מיתוג מקצועי לעורכי דין באינטרנט: הכלי הטוב ביותר לסגירת עסקאות!
רוצה ליהנות ממיתוג מקצועי, שישפר את יחסי ההמרה שלך באופן דרסטי ויעזור לך להרחיב את מעגל הלקוחות לאורך זמן? זאת הדרך לעשות את זה נכון בכל תחום משפטי...
מיתוג מקצועי לעורכי דין באינטרנט: הכלי הטוב ביותר לסגירת עסקאות!



03-5446364



מעבר לקלישאות הרגילות: מיתוג עורכי דין באינטרנט

Hebrew

עורכי דין שרוצים להתקדם ולהצליח, מבינים שעל מנת ליהנות מפניות חדשות ולהגדיל את מעגל הלקוחות הקיים, הם מוכרחים לבסס נוכחות אינטרנטית חזקה וחיובית לאורך זמן. במילים אחרות - להשקיע במיתוג מקצועי של המשרד שלהם.

מובן שברירת המחדל התבניתית של כל עורך דין היא להוציא מינימום ולקבל מקסימום, אבל כשמדובר על פרסום וקידום באינטרנט לעורכי דין, זה פשוט לא עובד ככה. בין אם אתה עורך דין חדש, או לפחות חדש באינטרנט ובין אם עד היום לא הצלחת להתבלט, המצב הוא שנכון לעכשיו אף אחד לא מכיר אותך ברחבי הרשת.

בהתחשב בעובדה שמסביבך יש עוד אלפי עורכי דין מתחרים, טובים לפחות כמוך, שמשקיעים זמן וכסף על מיתוג, אתה לא יכול להרשות לעצמך לוותר על מיתוג מקצועי של המשרד שלך.

בשנת 2020 הכרישים הגדולים כבר יודעים שהמשמעות האמיתית של מיתוג עורכי דין היא לצאת מהשבלונות המוכרות של צבע, שם או סלוגן שקופירייטר כתב ולשים דגש על מיתוג בראייה כוללת. זה אומר להבין מי אתה, מהם תחומי המומחיות שלך, איזה שירות אתה מעוניין למכור, בפני איזה קהל יעד ובעיקר - מה אתה רוצה שיעבור לאנשים בראש כשהם שומעים את השם שלך.

איך אפשר להתמודד מול עורכי דין וותיקים?

אחת הטענות המרכזיות שעולות כשמדברים על מיתוג עורכי דין באינטרנט, היא שלעורכי דין שכבר צברו וותק וביססו נוכחות ברשת יש יתרון ואין ספק שעל הנתון הזה אי אפשר להתווכח. השאלה היא איך אפשר בכל זאת להתמודד מול הוותיקים ולהצליח למתג את עצמך חכם בין כל אותם עורכי דין שכבר מפרסמים בדיגיטל במשך שנים.

בין אם אתה חדש ובין אתה כבר בפנים אבל מדשדש ומרגיש שאולי אתה צריך שינוי מיתוגי, עליך להבין שכל עורכי הדין מתחרים על אותם שטחי פרסום. יש עשרות עורכי דין רק בתחום העיסוק המשפטי שלך ומכיוון שכולם מתחרים על אותו קהל יעד ומפרסמים באותן זירות בתקציב דומה פחות או יותר (למעט משרדי עורכי דין ענקיים), הדרך הכי אפקטיבית להתקדם היא להשקיע במיתוג ובידול, כבר מהרגע הראשון.

זאת כדי שבעוד שנתיים או שלוש, כשאנשים ידברו על תחום העיסוק המשפטי שלך, לפחות בקרב הקולגות, השם שלך ו/או של המשרד שלך מיד יעלה.

1. פילוח קהל יעד ומיקוד:

ההשקעה במיתוג חייבת להיות עקבית והיא כוללת מספר שלבים. אחרי שהבנת מי אתה ומה המטרות והצרכים של משרד עורכי הדין שלך, עליך להבין מי קהל היעד שאליו אתה רוצה לפנות ולפלח אותם לפי קבוצות, בהתאם לגיל, מין, השכלה, תחביבים, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין וכיוצא בזה.

רק אחרי שתבין אל מי אתה פונה תוכל לבחור אילו מסרים יתאימו לכל קבוצה ולמצוא את הדרך הטובה ביותר ליצור אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך. כלומר, למצוא את השפה הנכונה בכל אפיק פרסום, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה טקסטואלית, שבה תוכל לדבר אל הגולשים ולגעת בהם במקומות הרגישים, אלו שיניעו אותם לפעולה ויגרמו להם לפנות.

היכרות עם קהל היעד תעזור לך להבין באיזה צמתי מידע הלקוחות הפוטנציאליים שלך שוהים ולבסס שם נוכחות חיובית - לפרסם כתבות תדמית עם תוכן משפטי עשיר ורלוונטי, להגיב בפורומים מקצועיים וכך הלאה.

השילוב בין מסרים נכונים לשפה מתאימה מהווה את אחד המפתחות המרכזיים למיתוג מוצלח של עורכי דין. הסיבה נעוצה בכך שגולשים אשר מחפשים שירותים משפטיים, לא משנה באיזה תחום, יבחרו בסופו של יום בעורך דין א' ולא בעורך דין ב', על סמך הדרך שבה הוא מיתג את עצמו והרושם שהוא השאיר עליהם.

נניח שאתה עורך דין שמתעסק בתחום הרשלנות הרפואית והעלית קמפיין על רשלנות של רופאי נשים בפייסבוק ובמודעה שלך יש טעות וחלק ממנה נכתב בלשון זכר, בהכרח הפסדת הרבה מאוד פונות פוטנציאליות. אלו ירגישו שהפרסום שלך טכני, קר ולא רלוונטי עבורן וכך יצא ששילמת על חשיפות שלא הניבו תוצאות בפועל.

דוגמא נוספת היא אם אתה עורך דין שמתעסק בדיני עבודה והעלית באנר פרסומי בפורטל גדול שמזמין נפגעי תאונות עבודה לפנות אליך ובתמונה בבאנר רואים אדם שמחייך. גם כאן הפרסום כנראה לא יעבוד, שהרי מי שנפגע בתאונת עבודה ויראה פרסום מחויך, ירגיש במקרה הטוב שהפרסום לא נוגע אליו ובמקרה הרע, שעורך הדין שפרסם את המודעה מזלזל בו ובתאונה שלו.

עורכי דין שצברו וותק ברשת, יודעים ליזהר מהטעויות האלה ונמנעים מיצירת תדמית עסקית שלילית למשרד שלהם (!)

התשובה לשאלה מה חושבים עליך ברשת קריטית עבור המיתוג שלך כעורך דין. אנשים שמגיעים לאתר שלך, עוקבים בדף העסקי, כאלו שנחשפים לפרסומים או קוראים חוות דעת אודותיך - הדעה של כולם משנה והיא משפיעה על המיתוג שלך כעורך דין בהווה ובעתיד. אם תצליח למתג את עצמך נכון בפלטפורמות השונות ולהצטייר בעיני אותם גולשים כמומחה, אחד שיש לו את הידע והניסיון המשפטי הדרושים על מנת לתת מענה אולטימטיבי לכל השאלות שמעסיקות אותם, גדלים הסיכויים שהם יבחרו לפנות אליך ולא אל המתחרים.

2. בנייה של אתר איכותי:

כאשר גולשים מחפשים את השם שלך או לחלופין את תחום העיסוק שלך במנוע החיפוש של גוגל, הדבר הראשון שהם יגיעו אליו זה האתר שלך. בניית אתר ברמה גבוהה והקפדה על כללי ה-SEO תאפשר לשפר את מיקומך בין תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, להתבלט בין כל עורכי הדין הוותיקים והחדשים שמפרסמים את עצמם בתחומך וכפועל יוצא, למתג את משרד עורכי הדין שלך בצורה מקצועית וטובה.

הבית הדיגיטלי הוא הפנים של המשרד. על כן, אתה חייב לשמור על שפה עיצובית וטקסטואלית אחידה בהתאם למסרים שאתה רוצה להעביר, לוגו מושך, תוכן עשיר והוליסטי, ממשק משתמש (UI) נוח, חוויית משתמש (UX) טובה, עמודי נחיתה מעולים, שרת אחסון חזק ואמין ורספונסיביות.

למשל, כשגולשים מחפשים בגוגל או בפייסבוק את הביטויים "עורך דין עבירות מס", "עורך דין פלילי לקטינים" או "ייעוץ משפטי לנפגעי תאונות עבודה" הם נחשפים למאות ולעיתים אלפי שמות של עורכי דין.

אם תבנה נכון את האתר, לא רק שהשם שלך יופיע במקום גבוה בין יתר האתרים של המתחרים, אלא שגולשים שיכנסו אליו ירצו להישאר ובתקווה גם ליצור אינטראקציה ולקבוע פגישה לקבלת ייעוץ וליווי משפטי. לעומת זאת, אתר חובבני עלול לעשות בדיוק ההפך ולגרום לך להפסיד לקוחות וכסף.

ניקח לדוגמא גולש שחיפש בטאבלט שלו שירותים משפטיים בתחום של עבירות מס הכנסה והגיע לאתר שהוא לא רספונסיבי, כלומר לא מותאם לכלל סוגי המסכים. המשמעות היא שאותו גולש, שכבר עבר דרך עד לנקודה שבה הוא בחר להיכנס לאתר שלך, לא יוכל לקבל את המידע שאתה רצית להעביר - כי התוכן לא יהיה קריא או כי העיצוב יעלה על הטקסט וכך יקרה שהוא פשוט יעזוב את האתר שלך. מדובר בפגיעה אדירה בשם שלך ובמיתוג ופספוס של לקוח פוטנציאלי.

3. בחירה נכונה באפיקי הפרסום:

בין אם אתה עורך דין מתחיל ובין אם כבר התחלת לבסס נוכחות באינטרנט, מלבד השקעה בקידום אורגני, כחלק מהמיתוג של משרד עורכי הדין שלך, עליך להשקיע גם בפרסום ממומן. למה? כי זה מה שכל עורכי הדין עושים ואם לא תפרסם, פשוט תיעלם בין המתחרים וחבל.

כדי להצליח להשיג פניות חדשות ולהתבלט בין כל עורכי הדין שמציעים את שירותיהם בדיגיטל, אתה חייב לשחק לפי חוקי התחרות ובתחרות על ליבם של הגולשים, הכרישים הגדולים משקיעים תקציבים לא מבוטלים על פרסום הפרקטיקה המשפטית שלהם באינטרנט.

מה שכן, לפני שתמהר להשקיע סכומי עתק על פרסום, כדאי שתתכנן אסטרטגיית פרסום ומה טוב אם התכנון הזה ייעשה עם אנשי מקצוע מנוסים בפרסום עורכי דין באינטרנט, שינהלו עבורך את השיווק הדיגיטלי של משרד עורכי הדין, כמובן, בהתאם לכללי הפרסום באינטרנט לעורכי דין ולכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין.

הפרסום חייב להיות אמין וקוהרנטי, שזה אומר לא להבטיח בפרסום מה שאתה לא יכול לקיים. כמו כן, עליך להקפיד על שפה ויזואלית וטקסטואלית אחידה, שמתכתבת עם המיתוג שלך באתר וביתר הפלטפורמות האינטרנטיות שבהן השם שלך מופיע ולוודא שהפרסומים בחוץ אכן מובילים לעמודי נחיתה רלוונטיים.

כדאי שתבחן טוב-טוב באיזה אפיקים כדאי לך לפרסם, איזה תוכן לפרסם, כמה לפרסם וכמה כסף להשקיע. מוטב לא לזרוק את כל הביצים בסל אחד, אלא לפזר את התקציב במספר קמפיינים שונים, לעקוב, לנתר תוצאות ובהתאמה לצמצמם, להקפיא או לחלופין להגדיל את התקציב ולבצע שינויים על מנת לשפר את החזרי ההשקעה שלך, ROI.

בנוסף ובהנחה שתקציב הפרסום שלך הוא לא בלתי מוגבל, ככל שהמטרות והצרכים שלך יהיו ממוקדים וברורים יותר מראש, כך ייטב, הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה פיננסית. המיקוד האמור רלוונטי הן כשמדובר על ניהול שוטף של האתר, הן כשמדובר על תחזוקה של דף עסקי בפייסבוק ובמיוחד כשמדובר על פרסום ממומן בפלטפורמות הדיגיטליות השונות.

השילוב בין תחרות גדולה לזה שיש מי שמוכן לשלם עליה, גורמת לכך שפרסום עורכי דין בדיגיטל זה עסק יקר. מנגד, פרסום ממוקד לעורכי דין בהכרח עולה פחות וממיר יותר והסיבה לכך היא שהשקעה באפיקים הגיוניים רווחית יותר.

ניקח דוגמא עורך דין שעוסק בהיטלי השבחה והמשרד שלו ממוקם ברחובות. אם אותו עורך דין ירצה לפרסם תחת הביטוי התחרותי "עורך דין היטלי השבחה", סביר שהפרסום יהיה יקר מאוד עבורו והתוצאות, לאו דווקא משתלמות. לעומת זאת, אם הוא יבחר להתמקד ולפרסם תחת הביטוי הספציפי "עורך דין להקטנת היטלי השבחה" או "עורך דין היטלי השבחה ברחובות", רוב הסיכויים שהוא ישלם פחות פר ליד ויקבל הרבה יותר פניות איכותיות.

התשובה לשאלה איך אתה או לייתר דיוק, איך משרד עורכי הדין שלך נראה בפרסום בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב, באתרים מקצועיים, בפורטלים וביתר הזירות הדיגיטליות שבהן הלקוחות הפוטנציאליים שוהים, מהווה גורם מכריע במיתוג - עובד או לא עובד.

מיתוג מקצועי משנה את יחסי ההמרה

ובהמשך ישיר לעניין הפרסום, הניסיון מלמד שמיתוג חכם של עורכי דין משנה יחסי המרה ואם לא חשבת על זה עד היום, כנראה שאתה זורק את הכסף שלך לפח. לפני שתמהר להשקיע את התקציב שלך על הקמת אתר, ניהול עמוד עסקי בפייסבוק, תשלום לכותבי תוכן וקניית שטחי פרסום לטובת קידום כתבות תדמית בדיגיטל, כדאי מאוד שתעצור.

עליך להבין איך לבנות את הטכניקה המושלמת בכל אחד מהענפים האמורים ולקחת בחשבון שבלי מיתוג מקצועי וקוהרנטי, לא תצליח להשיג לידים ותוצאות איכותיות, עם החזרי השקעה רווחיים. סביר להניח שכל עורכי הדין שמפרסמים יקבלו בסוף פניות, מי יותר ומי פחות, אבל אלו שישקיעו בעיצוב, בקופירייטינג ולמעשה במיתוג, בוודאות יצליחו יותר.

רוב האנשים שמחפשים באינטרנט שירותים משפטיים עושים סקר שוק, מחפשים את השם של עורך הדין בגוגל ובפייסבוק, מרימים טלפון והולכים לפגישות. לקוח פוטנציאלי שהיה אצל שניים או שלושה עורכי דין וחושב במי לבחור, יקבל את ההחלטה על סמך מה שנשאר לו מכל עורך דין מהרגע שהוא התחיל את הבדיקה ברשת ועד שהוא ניהל את הדיאלוג פנים מול פנים והגיע לרגע שבו הוא בוחר לסגור סופית ליווי משפטי עם עורך דין אחד.

אתה צריך לחשוב על עצמך ועל משרד עורכי הדין שלך כמותג. המותג שאתה יוצר משפר את יחס ההמרה ואם המותג של המתחרה שלך אובייקטיבית יותר חזק משלך, אתה מפסיד לקוח שיכול היה להיות שלך.

למה עדיף לפנות אל מומחים למיתוג עו"ד?

במבחן התוצאה, מיתוג מקצועי לעורכי דין ונוכחות אינטרנטית מרשימה בונים פרקטיקה משפטית מצליחה לאורך שנים. עורך דין שרוצה ליהנות ממיתוג אפקטיבי חייב להיות אדפטיבי, להתעדכן בהוראות החוק ובפסיקה העדכנית בתחומו, להתאים את עצמו לשינויים שקורים, הן מבחינה משפטית והן מבחינה טכנולוגית ולעדכן את הגולשים באותן תמורות.

בשורה התחתונה, מיתוג טוב יכול לעשות פלאים ומאידך, מסרים מבולבלים לא רק שלא יחזקו אותך כעורך דין מומחה, אלא להפך. הזירה המשפטית באינטרנט דורשת היכרות מעמיקה עם עולם המשפט וכדי למתג משרד עורכי דין באינטרנט בצורה אפקטיבית, לא מספיק רק להבין בקידום אתרים ופרסום, אלא חייבים להיות מומחים בניהול תדמית ומיתוג לעורכי דין.

אנו בחברת SEOweb מומחים בקידום אתרים, פרסום באינטרנט וניהול תדמית עבור עורכי דין כבר מעל 19 שנים.

אנו מציעים לך להיפגש, להתרשם מעבודות שלנו ולשוחח עם עשרות עורכי דין שעובדים איתנו ולא מהססים לשתף עם עורכי דין אחרים את ההצלחה שלהם. זאת כדי שגם אתה תוכל ליהנות ממיתוג מקצועי, שישפר את יחסי ההמרה שלך באופן דרסטי ויעזור לך להרחיב את מעגל הלקוחות לאורך זמן.

רוצה לדעת יותר? פנה/י עכשיו לשיחת ייעוץ ללא התחייבות!

תאריך: 26/08/2020 17:55    מחבר:


רוצה לדעת יותר? פנה אלינו כבר עכשיו >