איך גוגל נלחם בספאם
בחודש מרץ 2004 החל גוגל לעשות שימוש בפילטר חדש, שמכונה בפי אנשי מקצוע ארגז החול - "the sandbox".
האמת היא, שאנשי מקצוע העוסקים בקידום אתרים באינטרנט נדרשו לחודשים ארוכים של בדיקות וספקולציות, לפני שהצליחו להגדיר את התופעה המוזרה שהתרחשה בזמנו. אתרים חדשים נסרקו על ידי גוגל, הופיעו בתוצאות החיפוש ולפתע נעלמו לחלוטין.
למה זה קורה? מדוע נעלמים אתרים חדשים מתוצאות החיפוש בגוגל?
כיצד פועל ארגז החול
גוגל פועל בכדי לקצץ באופן משמעותי את כמויות הספאם שמופיעות בין תוצאות החיפוש, לעיתים במיקומים גבוהים יחסית. הנחת היסוד של גוגל הנה כי אתרים חדשים ברשת לא יקבלו מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של המנוע עד שיוכיחו כי הם ראויים לכך.
אתרי ספאם מייצרים אלפי דפים חדשים מדי יום ומליוני קישורים חדשים המצטרפים אליהם. לפיכך הוחלט כי מנוע החיפוש, על יתעלם לחלוטין מקישורים המפנים אל אתרים חדשים, למשך מספר חודשים. אם האתר והקישורים המפנים אליו החזיקו מעמד למשך פרק זמן זה, אז האתר יוכרז כלגיטימי, יצא מארגז החול וישוב אל מיקומו הטבעי בתוצאות החיפוש של גוגל.
בנוסף לכך, אפקט ארגז החול נועד להלחם ולפגוע באפקטיביות של ממכר קישורים בין אתרים ברשת.
אפקט ארגז החול פוגע אך ורק באתרי אינטרנט שנבנו כחדשים על דומיין חדש. לאתרי אינטרנט ותיקים אין כל בעיה להוסיף דפים חדשים, שלא יפגעו מאפקט ארגז החול. גם סאב דומיין של אתר קיים לא יפגע מאפקט ארגז החול.
מהתבוננות ומחקרים שנערכו עולה כי לא כל אתר אינטרנט חדש יכנס לארגז החול. אנו הקמנו לאחרונה מספר אתרי אינטרנט חדשים שלא נענשו על ידי גוגל ונמנעו מהכניסה לארגז החול. ניתן לייחס את הענישה והכניסה לארגז החול, לתחרות על מילות מפתח בגוגל. ככל שהאתר ש
ולהפך, אתר העוסק בתחום שאינו תחרותי במיוחד, סביר כי ידלג על תקופת הצינון ולא יכנס לארגז החול.
איך להתמודד עם ארגז החול
עד כה לא נמצא פתרון חד משמעי שיוכל להוציא באופן מיידי אתר אינטרנט, שנעלם בארגז החול. רבים מהאנשים שעוסקים בתחום קידום אתרים באינטרנט בודקים את הנושא ומעלים ספקולציות בנושא. אם אתה מתכנן להקים אתר חדש ורוצה להמנע מכניסה לארגז החול, ישנם כמה דרכי התמודדות מומלצות: