חנות וירטואלית - מסחר אלקטרוני בחנות מקוונת
רוצה לפתוח חנות וירטואלית ולמכור אונליין? רשת האינטרנט מציעה דרכי מסחר אלקטרוני מגוונות למכירות מקוונות
חנות וירטואלית - מסחר אלקטרוני בחנות מקוונת



03-5446364



רוצה לפתוח חנות וירטואלית ולנהל מסחר אלקטרוני?

Hebrew

המדריך המלא לשיווק מוצלח באמצעות חנות וירטואלית

מאוד קל להקים חנות וירטואלית ברשת האינטרנט. למעשה, כשחושבים על עלויות ההקמה והתפעול של החנות הפיסית – הקמת חנויות וירטואליות זה "כסף קטן". בנוסף, אתרי מסחר אלקטרוני מאפשרים מכירה לקהל צרכנים שספק אם היה מגיע פיסית אל החנות, בכדי לרכוש מוצר זה או אחר. קהל הצרכנים הזה הולך וגדל, ככל שגדלה המודעות לאפשרויות שמציעים אתרי מכירות באינטרנט.

מעבר "לאיש הטכני" שנדרש בכדי לבנות אתר כזה, כדאי מאוד שאת תהליך התכנון והאפיון של האתר ילווה איש מקצוע המתמחה בנושא שיווק באינטרנט. במאמר זה נציע לכם מספר טיפים חשובים שיעשו את ההבדל בין חנות וירטואלית שוממה לבין אתר מכירות שמזנקות מידי יום...

אתרי מסחר אלקטרוני מוכרים יותר אם הם משדרים אמינות

אחד הכשלים הגדולים ביותר שפוגעים במכירות של חנויות וירטואליות – הוא רושם לא אמין. בסופו של דבר, כולנו שמענו על עשרות ומאות סיפורים של רכישות לא מוצלחות באינטרנט, פרצות אבטחה ושימוש לא חוקי בכרטיסי אשראי של גולשים ואפילו אתרים שכל תכליתם היא הונאה.

הסיפורים האלו, נדירים ככל שיהיו ולמרות שטכנולוגיית האבטחה באתרי מסחר אלקטרוני התפתחה בצורה משמעותית בשנים האחרונות – אינם נעלמים מתודעתם של גולשים. לקוחות פוטנציאליים רבים עדיין נרתעים ממסירת מספר או סליקת כרטיס אשראי באתרי אינטרנט שאינם מכירים.

חשוב מאוד שהאתר שלכם ישדר אמינות ומקצועיות, אחד הדברים שיוצרים תחושת ביטחון הוא מידע. הקפידו לאפשר לגולש מענה על כל שאלותיו, נסחו תנאי שימוש ברורים, בנו עמוד שאלות ותשובות עם מענה לשאלות נפוצות בנושא סליקת כרטיסי אשראי דרך האתר ותנאי השימוש בו ובאופן כללי.

נסו להיות שקופים ככל האפשר ולאפשר לגולש באתר גישה נוחה לכל המידע שעשוי לעניין אותו בדבר אופי העסקה, תנאיה, אפשרות ביטול עסקאות מקוונות והחזר או זיכוי כספי לרוכש. זמינותו של מידע זה באתר עשויה להעלות את ערכו של האתר בעייניו של לקוח פוטנציאלי ולקדם אותך לעבר מכירה מקוונת.

ואל תשכחו את הגורם האנושי...

ולמרות כל זאת, עדיין יהיו גולשים שירצו לרכוש את המוצר אך יחששו למסור את פרטי כרטיס האשראי שלהם דרך האתר. נסו לתת להם אלטרנטיבה נוחה, ניתן לעשות זאת באמצעות הטלפון לדוגמא.

תוכלו לפרסם באתר את מספר הטלפון של העסק, תוכלו לפרסם מספר טלפון של מוקד שירות לקוחות שירכז פניות ויעביר אותן לצוות המכירות בחברה או לאפשר לגולשים לפנות אליכם באמצעות טופס יצירת קשר.

בכל מקרה, חשוב מאוד שבמקום בולט באתר תהיה דרך לפנות אליכם בכל שאלה, בקשה או תלונה, ולקבל מענה מגורם אנושי.

מעבר לכך, אם יש אפשרות לשלב באתר תגובות של גולשים שרכשו את המוצרים וקיבלו אותם, לשביעות רצונם – גם זה יעזור לכם לעורר אמינות ולהגדיל את המכירות.

ספרו ללקוחות על תנאי המשלוח שאתם מציעים

"משלוחים" ידועים כמלכוד באתרי מסחר אלקטרוני, כל מי שנוהג לרכוש מוצרים באינטרנט – מכיר היטב את התחושה המאכזבת שחשים, כאשר מגלים שהמחיר המשתלם של המוצר הוא אשליה אופטית ועלות המשלוח מייקרת אותו פי 2.

המלצתנו היא לאפשר לגולשים לבחור בין מספר דרכים למשלוח או איסוף עצמאי של המוצר. כך גם אם עלותו של משלוח עד הבית על ידי שליח תהיה גבוהה יחסית, תמיד תהיה אפשרות לאסוף את המוצר מהדואר במחיר זול יותר או בבית העסק שלך, ללא עלויות נוספות.

כשנותנים אלטרנטיבה זולה, גם האפשרות היקרה פתאום לא יוצרת תחושה של "גונבים אותי".

אפשרויות חיפוש ומידע זמין בתוך חנות וירטואלית

אם אתם מוכרים מגוון מוצרים ממגוון קטגוריות, חשוב מאוד לאפשר לגולשים אפשרויות חיפוש נוחות ויעילות. ניתן למיין את סוגי המוצרים לקטגוריות, בתוך הקטגוריות לבנות תתי קטגוריות לפי יצרן, מחיר, צבע או כל פרמטר אחר.

כדאי להטמיע גם מנוע חיפוש שמאפשר איתור מוצרים לפי טקסט חופשי. פונקציה נוספת שתקל על גולשים המעוניינים לערוך השוואת מחירים בין מוצרים, היא מיון המוצרים לפי עלותם.

חשוב מאוד להציג כמה שיותר מידע על כל מוצר, כל פרט רלוונטי וחשוב, תמונה בגודל מלא וכיו"ב. אין דבר מתסכל יותר מלהיכנס אל חנות וירטואלית, לראות את המוצר שאתה חושב שאתה רוצה, אך לא לקנות אותו - רק בגלל שלא כתוב בשום מקום מה הגודל או הצבע שלו.

כמו כן, מומלץ להציע לגולשים מוצרים חלופיים או משלימים. לדוגמא, אם אתם מציעים והגולש מצא באתר מחשב נייד שמעניין אותו, הוסיפו בעמוד המכירה "מידע על מוצרים משלימים" או "אם המחשב הזה מעניין אותך, אולי תתעניין גם ב..."

הרי ברור כי מי שחיפש מחשב נייד יתעניין גם ברכישת: תחנת עגינה, סלולה חלופית, תיק נשיאה, צורב וכדומה. הצגת המידע המשלים בעמוד הנחיתה עשויה במקרים רבים להגדיל את היקף הקניה של הלקוח או במילים אחרות "עגלת קניות" גדולה יותר.

מבצעים רבותי מבצעים!

אם יש משהו שהצרכן הישראלי אוהב הרי זה מבצעים והנחות, גם באינטרנט. בנוסף למבצעים והנחות, אם תצליחו לגרום לו להרגיש שהוא חסך והרוויח מרכישה דרך האינטרנט – המוטיבציה שלו תגדל.

בסופו של דבר, יש הנאה רבה בלומר לחברים מהעבודה – "איזה פראייר אתה אחי, אני קניתי באינטרנט בחצי מחיר"... משפטים כמו "מבצע בלעדי לגולשי האתר" או "10% הנחה ברכישה דרך האתר", יעזרו לכם להגדיל את המכירות.

חנות וירטואלית חייבת להדגיש את כל ההטבות שאתם מציעים לגולשים ולהבליט אותן עד כמה שניתן, בין אם מדובר בזמן אספקה מהיר, אפשרות לפריסת תשלומים, הנחות או מתנות לרוכשים.

חנות וירטואלית עם דגש על הגדלת סל הרכישה

זה לא קל לשכנע גולש לקנות מוצר בתוך חנות וירטואלית, אך לשכנע גולש שכבר רוכש את אחד המוצרים – לרכוש מוצר נוסף, זה הרבה יותר פשוט. כדאי לבנות באתר מנגנון המאפשר להמליץ בעמוד הרכישה על מוצרים נלווים או מוצרים דומים נוספים, כמו שפרטנו למעלה.

למידע נוסף בנושא חנויות מקוונות או אתרי מסחר אלקטרוני:

- הגדלת היקפי מכירות באינטנרט

- יועץ שיווק באינטרנט

שאלות? רוצים לבנות חנות אלקטרונית? ליחצו: יצירת קשר ומידע נוסף

תאריך: 19/06/2011 11:33    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >