Waze אפליקציית ניווט GPS חינמית לכל פלטפורמה סלולרית
Waze אפליקציית ניווט GPS חינמית לכל פלטפורמה סלולרית! המדריך המלא והעתיד של Waze...
Waze אפליקציית ניווט GPS חינמית לכל פלטפורמה סלולרית



03-5446364



אפליקציית ניווט שחוסכת זמן וכסף Waze

Hebrew

כבר בתחילת שנת 2009 שוחררה לאוויר העולם אפליקציית הניווט Waze. אפליקציית הניווט החדשה הגדילה אט אט את בסיס המשתמשים שלה והיום היא מדורגת כאפליקציית הניווט הנפוצה בעולם עם כמה עשרות מיליונים של משתמשים רשומים בעולם.

הנהגים / משתמשים נהנים מהאפליקציה בחינם לחלוטין בטלפונים הסלולריים החכמים שלהם תחת מערכות ההפעלה iOS, Android, Windows Phone, Maemo ו-Symbian. זוהי למעשה רשת חברתית של נהגים שעוזרים אחד לשני לנהוג בדרך הקצרה והמהירה ביורת מנקודה אחת לנקודה אחרת.

Waze היא הפלטפורמה הראשונה בעולם (וכן, כבר יש מתחרים כמובן) ששילבה טכנולוגיית ניווט לווייני GPS, תוכנה בקוד פתוח, וקהילה של נהגים / משתמשים המעדכנים את האפליקציה בזמן אמת והופכים אותה ליעילה ואפקטיבית ביותר עבור כל משתמשיה באשר הם.

האפליקציה פותחה ונמצאת בבעלות חברת ההזנק הישראלית Waze mobile ונתמכת על ידי קרנות ההון סיכון:

Blue Run Ventures - https://www.brv.com
Magma Venture Partners - https://www.magmavc.com
Vertex Venture Capital - https://www.vertexvc.com

איך עובדת אפליקציית Waze?

אפליקציית הניווט של חברת Waze עושה שימוש ברכיב ה-GPS המובנה כיום בכל הטלפונים החכמים (בעברית שחנבון ובלעז Smartphone). המערכת משתמשת ברכיב ה-GPS בכדי לאכן את מיקומו של הטלפון הנייד ולהציגו על המפה בעבור המשתמש והכל בכדי להובילו אל נקודת היעד.

בשונה ממכשירי ניווטים אחרים אשר עושים שימוש ברכיב ה-GPS ,Waze עושה שימוש גם ברשת האינטרנט הסלולרית במטרה לקבל נתונים בזמן אמת ממשתמשים שונים בשטח בנוגע למסלול הניווט.

במקרה בו לא קיימת רשת אלחוטית זמינה המערכת תוכל להציע לפניכם את הניווט אל נקודת היעד אך לא תציג לפניכם התראות או דיווחים של משתמשים שונים בדרך.

במקרה בו רכיב ה-GPS אינו זמין לדוגמא, המערכת תתייחס למיקום האחרון בו זוהה הטלפון החכם כנקודה בה אתם נמצאים כעת ותאפשר לכם לנווט אל היעד על פי נתון זה בלבד.

השימוש באפליקציית Waze

השימוש באפליקציה קל ופשוט למדי. המסך הראשוני מציג את המפה בה מופיע מיקומכם הנוכחי ושני כפתורים נוספים. אחד מהם מאפשר דיווח על מפגע בדרך באופן מידי במיקום בו אתם נמצאים ואילו הכפתור השני יפתח בפניכם תפריט בחירה בו תוכלו לבחור בין ניווט חדש, שינויי מסלול ליעד, תפריט הגדרות ואפשרויות נוספות.

כאשר תרצו להתחיל בניווט חדש מתוך התפריט תוכלו לבחור בין ניווט על פי יעדים בקטגוריות שונות או חיפוש חופשי. אפשרות החיפוש החופשי כוללת יכולת להצגת תוצאות מתוך בסיס המידע של Waze, מנוע החיפוש של חברת גוגל, דפי זהב, כתובת של אנשי קשר, מיקומי פייסבוק ועוד.

לאחר שתמצאו את יעד הנסיעה שלכם תוכלו להתחיל בניווט או לבחור בין כמה מסלולים שונים אל נקודת היעד אשר יוצגו לפניכם.

מלבד היכולת לנווט ליעדים שונים תוכלו גם לשמור יעדים מוגדרים כמו מיקום הבית ומקום העבודה ולחזור אליהם או לחיפושים ישנים בכל רגע שתרצו מתוך תפריט החיפוש. בגרסאות האחרונות נוספה גם היכולת לחבר את האפליקציה לרשתות חברתיות שונות וליהנות ממימד שיתוף חדש בחוויית הנסיעה שלכם.

מערכת הדירוגים של Waze

כדי לשכנע את המשתמשים להפוך לפעילים כמה שיותר, משתמשת WAZE בעיקרון דירוג משתמשים על פי ניקוד. כל פעולת דיווח שמבצע המשתמש מעניקה לו ניקוד מסוים ובנוסף לכך יקבל המשתמש ניקוד מוגדר מראש בעבור ביצוע פעילויות שונות כמו נסיעה של יותר מכמה קילומטרים בטווח זמן מסוים וכדומה.

מנגנון הדירוג מיועד בכדי ליצור תחרותיות בין המשתמשים באפליקציה, לעודד אותם לדווח כמה שיותר ועל ידי כך להפוך את האפליקציה לטובה ויעילה יותר בעבור שאר המשתמשים. במערכת עצמה מוצג לוח הניקוד בו יכול המשתמש לראות מהו הניקוד שלו ומהו הניקוד של חבריו ברשתות החברתיות השונות. כאשר המשתמש יגיע לסכום ניקוד מוגדר תשתנה הדמות המייצרת אותו על המסך מול משתמשים אחרים.

ב-Waze מתקיימים טורנירים שבועיים שכל מטרתם היא להגדיל את כמות הדיווחים שיוצרים המשתמשים ואילו הפרסים אותם מקבלים המשתמשים הם ניקוד נוסף המקנה להם יכולת לשנות הגדרות רבות בנוגע לדמות המשתמש שלהם.

התאמה אישית של ההגדרות

תפריט ההגדרות באפליקציית Waze מכיל אפשרויות רבות שהופכות את השימוש בה לנוח יותר. המשתמש יכול לבחור בסוג התצוגה ובצבעים של המפה כאפשרות ראשונית אך מעבר לכך יוכל המשתמש לבצע התאמה אישית כמעט כל מאפיין באפליקציה עצמה.

בידי המשתמש נתונה היכולת להגדיר את הגדרות הניווט כמו הגדרה להימנעות מכבישי אגרה, חיבור לרשתות חברתיות שונות בכדי לקבל מידע אודות פעילות החברים בעת השימוש באפליקציה, הגדרת שפת הממשק, שפת ההנחיות הקוליות (המציעה כמה סגנונות הנחיה קולית באותה השפה) וכמובן לבחור בין קילומטרים למיילים.

למי מיועדת אפליקציית Waze?

למעשה, היות והאפליקציה משווקת בחינם מיומה הראשון כל משתמש בעל טלפון חכם בו מותקנת אחת ממערכות ההפעלה שציינו בתחילה, יכול ליהנות מגרסה מותאמת של האפליקציה. אין צורך לבצע הליך של רישום לאחר התקנת התוכנה וניתן להשתמש בה מיד במגוון רחב של שפות.

באפליקציה מפות דרכים מפורטות של מעל 100 מדינות בעולם והנהגים, בעלי סמרטפונים שהורידו את האפליקציה, באותן מדינות יכולים לסמן את מיקומם על מפות הדרכים ולתקשר האחד עם השני באמצעות Ping.

נקודת המבט של המשתמשים

ברמת המשתמשים ניתן להשתמש באפליקציה כאמצעי ניווט מתקדם המספק הנחיות על פי מקורות מידע אימתיים בשטח. בנוסף ליכולת הניווט המשתמשים יכולים לקבל מידע גם על מפגעים שונים בדרך או נקודות שיש לשים אליהן לב כמו רכבים העומדים בצד הדרך באופן מסוכן, מכמונות מהירות, תאונות, מחסומים, עומסי תנועה כמובן וכל מוקד עניין אחר שעשוי לעניין נהגים אחרים.

מלבד היכולת לקבל מידע על הדרך עצמה ניתן להשתמש באפליקציית WAZE כדי לקבל מידע על תחנות הדלק השונות באזור בו אנו נמצאים כעת ולפנות לתחנת הדלק הזולה ביותר ואפילו להקליט בעבור המערכת קטעי דרך חדשים שאינם מסומנים או לתקן קטעי דרך חדשים.

נקודת המבט של המפרסמים

היות ו-WAZE הנה אפליקציה הניתנת להורדה ושימוש בחינם לחלוטין מקור ההכנסה של החברה מתבסס על מפרסמים. ב-WAZE בחרו להשתמש באפליקציה גם כאמצעי פרסום המציג חומר שיווקי רלוונטי למשתמשים באפליקציה, על בסיס הגדרותיהם האישיות ו/או מיקומם הגיאוגרפי.

לדוגמא: הופעת סמלה המסחרי של חברה מסויימת על גבי מפת הדרכים וסימון הלכה למעשה של מיקום חנויות / סניפים כך שכל נהג החולף בדרך יכול לראות עד כמה הוא קרוב לסניף של אותה חברה. עבור מפרסמים פוטנציאליים רבים מאד, מהווה האפליקציה פלטפורמה פרסומית יוצאת מן הכלל, המציעה פרסום בתשלום פר חשיפה ובמחירים הוגנים ביותר.

בנוסף לאמור, מפרסמים יכולים להציג לנהגים הודעות על מבצעים והנחות מיוחדות בעת שהם חולפים בדרך ליד סניף של בית עסק מסויים, כמו גם כל חומר שיווקי אחר שבעל העסק חפץ להעביר לנהגים הנמצאים בסביבתו הגיאוגרפית.

ככל שיותר ויותר משתמשים מורידים ומשתמשים באפליקציה, כך גדל כח הפרסום ותפוצתו ומדיווחים שונים עולה כי הפרסום באפליקציה של Waze אפקטיבי ביותר עבור בעלי עסקים בתחומים מגוונים (מסעדות, בתי קפה, מלונות, תחנות דלק ועוד).

מנגנון התמחור של Waze למפרסמים

מנגנון התמחור של Waze עובד בתשלום לכל אלף חשיפות ומאפשר למפרסמים לנהל את תקציב הפרסום החודשי שלהם בצורה נוחה. במידה וישנם כמה מפרסמים על נקודה מסוימת נקבע המפרסם הסופי על פי יחס ה-CPM בשקלול עם נתונים נוספים על פי מסלול הניווט של המשתמש.

את התשלום בעבור הפרסום באפליקציה ניתן לבצע בכל כרטיסי האשראי הנפוצים וכמובן דרך שירות PayPal. לפי הנתונים שבידינו, בכל חודש גדלה כמות המפרסמים החדשים בפלטפורמה זאת וכמו כן גדלה ההשקעה הכספית פר מפרסם.

מהם היתרונות בשימוש ב-Waze?

היות ואפליקציית הניווט של Waze מופעלת על ידי נהגים אחרים במסלול הניווט שלך היא מעודכנת ביותר בכל רגע נתון, 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה. באתר החברה כתוב: "זה כמו מיליון חברים על הכביש ששמים עין על הכביש".

מלבד זאת גם במקרה בו אתם בוחרים להתחיל בניווט חדש המערכת תבנה אותו על המידע אותו תקבל באותו רגע ותעדכן את המסלול בהתאמה לתנאי הדרך כך שתמיד המסלול בו תבחר האפליקציה בעבורכם יהיה המהיר ביותר לנקודת היעד שבחרתם, בכל רגע נתון ובהתאם לתנאי הדרך האובייקטיביים כפי שדיווחו נהגים אחרים.

מלבד היתרון המובהק של קבלת המידע בזמן אמת Waze מבטיחה לכם גם כי המידע הקיים בה לגבי הדרכים עצמן הוא המעודכן ביותר, היות והמשתמשים יכולים להציע תיקונים למפה או להקליט קטעי דרך חדשים שיעודכנו בצורה מהירה. זאת בניגוד לאפליקציות ניווט אחרות שדורשות מכם להוריד מפה חדשה מעת לעת.

מלבד היתרונות הברורים המגיעים משימוש בנהגים כספקי מידע קיימת גם התכונה החברתית בה מאופיינת אפליקציית Waze.

באפליקציה תוכלו להתחבר לקבוצות שונות ולהתעדכן במידע חדש גם מחוץ לאפליקציה, לקבל הודעות אישיות ממשתמשים שונים בדרך ואפילו לקבל מידע על חברים הנוסעים אתכם באותה הדרך להם תוכלו להציע להם להיפגש בנקודת היעד.

השימוש באפליקציית Waze הופך את הנהיגה לאקט חברתי ושונה מהנהיגה העצמית והמבודדת שהכרנו עד כה שבה היו שותפים רק אנשים, מכשיר הניווט ונקודות המוצא והיעד.

facebook, microsoft ואפילו גוגל - למה הן רוצות את Waze?

בעת האחרונה מדובר רבות באמצעי התקשורת על חברות שונות ביניהן חברות כמו אפל, פייסבוק, מיקרוסופט ואפילו חברת גוגל המתעניינות ברכישה אפשרית של חברת Waze mobile הישראלית המפתחת את אפליקציית Waze. מדוע האפליקציה מעניינת את חברות הענק? מה כל כך אטרקטיבי בתוכנה אפליקטיבית לניווט לווייני?

ההנחה הרווחת אומרת כי ענקיות האינטרנט והסלולר מעוניינות לרכוש את חברת WAZE היות ומדובר בחברה רווחית בעלת מוניטין איכותי בקרב 30 ומשהו מיליון משתמשיה. אין בכלל ספק כי מערכת המפות המפורטת והעדכנית של החברה יכולה לשמש חברה כמו Apple שרק לאחרונה נתקלה בקשיים אם מערכת המפות שהציגה למשתמשיה ב-iOS6.

חברת גוגל שעיקר רווחיה מתבססים על פרסום באינטרנט מחפשת, וזה לא סוד, דרכים חדשות להגדיל את שטחי הפרסום שאותם היא מציעה למפרסמים שלה, בעיקר ככל שהדבר נוגע לחדירה נוספת לתחום הפרסום בסלולר. בגוגל רואים ב-Waze נכס אסטרטגי לצורך הרחבת שטחי פרסום, כמו גם בסיס לאיוסף מידע חברתי-אישי על 30 ומשהו מיליון נהגים ברחבי העולם.

ומה באשר לחברת מיקרוסופט? ובכן, החברה עושה ככל שביכולתה על מנת לנגוס בעוגה הסלולרית. בשנה האחרונה הפיצה החברה לא מעט מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה windows phone, והחברה עושה ככל שביכולתה על מנת לשכנע אותנו, צרכני הסלולר, לוותר אל אייפון או מכשירים מבוססי אנדרואיד למיניהם, ולרכוש את אחד הטלפונים "שלה".

אין בכלל ספק כי הטמעה של אפליקציית Waze במערכת ההפעלה של החברה יכולה לשמש עוד כח שיכנוע ולמשוך משתמשים רבים לבחור דווקא במכשירים של מיקרוסופט. בנוסף לכך, גם לחברת מיקרוסופט קיים צורך להגדיל את היקף ההכנסות מפרסום מקוון וההסבר הנ"ל בנושא האינטרסים של גוגל תקף גם כאן.

מה עם פייסבוק? ובכן, מארק צוקרברג אמר לא אחת לאורך החודשים האחרונים כי העתיד הוא בתחום הסלולר, ואין ספק כי פייסבוק רוצה ופועלת לצורך הרחבת החשיפה בפני המשתמשים הסלולריים, כמו גם לצורך הגדלת היקף המפרסמים באמצעותה והרחבת שטחי הפרסום שאותם היא מציעה למפרסמים.

ארבעת ענקיות האינטרנט והסלולר מחזיקות באינטרס משותף לרכוש את אפליקציית הניווט הישראלית, שהרי החברה שתרכוש אם וכאשר, תחסום את מתחרותיה ותעשה צעד נוסף קדימה בתחרות האינסופית מולן.

צפו בסרטון הסבר על האפליקציה בעברית:

צפו בסרטון תדמיתי על Waze באנגלית:

תאריך: 16/01/2013 13:03    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >