שמעתי שיש לגוגל שיטה חדשה, אלגוריתם חדש שנקרא גוגל פנדה. מה השדרוג בו בעצם לעומת מה שהיה קודם? אשמח לקבל פרטים.
אסתי היקרה
כפי שראית בגוף הודעתך המקורית, תוכלי למצוא את כל ההסברים והמידע בנושא בקישור: פנדה
אם יהיו לך עוד שאלות אחרי הקריאה, אנחנו כאן ונשמח לענות.
מה המשמעות של שמות דומיין מבחינת קידום אתרים? האם יש לזה משמעות? אם אני פותח שם דומיין בעברית יתכן וזה פחות טוב משם באנגלית?
מייק
שם דומיין גנרי יכול לתת לך יתרון חד משמעי בכל הנוגע לאפשרות קידומו של האתר. זאת אומרת שאם אתה רוצה למכור מכוניות, תוכל להסתדר יופי עם דומיינים כמו:
www.cars.co.il
www.car.co.il
כאשר הסיומת הישראלית מיועדת כמובן לקהל יעד ישראלי. מעבר לכך, גם שם דומיין בעברית "מכוניות" יוכל לסייע ולתת לך יתרון בעת קידום האתר למכירת מכוניות. מקווה שעזרתי!
אנחנו חברי מושב עין עירון, התארגנו קבוצתית להקמת אתר שבו לכל בעל עסק קטן בעין עירון יהיה דף. בעיתנו שאנחנו לא מבינים בתחום ולכן אני חוששת שההצעות שאנו מקבלים יקרות ללא הצדקה.
מישהו יכול לומר לי מה הטווח המקובל לפרוייקט שכזה?
אלומה
קשה מאד לתת הצעת מחיר ללא איפיון מדוייק של הצרכים והדרישות שלכם. אני רק יכול לתאר לעצמי שמחיר אמור להתחיל מסביבות 7000-8000 ש"ח ויכול לעלות בכפוף למורכבות העיצוב והדרישות הטכניות שלכם.
חשוב כאשר בונים אתר באמצעות חברה לבניית אתרים, לעבוד בכפוף לאיפיון כתוב ומדוייק.
בהצלחה!
מה דעתכם על החברות השונות שמציעות אחסון אתרים חינם? אני מפעיל כמה אתרים בשביל אדסנס ולא רוצה להשתגע בהוצאות על אחסון ולכן בחרתי לעבוד מול שרת אחסון חינמי. ראיתי שיש כל מיני חברות שמציעות את השירות הזה בישראל ולכן אני רוצה לשאול האם אחסון אתר על שרת חינמי פוגע איך שהוא באפשרויות לקדם אותו בגוגל או שאין עם זה בעיה? חוץ מזה, האם יש למישהו המלצות מנסיון אישי על חברת איחסון אתרים חינם שהשרתים שלה בישראל ולא בארה"ב. תודה לכולם!
אני רק יכול להגיד דבר פשוט: אם אתה כבר מרים אתר אינטרנט וחושב על הנושא ברצינות, תתייחס לאתר ברצינות. למה אתה חושב ששרת אחסון חינמי זה דבר איכותי? למה שמישהו באמת יתן לך שירות שעולה כסף בחינם? הניסיון לחסוך כמה עשרות שקלים בודדים בחודש לא נראה טוב ותאמין לי, גם לא עובד ממש טוב. אם אתה רוצה שהאתר שלך יצליח, תשקיע בשרת אחסון רציני ואיכותי.
תודה גבר - הוספתי אתר שלי. אתה אומר שזה עוזר לקידום של האתר בגוגל?
אני בעל עסק ממוצא ערבי, אך אני גר בישראל. יש לי קהל לקוחות יהודי ומוסלמי, דוברי עברית וערבי ואני רוצה להקים אתר אינטרנט אבל לא בטוח באיזו גישה לנקוט, האם הוא יהיה בשתי השפות, האם להקים אתרים שונים? אשמח לייעוץ בנושא
אם יש לך לקוחות שמדברים שפות שונות (עברית וערבית במקרה הזה) ואתה רוצה להמשיך לטפח אותם ולהשיג לקוחות חדשים, אין כל סיבה שלא לפתוח אתר אינטרנט בשתי שפות ואפילו יותר. זה מיקר בהרבה את הקמת האתר ובטוח שלא יזיק לעסק שלך.
בהצלחה.
אני מתעניין בשיווק באינטרנט וקראתי אצלך באתר על שיווק באינטרנט וזה מעניין אותי. האם תוכל להרחיב בנושא הזה. זה החומר שקראתי. אשמח לעוד כתבות כאלה עם דוגמאות שמסבירות על הדרכים לשווק עסק בשפה אחת או בכמה שפות - באמצעות אתר האינטרנט.
אני בהחלט מסכים עם התשובה של אורן.
אתרים הכתובים בכמה שפות ובכך פונים לכמה קהלי יעד, מהווים תוצאת חיפוש ראויה ביותר וזה נכון כלפי ציבור גדול של גולשים. אתר מקצועי הבנוי בכמה שפות מגדיל את סיכויי ההצלחה שלו להתברג בראש תוצאות החיפוש של גוגל.
מבחינת הגולש:
חשוב שאתה מגיע לאתר שכתוב בעברית (לדוגמא) ולאתר העוסק באותו נושא בדיוק וכתוב בכמה שפות. איזה אתר ירשים אותך יותר? איזה אתר יעשה רושם רציני ומקצועי יותר? יש תשובה אחת נכונה...
הי
רציתי לדעת האם אתם ממליצים לעשות מחקר מילות מפתח באמצעות שימוש בכלים אחרים מלבד הכלי למילות מפתח של אדוורדס ואם כן, באילו עוד כלים שלא עולים כסף מומלץ להשתמש כאשר רוצים לעשות מחקר מקיף אבל רק לאתרים בשפה העברית? חברים שלחו לי כתובות של 2-3 אתרים חינמיים מאד בינוניים לדעתי, שלא ממש נותנים תוצאות טובות לאתרים בעברית. אני די חדש בתחום הקידום ומקווה שתוכלו לעזור לי למצוא כלים מתאימים.
הכל של גוגל אדוורדס הכי טוב והוא חינמי ומדוייק. עובד בעברית ובכל השפות שתרצה ואפשר בהחלט לסמוך עליו. למה להסתבך עם כלים אחרים? אפשר לחשוב מה זה יתן לך בסוף היום....כל המקדמי אתרים עובדים עם הכלי של גוגל בשורה תחתונה.
ממה שהבנתי גוגל לא בדיוק משתמש במילות המפתח של אתר מסויים כדי לקדם אותו. מדוע חשוב לשתול מילות מפתח בעצם עבור כל דף/מאמר וכדומה? יש לכך הסבר או שזה לא ידוע?
לאורך שנים נעשה שימוש בתג מילות מפתח וגוגל הוא לא מנוע היחיד ברשת למרות שהוא בהחלט החשוב מכולם ככל שהדבר נוגע לתנועת גולשים באתרים. לפי הצהרות רשמיות של גוגל לתג מילות המפתח כבר אין הרבה משמעות אם בכלל.
לפי לא מעט ניסויים, אתרים ועמודים שאינם עושים שימוש בתג מילות המפתח לא נפגעים בתוצאות החיפוש. העניין המרכזי שמביא לכך שרבים עדיין משתמשים במילות מפתח הוא מערכות ניהול תוכן, המחייבות את מנהלי האתרים לכלול מילות מפתח בקוד ואם חייבים לעשות את זה, אין סיבה שלא לעשות את זה נכון ובהיגיון. להזיק זה בטוח לא מזיק.
אני עובדת באתר אינטרנט, ובמערכת הניהול מוטמע כלי לעריכת תוכן שנקרא WYSIWYG. הרבה פעמים שאני מזינה תכנים, הם עולים שבורים באתר או עם מרווחים מוזרים וקטעי קוד. מה ניתן לעשות לגבי זה?
היי דנה
האם את כותבת את התוכן ישירות לתוך ממשק הניהול? אם כן, סביר שהבעיה היא בעדכון גרסה של ממשק הניהול. לאחר עדכון הגרסה הבעיות שתארת יעלמו לדעתי.
אם את מעתיקה תוכן מעמודי WORD אל תוך ממשק הניהול, את מעבירה יחד עם התוכן גם קודים של מיקרוספט וורד, וזה מה שיוצר בעיות נראות בהמשך. על מנת לפתור את הבעיה הזאת עשי שימוש ב note pad המוטמעט בכל מחשב עם מערכת הפעלה מסוג windows.
העתיקי את התוכן ממסמך הוורד לתוך פנקס הרשימות / note pad ומשם העבירי אותו למערכת ניהול התוכן של האתר. פנקס הרשימות ינקה את הקודים הלא רצויים. בהצלחה.
מישהו יכול להסביר לי מה זה ''לידים''? ואיך זה קשור לקידום אתרים?
עמית
ברוך בואך לעולם המקוון.
לידים הם פניות של גולשים המגיעות מהאתר. פניות אלה אמורות לשמש את בעל האתר לצורך מימוש מטרותיו, אם זה מכירות, העברת מידע או הורדת תוכנה. ככל שהאתר יעיל יותר כך הוא מייצר יותר לידים / פניות מגולשים. לכן, קידום אתרים עשוי בהחלט להוות גורם חיובי במשוואה.
יש לי שאלה לגבי קידום אתר קטן שיש לי. הבנתי שאם אוכל להוסיף קישורים מאתרים גדולים ומוכרים לגוגל (כמו אתרי חדשות פופולריים) כך שיובילו לאתר שלי- גוגל כנראה ידרג אותו - את האתר שלי, בין הראשונים בתוצאות החיפוש. זה נכון?
בוקר טוב אורית
קישורים מאתרים גדולים לא יזיקו לך כל עוד מנוע החיפוש לא יחשוב שהשגת אותם בעבור כסף או בכל דרך מלאכותית אחרת. אם גוגל גאון כמו שחשבת, אל תזלזלי ביכולות שלו לזהות מניפולציות. כל מה שקורה בניגוד להנחיות של גוגל (מניפולציה של קישורים לדוגמא) עלול לעלות לבעל האתר ביוקר רב. לכן צריך להזהר עם קישורים ולפעול בחוכמה ובהיגיון כמו תמיד.
אשמח לקבל טיפים לכתיבת טייטלים ודיסקריפשיינס טובים עבור דפי אינטרנט. האם ישנה שיטה, תבנית?
בשביל לתת תיאור טוב לעמודים וטייטלים מעולים אסור לעבוד בתבניות. אם מחפשים תבניות, לא מגיעים לתוצאות טובות. צריך לזכור כי הטייטלים ותיאורי העמודים באתר נועדו עבור גולשים ולחשוב על הגולשים. לכל עמוד באתר יש קהל יעד ספציפי מאד, שמתעניין בתוכן המופיע באותו עמוד. הטייטל ותיאור העמוד צריכים לפנות אליו ולהפעיל אותו. לגרום לו להכנס לעמוד.
כמובן שיש חשיבות לשימוש בביטוי המפתח של העמוד בטייטל ובתיאור, אך עדיין, חשוב לזכור את המטרה וליישם אותה. הניסיון, במקרה הזה, הוא המורה הטוב מכולם.
שמתי לב שגוגל מציג לפעמים גם תמונות בין התוצאות הראשונות של חיפוש מסויים? כתוצאה שניה או שלישית. איך הוא יודע מתי לשלוח אותי לתמונות ומתי לא? לפי מה?
שאלה טובה מאד!
גוגל יודע או לפחות מנסה עד כמה שאפשר להעריך מה אנחנו (המחפשים) מעוניינים לראות כאשר אנחנו מחפשים דבר מה. לפעמים הוא מציג תמונות, לפעמים חדשות, לפעמים סרטוני וידאו ולעיתים את כולם יחד + תוצאות חיפוש אורגניות מאתרים שונים. דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא כי המיקום של התוצאות המיוחדות (תמונות, וידאו, חדשות) בין 10 תוצאות החיפוש הסטנדרטיות משתנה, שוב לפי החלטה של גוגל.
גוגל מנסה להעריך על סמך ניסיון מצטבר (והרבה סטטיסטיקה שנאספה לאורך שנים על התנהגות גולשים) מה אנחנו רוצים לראות כאשר אנחנו מחפשים באמצעותו. כאשר נחפש של של זמר/ת כמו "מדונה" לדוגמא, התוצאות יהיו מאד "צבעוניות".
ואם נחפש שם של צייר מפורסם, "ואן גוך" לדוגמא, נראה לא מעט תמונות.
גוגל מנסה להגיש לנו את תוצאות החיפוש בהקשר הגיוני ותוך הקפדה על גיוון הגיוני, "שימצא חן" בעיני רוב הגולשים.
מקווה שעזרתי!
היי, שמתי לב שישנם אתרים רבים, בעיקר אתרים של בעלי עסקים שונים, שכמעט בכל עמוד באתר, התוכן מלא בקישורים. אני מתארת לעצמי שמדובר בשיטת קידום לאתר? איך זה עובד? ריבוי קישורים לא פוגע בתדמית האתר?
מיכל היקרה שלום,
קישורים הם השפה הבינלאומית של רשת האינטרנט. גולשים (ומנועי חיפוש) עוברים מקישור לקישור, מעמוד אחד באתר לעמוד אחר באתר (או באתר אחר) ולמעשה, אבני התשתית והיסודות של רשת האינטרנט הם אותם קישורים שאת רואה בכל אתר שאת מגיעה אליו. לפגוע בתדמית?
אתר שלא יכיל קישורים הנו מראש אתר נטול תדמית שכן איש לא יוכל להגיע אליו ו/או להתמצא בתוכו.
כל העניין הזה של הורדת תמונות מהרשת לא ברור לי. אם אני מוצא תמונות בחיפוש בגוגל, אני יכול לפרסם אותן בפייסבוק או לעשות בהם שימוש אחר? אני הבנתי שבאופן אוטומטי מה
שעולה לרשת הוא פתוח לכל. לא תמיד אתה יכול למצוא את מי שהעלה תמונה ולבקש רשות. אשמח להבהרה בנושא.
סקרן
אנחנו לא ממש אחראיים על זכויות היוצרים ברשת האינטרנט, אבל אם שאלת, נענה: בגדול, אסור בתכלית האיסור לעשות שימוש כלשהו בתמונות שצולמו / צויירו על ידי אחרים, שאחרת תפר זכויות יוצרים ואתה עלול למצוא את עצמך חשוף לתביעה משפטית. צא מנקודת הנחה כי מאחורי כל תמונה שאתה רואה באתר כלשהו או במנוע החיפוש עומד יוצר בעל זכויות.
על מנת להשתמש בתמונות / צילומים של אחרים, יש לקבל את הסכמתם המפורשת לכך - לפני שמשתמשים בתמונות.
מה המשמעות של עדכון תכנים חדשים בגוגל? אם אני מעדכן משהו, תוך כמה זמן גוגל בא וסורק את התוכן שלי?
בוקר טוב
נעשה קצת סדר במושגים: אתה יכול לעדכן תוכן חדש באתר הפרטי שלך ואף רצוי להקפיד ולעשות את זה. אתה לא מעדכן תוכן חדש בגוגל. מנוע החיפוש יגיע לסרוק את האתר שלך תוך ימים, מרגע פרסומו של תוכן חדש ובהמשך אף יציג אותו בתוצאות החיפוש. ככל שתעדכן באתרך יותר ויותר תוכן חדש ומעניין, כך תדירות הסריקה של האתר על ידי מנוע החיפוש תעלה.
האם גוגל מבצע התאמה של מנוע החיפוש למיקום של הגולש?
במידה ואני נמצא בישראל, ככל שיהיו לי יותר קישורים לאתר שלי מאתרים ישראלים אחריםזה יכול לעזור לי בקידומו?
מה יקרה אם אני אשים קישורים אליו מאתרים מחו''ל?
3 שאלות שונות, והתשובות:
1. כן. גוגל מתייחס למיקום הגיאוגרפי של כל מחפש בעת קביעת סדר תוצאות החיפוש.
2. קישורים איכותיים מאתרים ישראלים יעזרו לקדם אתר ישראלי בתוצאות החיפוש.
3. מה יקרה אם תשיג קישורים מחו"ל? אם הם יהיו רלוונטיים לעמודי האתר שלך, תרוויח ולהפך.
האם מישהו יודע מהו אלגוריתם הPR שגוגל משתמש בו?
נעמה
אלגוריתם ה-Page Rank הוא פטנט רשום מאז ספטמבר 2001 של חברת גוגל. ניתן לקרוא באנגלית על פייג'ראנק בעמוד המעולה של וויקיפדיה בנושא, כולל הסברים מתמטיים מפורטים:
http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank
אם הנושא ממש מעניין אותך, אולי תרצי לקרוא מחקר מעניין שנעשה באוניברסיטת וושינגטון בארה"ב בנושא ה-Page Rank.
הלינק לקובץ PDF:
http://homes.cs.washington.edu/~pedrod/papers/nips01b.pdf
לאחר שיחות עם מספר מקדמי אתרים בהתלבטות כיצד לקדם את החברה ברשת, הבנתי שיש משמעות אדירה לוותק האתר. מהי ההשפעה של הותק על כמות הכניסות לאתר? יש דרך לעשות מניפולציה על ותק של אתר מסויים?
מעניין.
ותק הוא פרמטר מעניין ואכן בעל משמעות, אבל הוא לא פרמטר שצריך להדאיג אותך. הרי בכל מקרה, אם אין לך אתר ותיק ויש בתחום בו אתה עוסק אתרים מתחרים בעלי ותק רב שנים, הרי שהפסדת בפרמטר הזה. העובדה שבראש תוצאות החיפוש, במגוון אין סופי של ביטויים, מופיעים אתרים צעירים יותר מאחרים, מאפשרת להסיק מסקנה חד משמעית כי ותק אינו פרמטר עד כדי כך משמעותי. מניפולציה?
תשתדל להוציא את המונח מניפולציה מהלקסיקון שלך, בכלל! בעלי אתרים שמנסים לקצר דרכים ועושים מניפולציות לא מגיעים רחוק. חבל להתחיל לשחק מלוכלך. אין בכך כל יתרון לטווח ארוך.
בשביל להתחיל לצבור ותק, פשוט צריך לבנות אתר ולהתחיל להניע תהליכים. בהצלחה!
איפה הייתם ממליצים להשקיע את מירב המשאבים של הקידום, ביצירת תוכן איכותי או בהשגת קישורים איכותיים?
המטרה מן הסתם לקדם את עמודי האתר בכמה שיותר מילות מפתח שאנשים מחפשים, בשביל להגיע למקום הראשון בגוגל ומשם למקסימום של גולשים. אז תוכן או קישורים - מה יותר חשוב בשביל להתקדם?
משה
תוכן איכותי וקישורים איכותיים הם בהחט 2 פרמטרים חשובים לקידומו של כל אתר, בכל זירה שבה האתר מתחרה. על מנת לייעץ לך איפה להשקיע את עיקר המשאבים שלך, קיים הכרח להכיר את האתר האתר שלך, את היעדים שהצבת לעצמך ולא פחות חשוב, את האתרים המתחרים בך.
אני רוצה להבין מה המשמעות של כותרות H1 H2 וכו'. כלומר ברור לי שיש להן משמעות בגוגל אבל אשמח לפירוט- עד כמה כותרות מומלץ לשים בדף מסויים? האם נושא העמוד צריך להיות מוזכר בכולן או בחלקן? מה ההגיון שעומד מאחורי זה?
היי
ההיגיון שמאחורי חלוקה לכותרות הוא היגיון פשוט. הרבה יותר נח לקרוא תוכן באתר אינטרנט, כאשר התוכן מחולק לפסקאות. על מנת לאפשר לגולשים לסרוק עם העיניים במהירות את התוכן, מיד עם הכנסם לעמוד מסויים, נהוג ולכן רצוי לתת כותרות ענייניות ומעניינות, שיפעילו את הדימיון ויגרו את הגולש להמשיך לקרוא בעמוד. הכותרות, מן הסתם, צריכות להיות קשורות בקשר ישיר לנושא העמוד, אבל זה בהחלט לא אומר שהנושא עצמו צריך לחזור על עצמו בכל כותרת. הכל צריך להיות "נכון" ולפעול לטובת הגולש שמגיע לעמוד.
ההבדל בין H1 לכותרת H2 או H3 הוא בקביעת הירככיה ברורה, כאשר 1 מסמן את הכותרת הראשית ומשם בסדר יורד לפי האותיות. צריך להקפיד לא לעשות שימוש יתר בכותרות ולא לקחת את השימוש בהן למקומות קיצוניים.
קביעת כותרות נכונות מסתכמת בכך שאם הגולש יקרא אותן מיד בהגיעו לעמוד באתר שלך, לפני שהחל בקריאת התוכן, הכותרות יעוררו בו עניין ורצון לקרוא את מה שכתבתם. איך עושים את זה נכון? זה מצריך הרבה ניסיון בעריכת תוכן אינטרנטי והבנת המדיה.
כשאני מעלה תמונות לאתר מסויים, מה המשמעות של תיאור טקסטואלי לתמונת JPG או FLASH באתר? יש איזשהו קוד שצריך לשים מאחורי הקלעים כדי שגוגל ידע להתאים את התמונה לתוצאה מתאימה?
קביעת ALT לתמונה מאפשרת למנועי החיפוש לזהות את התמונה, שהרי מנוע החיפוש לא באמת יודע מה מצויר / מצולם בתמונה. בעת חיפוש תמונות בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, תג ה-ALT הוא זה שמאפשר למעשה את הצגת התמונות למחפשים. תמונה ללא ALT לא תופיע בתוצאות החיפוש כמעט בכל מקרה. שווה בהחלט להקפיד ולהשתמש בתג ה-ALT בעת ניהול האתר והעלאת תמונות אליו. זה מאד אפקטיבי ומשפר את ביצועי האתר.
היי, אני מעוניין להבין איך גוגל בעצם סורק אתרים שונים ויודע להתאים את תוצאות החיפוש בהתאם למיקומך בעולם? אם אכתוב מילה מסויימת למשל באנגלית, במדינות שונות, אקבל תוצאות שונות, לא?
היי חיימון
שאלת שאלה "גדולה" מאד. להסביר את דרך פעולתו של מנוע החיפוש הגדול והפופולארי בעולם בכמה מילים, בפורום, זאת משימה בלתי אפשרית. מנוע החיפוש סורק באופן קבוע את רשת האינטרנט ו"מכיר וזוכר" את כל העמודים בכל האתרים שאותם הוא סורק. כאשר מתבצעת שאילתה של גולש (חיפוש) מנוע החיפוש מדרג את העמודים הרלוונטיים עבור אותה שאילתה, ומציג אותם לגולש בסדר יורד. מהמקום הראשון (שם מופיעה התוצאה הכי רלוונטית) ועד למקום האחרון...
וכן, גוגל מושפע מנתונים אישיים רבים של הגולש / המחפש ובין השאר גם ממיקומו הגיאוגרפי (ה-IP של המחפש מלמד את גוגל איפה נמצא הגולש) וגם משפת החיפוש, שהרי ברור שאם אדם מחפש באנגלית, לא ממש יעזור לו למצוא תוצאות חיפוש בשפה הרסית למשל.