חגית
CANONICAL הוא תג שהוכנס לשימוש על ידי גוגל על מנת לסייע לבעלי אתרים להתגבר על בעיות של תוכן כפול באתרים שלהם. זאת אומרת, במקרים שיש לך באתר כמה עמודים בעלי תוכן זהה או כמעט זהה (עמודי הדפסה, עמודי מכירה של מוצר) ניתן לעשות שימוש בתג קנוניקל ולהפנות את מנועי החיפוש לעמוד המקורי, שאותו רוצה בעל האתר לראות בתוצאות החיפוש של גוגל.
התג הוא אפשרות נוספת (המצטרפת להפניה 301 לדוגמא) ומאפשרת בעלי אתרים להפנות את מנועי החיפוש מעמוד X לעמוד Y. כל בעל אתר יכול לעשות שימוש בתג קנוניקל על מנת להפנות עמודים של דומיין ספציפי אחד לעמודים באותו דומיין ספציפי בלבד.
לא ניתן להפנות באמצעות canonical בין דומיינים שונים.