שיווק מחדש בגוגל - 20 טיפים לפרסום Remarketing שיביא לך לקוחות
שיווק מחדש בגוגל - 20 טיפים לפרסום Remarketing שיביא לך לקוחות מאת המומחים של SEOweb...
שיווק מחדש בגוגל - 20 טיפים לפרסום Remarketing שיביא לך לקוחות



03-5446364



בעל אתר: אסור לך לפספס את ה-Remarketing!

Hebrew

מה דעתך על שיטת פרסום מבוסס עניין, שתחזיר אליך את כל אותם גולשים שכבר הגיעו לאתר שלך והחליטו לצאת ממנו מכל סיבה שהיא, מבלי לבצע קניה, הורדה, הרשמה או כל פעולה שאחרת שמעניינת אותך?

בחודשים האחרונים אספנו נתונים מרתקים לגבי יעילותה של שיטת הפרסום באמצעות שיווק מחדש. בסקירה שלפניך נשתדל להסביר את כל מה שחשוב לדעת לפני התחלת הפרסום שיביא לאתר שלך שיפור מהיר ביחס המרה.

כל בעל עסק שרוצה לשפר את הרווחיות של אתר החברה חייב להמשיך לקרוא ולהבין בדיוק את המשמעות של שיווק מחדש או Remarketing.

איך זה עובד ולמה רימרקטינג כל כך אפקטיבי?

באמצעות מערכת הפרסום של גוגל Adwords ניתן כיום לעקוב אחרי הגולשים שכבר ביקרו באתר שלך, ולהציג להם את המודעות שלך בכל אתר שאליו יגלשו בעתיד – כל עוד אותו אתר מציג מודעות פרסום של גוגל.

ובמילים פשוטות, אם גולש חיפש משהו והגיע לאתר שלך שמציע מענה מתאים, תוכל להמשיך ולהציג לאותו גולש ספציפי שחיפש והגיע אליך (קהל יעד פוטנציאלי) את מודעות הפרסום שלך גם לאחר שיעזוב את האתר שלך, וימשיך לגלוש באתרים אחרים ברשת.

רימרקטינג מעניק לך אפשרות יחודית לשמור על קשר עם קהל היעד שלך, בעלויות מינימליות ולאורך זמן.

אחרי שהגולש ביקר באתר שלך, תוכל בקלות רבה להציג בפניו מודעות שיציעו לו את השירות או המוצר שאותם חיפש שניות לפני שנחת באתר שלך, ובכך למעשה ישאר המותג שלך במודעות של כל אותם גולשים שכבר ביקרו באתר שלך, שיחשפו בפני מודעות פרסומיות סופר רלוונטיות עבורם.

אם עד היום הכרנו את הפרסום הקונטקסטואלי (תלוי נושא) באתרים השותפים (affiliate) ברשת ה-Adsense הרי שבאמצעות רימרקטינג אנו עוברים לפורמט פרסומי תלוי עניין. זה אומר שאם גולש מסויים ביקר באתר שלך והתעניין במוצר או שירות מסויים, הוא הופך לקהל יעד עבור הקמפיין לשיווק מחדש.

אותו גולש ימשיך לראות את המודעות הפרסומיות שלך בכל אתר שיגלוש אליו בעתיד וללא כל קשר לנושא האתר. מודעות השיווק מחדש מקבלות עדיפות במכרז שמבצעת מערכת הפרסום של Adwords לעומת מודעות בהתאמה קונטקסטואלית ככל שהדבר נוגע לפרסום באותו אתר (כמובן שהמפרסם יכול לקבוע את תוקף הפרסום).

דוגמאות לפרסום מחדש

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לשימוש באפשרות של Remarketing הנה באתר ההמלצות למטיילים הגדול בעולם tripadvisor. לאחרונה חיפשתי בגוגל המלצות על מלונות בעיר בעיר ונציה שבאיטליה והגעתי כמובן לאתר tripadvisor.

גלשתי באתר, בדקתי כמה מלונות וקראתי המלצות של גולשים אחרים. אחרי כרבע שעה יצאתי מהאתר והמשכתי לגלוש באתרים אחרים, בחיפושי אחר מסלולי טיול, כרטיסי טיסה ובהמשך עזבתי את הנושא ועברתי לגלוש באתרים שונים ומשונים.

בכל האתרים שמציגים מודעות גוגל (Adsense) הוצגה בפני מודעת מילים של אתר tripadvisor שהציע לי ללחוץ עליה ולראות דילים משתלמים לבתי מלון בוונציה. באמצעות הפעלת קמפיין רימרקטינג יעיל, המפרסם המשיך לעקוב אחרי באמצעות "עוגיה" (cookie) שנשמרה בדפדפן שלי, מיד בעת הכניסה לאתר tripavisor.

מאותו הרגע והלאה (עד למחיקת עוגיות בדפדפן) יכול המפרסם להחליט למשך כמה זמן הוא רוצה להמשיך ולהציג בפני את מודעות הפרסום שלו, באתרים העושים שימוש בשירות המודעות Adsense.

המפרסם שמפעיל קמפיין Remarketing יכול וצריך ליצור בחשבון הפרסום שלו סטים של מודעות תמונה, מודעות פלאש ו/או מודעות מילים, לפי קטגוריות המבוססות על התוכן ומוקדי העניין באתר שלו. מערכת הפרסום המשוכללת של גוגל, עוקבת אחר גולש ספציפי (באמצעות אותה עוגיה) ומציגה לו מודעות פרסומיות מאד רלוונטיות ו"אישיות" כאלה שעוסקות בדיוק בנושא שמעניין את אותו גולש.

(מפרסמים מתקדמים: באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן להרחיב את האפשרויות לשיווק מחדש ולטרגט קהל יעד בפילוחים רבים)

כך לדוגמא, אתר מכירות של מוצרי חשמל יכול להגדיר ולתייג עבור קמפיין שיווק מחדש את כל עמודי המכירה שמציעים מסכי פלזמה, וכך כל גולש שביקר באותם עמודי מכירה של מסכי פלזמה באתר של המפרסם והמשיך בגלישה לאתרים אחרים, יחשף בעתיד למודעות פרסומיות שיציגו בפניו מבצעים מיוחדים ומחירי הנחה לרכישת מסך פלזמה באתר המפרסם. יעיל מאד.

רוצה יותר לקוחות באתר? לרימקטינג יש יתרונות ברורים!

כמובן שבאמצעות רימרקטינג תוכלו לשפר את יחס ההמרה באתר, ולהפוך הרבה יותר גולשים ללקוחות. ולמה?

ההסבר די פשוט:
חלק מכל אותם גולשים שהגיעו לאתר שלכם מתוך עניין ברור בנושא מסויים, ולא "קנו" או "נרשמו" ופשוט המשיכו הלאה בדרכם המקוונת, יחזרו אל האתר בזכות העובדה שמודעות הפרסום שלך בגוגל ישאירו את הנושא "פתוח" בתודעה של אותם גולשים.

אם אתמול חיפשתי מלונות בוונציה, סביר שגם היום מודעה פרסומית שתציע 20% להזמנת מלונות בוונציה תעניין אותי יותר מהרבה דברים אחרים...נכון?

ביום ובשעה שאותו גולש (שעזב את האתר שלך בעבר) יהיה יותר "בשל לקניה" המודעה שלך תהיה במרחק קליק אחד, וכך תוכל למעשה להשיג "לקוח חוזר" או לייתר דיוק "מבקר חוזר". גולש שכבר מכיר את המותג והמוצרים / שירותים שבאתר שלך.

באמצעות מערכת ה-Remarketing של גוגל ניתן להגדיר בקלות יחסית כי הקמפיין הפרסומי שעוקב אחר הגולשים יפעל לפי קריטריונים גיאוגרפיים (המודעות יוצגו רק לתושבי אזור הצפון לדוגמא) או לפי מאפיינים מגדריים וגילאים (המודעות יוצגו רק בפני נשים בין גיל 21-30).

לפי הנתונים והמספרים יבשים, למעלה מ-95% מהגולשים שמגיעים לאתרי אינטרנט, נוטשים אותם מבלי לבצע כל פעולה (הרשמה, רכישה, הורדת תוכנה וכו). המחקרים מלמדים כי באתרי מכירה אחוז נטישת הגולשים רק בעמוד עגלת הקניות הוא מעל 69%.

אם מבינים את המשמעות של המספרים האלה ובשילוב עם קמפיין רימרקטינג ממוקד (לנוטשים את האתר + לנוטשים מעגלת הקניות) ניתן החלט להשיג תוצאות יפות. אפילו יפות מאד.

לאורך החודשים האחרונים הפעלנו יותר מ-35 קמפיינים פרסומיים לשיווק מחדש ומתוך הנתונים שאספנו עולה כי ב-100% מהאתרים שהפעילו רימרקטינג חלה עליה משמעותית ביחס ההמרה ROI.

עוד, ביצענו מחקרי שוק ובחנו שיטות פרסום באמצעות Remarketing בישראל ובעולם. ראינו אין ספור מפרסמים שכבר החלו להשתמש בשיטת הפרסום הפנטסטית הזאת. חלקם באופן די בסיסי ומפרסמים מתקדמים יותר, שעושים שימוש במודעות פרסום כל כך ממוקדות, עד שכמעט ובלתי אפשרי עבור אותו גולש שייחשף למודעות, להמשיך הלאה ולהתעלם מהן.

נדגיש כי גוגל אינה החברה היחידה שמציעה את האפשרות לפרסם באמצעות שיווק מחדש וישנן לפחות עוד 10 חברות שמציעות למפרסמים שיטות פרסום דומות, כגון:

  • Yahoo
  • aol
  • doubleclick
  • simpli.fi
  • bizo

20 טיפים להפעלת קמפיין אפקטיבי בשיטת Remarketing

  • עצבו כמה וכמה באנרים איכותיים ומאירי עיניים שיפנו גולשים לאתר שלכם
  • זכרו כי יש לעצב באנרים שונים מאלה שאתם מפעילים ברשת המדיה של גוגל
  • ככל שהקמפיין שתבנו יהיה ממוקד יותר כך יעלה יחס ההמרה באתר
  • בנו קמפיין ממוקד לפי סוג התוכן שהגולשים מגיעים אליו באתר שלכם
  • באתרי מכירות בנו קמפיין ממוקד לפי השלב בהליך הקניה בו נמצא הגולש
  • הקפידו להפנות את הגולשים ממודעות ובאנרים ספציפיים לעמודי נחיתה נפרדים ומתאימים
  • עקבו אחר המיקומים באתרים השונים שבהם מופיעות המודעות שלכם ובצעו אופטימיזציה
  • ותרו (exclude) על אתרים שאינם ממירים כמו אחרים, זה ישפר את איכות הקמפיין שלכם
  • אל תשכחו לבנות גם מודעות טקסטואליות ולא רק באנרים על מנת שלא לפספס הזדמנויות
  • בנו קמפיינים לשיווק מחדש בהתאם לקטגוריות ולאפשרויות השונות שהאתר שלכם מציע לגולשים
  • זיכרו כי ניתן להפעיל קמפיין Remarketing בעמוד הפייסבוק העסקי וערוץ היוטיוב שלכם
  • התחילו לפרסם עוד היום. צריך לפחות 100 גולשים שונים לפני שהקמפיין יתחיל לפעול

כמה מילים לסיכום

רגע לפני שמפעילים קמפיין רימרקטינג בגוגל Adwords תנו לנו עוד שתי דקות מזמנכם היקר והבינו את הנקודה הבאה: ממש לא משנה איזה סוג מוצר או שירות האתר שלך מציע, כמה גולשים מגיעים אליו או מהי רמת הפעילות המקוונת בתחום שבו האתר עוסק. ישנן דרכים רבות ומגוונת שבאמצעותן ניתן לגייס את כלי הפרסום הפנטסטי הזה לשירותך ובגדול.

החלטנו שלא להכנס בסקירה זאת לפרטים טכניים ולאפשרות התקנתו של קוד רימרקטינג באתר שלך.

רוצה להתייעץ עם המומחים שלנו? חייג/י: 03-5446364


צפו בסרטון ההדרכה (למתחילים) של גוגל:

צפו בסרטון המסביר על שיטות אופטימיזציה לקמפיין שיווק מחדש:


מידע וקריאה נוספת בנושא:

אסטרטגיות לשיווק מחדש באתר התמיכה למפרסמים של גוגל

תאריך: 14/03/2013 18:05    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >