האם לגוגל משנה אם שם העמוד הוא בעברית או אנגלית בהתייחס למנוע החיפוש בו הוא מקודם? (כלומר האם שם אנגלי בגוגל קום יקבל תעדוף?)
שומרת
אין ספק כי לכתובת ה-URL של עמוד מסויים קיימת חשיבות לא מועטה במחינת מנועי החיפוש הגולשים. מאחר וגוגל מדגיש ב BOLD את מילות המפתח שהגולש מחפש, הרי שאם בכתובת ה-URL יופיעו מילות המפתח בשפת החיפוש, הן יודגשו ויבלטו לעיני הגולשים. מכן שרצוי להשתמש בכתובות העמודים בשפה שאותה הגולשים / קהל היעד מדבר...
מקווה שעזרתי.
איך אני מיידע את מנוע החיפוש שהעברתי עמודים קיימים לאתר חדש? האם להוריד את העמודים הנוכחיים לפני או אחרי שאני מעלה אותם באתר החדש?
בוקר טוב,
שאלת שאלה מאד חשובה, אבל לא נתת מספיק פרטים. מה הכוונה בהעברת עמודים לאתר חדש? האם התוכן עובר AS IS לכתובות עמודים חדשות באתר חדש שלך? האם החלפת מערכת ניהול? האם התוכן גם חדש?
בגדול, בשביל לשמור על וותק העמודים ולמנוע מגוגל לזהות את התוכן שלך כתוכן כפול, נהוג לבצע הפניה 301 מכתובת עמוד ישן לכתובת אותו עמוד באתר החדש. כך תשמור לעצמך את הזכות להנות מקישורים שהובילו לעמודים הישנים, ותק העמודים הישנים וכמובן שמנועי החיפוש יבינו כי המדובר בעמוד שהוחלף בחדש ולא בתוכן ששוכפל והועתק.
את ה-redirect 301 חשוב לבצע בצורה נכונה ולא לגרום ללופ או לשגיאות בהפניה מעמוד ישן לעמוד יעד שגוי. ביצוע הפניות באופן מקצועי יסייע להעברה חלקה של האתר. אם אין לך מושג איך עושים את זה נכון, הייתי בהחלט ממליץ לפנות לאיש מקצוע שילווה את התהליך החשוב הזה, בעת העברת אתר והחלפתו בחדש.
האם יש כלי שבודק את איכות הקישורים באתר ומנסה לדמות זאת מהעיניים של גוגל? כלומר כלי שיאמר לי אם עבודת האונסייט אצלינו טובה?
היי עופרה
זה רעיון לא רע לסטארטאפ. אין כלי כזה מאחר ואף אחד לא באמת יודע איך גוגל רואה את הקישורים ואיך הוא מעריך את איכותם. אין ספק כי אילו ידענו כיצד גוגל מעריך את איכות הקישורים, עבודתינו היתה קלה יותר וחפה מסיכונים באופן מוחלט. לצורך הערכת איכות קישור כזה או אחר ניתן להסתמך אך ורק על הערכות וניסיון. מנועי החיפוש וגוגל בראשם אף פעם לא שיחררו נוסחאות שיכולות לסייע לנו להבין יותר לגבי איכותם של קישורים פנימיים ו/או חיצוניים.
מצאתי הסברים רק באנגלית ולא ממש הבנתי אותם. מה זה בדיוק PPC?
PPC בעברית זה פיי פר קליק
תשלום פר הקלקה.
בכל פעם שגולש לוחץ על פרסומת גוגל או בפייסבוק לדוגמא, המפרסם מחוייב בתשלום פר הקלה. הסיבה לכך היא שמערכות הפרסום של גוגל ושל פייסבוק הן מערכות פרסום המאפשרות לפרסם במודל זה הנקרא כאמור תשלום פר הקלה.
הגולש מקליק והמפרסם משלם.
מהו פרק הזמן הסביר שבו אני אמורה להתחיל לראות תוצאות מחברת קידום האתרים שלי?
מיס בלום
תוצאות של קידום אתרים רואים מיד, תוך שבועות ספורים. את אמורה להסתכל על האתר שלך ולראות כי העמודים משתדרגים מבחינת המראה שלהם, התוכן משתדרג, את אמורה למצוא לינקים המובילים גולשים מהתוכן של עמוד X לתוכן של עמוד אחר באתרך בנושא Y ועוד שיניים ויזואליים.
בהנחה של בעליו של אתר אינטרנט קטן יחסית, תוך שבועות ספורים אמורה להתחיל עליה קטנה בכמויות הגולשים לאתר, שאותה תוכלי לראות בנתוני תוכנת הסטטיסטיקה של האתר.
בדרך כלל, לאחר שחברת קידום אתרים מקצועית מתחילה לעבוד באתר של לקוח, השלב הראשון מתרכז ברובו בשדרוג הקיים, תיקון טעויות, כיוונים ותיאומים. כבר בשלב הזה ציון האיכות של האת רמשתפר וכך גם המיקומים שלו בתוצאות החיפוש של גוגל.
אם את שואלת מה הוא פרק זמן סביר להגיע לעמוד התוצאות הראשון של גוגל, אני אתקשה לענות כי:
- לא יודע באילו ביטויים את מנסה לקדם את האתר
- לא מכיר את האתר
- חסר לי מידע רב נוסף אודות שיטות העבודה של חברת ה-SEO שלך
בכל מקרה, בקשי לקבל דיווחים על מיקומים בתוצאות החיפוש של 25 הביטויים שמביאים הכי הרבה תנועה לאתר שלך, ועיקבי אחרי התקדמותם. כל זאת במקביל למעקב אחר ביטויים שבהם ביקשת מחברת הקידום להתמקד.
מקווה שעזרתי.
מה זה בדיוק? האם זה דורש ממני להשקיע כסף כלשהו?
תוכנית שותפים פונה לשני קהלים שונים:
הראשון, קהל בעלי עסקים שמבקשים להשיג לקוחות חדשים. לידים.
השני, בעלי אתרים שיכולים ורוצים לספק לידים ושטחי פרסום לקהל מהסוג הראשון.
כמפרסם, בהחלט כן. צריך להשקיע כסף, אבל רק בתמורה לתוצאות.
כבעל אתר (שותף) אין צורך להשקיע כסף ברוב המקרים ומרוויחים לפי מכירות, לידים, קליקים, תנועה ועוד...
האם מקדם יסכים לקבל תש' תמורת בדיקת עבודתו של מקדם אחר ללא ידיעתו של הראשון?
אני מאמין שלא צריכה להיות בעיה למצוא מקדם אתרים שיבקר את עבודת הקידום שנעשתה באתר שלך. בטח שלא בתמורה לתשלום.
האם לדעתכם מקובל ונהוג לתאם עם המקדם ציפיות לא על מיקום האתר בגוגל אלא על התנהלות הגולשים בתוך האתר?
מחברות קידום אתרים שדברתי איתם אני מקבל הרגשה שהם שמים דגש על המיקום בגוגל. מבחינתי המיקום הזה חסר משמעות, המשמעות היא כמה מכירות יצאו לי מהאתר. אם המקדם יכול לגרום לאנשים להשאיר פרטים למשל בלי להופיע בגוגל בכלל, אין לי בעיה עם זה...
לפי התיאור שלך אתה בכלל לא מתעניין בקידום האתר שלך. אתה בסך הכל רוצה לקנות לידים, וזה יכול להיות הרבה יותר זול. חפש חברות שיסכימו למכור לך לידים בתחום העיסוק שלך, ואז לא תצטרך להתחייב לקידום האתר שלך ולא תצטרך להתווכח עם מיקומים והישגים.
בהצלחה ולילה טוב.
עד כה הלידים שמגיעים מהאתר לא נסגרים. לטענת מחלקת המכירות מדובר בלידים לא רלוונטים. לטענת המקדם מחלקת המכירות לא יודעת לעשות עבודתה... מי אחראי? איך פותרים את העניין?
טליה
אם הלידים מגיעים לאתר כנראה שהגולשים מוצאים אותו בגוגל וזה לא רע בכלל. איך עובד מקדם האתרים שלך? אני לא יכול לענות על השאלה הזאת כי לא ראיתי את האתר שלכם ולא את המיקומים של עמודי האתר השונים בגוגל.
מחלקת המכירות לא סוגרת מספיק לידים? יכול מאד להיות שניתן לשפר את הליך המכירה, ואני מקווה שאתם לוקחים בחשבון כי את הפונים דרך האינטרנט הרבה יותר "לסגור" אם חוזרים אליהם קרוב ככל שניתן למועד בו פנו דרך האתר.
אני לא רואה איך מקדם אתרים יכול להיות אחראי לכך שהלידים לא נסגרים אצלכם. כמו שאומרים אצלנו: אנחנו (אנשי SEO) יודעים להביא את הסוסים אל השוקת. אבל לא יכולים להכריח אותם לשתות.
מכל מיני סיבות שלא אכנס אליהן כאן קבלנו החלטה להשתמש במערכת קוד פתוח לאתר. האם יש מערכת קוד פתוח שהיא מומלצת יותר מבחינת ה-SEO? תודה מראש על הסיוע
בהחלט,
יש לא מעט מערכות קוד פתוח מצויינות. אני מאד אוהב את הגמישות והידידותיות למשתמש של wordpress ויכול להמליץ עליה לכל מי שמחפש מערכת קוד פתוח. גמישות, אין סוף תוספים, קלות שימוש ופיתוח אין סופי. בהחלט מומלץ בחום.
בזמן האחרון אני רואה בהרבה מודעות שמבקשים אנשים ''עם נסיון או שעברו קורס קידום'', האם הקורסים האלה באמת הפכו אטרקטיבים יותר עבור המעסיקים? האם כדאי להרשם לקורס? ואם כן, יש לכם המלצה איפה?
אם את רואה מודעות דרושים המציינות כי דרושים בוגרי קורס לקידום אתרים, אז ככל הנראה יש ביקוש לבוגרי קורסים. אנחנו לא ממש נפלנו מהרגליים מכמה עשרות ראיונות עבודה עם בוגרי קורסים בשנים האחרונות. אמנם בקורס אפשר לקבל מושג לגבי מושגי בסיס בקידום אתרים, אבל לא הרבה יותר מזה. לא יכול להמליץ בלב שקט על אף אחד מהקורסים לקידום אתרים בישראל.
אשמח לשמוע חוות דעת של המקדמים הוותיקים - קבלתי לקידום אתר מאוד וותיק שיושב טוב, במיקומים ראשוניים ברוב הביטויים שלו. עד כאן - מעולה.
הבעיה - באתר מאות ואלפי עמודי תוכן. מאוד קשה למצוא נושאים חדשים לבשר.
אשמח לשמוע רעיונות מה אתם עושים במצבים כאלה... תודה!
הפתרון הכי טוב עבורך: לעבור על מאות ואלפי עמודי התוכן באתר ולשדרג אותם. לשפר את התוכן, להוסיף תוכן חדש לעמודי קיימים, לעדכן את מה שצריך לעדכן, לשפר את מערך הקישורים הפנימיים, לשפר כותרות, להעלות ולרענן תמונות, להוסיף סרטוני וידאו ועוד!
לא חסרה לך עבודה... אחרי שתסיים, תבוא ואני מבטיח לתת לך טיפים מעולים לכתיבת תוכן מקורי, איכותי וחדשני.
בהצלחה
על איזה פרמטרים חשוב להסתכל כשבוחנים חוזק קישור להחלפה?
המון שאלות דומות בתקופה האחרונה. כנראה שהשינויים בגוגל זיעזעו את המוסכמות והכניסו לא מעט אנשים ללחץ. הנה רשימה חלקית של פרמטרים חשובים:
- נושא העמוד המקשר
- מיקום העמוד המקשר בגוגל
- נושא האתר המקשר
- מיקום דף הבית של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל (לפי הנושא שלו)
- מיקום הקישור בעמוד המקשר
- מספר הקישורים היוצאים בעמוד
- הביטוי המקשר לעמוד שלך
אלה הן כמה מהנקודות החשובות על מנת להעריך את איכותו של הקישור שמתכוונים לקבל.
יש לי אתר עם פלאש, האם כדאי כבר לעשות את העבודה ולהחליף ל-html5?
לדעתי כן, בהחלט.
אני רואה לפעמים מאמרים ובד''כ גם תמונות ווידאו שהופכים להיות ויראלים ואנשים מפיצים אותם על דעת עצמם עשרות אלפי אם לא מליוני פעמים. איך גורמים לזה לקרות?
שאלת מיליון הדולר! אם הייתי יודע איך עושים את זה בטוח שלא היה לי זמן לענות לשאלות גולשים בפורום. ישנם הרבה מרכיבים להצלחה של קמפיין ויראלי או סרטון שמגיע למיליוני צפיות במהירות רבה. אפשר לחפש ולמצוא את 20 הסרטים הנצפים ביותר ביוטיוב ולנסות להבין איך עושים סרטון מנצח, לפי אוסף של קווים המשותפים לכולם.
לגבי קמפיין ויראלי ברשתות חברתיות, הרי שכן הדברים מעט יותר פשוטים לביצוע וליישום. אם תרצה לראות קמפיינים ויראליים שלנו ולדעת יותר, אתה מוזמן ליצור קשר ולהגיע אלינו לפגישה.
אני בונה אתר חדש קטן המיועד לשוק האמריקאי. מדובר באתר נישה בתחום שאני מומחית בו. מה ההערכה למספרים שצריך להשקיע באתר כזה, בנייה, קידום, קידום ממומן וכדומה?
היי רומי
אם את באמת רוצה לבנות אתר מצליח, את צריכה לעשות את ההערכות האלה באופן מסודר יותר ולא בפורום. בכל מקרה, גם אם הייתי מאד רוצה, אין דרך לענות לשאלות שלך מבלי לקבל ממך הרבה הרבה יותר מידע לגבי תחום העיסוק של האתר, המטרות שלך, השאיפות שלך, היקף התחרות ועוד... אני מציע לך להתקשר אלינו ולדבר עם אחר המומחים שלנו.
תוכלי לקבל יעוץ מקצועי והכוונה לפני שתצאי לדרך מקוונת חדשה.
03-5446364
הרי גוגל מעלה עמודים רלוונטים בתגובה למילות ושאילתות חיפוש של גולשים, לכן בעצם גוגל מקדם עמוד ולא אתר, לכן מה זה משנה כמה עמודים יש לי באתר בעצם? למה אתרים עם יותר עמודים יותר מקודמים בהתייחס למה שכתבתי למעלה?
בו נלך לפי השיטה שלך: נניח שיש אתר שיש בו רק עמוד אחד שממוקם במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטוי חיפוש אחד. זהו חיפוש שמביא לאותו אתר גולש אחד בכל יום. זאת אומרת שסך תנועת הגולשים באתר = 1 ביום או 7 בשבוע.
עכשיו נלך לפי אותה שיטה ונבחן מה קורה באתר שיש בו רק 2 עמודים (פי 2 יותר גדול מהאתר הקודם) שממוקמים במקום הראשון בגוגל עבור 2 ביטויי חיפוש שונים בלבד. שני החיפושים האלה מביאים לאתר 2 גולשים ביום או 14 בשבוע.
האתר גדול פי 2 ותנועת הגולשים גדולה פי שניים. מקווה שעזרתי לך להבין למה לאתר גדול יש סיכוי להשיג תנועת גולשים גדולה יותר. ואם צריך עוד הבהרות, אשמח להסביר יותר.
האם לאור השינויים האחרונים בגוגל יש בכלל צורך באופטימיזציית אוף סייט? הרי גוגל טוענים שאם האתר איכותי הוא כבר יצוף
אני מציע להתמקד בשיפור מתמיד של האתר, ללא כל קשר לשינוי כזה או אחר באלגוריתם של גוגל, שהרי האתר נועד עבור גולשים וככל שיתאים יותר לדרישות קהל היעד שלך, כך תצליך יותר בעסקיך. אופטימיזציה, עדכונים, ושיפור חוויות הגלישה באתר שלך באופן מתמיד מביאים תוצאות מעולות. מי שעובד נכון ומקצועי לא צריך לשנות אסטרטגיה בגלל עדכון אלגוריתם כזה או אחר. ישנם כללים בסיס הגיוניים ומקובלים שעבודה לפיהם מסייעת לקידום כל אתר, בכל שפה.
איפה מומלץ לפרסם מאמרים לצורך קידום האתר?
תשובה מאד קצרה ופשוטה: באתר שלך.
אם ישנם אתרים מקצועיים, בתחום עיסוקך, שמוכנים לפרסם מאמרים מקצועיים שלך, כמובן שניתן להעלות תוכן איכותי גם אצלם, אבל לא על חשבון האתר שלך.
כיצד אני יכול לוודא שהקישורים שאני קונה אכן רלוונטים ולא ייתפסו ע''י גוגל כספאם?
כדאי לשים לב כי מעבר לקניית קישורי ספאם כהגדרתך, לגוגל יש בעיה עם עצם הקנייה. הם מבקשים יפה וברור בהנחיות למנהלי אתרים, לא לעשות מניפלציות ולא לקנות קישורים.
ולגבי איכות הקישורים שאתה מתכוון לקנות עליך להעריך, לבד או באמצעות, פרמטרים רבים הקשורים לאיכות כל קישור. מאיזה עמוד? באיזה אתר? איפה ימוקם הקישור בעמוד? מה נושא העמוד? האם וכמה רלוונטי הקישור עבורך? האם כדאי לקנות קישור טקסטואלי ואם כן, מאיזה ביטוי לקשר? כמה קישורים יוצאים נמצאים כבר בעמודים מהם אתה רוכש קישורים? לאן הקישורים האלה מפנים את הגולשים? איפה בתוצאות החיפוש ממוקמים העמודים מהם אתה רוצה להוציא קישורים?
ועוד עשרות (!) שאלות נוספות שעליהן צריך לענות לפני שרוכשים קישור. רק אחרי כן ניתן באמת להעריך ולהחליט האם באמת שווה לרכוש את הקישורים ולקחת את הסיכון. אותו סיכון שלקחו רבים לפניך, ללא ניסיון וידע מתאים, והביא לכך שבמקום להתקדם כמצופה, נסוגו אחורה בתוצאות החיפוש של גוגל מסיבות רבות ומגוונות.
בקיצור, אני באמת חושב שמי שאינו עוסק בתחום לא מסוגל לקבל את ההחלטות בנושא ששאלת עליו, וממליץ לך לפנות אל בעל מקצוע.
בהצלחה!
מה ההבדל בין אדסנס לאדוורדס?
אני חושב שגוגל מסבירים את ההבדלים בין השניים מעולה, ובכל זאת:
אדוורדס - מאפשר לכל אדם לפרסם את העסק שלו לצד תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל ובאתרים שותפים המציגים מודעות פרסום, בכמה מודלים אפשריים של תשלום.
אדסנס - פונה לבעלי אתרים שמחפשים מקור הכנסה, מהשכרת שטחי פרסום באתרים שלהם. גוגל מאפשרת לכל אותם בעלי אתרים להיות "שותפים" ולהציג את המודעות של המפרסמים (אלה שמפרסמים באדוורדס - ברשת התוכן) באתרים שלהם, ולהשתתף בהכנסות פר קליק.
חפש - הרשת מלאה מידע בנושא + סרטונים בוידאו.
אנחנו עומדים לבנות אתר, החברה שלנו עוסקת בשני נושאים, לכאורה קרובים זה לזה אך לא זהים. אני שומעת כל מיני דיעות ממומחים. חלק אומרים שגוגל מעדיף לקדם אתרים ממוקדים ולכן כדאי להקים שני אתרים, כל אחד מהם יתמקד בנושא (שני הנושאים בעלי ''בשר'' תוכני) והגישה השנייה אומרת שגוגל יעלה על ה''טריק''.
מה נכון לעשות?
הי
אני ממליץ במקרה הזה לפתוח אתר אחד לחברה ולרכז בו את מלוא תשומת הלב מכל בחינה. ישנן חברות רבות שעוסקות ביותר משני תחומים, ואין כל בעיה לקדם אתר בשני תחומים. זה למעשה מה שקורה בדרך כלל...
לא הצלחתי להבין על איזה טריק את מדברת? אם החברה עוסקת בשני תחומים וחשוב לכם להיות במקום הראשון בגוגל בשני תחומים שאינם בהכרח קרובים, מבחינת הגדלת הסיכויים, גם לדעתי כדי לבנות שני אתרים. מצד שני, אם אתם לא מוכרים באינטרנט ולא עוסקים בתחומים תחרותיים מדי (והכוונה לתחרות בגוגל) אין שום סיבה לבנות 2 אתרים ואפשר להגיע למיקומים טובים בתוצאות החיפוש גם עם אתר איכותי אחד. יש המון דוגמאות כאלה. זאת צריכה להיות החלטה אסטרטגית של החברה ולא החלטה שמגיעה משיקולים של תוצאות החיפוש בגוגל לדעתי.
האם יש ערך לקניית לייקים? האם זה יכול לעזור לי בקידום?
עדי
קניית לייקים יכולה לקדם אותך לעבר חסימת העמוד העסקי /פרטי שלך בפייסבוק, זה הכל. כל מה שמלאכותי, לא אמיתי, מזוייף וכו... לא עוזר לקידום לא בגוגל, לא בפייסבוק, ולא באף רשת חברתית או מנוע חיפוש אחר.
אני מתחיל לקדם את האתר האישי שלי. עם כמה מילות מפתח כדאי לי להתחיל? אני עוסק בתחום הרפואה הטבעית. תודה.
גבי
התשובה לשאלתך תלויה מאד בכמה משתנים: האם אתה מקדם את האתר לבד, האם חברת קידום אתרים עושה את המלאכה עבורך, האם יש לך תקציב לא מוגבל, האם יש לך תקציב מוגבל ואם כן מהם גבולותיוף מהן המטרות והיעדים שהצבת לעצמך ועוד
אחרי שנענה לשאלות אלה, אוכל בהחלט לייעץ לך אם להתמקד במספר מצומצם של ביטויים בעת קידום האתר או שתוכל לקדם מספר גדול יותר של ביטויים. הכל תלוי במשאבים. ברור שכולם היו רוצים להתחיל מיד לקדם את כל הביטויים הרלוונטיים לתוכן האתר שלהם, אבל כמובן שזה יקר ולא כל בעל אתר יכול להשקיע ולהתחייב לתקציב גבוה כבר בתחילת דרכו.