יש לי דומיין בבעלותי ואני רוצה למכור אותו. האם עצם העברת הבעלות יכולה לפגוע בדירוג של האתר?
שלום למומחים, אשמח לעזרה. בניתי בפייסבוק דף מעריצים לתפארת עבור האתר שלי ושלחתי לכל החברים שלי קישור אליו. אני רוצה שגם מי שהגיע לאתר עצמו יראה את הקישור לדף האוהדים בפייסבוק- כיצד עושים זאת?
אורי היקר
פייסבוק מאפשרת לבעלי עמודים להוריד מבחר כלים שאותן ניתן להטמיע באתר בקלות רבה, לצורך שיתוף תוכן ויצירת likeים לתוכן באתר. כנס לעמוד של העסק בפייסבוק ועקוב אחר הפעולות הבאות:
עריכת עמוד - EDIT
משאבים - RESOURCES
Use social plugins
ושם תמצא אפשרויות שיתוף רבות. באמצעות הממשק למפתחים של פייסבוק אפשר בהחלט לפתח עוד מגוון רחב ביותר של כלים חברתיים, לצורך יצירת תקשורת בין הגולשים באתר העסק לבין הפייסבוק ולהפך.
מקווה שעזרתי.
יש לי אתר משלי ואני רוצה לדעת מה נחשב לטייטל טוב? איך אני יודעת מה הכי טוב לכתוב בטייטל בעצם? אני רוצה להכניס תחתו שני נושאים- האם זה יכול לפגע בדירוג העמוד?
היי
טייטל טוב אמור לתת תשובה מסקרנת ומפעילה ולשאילתה שהגולש ביצע לפני חצי שניה במנוע החיפוש של גוגל, והכל בהתחשב בכך שהטייטל מסביר בראש ובראשונה את נושא העמוד שעבורו הוא נקבע. איך קובעים מהו טייטל טוב?
זוהי אחת השאלות המעניינות ביותר מנהלי אתרים והתשובה נעוצה בניסיון והכרות עם קהל הגולשים של כל אתר. אין נוסחה חד משמעית שניתן להציגה לצורך פתרון השאלה ששאלת.
אני מקדמת את האתר שלי בכוחות עצמי אז ממש אודה לעזרתכם - האם אני יכול לשנות טייטלים באתר? או שזה יפגע במיקום של הדפים בגוגל? ולמה בעצם?
שאלה טובה.
והתשובה: הטייטל מייצג את נושא העמוד. נניח כי התוכן בעמוד מדבר על "מכירת שועלים כחולים" והטייטל של העמוד הוא "שועלים כחולים למכירה". אם תשנה את הטייטל ל"כבשים סגולות מעופפות" קיים סיכוי סביר ביותר שאותו עמוד יאבד במהרה את מיקומיו בתוצאות החיפוש עבור הביטוי "שועלים כחולים למכירה" שכן לפי הטייטל החדש, זהו כבר לא נושא העמוד.
מצד שני, אם נניח שוב את אותה הנחה בדיוק והפעם נשנה את הטייטל ל"מבצע למכירת שועלים כחולים עד סוף שנת 2013" קיים סיכוי סביר ביותר שמיקומיו של העמוד בתוצאות החיפוש עבור הביטוי "שועלים כחולים למכירה"לא יפגעו.
מקווה שעזרתי.
מה זה בדיוק מדד אלקסה (Alexa)? לא ממש הצלחתי להבין איך הוא עובד ואיך אני מפעיל אותו לטובתי וקידום האתר בגוגל
ערב טוב
אלקסה היא חברה פרטית שנותנת לכל גולש אפשרות להוריד סרגל כלים שנצמד לדפדפן. סרגל הכלים אוסף מידע לפי נתוני הגלישה של כל אדם שהתקין אותו והמידע מצטבר ומוערך לנתונים סטטיסטיים. סרגל הכלים מציג בעיקר נתונים לגבי כמויות גולשים באתרים, ומדרג אותם לפי מספרים כאשר 1 (גוגל דוט קום) הוא האתר הגדול בעולם לפי הלאקס והמספרים יורדים והולכים. צריך לזכור כי הנתונים של אלקסה מתבססים על סרגלי כלים מותקנים ולכן אין להסתמך על המספרים של אלקסה כעל מספרים מוחלטים. מה שכן, הם בהחלט נותנים אינדיקציה להשוואה בין אתרים.
מקווה שעזרתי להבין מעט יותר.
האם קיים בפייסבוק מדד איכות שיודע לתת העדפה בתוצאות החיפוש לדפים מסויים, או שאין דבר כזה?
אני מניח שהכוונה בשאלה היא לתוצאות החיפוש במנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק ולא במנועי חיפוש חיצוניים. ובכן, התוצאות מדורגות לפי מדד הפופולאריות של העמודים והפרופילים, ביחס לשאילתה של המחפש.
בטח החברים ואולי המקדמים כאן ידעו לענות ולהכריע - איך גוגל מזהה בעצם אתרי ספאם?
היי
יש הרבה מאד הבדלים בין אתרים אמיתיים לאתרי ספאם כהגדרתך, והנה רשימה חלקית:
- ותק דומיין
- כמות התוכן באתר
- פרופיל קישורים נכנסים ויוצאים
- מיקוד נושאי באתר
- איכות התוכן
- התנהגות גולשים באתר
ועוד...
אפשר להגיד שגוגל הוא המומחה מספר אחד בעולם לזיהוי אתרי ספאם. קשה מאד להתחמק מהפילטרים שכל יעודם הוא בזיהוי אתרים כאלה. לאורך הזמן המשימה הופכת קשה יותר ויותר ולפי דעות של מומחים רבים, בעתיד הקרוב לא נמצא אתרים כאלה בתוצאות החיפוש של גוגל בכלל.
בדף האוהדים שפתחתי לעסק שלי בפייסבוק, ישנו טאב שנקרא דיונים (discussions).
מה בדיוק המשמעות של כתיבת תכנים באזור זה והאם הם תורמים לקידום העמוד שלי גם בגוגל וגם בפייסבוק?
המקדם שלי כל הזמן אומר ''יוניקים'' ולא מסביר מה זה... אשמח להסבר. תודה...
פשוט מאד,
יוניקים = מספר גולשים יחודיים.
כל גולש נספר פעם אחת אפילו במידה וחזר לאתר פעמיים או יותר.
בהתייחס לסטטיסטיקה של האתר שלך, יש לכך המון משמעות.
מקווה שעזרתי.
הבנתי שגוגל נותן ציונים לאתרים וכך הם מדורגים לפי סדר. איך אני יכול לדעת מה הציון שגוגל נותן לעמוד שלי? יש דרך כזו?
יש דרך לדעת מה הציון שגוגל נותן לך, בטח.
הציון של כל אחד מעמודי האתר שלך שווה בדיוק למיקום שלו בגוגל. זאת אומרת שאם עמוד מהאתר שלך ממוקם במקום 12 בביטוי "ציון רלוונטיות" לאותו עמוד יש ציון 12 בטיבו. יש 11 עמודי עם ציונים טובים יותר ודי הרבה עמודים עם ציון טוב פחות.
ועכשיו ברצינות רבה יותר,
גוגל אינו חושף את ציוני הרלוונטיות של אתרים ועמודים באתרים. ציון הרלוונטיות הוא זה שקובע את המיקום בגוגל ולא רק שאיש אינו יודע מהו ציון הרלוונטיות, אנחנו אפילו לא יודעים לפי איזה סולם נמדד הציון והאם המדובר במדרג ציונים שבין 0-10 או בין 1-100 אבל זה לא באמת משנה שום דבר.
בשביל להתקדם צריך לשפר את הציון של העמוד שרוצים לקדם, על מנת שיהיה יותר טוב מכל שאר העמודים שמופיעים מעליו בדרוג של גוגל, ואז מגיעים למקום הראשון עם הציון הכי גבוה. פשוט לא?
מה יכולה להיות הסיבה?
ב-21 לחודש דצמבר היה עדכון של אלגוריתם פנדה תבדוק אם הנפילה של האתר היתה בלילה של ה-21 לחודש ואם כן, יש לך תשובה די וודאית לסיבה לכך שמצאת את עצמך בעמוד 5. האם כל עמודי האתר נפלו או שרק ביטוי אחד או שניים? תן עוד מידע.
כמה שנקבל יותר מידע מאנשים שחוו נפילות בגוגל, כך נגיבר את הסיכויים שלנו להבין מה גרם לנפילות, וזה יכול לעזור להמון בעלי אתרים אחרים שמחפשים תשובות.
היי הדסון
יכולות להיות יותר מכמה סיבות, פנימיות באת ראו חיצוניות לו, שיביאו לנפילה מעמוד התוצאות הראשון בגוגל לעמוד התוצאות החמישי. קשה מאד לבדוק ולהעריך את מצבו של "החולה" מבלי להכיר אותו.
אם אינך רוצה למסור את כתובת האתר, תוכל לענות על השאלות הבאות שיעזרו לעשות דיאגנוזה עיוורת ואולי יתנו לך כיוון:
האם הנפילה היתה הדרגתית או מיידית?
באיזה תאריך מדוייק החלה / ארעה הנפילה?
מה היו הפעולות האחרונות שביצעת באתר לפני שהחל להדרדר?
האם באתר פועלת תוכנת סטטיסטיקה / דיאגנוסטיקה?
תן תשובות ומידע נוסף, והכי טוב את כתובת האתר, ונעזור לך לצאת מהבוץ ולשחזר מיקומים.
מה משמעות המושג ''הפצצת גוגל''? יצא לי לשמוע כמה פעמים לאחרונה...
דורון
אם תחפש בגוגל את המונח תמצא הסברים לא רעים בכלל. בגדול, המדובר על יצירת כמות עצומה של קישורים המפנים לעמוד כלשהו, מביטוי אנקור מסויים, במטרה לגרום לאותו עמוד להמריא לראש תוצאות החיפוש.
ככל שעובר הזמן ואלגוריתם החיפוש של גוגל משתכלל, האפשרות להפציץ את גוגל הופכת להיות קשה יותר ויותר.
ראיתי שהאתר של אקטיביטק ממש נעלם מגוגל בחיפוש קידום אתרים, אחרי שהם היו בעבר בעמוד הראשון בגוגל המון שנים. מישהו יודע מה קורה עם החברה הזאת? הם עוד עובדים? ראיתי שהאתר שלהם עדיין עובד ומאונדקס, אבל לא עולה בתוצאות של גוגל עד עמוד 10 ... אחרי זה כבר התייאשתי... מישהו יודע מה זז איתם?
היית בחו"ל או משהו כזה? כבר הרבה חודשים האתר של אקטיביטק לא בעמוד הראשון של גוגל בחיפוש קידום אתרים. אם אני לא טועה ראיתי אותם עולים בכמה חיפושים ולפי דעתי עכשיו יש להם 2 אתרים. אולי הם מנסים לקדם דומיין חדש במקום לבזבז זמן על הישן שלא הצליחו להוציא מהעונש. זה יכול להיות די חכם לדעתי.
actvtec.co.il
actv-tec.co.il
לי נראה שהם בכלל עבור להתבסס על המכללה ללימודי אדוורדס שפתחו והרבה פחות מתבססים על קידום אתרים, כי אין דרך להביא לקוחות לקידום אם האתר שלך לא ממוקם בגוגל ובהנחה שלא ראיתי מודעות אדוורדס שלהם בנושא הקידום. ממה שרואים באתר שלהם, עיקר ההשקעה שלהם בפרסום בגוגל ולא בקידום....
בוקר טוב
אני רוצה ללמוד על רשתות חברתיות ועל הדרך שניתן להשתמש בהן לצרכים עסקיים. בארץ כולם מדברים כל הזמן רק על פייסבוק ומעט מאד על רשתות אחרות. אני רוצה להכיר 5-6 לפחות ולעומק. אתם יכולים לתת לי המלצה על קורס רשתות חברתיות מומלץ? איפה אפשר ללמוד את התחום של המדיה החברתית?
הי
ראיתי כמה מודעות בפורומים שעוסקים בקידום אתרים, של אדם בשם עופר שקרון שמציע לכתוב ולהפיץ מאמרים ב-200 אתרים, כולל קישורים לאתר שלי, והכל בעלות של 35 ש"ח למאמר. הוא מספר ומדגים איך השיטה הזאת מעולה לקידום אתרים ואיך הוא מצליח לקדם כל מיני ביטויים תחרותיים למקומות גבוהים בגוגל.
רציתי לשאול אם אתם מכירים את הבחור הזה עופר שקרון?
האם לדעתכם השיטה הזאת יעילה לקידום אתר?
אם אני מחשבת נכון אני יכולה לחסוך הרבה כסף בהשוואה בין השיטה שלו לבין תשלום חודשי לחברת קידום אתרים + כתיבת תוכן. מה דעתכם?
גיתית
את שמו של עופר שקרון אנחנו מכירים כן. אך אין כל סיבה לעסוק בשמו ובגופו של אדם. הרבה יותר מעניין לעסוק בגופו של עניין. אני יכול להבטיח לך ולכל מי שרוכש מאמרים ב-35 ש"ח ומפיץ אותם במאות אתרי בכאילו, שהדרך למקום האחרון בתוצאות החיפוש של גוגל קרוב מאד. אני חושב שהפעולה הזאת עוברת על הרבה יותר מדי כללים שגוגל קבעה (ראי: הכללים למנהלי אתרים) והסיכוי שפעולת הפצת תוכן באיכות ירודה, במאות אתרי וורדפרס, ללא פיקוח וללא אבחנה תעבור בשתיקה אלגוריתמית - אפסי.
אין בכלל ספק כי איכות הקישורים שבעל האתר "המפיץ" ישיג מהפצה עיוורת של תוכן באיכות ירודה קרוב לאפס אם לא שלילי. הפעולה של הפצת תוכן / מאמרים שאיכות ירודה והשגת קישורים ממנו היא בדיוק הפעולה שעדכוני האלגוריתם האחרונים של גוגל ביקשו למנוע והענישו לא מעט אתרים שהלכו בדרך הזאת.
בקיצור, הבהרתי את דעתי ומחשבותי של הרעיון. אני לא הייתי הולך בדרך הזאת ואיני יכול להמליץ לאף מנהל אתר לבחור בה. שומר נפשו ירחק.
למרות שקראתי בגוגל לא ממש הצלחתי להבין, מה ההבדל בין מילות מפתח לתגיות?
גלשתי באתר שנבנה לחברה שלי ונתקלתי בקובץ שנקרא קובץ Robots.txt, מה המשמעות שלו??
רואה חשבון נכבד,
קובץ זה מכיל הנחיות ל"רובוטים" או ה"זחלנים" של מנועי החיפוש שמגיעים לסרוק את התוכן המעניין שבאתר שלך. הקובץ נועד אך ורק עבורם ויכול להכיל סוגים שונים ומגוונים של מידע.
בוקר טוב
אני מנהל אתר ומקדם אותו בתחום די תחרותי. אחד המתחרים בתחום שלי, גם בעלים של אתר, עובר על הכללים של גוגל למנהלי אתרים ועושה קידום שחור. רציתי לדעת אם לדעתכם כדאי לי להתלונן עליו בגוגל והאם יש מצב שתלונה על אותו בעל אתר יכולה להוביל לפגיעה בי באיזה שהיא צורה? מה דעתכם?
וובמסטר יקר
אין כל סיבה שאתה תפגע מכך שתדווח לגוגל על אתר אחר שעובר על הכללים למנהלי אתרים, אלא אם גם אתה עצמך נוהג לעגל פינות ולהתגמש לפי בחירתך, מול ההנחיות למנהלי אתרים - אבל במצב כזה גם אם לא תדווח לגוגל על אתר אחר, אתה עלול למצוא את אתרך ניזוק.
בהחלט מומלץ לא להסתבך עם הפרות תקנון וכללים של גוגל, אם רוצים להתקדם למעלה בתוצאות החיפוש ולא בכיוון ההפוך.
בהצלחה!
בניתי דף מעריצים בפייסבוק עבור האתר שלי, הדף קיבל כתובת אוטומטית מסוימת בתרגום עילג על ידי פייסבוק, האם יש לי דרך לשנות URL זה?
כן בהחלט. לאחר שתקבל כמות קבועה ומינימאלית של LIKEים לעמוד פייסבוק שלך, תפתח בפניך האפשרות לשנות את כתובת ה-URL של עמוד המעריצים שלך. אל תדאג.
יש לי עסק שאני רוצה לקדם בפייסבוק, האם כדאי לפתוח לו קבוצה או דף מעריצים? מה ההבדל בין השניים?
קיפוד
פתח עמוד מעריצים. ההבדל הגדול הוא השליטה בעמוד. בעמוד קהילתי, פייסבוק יכולה לקחת לרשותה את ניהול העמוד ואילו עמוד מעריצים נשאר תמיד בניהולו של מי שפתח אותו, לפחות כל עוד עומדים בכללים של פייסבוק.
יש לי אתר וברצוני לקדם אותו בעיקר בגוגל, נאמר לי שכדאי שיהיו לי כמה שיותר קישורים בתוך האתר.
במילים אחרות- כל המרבה הרי הוא משובח או שכל המוסיף גורע? האם יש שיטה מסוימת?
בוקר טוב צבי
הכל צריך להיות בגבולות הטעם הטוב. אם אתה רוצה לבנות אתר ולהצליח לקדם אותו ולזכות בתנועת גולשים, אתה צריך לבנות אתר שיהווה אלטרנטיבה טובה בתחום העיסוק שלך. האתר שלך צריך להתמקד בטובתו של הגולש ומכאן שעליך לעשות הכל על מנת לשפר את חוויית הגלישה והשהייה באתר שלך, ובין השאר גם לבנות מערך קישורים פנימיים יעיל שינתב את הגולשים בין עמודי האתר שלך בקלות ובצורה ברורה. בכל פעם שתתקל בשאלה לגבי כמויות וכללים (ובכלל) ובהנחה שאינך מומחה קידום אתרים, אני ממליץ לעצור ולחשוב בהגיון:
האם הפעולה שאני מבצע נועדה עבור הגולשים באתר? האם הפעולה שאני עומד לבצע תסייע לגולשים באתר?
אם ענית בחיוב ובכנות לשאלות הנ"ל, אתה בכיוון הנכון ועובד לטובת הגולשים. אם יש התלבטות לגבי ההתנהלות בעת הקמת האתר, בכל הונגע למתן מענה כנה לשאלות הנ"ל, כנראה שכדאי לוותר את הפעולות שלא נועדו לטובתם של הגולשים...
מקווה שעזרתי.
אני מתלבט אם לשפר את הפוטר של האתר שלי ולהכניס לשם הרבה קישורים, יש לזה משמעות מבחינת גוגל ומבחינת המשתמשים? יכול להיות שזה יועיל למשתמשים לנווט גם דרכו? או שלא כדאי להתעסק עם זה?
בוקר טוב סביון
בדרך כלל כאשר יש התלבטות לגבי תיקון חלק כלשהו באתרך, סביר שאותו חלק באתר דורש טיפול והתייחסות. לפוטר יש לא מעט משמעות ולכל מנהל אתר קיימת האפשרות לעשות בפוטר שימוש מושכל, ממש כמו זה שציינת בשאלתך ובדרכים נוספות. אני בהחלט ממליץ לך לבדוק את האפשרות להכניס שיפורים בפוטר, גם מבלי שראיתי את אתרך.
בהצלחה ושבוע טוב!
אני מעוניינת להשקיע את התקציב של קידום האתר שלי על ידי קישורים ממומנים. איך זה עובד? איך אני קונה קישורים כאלה? תודה על העזרה!
היי שירה
יש 2 דרכים עיקריות שיכולות לאפשר לך לפרסם קישורים ממוממנים, באמצעות מנוע החיפוש של גוגל ומערכת הפרסום אדוורדס ו/או באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.
בגוגל הפרסום הוא על בסיס תשלום לפי הקלקה (לרוב) ואת יכולה לרכוש מילים וביטויים שיפעילו מודעת פרסום טקסטואלית / באנר, שלחיצה עליהם יפנו לאתר שלך. יש המון מדריכים לפרסום באדוורדס, בין השאר אצלנו באתר.
הפרסום בפייסבוק גם הוא בתשלום פר הקלקה, וברשת של פייסבוק את יכול לפלח את קהל היעד ולהחליט מי מבין הגולשים בפייסבוק יראו את המודעות שלך. גם לצורך כך ישנם לא מעט מדריכים שמסבירים בדיוק איך להתחיל ולהשתפר בפרסום.
אם תרצי, תמיד תוכלי לפנות לחברה מקצועית שתעשה את מלאכת הפרסום עבורך. מניסיון שלנו, זה מאד משתלם לטווח אורך.
בהצלחה.
קישורים שיוצאים מעמוד הבית לעמודים פנימיים יכולים להזיק לי באיזשהו אופן?
למה שקישורים כאלה יזיקו לך? בכל אתר בעולם יוצאים מדף הבית קישורים שמפנים לעמודים נוספים באתר. בכל אתר שיש בו תפריט הקישורים בתפריט יוצאים גם מדף הבית ומפנים לעמודי פנימיים. הדבר הכי טבעי בעולם הוא להפנות את הגולשים שמגיעים לדף הבית לכל העמודים הפנימיים באתר, שמסבירים את כל שאר הנושאים שהאתר עוסק בהם. הרי ברור שלא כל המידע שבאתר מופיע בדף הבית. בקיצור ולעניין, לא רק שהתשובה לשאלתך שלילית, אתה חייב להקפיד ולנתב את הגולשים שמגיעים לדף הבית, ממנו אל עמודי נחיתה חשובים אחרים שלך באתר. ככה פועל כל אתר מצליח.
שלומי
בן צודק לחלוטין. כל אתר שאני יכול להעלות על דעתי מכיל קישורים מדף הבית לעמודים פנימיים ולהפך. מהעמודים הפנימיים לדף הבית. לא מכיר דרך טובה יותר לבנות אתרים.
במשך הרבה זמן החומרים באתר היו ברמה די ירודה. אני מתכוון לתכנים. האם יש טעם להעלות תכנים חדשים איכותיים או ''לזרוק'' את האתר ולהקים חדש?
מתי
אתה נמצא בסירה אחת עם עוד בעלי אתרים רבים אחרים. אין כל צורך להלחץ. בכלל, גם באתרים שבהם התוכן הכתוב בן 5-6-7 שנים, הגיע הזמן לשדרג ולחדש. אין צורך לזרוק שום דבר, ניתן פשוט לכתוב מחדש תוכן מקורי ומעניין, בנושאים שבהם העסק שלך עוסק. פשוט החלף (תוכן) ישן בחדש.
ברור שהמטרה שלך צריכה להיות לשדרג את התוכן הקיים. לא שמעתי על מישהו שזורק אתר...אלא אם האתר חטף עונש מגוגל / עף מהאינדקס על הפרת הכללים למנהלי אתרים. שדרג שדרג