פרסום עסק קטן - חשיפה גדולה לעסקים קטנים באינטרנט
פרסום עסקים קטנים באינטרנט - SEOweb מציעה פרסום גדול לכל עסק קטן - חשיפה מקוונת עצומה!
פרסום עסק קטן - חשיפה גדולה לעסקים קטנים באינטרנט



03-5446364



איך יוצרים פרסום גדול לעסק קטן באינטרנט?

Hebrew

הדרך לחשיפה חכמה באינטרנט - פרסום ע"י מקצוענים!

רשת האינטרנט מציעה לבעלי עסקים קטנים מגוון כלים שיווקיים ופלטפורמות לפרסם בהן. אחת הבעיות שיוצר היצע האפשרויות העצום – היא הקושי לבחור בדרך המתאימה ביותר לכל עסק.

במאמר זה, ננסה להתמקד בצרכיהם של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, המעוניינים לפרסם באינטרנט.

ניתן לחלק את האפשרויות ל – 4 קבוצות עיקריות:

שיווק במנועי חיפוש - פרסום במערכת ה – Google Adwords שמבוססת על מחיר לקליק, אך בשונה מפרסומות המופיעות ברשת התוכן, פרסום בגוגל מתאפיין בהמרה גבוהה יותר (יחס חיובי יותר בין מספר הגולשים שצפו במודעה לבין מספר הגולשים שלחצו עליה).

תשלום לפי קליק ברשת התוכן – מודל דומה למערכת הפרסום של גוגל, מציעות חברות רבות במסגרת תוכניות שותפים שונות, כאשר המפרסם משלם מחיר קבוע עבור כל גולש שלחץ על הפרסומת והגיע לעמוד האינטרנט של המפרסם.

תשלום לפי חשיפה - באתרי חדשות, פורטלים, רשתות חברתיות ובלוגים מקצועיים, כאשר העלות נגזרת ממספר הגולשים שנחשפים לפרסומת מידי יום.

רכישת לידים – תשלום עבור פניות של גולשים, לעיתים ניתן ליישם בדרך של שיתוף פעולה בין המפרסם לבין אתר חיצוני שמעביר לו פניות. דרך נוספת היא באמצעות תוכניות שותפים בהן התשלום הוא עבור גולשים שהגיעו לאתר המפרסם ומלאו בו את פרטיהם.

במה שונות מטרותיו של עסק קטן ממטרותיה של חברה גדולה?

פרסום באינטרנט אינו מטרה, הוא כלי, שיכול לשרת מגוון מטרות של העסק. כך גם קידום אתרים, שיווק באינטרנט או כל פעולה אחרת שאנו מבצעים ברשת ומטרתה להביא לתוצאה מסוימת, אליה שואף בעל העסק.

על מטרותיו של פרסום עסקים קטנים באינטרנט ניתן למנות בין השאר, את המטרות הבאות:

  • יצירת חשיפה לשירותים או המוצרים שמשווק העסק
  • מהלכים של מיתוג ובניית תדמית חיובית
  • גידול במכירות או במספר הפניות אל בעל העסק

שלושת המטרות הללו הן מטרות חשובות ואף חיוניות לכל עסק שרוצה לגדול ולצמוח. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לומר כי צרכיהם של עסקים קטנים ובינוניים שונים במהותם מצרכיו של עסק גדול.

כאשר מדובר בעסקים גדולים כדאי לפזר את תקציב הפרסום במספר אפיקים ולהשקיע גם במהלכים שמטרתם היא חשיפה ומיתוג.

הבדל משמעותי נוסף נובע מגודל התקציב, בשני המקרים כל שקל חשוב, אך כאשר מדובר בעסקים קטנים נדרש החזר מהיר יותר של ההשקעה ו"בזבוז" כספים על תהליכי מיתוג יקרים שישאו את פירותיהם בטווח הרחוק בלבד – לרוב לא יתאים לעסק קטן.

פרסום עסקים קטנים ובינוניים לפי חשיפה

כאמור, המודל הראשון וה"מסורתי" הוא מודל של תשלום לפי חשיפה. במקרים של עסקים קטנים ובינוניים, פרסום צריך להיות ממוקד ככל האפשר ועדיף להימנע מאתרי חדשות ופורטלים גדולים, אלא לפנות דווקא לאתרי נישה בתחומים רלוונטיים, בהם ברור לכם כי מרבית הגולשים הם לקוחות פוטנציאליים.

במודל זה חשוב מאוד למדוד את ההחזר על ההשקעה (ROI), בדקו כמה גולשים בקרו בעמוד בו מופיעה הפרסומת שלכם, כמה מהם הגיעו לאתרכם דרך הפרסומת, כמה מתוך המברים באתר האינטרנט שלכם פנו אליכם והתעניינו בשירות או המוצר שלכם ולסיום – כמה גולשים הפכו ללקוחות או צרכנים של המוצר.

אם הפרסום הוא טלפוני, כדאי מאוד לרכוש קו עם מספר טלפון יעודי לקמפיין הפרסום, כך תוכלו לעקוב בצורה מסודרת אחר תוצאותיו ולבדוק האם בטווח הארוך השקעה זו משתלמת.

ניתן לפרסם במספר אתרים במקביל, לתקופה קצרה, לבדוק את התוצאות ובהמשך לצמצם את הפרסום לאפיקים היעילים ביותר.

שימו לב – אתרי אינטרנט רבים יעשו מאמצים גדולים בכדי למכור לבעלי עסקים שטחי פרסום עם התחייבות לחודשים ארוכים. כדאי מאוד לנסות לסגור עסקה קצרת טווח, לבדוק איזו תועלת מניב הפרסום ובמידה ויש הצדקה למחיר – לחתום לתקופה נוספת.

היו גלויים וציינו בפני איש המכירות כי ברצונכם לבדוק מספר פלטפורמות לטווח קצר, על מנת לבחור באלו האטרקטיביות ביותר.

במרבית המקרים הוא יסרב לאפשר לכם שטח פרסום לשבועיים במחיר יומי של שטח פרסום לחצי שנה, תוכלו להציע לו תשלום גבוה יותר עבור זמן קצר, שיתקזז במידה ותחליטו להאריך את ההסכם.

רכישת לידים ופרסום עסקים לפי קליק

בשונה מתשלום לפי חשיפה, רכישת לידים ו – CPC  (מחיר לפי קליק) הם תשלום לפי תוצאה. המפרסם אינו משלם עבור מספר הצפיות בעמוד בו מופיעה הפרסומת שלו, אלא מחיר קבוע על כל קליק של גולש או לחלופין – על כל גולש שמילא פרטי התקשרות והתעניין במוצר או השירות שלו.

פרסום עסקים קטנים ובינוניים, כאמור, מצריך החזר מהיר ובטוח ככל האפשר של ההשקעה. אולם, כמו במרבית התחומים בחיים, ככל שהסיכון קטן יותר – המחיר עלול להיות גבוה יותר.

כלומר, המחיר לגולש שצפה במודעה יהיה הזול ביותר, המחיר לגולש שבצע המרה (פנייה, רישום, רכישה, הורדת תוכנה וכיו"ב) יהיה הגבוה ביותר ובין לבין ניתן להגדיר מגוון שלבים עם עלות בינונית.

לקריאה נוספת בנושא ליחצו: שיטות לשיווק ויראלי

לקבלת מידע נוסף אודות פרסום עסקים קטנים ליחצו: יצירת קשר

תאריך: 22/06/2011 13:38    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >