ארגז החול של גוגל - מה אפשר לעשות
מדוע אתר חדש נעלם מתוצאות החיפוש, ימים ספורים לאחר שנסרק לראשונה על ידי גוגל? כנראה שמדובר באפקט ארגז החול - לחץ למידע נוסף בנושא...
ארגז החול של גוגל - מה אפשר לעשות



03-5446364



אפקט ארגז החול - למה האתר החדש שלך נעלם מתוצאות החיפוש?

Hebrew

איך גוגל נלחם בספאם

בחודש מרץ 2004 החל גוגל לעשות שימוש בפילטר חדש, שמכונה בפי אנשי מקצוע ארגז החול - "the sandbox".

האמת היא, שאנשי מקצוע העוסקים בקידום אתרים באינטרנט נדרשו לחודשים ארוכים של בדיקות וספקולציות, לפני שהצליחו להגדיר את התופעה המוזרה שהתרחשה בזמנו. אתרים חדשים נסרקו על ידי גוגל, הופיעו בתוצאות החיפוש ולפתע נעלמו לחלוטין.

למה זה קורה? מדוע נעלמים אתרים חדשים מתוצאות החיפוש בגוגל?

כיצד פועל ארגז החול

גוגל פועל בכדי לקצץ באופן משמעותי את כמויות הספאם שמופיעות בין תוצאות החיפוש, לעיתים במיקומים גבוהים יחסית. הנחת היסוד של גוגל הנה כי אתרים חדשים ברשת לא יקבלו מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של המנוע עד שיוכיחו כי הם ראויים לכך.

אתרי ספאם מייצרים אלפי דפים חדשים מדי יום ומליוני קישורים חדשים המצטרפים אליהם. לפיכך הוחלט כי מנוע החיפוש, על יתעלם לחלוטין מקישורים המפנים אל אתרים חדשים, למשך מספר חודשים. אם האתר והקישורים המפנים אליו החזיקו מעמד למשך פרק זמן זה, אז האתר יוכרז כלגיטימי, יצא מארגז החול וישוב אל מיקומו הטבעי בתוצאות החיפוש של גוגל.

בנוסף לכך, אפקט ארגז החול נועד להלחם ולפגוע באפקטיביות של ממכר קישורים בין אתרים ברשת.

אפקט ארגז החול פוגע אך ורק באתרי אינטרנט שנבנו כחדשים על דומיין חדש. לאתרי אינטרנט ותיקים אין כל בעיה להוסיף דפים חדשים, שלא יפגעו מאפקט ארגז החול. גם סאב דומיין של אתר קיים לא יפגע מאפקט ארגז החול.

מהתבוננות ומחקרים שנערכו עולה כי לא כל אתר אינטרנט חדש יכנס לארגז החול. אנו הקמנו לאחרונה מספר אתרי אינטרנט חדשים שלא נענשו על ידי גוגל ונמנעו מהכניסה לארגז החול. ניתן לייחס את הענישה והכניסה לארגז החול, לתחרות על מילות מפתח בגוגל. ככל שהאתר שבניתם עוסק בתחום פופולרי יותר, כך רבים הסיכויים שהאתר יכנס לארגז החול.

ולהפך, אתר העוסק בתחום שאינו תחרותי במיוחד, סביר כי ידלג על תקופת הצינון ולא יכנס לארגז החול.

איך להתמודד עם ארגז החול

עד כה לא נמצא פתרון חד משמעי שיוכל להוציא באופן מיידי אתר אינטרנט, שנעלם בארגז החול. רבים מהאנשים שעוסקים בתחום קידום אתרים באינטרנט בודקים את הנושא ומעלים ספקולציות בנושא. אם אתה מתכנן להקים אתר חדש ורוצה להמנע מכניסה לארגז החול, ישנם כמה דרכי התמודדות מומלצות:

השיטה הראשונה הנה רכישת דומיין ותיק, שכמה קישורים נכנסים מאתרים אחרים כבר מצביעים עליו. אתר חדש שהוקם על דומיין ותיק, לא יכנס לארגז החול בכל מקרה.

שיטה שניה, המתאימה למי שאינו רוצה לרכוש דומיין ותיק, אלא דומיין חדש לגמרי. בשיטה זאת, לאחר רכישת הדומיין והעברתו אל שרת האחסון, מעלים עמוד או שניים שעוסקים בנושא מאד לא תחרותי. במקביל משיגים לדומיין כמה קישורים נכנסים, על מנת שיסרק על ידי גוגל ונותנים לזמן לחלוף.

כמעט בטוח שאתר העוסק בתחום שאינו תחרותי, לא יכנס לארגז החול. כעבור כחודשיים לערך, ניתן להסיר את העמודים ולהעלות את האתר האמיתי שאתה רוצה להעלות. ככה חסכת מעצמך תקופת צינון ארוכה בארגז החול וללא מאמץ מיוחד. כל מה שצריך לעשות הוא לתכנן נכון את הצעדים, שלפני הקמת אתר חדש.

אם כבר נפגעת על ידי אפקט ארגז החול עליך להתאזר בסבלנות. משך השהייה בארגז משתנה בין חודשיים לשנה שלמה. אחרי הכל, אנשי גוגל אינם חושפים כל מידע בנושא ולכן כל האמור לעיל הנו בגדר דעה אישית, המבוססת על נסיון ועיסוק מתמיד בקידום אתרים ותיקים וחדשים.

למידע נוסף ויעוץ מקצועי בנושא קידום אתרים באינטרנט – לחץ כאן!

לקריאה נוספת בנושא ליחצו: שיפור איכות החיפוש בגוגל

תאריך: 19/06/2011 13:21    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >