אמת ושקר - מיתוסים בקידום אתרים
איך יודעים אם מה שכולם אומרים באמת נכון? מיתוסים בקידום אתרים
אמת ושקר - מיתוסים בקידום אתרים



03-5446364



איך יודעים מה באמת נכון? מיתוסים בקידום אתרים

Hebrew

על אמת ושקר בקידום אתרים

תחום קידום אתרים ופרסום באמצעות מערכת ה – adwords של גוגל, הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד, בעיקר בשל צמיחה בהיקף השימוש במנועי חיפוש ובפרט גוגל. בצל הפופולאריות הזו, נבנו לא מעט מיתוסים בקידום אתרים, מהסוג שאינו נשען על עובדות, אלא הערכות חובבניות.

ברוב התחומים העוסקים בפעילות חדשנית שאופייה מתעדכן ללא הרף, ניתן לומר כי רב הנסתר על הגלוי. מצב זה, לא אחת מעודד את העוסקים בתחום קידום אתרים, או בניית קמפיינים פרסומיים בגוגל, לנחש, להעריך, ליצור מיתוסים ויש מאין.

PPC מיועד לעמודים שאינם ידידותיים למנועי חיפוש

PPC מיועד לעמודים שאינם ידידותיים למנועי חיפוש ולא ניתן לבצע בהם קידום אורגני יעיל – טעות. לאיכותם של עמודי נחיתה עבור קמפיין PPC יש משמעות רבה. מיקום הופעת המודעה הפרסומית, בייחוד בתוצאות חיפוש תחת ביטויים תחרותיים, יקבע לפי מידת הרלוונטיות של עמוד הנחיתה, אל ביטוי החיפוש והמודעה שנוסחה על ידי המפרסם.

כדאי שעמוד הנחיתה יהיה בנוי בצורה ידידותית למנועי חיפוש, שהתוכן בו יהיה רלוונטי ויתאים מבחינת נתוני
SEO בסיסיים.

לא מחליפים סוס מנצח ולא משנים מודעה מנצחת

לא מחליפים סוס מנצח ולא משנים מודעה מנצחת – טעות. לניסוח המודעה חשיבות רבה, הן מבחינת הפוטנציאל שלה לגרות גולשים לבצע הקלקה והן מבחינת רלוונטיות לביטויי חיפוש אסטרטגיים. מצאתם את המתכון המנצח שמציב את המודעה במיקומים מעולים ומצליח לגרות גולשים להקליק?

זה לא אומר שלא כדאי לרענן מעת לעת. תוכלו לנסח מודעות נוספות, איכותיות לא פחות ולנסות לשפר את האפקטיביות של מסע הפרסום.

גוגל מעניש אתרים שאינם מפעילים קמפיין פרסום בתשלום

Google מעניש אתרים שלא עושים קמפיין PPC ומצ'פר במיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות, כאלו שכן – טעות. פעם אחר פעם, הצהירה חברת גוגל כי מדיניותה היא הפרדה מוחלטת בין תחום החיפוש, לבין תחום הפרסום המקוון צמוד חיפוש.

קביעת מיקומיהם של עמודי אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות, נשענת אך ורק על דירוגם והרלוונטיות שלהם אל ביטוי החיפוש, ללא כל קשר מוכח לניהול קמפיין פרסום בגוגל
PPC.

פייג' ראנק גבוה מדד לאיכות או מיתוס

נושא זה מאוד שנוי במחלוקת וכנראה השאלה האמיתית, הרבה לפני שמנסים להגדיר את מאפייניו של אתר איכותי, הנה השאלה מהי איכות? האם אתר איכותי הנו אתר סמכותי בעיני גוגל, אליו מקשריםמיתוסים על קידום אתרים אתרים סמכותיים וקישור ממנו נותן סמכות רבה לאתרים אליהם הוא מפנה? האם זה אתר שמופיע גבוה בתוצאות החיפוש תחת הביטויים הרלוונטיים לו? ניתן לבחון איכות של אתר על פי פרמטרים רבים ושונים ולמעשה, ניתן לראות כי ה – PR אינו עדות נאמנה לאיכותו של אתר,
על פי אף אחד מהפרמטרים הללו.

ניתן למצוא אתרי אינטרנט רבים המקודמים תחת אותו ביטוי חיפוש ואחדים מהם, בעלי PR נמוך יותר, אך מופיעים גבוה ממתחריהם בתוצאות החיפוש. אם איכותו של אתר נבדקת לצורך החלפת קישורים, כמובן שישנם פרמטרים נוספים, אך גם במקרים אלו PageRank גבוה אינו בהכרח עדות לקישור איכותי. ישנם דומיינים וותיקים, עם קישורים נכנסים רבים שמעניקים להם PR גבוה יחסית, אך הם משמשים כקונטיינרים להחלפת קישורים וערכו של כל קישור שיוצא מהם אינו גבוה במיוחד. 

מיתוסים בקידום אתרים - תגיות מטא

בעבר ניתן היה לעשות שימוש ב - meta tags שאינם נראים לעיני הגולשים באתר וכך להעצים את הרלוונטיות של העמודים, כלפי ביטויי חיפוש מבוקשים. השימוש שנעשה בהם היה מטעה, מקדמי אתרים הזינו בהם ביטויים שלא משקפים את התוכן בעמוד, או כמות מוגזמת של מילים – כאילו כל המרבה, הרי זה משובח.

כיום שימוש בתגי מטה שאינם נראים לעיני גולשים, לא מוסיף הרבה לקידום העמודים בתוצאות החיפוש. מנועי חיפוש שואפים תמיד להעניק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר ולשם כך, הם תמיד משפרים את אלגוריתם החיפוש ומנסים 'לנטרל' פעילות שמטרתה 'הטעיה'.

שילוב ביטוי מפתח בתוכן העמוד

צריך לשלב את ביטוי המפתח, כמה שיותר בתוכן העמוד - טעות. להופעתו של ביטוי מפתח בתוכן העמוד משמעות רבה לקידום בתוצאות החיפוש תחת אותו ביטוי, אך ריבוי חזרות עליו, אינו בהכרח חיובי. בעת בניית תוכן, חשוב להקפיד על צפיפות ויחס נכון בין מספר החזרות על הביטוי, לבין כמות התוכן בעמוד. גם למיקומים עצמם, חשיבות רבה.

חשוב שביטוי החיפוש, או לפחות חלקים ממנו, יופיעו בכל חלקי הטקסט, לא רק בהתחלה, באמצע, או בסוף. גם שילובן בתגים כמו
Title, או Hx, בכותרות העמוד – חשוב מאוד.

מיתוסים בקידום אתרים ופרסום בגוגל, יש לא מעט. לעיתים הדרך לגלות את דרכי הפעולה היעילות ביותר, היא דרך של ניסוי, מחקר ובעיקר יד על הדופק. אם אינך בטוח באשר לנושא מסויים הקשור לתוצאות החיפוש של גוגל או קידום אתרים בכלל, עדיף לשאול ולהתייעץ עם איש מקצוע - מומחה קידום אתרים באינטרנט.

לקריאה נוספת בנושא לחץ: שיפור נגישות באתרי אינטרנט

תאריך: 21/06/2011 15:07    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >