מילות המפתח אמורות להיות שמות המוצרים, השירותים והתחומים שבהם העסק פועל. ישנם כלים שניתן לעשות בהם שימוש על מנת לבדוק את הנושא לעומק, כמו כלי מילות המפתח של גוגל, אבל השימוש בו אמור להעשות לא לפני שמכינים רשימה ארוכה של ביטויי מפתח שמהווים כאמור את מגוון המוצרים של החברה, השירותים שאתם מעניקים ותחומי הפעילות שלכם.
הרבה אנשים מחפשים כלים או תוכנות שיתנו להם כיוון ומידע לגבי ביטויי מפתח, אבל האמת היא שכל הביטויים והתחומים שבהם האתר צריך לעסוק, מוכרים היטב לבעליו, הגם שאינם מומחים לאינטרנט.