האם האתר איכותי? איך יודעים להעריך אתר אינטרנט
כל מי שאי פעם קידם אתר אינטרנט במנועי החיפוש, וודאי קיבל לא פעם ולא פעמיים, פניה עם הצעה להחלפת קישורים. איך לבדוק את האתר ממנו מציעים לכם קישור? לחצו כאן למידע וכלים שימושיים...
האם האתר איכותי? איך יודעים להעריך אתר אינטרנט



03-5446364



הערכת אתרי אינטרנט ובניית קישורים איכותיים

Hebrew

הערכת קישור מאתר חיצוני לצרכי SEO

כל מי שאי פעם קידם אתר אינטרנט במנועי החיפוש והביא אותו למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש המתקבלות עבור ביטויים תחרותיים, וודאי קיבל לא פעם ולא פעמיים, פניה עם הצעה להחלפת קישורים. רבות דובר על המדדים השונים לפיהם ניתן לקבוע האם הקישור שמציעים לכם הוא קישור איכותי, אולם הפעם – נתייחס לתהליך הבדיקה, הלכה למעשה.
קישורים חיצוניים
אחד הדברים הראשונים שחשוב לבדוק, הוא מיקומים של העמוד בתוצאות החיפוש, עבור הביטויים בהם הוא מקודם ועבור הביטוי שתרצו לטקסט העוגן בקישור שלכם (הביטוי שאתם מקדמים). מנהלי אתרים רבים, ללא ידע בתחום ה – SEO, יסתפקו בבדיקה שטחית זו. אולם חשוב להבין כי אינה בהכרח מייצגת את היקף תרומתו של הקישור שתקבלו, למאמצי הקידום שלכם.

ערך האתר עבור מפעיליו

ישנם אתרי אינטרנט רבים הנבנים ומקודמים למען תועלת עתידית עמומה או לצורך "תמיכה" (באמצעות קישורים) באתרי האינטרנט של הלקוחות או האתרים הרווחיים של החברה.

כאשר מחליפים קישורים, חשוב להבין כי מדובר בעסקה שאת מירב התועלת שלה היא אמורה לייצר לאחר שהקישורים יצברו וותק. על כן, תרצו לוודא כי מדובר באתר אינטרנט בעל ערך רב ככל האפשר, עבור הגורם עימו אתם מבצעים את העסקה וכי אותו גורם ימשיך ויטפח את האתר הזה.

איתור "בעיות" ונקודות תורפה באתר

קיימות מספר בעיות שאמורות להדליק אצלכם נורה אדומה, ראשית – בדקו את הקישורים היוצאים באתר. ריבוי קישורים באתרים שאינם אינדקסים, עלול להיות בעייתי. בייחוד אם לא קיים קשר נושאי בין העמוד המקשר, לבין העמוד המקושר או גרוע מכך - אם האתרים אליהם מקשר העמוד משתמשים בטכניקות SEO פסולות.

בדקו האם התוכן באתר מקורי, תוכלו לסמן שורות טקסט אקראיות, להעתיק ולהדביק אותן במשבצת החיפוש בגוגל, אם התוכן מועתק יעלו עבור החיפוש תוצאות מאתרים אחרים. בדקו האם מפעילי האתר משתמשים בטקסטים או קישורים מוסתרים, דחיסה של ביטויי מפתח וכיו"ב.

שימו לב – מיקומים גבוהים של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל, אינם עדות לכך שמפעילי האתר משתמשים בטכניקות לגיטימיות בלבד של קידום אתרים. "עונש" מגוגל, אינו משהו שבא לידי ביטוי מיידי במחיקה מהאינדקס או ירידה במיקומים.

אם אינכם מכירים את האדם עימו אתם מחליפים קישורים ואינכם בטוחים כי מדובר באיש מקצוע שלא יסתכן בגרימת נזק לאתר, מומלץ לבדוק גם את גרסת המטמון של עמודי האתר המרכזיים ואת הארכיון. כך תוכלו לראות מה היה באותו אתר אינטרנט קודם ליום בו הוצעה לכם ההחלפה ולוודא כי לא היה זה אתר ספאם.

בגרסת המטמון של העמוד, תוכלו לצפות על ידי הקשת הטקסט הבא בגוגל:

cache:https://www.mydomain.com

על מנת לצפות בארכיון של האתר, לחצו כאן: www.archive.org (שם גם תוכלו לראות מה הוותק של הדומיין והאם היו לו "גלגולים קודמים").

קישורים חיצוניים שמפנים אל האתר או העמוד הספציפי

אחד הדברים לפיהם נהוג למדוד "סמכות" של עמוד או אתר אינטרנט, הוא הקישורים החיצוניים שמפנים אליו. ככל שהקישורים אל האתר יהיו רבים יותר, מעמודים איכותיים העוסקים בתחום רלוונטי, עם טקסט עוגן מתאים – כך קישור מאותו אתר יתרום לכם יותר.

הדרך הפשוטה ביותר לבדוק אילו קישורים חיצוניים מפנים אל האתר היא באמצעות מנוע החיפוש Yahoo. לחצו כאן והזינו את כתובת הדומיין שלכם בשורת החיפוש. על מנת לבדוק קישורים חיצוניים המפנים לעמוד פנימי ספציפי באתר, הקישו בשורת החיפוש את הטקסט הבא (בשינוי כתובת העמוד הרצוי):

link:https://www.mydomain.com/SEO/ -site:seoweb.co.il

שימו לב, קישורים רבים המוצגים בפניכם, עלולים להיות קישורי Nofollow, שתרומתם למאמצי הקידום שלכם במנוע החיפוש Google אינה ברורה. בניגוד להצהרות של גוגל, יאהו כן סורק קישורי Nofollow.

קישור מעמוד פנימי או עמוד בית? מה עדיף לי?

רבים סבורים (ולא בצדק), כי קישור מעמוד ראשי של אתר אינטרנט יהיה בעל ערך רב יותר מקישור מעמוד פנימי. אין זה נכון, משום שיתכנו מצבים בהם העמוד הפנימי רלוונטי יותר לביטויים שברצונכם לקדם ויש אליו יותר קישורים חיצוניים מאשר אל דף הבית. הדוגמא הנפוצה לכך, היא אתרים תדמיתיים בהם עמוד הבית הוא מעין שער או עמוד "אודות", בעוד עמודים פנימיים ובהם תיאור המוצרים או השירותים שמשווק בעל האתר – הם העמודים המקודמים בגוגל.

בכל מקרה, אם מציעים לכם קישור מעמוד פנימי, בדקו את מיקומיו של העמוד הספציפי בתוצאות החיפוש, בדקו את מיקומו בהיררכיית העמודים של האתר (מהיכן יש אליו קישורים, עד כמה הוא נגיש וכו') והאם יש קישורים חיצוניים שמפנים אליו.

יתכנו מקרים, בהם יציעו לכם קישור מעמוד חדש שאינו ממוקם גבוה ואין אליו קישורים חיצוניים, במידה ויש אליו קישורים מעמודים חזקים אחרים באתר ובהנחה שהוא רלוונטי לביטוי שברצונכם לקדם – תרומתו עשויה להיות בלתי מבוטלת וקחו בחשבון שוותק הוא ערך נצבר.

רמת האופטימיזציה באתר המקשר

בדקו האם העמוד ממנו מציעים לכם קישור עבר אופטימיזציה, מטבע הדברים – עמודים שבנויים בצורה ידידותית למנועי חיפוש יתרמו לכם יותר אם יקשרו אליכם, בהנחה שהביטוי בו אתם מקבלים קישור רלוונטי לביטויים המופיעים בתגי המטא של העמוד. לחצו כאן לקריאה על חשיבותם של תגי מטא ואופן הגדרתם: אופטימיזציה בסיסית

עם זאת, כדאי להיזהר מעמודים שעברו אופטימיזציה מוגזמת, פעולות כמו דחיסת ביטויי מפתח עשויות לשרת את בעל האתר בטווח הקצר, אך לא לאורך זמן. יש לסייג ולציין כי ב – Google.co.il, כיום, נושאים אלו אינם "נאכפים" בנוקשות בה הם נאכפים ב – Google.com.

איפה בעמוד ימוקם הקישור שלי?

בעבר, הסברה הייתה שקישור הוא קישור וככל שהוא יופיע גבוה יותר בקוד העמוד, כך ערכו יהיה רב יותר. בשנים האחרונות גוגל פיתחו כלים רבים למעקב אחר תנועת גולשים ולהתנהגותם של גולשים באתרי אינטרנט יש השפעה בלתי מבוטלת על דירוג העמודים בתוצאות החיפוש.

מלבד מיקום הקישור בעמוד, חשוב שהוא יבלוט לעיני גולשים. קישורים שאינם נראים לעין ומוצגים כחלק מהטקסט הרגיל, לא יזכו לקליקים ועלולים להיות מזוהים כקישורים לצרכי SEO ולא לטובת הגולש.

למידע על כלים שימושיים נוספים, לחץ כאן: כלים לקידום אתרים

תאריך: 22/06/2011 13:55    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >