיניהם. מדובר בבעיה אמיתית היוצרת תסכול רב בקרב מנהלי אתרים, לא רק בגלל הפרת זכויות היוצרים שלהם.

ישנם אינספור מקרים בהם עמודי אינטרנט הוסרו בפועל מתוצאות החיפוש בגלל שהיה בהם תוכן מועתק, גם גורמים רשמיים בגוגל, לא אחת הצהירו כי מפתחי גוגל עשו, עושים ויעשו מאמצים כבירים על מנת למנוע הצגה של מספר עמודים בעלי תוכן זהה בתוצאות החיפוש. ניתן לראות זאת בבירור ב – Google.com, נכון להיום Google.co.il אינו "אוכף" את הנושא באותה חומרה, אך זוהי בהחלט המגמה.

מה שהכי חשוב להבין בהקשר הזה, הוא שרק עמוד אחד יחשב לעמוד המקורי ויופיע בתוצאות החיפוש, כדאי שזה יהיה העמוד שלכם!

בעת העלאת עמוד חדש לאתר, דאגו שיסרק כמה שיותר מהר ויתאנדקס בגוגל, זהו הפרמטר העיקרי לפיו נקבע איזה מהעמודים הוא העמוד המקורי ואיזה המועתק. לרוב עמוד האינטרנט שנכנס לאינדקס ראשון – יחשב לעמוד המקורי. הדרך היעילה ביותר לגרום לגוגל לסרוק את העמוד במהירות, היא קישור אליו מעמוד אינטרנט שנסרק בתדירות גבוהה.

למען הסר ספק, אם מישהו מבקש את רשותכם, לפרסם מאמר שכתבתם באתר האינטרנט שלו, התנו זאת תמיד בקישור מהעמוד המועתק באתרו, אל העמוד המקורי באתרכם. הקישור הזה לא יתרום לכם מבחינת קידום האתר שלכם, אך הוא ימזער את הסיכוי לכך שבטעות, גוגל יחשיב את העמוד אצלו למקורי ואת העמוד שלכם למועתק.

לעיתים, משיקולים שונים, בעלי אתרים מעלים לאתריהם עמודים עם תכנים שאינם מקוריים. הדוגמא הנפוצה ביותר לכך היא ציטוטים מהחוק או פסקי דין. אין זה אומר כי למחרת בבוקר אתרכם יעלם מהאינדקס, אך במרבית המקרים התוכן הזה אינו תורם לאתרכם ובמקרים מסוימים, כאשר יש יחסית הרבה עמודים לא מקוריים באתר – הוא אף עלול להזיק.

כמה קישורים יוצאים אפשר לשים בעמוד אינטרנט, מבלי שזה יפגע בו?

ראשית, חשוב לציין שמלבד הכמות, חשובה גם האיכות. זה לא סוד, בניגוד ל"חזון" של גוגל, מקדמי אתרים מחליפים קישורים לצרכי קידום הדדי בתוצאות החיפוש. מדובר במעין "מניפולציה", שכן אלו אינם קישורים שהוספו בטבעיות, מתוך רצון להפנות גולשים למידע נוסף באתר אחר.

ההתנגדות של גוגל לנושא מכירת הקישורים או החלפתם, נובעת גם מהפגיעה בחוויית הגלישה, כאשר הקישורים מפנים לאתרי אינטרנט לא ידידותיים או חסרי כל רלוונטיות לנושא העמוד המקשר. על כן, אם אתם מקשרים לעמודי אינטרנט חיצוניים, וודאו כי מדובר באתרים "לגיטימיים" ועדיף שיהיה קשר נושאי בין העמודים.

לגבי קישורים באופן כללי, לא רק יוצאים: במסגרת הקווים המנחים שפרסמה גוגל לטובת מנהלי האתרים, נכתב כי אין זה מומלץ לשלב בעמוד יותר מ – 100 קישורים (חיצוניים + פנימיים). הסיבה למספר המדויק הזה אינה ברורה וכן, ניתן לראות אתרי אינטרנט רבים הממוקמים גבוה מאוד בתוצאות החיפוש ומספר הקישורים בהם רב בהרבה. יתרה מכך, הגיוני שכך יהיה כאשר מדובר באתרי תוכן עתירי מידע או שימושונים למיניהם.

בכל מקרה, העיקרון שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא טובת הגולש, אם מדובר בקישורים לגיטימיים, שיעניינו את המבקרים באתרכם, לרוב לא תהיה עימם בעיה. כמובן, שאם באמצעות הקישורים הללו אתם מחזקים עמודי אינטרנט של מתחרים עבור אותו ביטוי חיפוש, הדבר עלול להקשות על מאמצי הקידום שלכם.

בכמה ביטויי חיפוש ניתן לקדם עמוד אינטרנט?

כל עמוד אינטרנט עשוי להופיע בתוצאות החיפוש עבור מספר רב של ביטויים, כל עוד הביטויים הללו מופיעים בטקסט העמוד (ולפעמים גם אם לא, קראו עוד על הפצצת גוגל). יחד עם זאת, כאשר מדובר בביטויי חיפוש תחרותיים, יהיה קשה מאוד לקדם עמוד אחד עבור יותר משניים או שלושה ביטויים, בייחוד אם אין דמיון רב בניהם. מומלץ לתכנן את אתרכם ולפזר בצורה חכמה והיררכית, את מגוון הביטויים שברצונכם לקדם על פני מספר עמודים באתר.

כיצד נכון לפזר את ביטויי המפתח בתוכן העמוד?

לפני הכל, כלל האצבע שאנו נוהגים לפעול על פיו בעת פיתוח תוכן וממליצים לכל בעל אתר לעשות כך, הוא ליצור תוכן לטובת גולשים, לפני הכל. צפיפות ביטויי מפתח בעמוד אינטרנט (Density), הוא למעשה היחס בין מספר הפעמים בהן מופיעות המילים, לבין מספר המילים בעמוד. את מספר המילים בעמוד ניתן לספור בקלות על ידי העתקת התוכן למסמך Word ושימוש בכלי לספירת מילים: Tools>>Word count. על מנת לספור את מספר החזרות על ביטוי המפתח, לחצו Ctrl+F (כלי לאיתור מילים).

לשאלת "הצפיפות המושלמת" אין תשובה חד משמעית וכמספר מומחי ה – SEO, כך מספר התשובות. אולם, ניתן בהחלט לומר כי היחס המקובל הוא 3.5% - 6%. נסו לשלב את מילות המפתח בחלקים שונים של הטקסט שלכם, חשוב שתופיע גם בתחילתו וגם בסופו. נסו להשתמש בהטיות השונות למילה, אין צורך לעוות טקסטים ולנקות מהם אותיות חיבור כאשר הדבר פוגע בידידותיות של העמוד. עבור מרבית המילים הקיימות בעברית, גוגל כבר מזהה את הקשר בין המילה עם אות החיבור, לבין המילה שבלעדיה.

האם אני עושה שימוש נכון בכותרות ובכותרות המשנה?

בפתח התשובה, אנו רוצים להדגיש שוב את חשובותו של עמוד ידידותי לגולשים. האופן בו גולשים קוראים באתרי אינטרנט, שונה מהותית מהאופן בו קוראים ספר. גולש שמגיע לעמוד תוכן לרוב יסרוק את העמוד לפני קריאתו ואם ימצא בו כותרות המתאימות למידע שחיפש, ימשיך לקרוא בו. אם כך - לפני הכל, חשוב לעשות שימוש בכותרות ובכותרות משנה, שיעוררו עניין בקרב המבקרים בעמוד.

מבחינת מנועי חיפוש, לביטויים שתשלבו בכותרות העמוד תהיה משמעות רבה בכל הנוגע לרלוונטיות שלו, עבור הביטויים השונים. ניתן לחלק את הכותרות בעמוד למספר סוגים על פי מידת חשיבותן (מהחשובה ביותר):

Title - הכותרת המופיעה בחלקו העליון של הדפדפן והיא גם הכותרת שתוצג בתוצאות החיפוש (מומלץ לא לכלול בה יותר מ - 9 מילים ואם מדובר במילים ארוכות אז אפילו 8). נסו לשלב את הביטויים החשובים ביותר בתחילתה של כותרת זו.

Heading - בנוסף, ניתן להגדיר את הכותרות בתוכן העמוד כ - H1, H2 וכן הלאה. גם בכותרות אלו, מומלץ לשלב ביטויים מרכזיים.
 

יש לכם שאלה חשובה שתרצו לקבל מענה עבורה ואתם חושבים שהיא עשויה לעניין מנהלי אתרים? לחצו כאן:
פנו אלינו ונשתדל לענות ולסייע!

תאריך: 19/06/2011 11:45    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >